Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 14 November 2012

PUM PAM PEEEM KAH KAH KAH








PUM : HENTIKAN MANIPULASI TEKS AGAMA – mkini

Persatuan Ulama’ Malaysia (PUM) meminta Sister In Islam (SIS) dan sesetengah pihak sekularis supaya berhenti memanipulasi teks agama untuk disesuaikan dengan perspektif sekular termasuk dalam isu kebebasan beragama.
   
Setiausaha Agung PUM Dr Mohd Roslan Mohd Noor berkata tindakan itu merupakan suatu penistaan agama yang menjadi sebahagian daripada menifestasi `religionfobia'.
   
"Ia telah pun dianggap suatu jenayah di peringkat nasional dan antarabangsa.

"Justeru, PUM menyokong kerajaan persekutuan atau kerajaan-kerajaan negeri yang menjalankan tanggungjawab mengambil tindakan dari sudut perundangan, pendidikan, media dan seumpamanya untuk memastikan agama tidak dinafikan haknya atas nama-nama yang indah seperti hak asasi manusia," katanya dalam kenyataan hari ini.
   
Laporan portal berita propembangkang baru-baru ini memetik SIS didakwa sebagai  berkata kebebasan beragama mestilah termasuk kebebasan untuk menukar agama.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...POM  PAM PEM  PONG..... kah kah kah...

kah kah kah...KENAPA NGOOK SANGAT.... kah kah kah..

kah kah kah...DARI DULU SAMPAI SEKARANG  TEKS AGAMA MEMANG DI MANIPULASI.... kah kah kah..

kah kah kah...TAK KAN BANGANG SANGAT ..... TAK SEDAR PEKARA INI..... kah kah kah...

kah kah kah.... DARI ZAMAN BERZAMAN... ADA IMAM ADA USTAZ YANG MEMBERI PANDANGAN TENTANG TEKS AGAMA.... kah kah kah...

kah kah kah.... RAMAI YANG MAKAN GAJI... kah kah kah...

kah kah kah...KERANA ITU MUSTAHIL JAIS KE... JAKIM KE.... BERKATA SESUATU TENTANG PERANGAI RAJA RAJA MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah...KERANA ITU RAMAI  MUFTI DI MALAYSIA INI TAK BERANI BERI PANDANGAN TENTANG  PEMBOROSAN ROSMAH... kah kah kah..

kah kah kah...KERANA  TAK ADA  FATWA DARI MAJLIS FAKWA... OOOPPS... MAJLIS FATWA... TENTANG  TANGKAPAN TANPA BICARA.... kah kah kah..

kah kah kah....KERANA MUFTI DAN IMAN SENYAP DALAM  KES NAJIB TERLIBAT BUNUH ALTANTUYA..kah kah kah..

kah kah kah...  SEMUA ORANG MENGAKU PAKAR AGAMA INI.... DALAM KES ALTANTUYA BUAT DEEEK SAJE.... kah kah kah..

kah kah kah.... KENAPA PAM PUM PEEM... TAK BUAT KENYATAAN TENTANG SIAPA UPAH SIRUL DAN AZILAH BUNUH ALNTANTUYA...kah kah kah..



INI TARIKH KITA TURUN KE JALLAN RAYA
SATU JUTA BERHIMPUN DI KUALA LUMPUR
MENUNTUT 8 TUNTUTAN

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak kisahlah pasal Pong ping pong tu, biasalah geng ularmak tapi apa yang nak ulasan pasal majlis perkahwin chong wei yang dirosakkan dengan kehadiran sekor makhlok pelik....hau hau hau......nangka ke guni beras? Rosak betol majlis tu!

Tanpa Nama berkata...

AGAMA LAGI? gua sudah bosan bila agama dijadikan alasan untuk membodohkan orang ramai. Agama dijadikan untuk si pengucap nampak cerdik, berakhlak mulia dan sentiasa didalam lindungan Allah Taala. Senang juga nak checkmate si mangsa supaya tak boleh berbuat apa2 lagi. Bila dijawab, akan dikatakan murtad dan kene mengucap dua kalimah syahadah semula.

Gua bukan apa, memang kesian bila si pemanipulasi ini dengan mudah mengayatkan agama untuk memonopolikan sesuatu isu. Sama juga dengan setiap ucapan2 untuk membodohkan orang ramai. Mula2 bagi salam, kemudian diceritakan pasal agama dan api neraka supaya si pengucap nampak alim dan tawadduk dan bersih serta terkawal dari dosa. Kemudian disusulkan dengan perangkap2 untuk membodohkan orang ramai.

Perkara2 begini bukanlah terlalu baru dalam jabatan kerajaan mahupun swasta. Lagi banyak berucap pasal agama, lagi banyak dia dok kira nak menipu siang dan malam. Lagi tinggi tajwid bahasa arabnya, maka lagi mudahlah agenda2 pukimak dilakukan dengan tanpa bantahan.

