Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 14 November 2012

SILA GUNAKAN KONDOM DAN JANGAN BUANG BAYI








 ZAMAN NABI TAK ADA KONDOM
Cendekiawan Islam tidak berani berfikir di luar kotak. Mereka terkongkong dengan tafsiran para ulama lama/konservatif/jumud yang apa yang telah dipesan Quran mengenai cara melakukan hubungan seks itu tak boleh dipersoalkan lagi walaupun pengetahuan sains/akal sihat mengatakan buang bayi tak berdosa itu adalah satu tindakan anti kemanusiaan.
 
 Begitu jelas jika pasangan yang subur melakukan hubungan badan kecuali telah mengambil langkah pencegahan besar kemungkinan berlaku kewujudan foetus/bayi dan cendekiawan Islam pekak akan menghujah bahawa 'Islam itu benar/suci dan Tuhan itu maha kasihani/mengampuni' yang ayat itu tiada kaitan dengan Tuhan terlupa memberi pesanan aspek pencegahan kehamilan.

 Lagipun pada zaman Nabi Muhamad tiada ada alat pencegahan saintifik bagi membendung kejadian buang bayi yang kini banyak terjadi di kalangan anak muda Melayu Islam. Fenomena ini menjadi-jadi dan pasti berkurangan jika mereka berani mengguna kondom.Anak muda Melayu kita walaupun hebat dengan on BERSEGAMA MENGGUNAKAN KONDOM TAK PERLU BUANG BAYI
Anonymous
on 11/13/12

ENTOT SEDAP TAPI PAKAI KONDOM
Ada gak makhluk bangang buat ulasan kat sini...Senang-senang cakap orang yang buang bayi adalah orang yang kuat agama??? Mana statistik kamu? Kasi tunjuk statistik baru boleh cakap...YANG JELAS ORANG YANG BERZINA SESUKA HATI ADALAH ORANG YANG TAK PAKAI AGAMA...AGAMA LETAK ATAS KEPALA LUTUT...YANG BANYAK BUANG BAYI ADALAH ORANG MELAYU YANG DAH HANYUT DAN TAK PAKAI AGAMA....

INGAT MELAYU BUKAN AUTOMATIK KUAT AGAMA ...MELAYU DAN ISLAM TAK SAMA....HA...BAHALOL PUNYA MELAYU!!!! on BERSEGAMA MENGGUNAKAN KONDOM TAK PERLU BUANG BAYI
Anonymous
on 11/13/12

BERSEGAMALAH
Buang-buang bunuh dsb ni musti persetubuhan haram. Kalau dah buat benda HARAM harap TT tolong jangan kaitan dengan agama. on BERSEGAMA MENGGUNAKAN KONDOM TAK PERLU BUANG BAYI
Anonymous
on 11/13/12

KUAT AGAMA 
Pecerahan sikit yea.. Malaysia adalah orang-orang yang kuat agama? Agama apa agama toron? Kalau kuat agama tak kira islam ka christian ka budha ka takda la buat maksiat setau aku takda agama yang ajar buat maksiat..

Kalau kuat agama takda la bunuh bayi dan setahu aku takda agam ajar bunuh hatta bayi.. Ni bukan kuat agama tapi bengong.. dah la tak kuat agama bodoh bangang lagi zalim... Dah toron tu taknak ngandung pakai ka kondom ka pancut luar ka apa.. ni aqal letak tepi.. Kalau dah bodoh bangang pastu salahkan agama pulak.. on BERSEGAMA MENGGUNAKAN KONDOM TAK PERLU BUANG BAYI
Anonymous
on 11/13/12

BUANG BAYI ADALAH SALAH
Awak ni tak ada agama ke? Berzina tu HARAM dalam islam. Buang anak juga adalah salah. Kalau mengaji Quran hari2 tak kan cakap macam ni. Hati dah mula gelap. Insaflah. on BERSEGAMA MENGGUNAKAN KONDOM TAK PERLU BUANG BAYI

