Sabtu, 11 Oktober 2008

BELUM SAMPAI MASA UNTUK BN MENJADI SATU PARTI PELBAGAI KAUM, KATA NAJIB

ALOR STAR 10 Okt. Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bekata belum tiba masanya lagi bagi Barisan Nasional (BN) untuk menjadi satu parti pelbagai kaum.

Beliau berkata, cadangan seumpama itu merupakan langkah besar dan memerlukan mandat daripada semua anggota parti komponen BN.

Ini adalah langkah yang amat besar dan perlu dibincang dengan semua parti komponen BN dan kita belum sampai tahap untuk perbincangan�, katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Perjumpaan Bersama Ketua-ketua Jabatan Persekutuan dan Pemimpin Masyarakat anjuran Badan Perhubungan Umno negeri di sini hari ini.


kah kah kah… munkee ni cakap nak bawa perubahan… munkeee ni tak baca paper ke…..mic, mca, gerakan, ppp ….semua dah selesai bersidang …. semua cinta dan sayang pelbagai kaum…. katakan tak nak parti satu kaum…. kah kah kah … cinta it sayang it…. kah kah kah….

kah kah kah…kalau bn jadi maltarasial susahlahhh lidah kontot nak bawak keris… susahlaaa bagi projek ikut pintu belakang…. kah kah kah….kalau dah multirasial mana ada towkay cina nak sponsor lagi…..kah kah kah



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saudara Isham,
Keputusan pilihanraya yang lalu telah membuktikan bahawa rakyat dahagakan perpaduan.

Malahan rakyat telah merancang supaya perpaduan ini direalisasikan apabila mereka sanggup mengundi parti-parti dari suku kaum lain, demi mencapai matlamat itu.

Para pemimpin sebenarnya sedar tentang realiti ini. Tetapi, demi kuasa, mereka sengaja menutup sebelah mata.

Sekarang mereka sudah menang. Yang menang, walaupun tipis, tetap menang. Sekaranglah waktunya untuk membina kuasa dan empayar.

Rakyat boleh ditolak ketepi untuk sementara. Pilihanrayapun jauh lagi. Belum masa untuk membeli, memujuk dan merayu.

Sekarang, mereka kembali bermain politik. Politik perkauman lebih menguntungkan.

Yang bodoh akan diperbodohkan lagi. Yang bijak akan diketepikan.
Yang melawan dipenjarakan.

Yang berhasrat, mana dia?