Bila kita komplen pasal agama, tak semena2 kita akan jadi kafir dan kena mengucap semula. Agama Islam ini tak boleh dikomplen sebab dia sudah canggih manggih. Bila komplen, senang2 saja menempah masuk api neraka. Agenda terselindung berjalan seperti biasa sebab kata2 agama sudah meredhakannya. Kalau nak bertekak pun, agenda terselindung tak menjadi isu, yang menjadi isu adalah kata2 pembodohan melalui landasan ayat2 agama.

Semua persatuan memiliki agama ini, raja memiliki agama, semua jabatan dan ketua2 dalam syarikat swasta juga memiliki agama. Yang tak mampu memiliki agama ialah orang bawahan dan rakyat jelata. Sebab itu mereka senang dibodohkan dengan agama. Lu sentuh sikik saja, orang bawahan dan rakyat bawahan menjadi stim dan terus melancap. Ini memang susah nak dibuang dari sikap orang bawahan. Kene mantra sikik, terus melancap. Salah mereka sendiri jugak ka? Kalau menjawab, akan jadi kapir dan susah naik pangkat.. silap haribulan, kene tukar pejabat atau dibuang kerja atau cold storage jer.

Tanpa Nama berkata...

Salam semua,

~ Lagi TINGGI pangkat & gelaran seseorang ulamak itu, lagi RENDAH pengaruh nilai Islamnya keatas Raja & Pemimpin yg memberi mereka pangkat & gelaran tersebut. ~

Mereka SUDAH LUPA yg memberi mereka rezeki adalah Allah semata2 bukannya Raja & Pemimpin zalim yang mereka sembah.

Kadang2 kita pun terlupa juga, yang memberi rezeki kpd tanggungan kita selama ini adalah Allah jua, bukan kita. Maka dgn pegangan inilah yg membuat kita perkasa dalam berjuang kearah keadilan (iaitu jalan Allah - "Amal Maaruf, Nahi Mungkar") kerana kita yakin sekiranya kita gugur sekalipun, Allah tetap memberi rezeki kpd tanggungan kita.

Semuanya datang dari Allah jua - samada yg. "baik" utk. kesenangan kita; juga yg. "buruk" utk membina ketahanan kita. Disinilah letaknya rahsia Maha Pengasih & Maha Penyayang Allah SWT.

~ Amin2 Ya Rabbil Alamin.

albert magic berkata...

woit su PUM, tak malu ke dengan komen Hishamuddin Rais aka TT asyik asyik nak tipu kaum aje.Kalau pandangan Sister In Islam tu memungkinkan mereka menjurus ke neraka elok lah lapang sikit syurga

Tanpa Nama berkata...

TT,
PUM ni tak belajar balance up....
nasihat nak tunjuk kerajaan baik je......
nasihat lancau....
nasihat cibai.....

Tanpa Nama berkata...

sapa bagi gelaran ulamak kat dia org tu??
siap ada persatuan lagi turr
agaknya mereka suma turr ahlul syurga belaka kottt??

didi kota belud berkata...

MANIPULASI...!!!!???...APA TURRRR..?....AIR MANI DALAM PUKI ALTHANTUYA SHARIIIIBUU KER....????...PENJELASAAN DIPERLUKAN...?

Tanpa Nama berkata...

wa sokong lu TT.. POK PEK je lebih orthodok2 katak nie..nak gelak wa baca PUM nie la...

Kondom Perisa Zam Zam Alakazam berkata...

Bro TT,

Semasa mencari jawapan samada kondom halal atau tidak melalui Tok Lebai Google, saya terjumpa kondom halal yang berperisa air Zam Zam.

Kalau JAKIM terjumpa gambar ini, sudah tentu mereka akan menghalalkan kondom kerana dapat duit daripada cop Halal, komisen untuk meluluskan cop halal, dan peluang untuk bumiputera berbangsa Melayu Islam dan ahli UMNO untuk membuka kilang kondom halal.

Gambarnya disini:

http://2.bp.blogspot.com/-lABY2qhUD-s/UFBXDd-JJiI/AAAAAAAACiA/eU4nKgsXtx4/s320/condom+halal.jpg

Orang Arab dapat idea nak jadi cepat kaya melalui penjualan air zam zam. Orang Melayu pula dapat satu idea nak jadi cepat kaya melalui penjualan cop Halal dan kondom berperisa air zam-zam. Kondom lain perisa dan tanpa cop halal adalah haram untuk umat Islam.

Saya nak beli kondom berperisa Zam Zam ini. Siapa tahu dimana boleh saya beli?

Tetapi bila saya baca http://en.wikipedia.org/wiki/Zamzam_Well saya tak berani lagi nak minum air zam zam kerana ianya pernah menjadi tempat buang mayat-mayat Tok Haji pada tahun 930.

KAH KAH KAH

ZAM ZAM ALA KAZAM