10 ulasan:

kalbunUMNO berkata...

kah kah kah!
kenapa kau semua hilang punca, pakai kondom satu bab, berzina bab lain, buang bayi satu bab yang berbeza. Ini bermakna kita ada tiga bab yang mesti dijelaskan secara berbeza.
Pakai kondom dibenarkan agama, berzina haram dan berdosa besar, buang bayi masuk neraka kerana membunuh.
Kalau pakai kondom,namun tidak berzina dan tidak buang bayi, hukumnya harus, tapi kurang sedap.
Kalau pakai kondom, namun berzina, tetapi tidak buang bayi. hukumnnya berdosa bsar.
Kalau pakai kondom, tidak berzina, namun asyik buang bayi. Hukumnya berdosa besar kerana membunuh.
Kalau tidak pakai kondom, tidak berzina dan tidak buang bayi. Inilah yang dikatakan masuk syurga dunia tanpa hisab.
Kalau tidak pakai kondom, berzina dan buang bayi. Inilah manusia paling celaka didunia dan akhirat,

didi kota belud berkata...

mengentot mana ada kaitan dengan agama.....yang berkait rapat hanya pelir dengan puki jer......siapa yang berani mengatakan bahawa dia pandai mengawal nafsu....amik pisau tu pas tu ko cocok pisau tu atas kepala sampai tembus ke dagu...boloh punya olang...mana ada mengentot berkait dengan agama....hanya PELIR DAN PUKI sahaja yang terlibat....?????!!!!

Tanpa Nama berkata...

sapa kata zaman nabi tak ada pencegahan kehamilan?

dari zaman dulu sebelum islam lagi dah ada kaedah pencegahan kehamilan iaitu menggunakan kaedah azal (pancut luar)serta pemilihan waktu subur wanita jika mereka ingin mempunyai anak. mereka juga menggunakan pelbagai ramuan daripada tumbuh-tumbuhan seperti daun dan akar kayu di sekeliling mereka untuk tujuan yang sama.

dalam dunia yang semakin maju, kondom dan alat-alat lain seperti pil, IUD, diafram, foam dan sebagainya digunakan. Tujuannya sama iaitu untuk mencegah kehamilan.

islam tidak menghalang penggunaan alat cegah kehamilan jika sekiranya pasangan yang menggunakan itu sah mempunyai hubungan sah. Namun kalau digunakan untuk tujuan berzina, maka jatuhlah hukum haram. Kalau haram jauhilah kerana ia melibatkan dosa sedangkan dosa tidak boleh dilihat dengan mata kepala kita.

tentang pembuangan janin, rasanya ulamak sependapat ia dibenarkan hanya untuk tujuan keselamatan atau nyawa ibu. Itupun jika janin itu belum bernyawa. Tak silap, Allah akan meniupkan roh selepas janin berusia lebih kurang 3 bulan. (kalau tak silap aku masa belajar dulu lah - dan jangan tuduh aku murtad pulak)Janin berusia lebih dari itu adalah dilarang untuk dibuang atau dibunuh hatta walaupun untuk keselamatan ibu.

tentang anak/ bayi pula, setiap zuriat yang kita lahirkan ada rezeki masing-masing. Allah maha mengetahui berbanding dengan kita yang maha jahil.

Tanpa Nama berkata...

benda baik tapi kalau bercampur dengan benda haram, maka haramlah hukumnya

Tanpa Nama berkata...

Salam Maal Hijrah, Salam Perjuangan Membebaskan diri dari Belenggu Banganglisme Tahap Tertinggi...

Apabila membaca komen2 daripada Dokter2 Moralis dan yang sewaktu dengannya, Hati dan Jari Gua terasa tergedik-gedik, meliok lentok bahkan seolah terangsang hingga bermazi diujong kemaluan, untok turot sama berkomen dalam ruangan nih...

Ada dua tiga (mungkin lebeh) Anon yang menulis bahwa pelaku2 Seks hingga terlahirnya anak adalah merupakan mereka2 yang bodoh agama, tak tau agama dan din don...Totalnya, pelaku2 itu adalah golongan yang hanya hedonis, tak kuat agama..Imej sang lelaki adalah yang jenis berambot kaler, main motor dan din don..Manakala Imej sang Pompuan pulak jenis yang tak pakai tudong, rambot kaler2, pakai seksi dan Gedik Manja..Inilah gambaran kepada pelaku2 tersebot dimata Dokter2 Moralis...Orang tak tau agamalah katakan..mestila berimej jahat dan seksi...

Ya..diakui bahwa ada golongan sebegini, dan berpakaian sebegini, dan memang tidak pandai sangat dalam hal2 keagamaan yang melakukan Pembunohan Bayi seperti yang dilaporkan. Jenis ini memang layak untok buat semua tuh sebab seperti kata Doktor Moralis, mereka tak tau agama! Jahal agama...

Tapi..ada tapinya...Kalau yang melakukan permukahan itu daripada jenis yang Memang jahat dan seksi, itu biasala sebab memang padan la sangat dengan keadaan mereka itu. Soalnya sekarang, takkan pelaku2 itu hanya datang dari kalangan Jenis yang sebegitu saja? Tidakkah Doktor2 Moralis sekalian tau bahwa Pelaku2 Jenayah tersebot amat2 Demokrat lagi Indiependen? Mereka datang dari berbagai jenis pemikiran, berbagai jenis latar belakang.

Sebagai satu contoh, (Sebelom menulis, gua mohon maaf kepada keluarga pelaku tersebot, gua bukan nak aibkan keluarga kamu, tapi sekadar bercerita), satu kejadian di Perlis baru2 ini, dimana mayat bayi dibuang dalam sungai. Latar belakang pelaku dalam siri ini adalah remaja yang bersekolah di sekolah menengah Agama. Si pompuan pakai tudong laboh...yang laki2 pakai ketayap...Hujah Anon2 yang mengatakan bahwa pelaku2 jenayah ini hanya dari kalangan orang kurang agama adalah Bolos Bin Lobos laaaa...Takkan dok sekolah agama pon tak tau agama? Jangan katakan bahwa ini hanya kes terpencil yea..ini adalah salah satu kes yang melibatkan mereka2 yang Pompuannya berpakaian penoh unsor Muslimah..manakala si lelaki pulak amat Nerd penampilannya...Jenis sikat belah tepi, jenis dengar lagu2 Jiwang...Dorang ni la yang selalu terlajak buat benda2 nih..Pakai Tudong sebab apa? Sebab Takot Allah kan? Buat seks tanpa Nikah? Tak Takot Allah ke?

Kesimpulannya...? Gua serahkan kepada Dokter2 Moralis sekalian untok bagi jawapan...gua dengan berat hati menyokong kempen pakai kondom nih...Nak kempen agama macamana lagi yea Dokter Moralis?

Tanpa Nama berkata...

Yg tak pakai kondom tu sebernarnya nk sedap. klu pakai mana layan tak ada feel. klu kaki konkek mane amik pot pasal fatwa2 ni.

Tanpa Nama berkata...

Mungkin Fathul Bari boleh memacakkan pandangannya ttg diskusi ini..haha

Tanpa Nama berkata...

orthodok2 katak nie semua cakap je lebih..nak tnya..apa yg orthodok2 buat untuk cegah benda2 buang bayi nie berterusan berlaku? apa yg ter'best kamu dah buat untuk mencegah?? ..nie dok pok pek pok pek ..habuk takda! malu la!! orthodok2 melayu nie cerita je lebih..jalan susulan untuk mencegah tarak! tgok mcm tt nie..cool je. tetahu kluar fikiran berhas untuk mencegah dari buang bayi berterusan.. nak tnya lagi apa orthodok2 katak dah buat????

Cucutokabah berkata...

Ini mesej dari syaitan khusus untuk muda-mudi Melayu Islam di Malaysia sahaja:

Kalau nak berzina, berzinalah pakai otak. Tak banyak, sikit saja. Pakailah kondom supaya 9 bulan kemudian tidak perlu membuat dosa besar lagi kerana membuang atau membunuh bayi. Ingat kalau tak buat dosa, biar worth it. Biarlah berdosa kerana melakukan benda yang sedap. Yang betina, kalau tak kisah maruah dan harga diri pun, biarlah ada prinsip. Tak banyak, sedikit pun tak apa. "No kondom, no burit (but blowjob still ok)". Tak banyak kan? Yang jantan, kalau tak ada sense of responsibitily pun, biarlah ada keberanian.. Tak banyak, sikit pun tak apa. Berani masuk 7-11 beli kondom sekotak, itu saja. Kami para syaitan berasa sangat prihatin. Kami syaitan pun menangis tengok bayi kena buang dan kena flush dalam toilet di Malaysia. Tolonglah, kami syaitan berasa malu dengan kejahatan kamu semua yang melebihi kami.
Jangan dengar cakap fascists agama yang nak kamu puasa, berzikir dan mengaji Quran untuk mencegan zina kamu itu. Kami syaitan faham, kamu sudah tak ambik port dah soal halal haram bila kepala bana diambang burit nan becak. Pada ketika itu, berkondomlah kamu. Pada ketika itu, ustaz-ustazah dan masyarakat kamu dah gagal. Jadi kami syaitan menyuruh kamu membuat sesatu yang mulia -- sarungkan kondom di kontol kamu!

Tanpa Nama berkata...

Perhatikan fizikal lelaki. Mengapa zakar itu panjang? Perempuan pula, mengapa tak ada zakar tapi ada lubang faraj pada bahagian yang sama?

Perhatikan pula psikologi manusia. Mengapa lelaki dan perempuan saling tertarik?

Perhatikan juga hubungan psikologi dan fizikal manusia. Mengapa lelaki ingin memasukkan zakarnya ke dalam faraj perempuan dan perempuan inginkan farajnya dimasuki oleh zakar lelaki? Jangan ada yang cuba menafikan kenyataan ini!

Fikirkan juga, mengapa lelaki tak seronok menyarungkan kondom pada zakarnya dan perempuan pula tidak puas jika zakar lelaki disarungkan kondom semasa berhubungan badan? Sekali lagi, jangan ada yang cuba menafikan kenyataan ini!

Itu sebabnya, lelaki dan perempuan kena berkahwin. Hanya selepas berkahwin barulah lelaki dan perempuan boleh melakukan hubungan badan sepuas-puasnya. Bagi mendapatkan kepuasan maksimum, jangan pakai kondom.

Bila dah puas, zakar akan terkulai layu. Ingat! secara fizikal dan psikologi, hanya faraj satu-satunya yang paling berkesan untuk mengendurkan zakar yang sedang menegang! Percayalah, dia akan cepat mencanak naik jika guna benda lain untuk menundukkannya!

Demikian juga perempuan. Hanya zakar tegang yang tidak disarungkan kondom sahaja yang mampu memberi kepuasan yang berpanjangan kepada faraj. Jika tidak, faraj akan sentiasa merekah!

Maka lelaki dan perempuan yang sudah berkahwin hendaklah selalu bersetubuh! Apa nak takut, dah kahwin. Kalau jadi anak pun tak payah nak dibuang-buang, sebab bapa dia ada.

Bila anak dah ramai, keinginan bersetubuh pun akan menurun dengan sendirinya. Lu faham sendirilah... macam-macam masalah nak kena fikir kat Malaysia ni!

kah! kah! kah!