Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 11 Oktober 2008

BAKAL IKUT JEJAK BAPA TERAJU NEGARA

KUALA LUMPUR 10 Okt. Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kini hampir mengikuti jejak Allahyarham bapanya untuk memegang tampuk kepimpinan negara.

kah kah kah….. sarimah janda zulkifli dulu duduk kat mana ha?.....lama tak nampak berlakun….kah kah kah…. sarimah dah pindah ke port dickson ke?....kah kah kah

siapa ada album pertama ziana zain……kah kah kah.....album TERRunik...kah kah kah



27 ulasan:

hafiz berkata...

bro. aku macam tak yakin je najib jd PM? dengan semena2 seluruh bebulu tubuhku menegak tanda seram.

ainon mohd berkata...

Tak baik sebut nama orang. Kenen-kenen sahaja pun orang sudah tahu-sama-tahu....

Mr. X berkata...

Three new Polls on UMNO Elections: -
1. Who do you want as the new Youth Chief for UMNO?
2. Who do you want as the new Deputy President for UMNO?
3. Should Members of Barisan Nasional converge to form a Single MULTIRACIAL Party?
HERE - http://thexblogs.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Salam (nak panggil brother Sham ke uncle Sham eh?).
Mungkin saya ni amat ketinggalan. Tapi saya musykil lah. Apa kaitan ziana zain dengan apa2 je brita bab najib nih? Boleh crita sikit.
Kalau tak crita alamat sampai tue le saya asyik dok pikir benda nih. Boleh la ye.
Apa2 pun i like your stories. Mempunyai makna2 yang dalam.

Alias Mohd Yusof berkata...

Dengan kuasa yang ada segala kesalahan boleh ditutup rapat, pegawai jabatan agama yang menangkap khalwat boleh diturunkan pangkat. Tetapi kita tak akan boleh menutup mulut orang dari bercerita.

master berkata...

Aduh. Ni yang tension tiba-tiba masuk Sarimah janda Zulkifli pulak? Tak paham la. Orang lama paham la kot ..

Mengikut saya punya research.. (research kang kong Nordin Kordi)

1) Sarimah berkahwin dengan Zulfikli
2) Zulkifli was a student leader at UM
2) Zulkifli kene ISA kerana dituduh berniat mencederakan Tunku
3) Sarimah kahwin lain (Yusoff Majid) kerana ingatkan Zulkifli ghaib entah ke mana
4) Zulkifli tidak menceraikan Sarimah secara rasmi
5) Dr. Syed Hussein Ali dalam bukunya ada mendakwa berjumpa Zulkifli beberapa kali di Kem Kamunting
6) Selepas dibebaskan, Zulkifli melawan keputusan mahkamah Syariah bertahun-tahun lamanya, kes tuntutan fasakh Sarimah. Zulkifli bercerai secara rasmi selepas kes diputuskan YDP Agong.
7) Sarimah berkahwin dengan seorang tokoh korporat selepas kematian Yusoff Majid, tapi perkahwinan tidak bertahan.
8) Berkahwin pula dengan orang besar Brunei, juga perkahwinan tidak bertahan.
9)Lately, Sarimah muncul dalam drama Malaysia berimejkan Muslimah bersama senator Jin Samsuddin, membibitkan perasaan lama ..
10)Nama Sarimah muncul dalam 'Tukar Tiub' di bawah tajuk "Bakal Ikut Jejak Bapa Teraju Negara ..

* Teringat pasal buku, bila Bro Hisham nak tulis about your journey at foreign countries? Your experience, your thoughts, etc.

Tanpa Nama berkata...

isham,

ko baca lagi suratkabo yang orang buat bungkus bekacan tu?

joe berkata...

incik tukar tiub, tolong le..da tahap merayu da ni..tolong la bersayembara apakah kaitan ziana zain ngan politik malaya? saye tak lahir kot lagi pade waktu kejadian..

plis2..tukarkan name watak pon x pe, macam kisah anak penghulu tu//
hehe..

ilovebudu berkata...

ucapan tahniah....gegegege kapalselamnama ayahdia

amanlegend berkata...

Salam..

Rencana dari:tranungkite.net
Artikle oleh:keAdilanUtara

Najib Nak Pimpin Anak Pun Tak Betul,Macam Mana Nak Pimpin Rakyat?

"DS Najib Tun Razak telah mengumumkan untuk bertanding kerusi Presiden UMNO mac depan berikutan kesediaan Paklah untuk berundur lebih awal dari pelan peralihan kuasa yang dicadangkan sebelum ini.Ini sekaligus akan membawa beliau sebagai Pedana Menteri Malaysia yang ke-6 tidak lama lagi.

Sebagai rakyat Malaysia,adakah ini pemimpin yang kita inginkan? Tanya diri kita dengan jujur dan ikhlas dan kita perlu muhasabah diri fikir sedalam-dalamnya adakah ini keputusan yang bijak? Lihat saja foto dibawah...tidak dapat dibayangkan kalau ini generasi yang akan memimpin kita satu masa nanti.

Sepertimana Tun Razak melatih Najib hingga ke peringat ini,juga adalah tidak mustahil,Ashman ini juga akan mengikuti jejak langkah yang sama.Sama-sama kita renungkan,berpesan dengan kebenaran,selamat beramal...

http://www.ohbulan.com/gambar -anak-lelaki-dato-seri-najib-tun-razak-bersosial/

Selamat..

MODERATOR indie berkata...

alahai anak omak...anak bapak...

timang tinggi2 sampai cucur atap
bila dah besau pandai amik komiseeen...

kah kaaahh kaaaaahhhh....

komiseeen kapal solam... sambil menyolam sambil amik komiseeen. amik komiseeen jangan sampai tonggolam.


kah kah kaahhh kaaaahh....

master berkata...

Al kisah pernah ada ura-ura ketika tahun 90-an, mengikut kefahaman saya, Najib telah ditangkap 'berkesududukan' dengan ZZ. Saya pun tak tahu betul ke tidak.

Jabatan Agama Islam ketika itu telah 'trick' rakyat Malaysia. JAWI digunakan, JAWI mengatakan tiada tangkapan telah dibuat walhal kes berlaku di Port Dickson, Nogori Sembilan, bukannya Kuala Lumpur. Masa tu Isa Samad kot jadi Menteri Besar. Dia tolong 'cover'kan.

Wallaua'lam. Anggaplah ini semua fitnah. Lagipun ZZ dah berkahwin dan mempunyai anak dah pun.

HjMisaiKontot :الدليل السياحي berkata...

Si anak = ziana zain
Si bapak = sarimah

botul ko bang isham?

Merah Hitam berkata...

Uncle Isham,

Kalau Najib naik,tindakan pertama dia ialah ISA kan mana-mana antara kita semua.

Pak Lah yang keturunan ulamak tu pun sanggup perosokkan orang Islam di Kem sampai 6-7 tahun, inikan pula orang "glamour' macam Najib tu....

Nanti saya minta semua orang yang dizalimi tu doa supaya najib tak sempat jadi PM...

http://lailagmi.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Najib, sekarang tuan jadi Menteri Kewangan. Harga minyak mental global sudah jatuh pada paras US$78 setong. Dulu semasa setong berharga US$140 harga petrol di malaysia harga RM2.75 lebih kurang begitu. SOALNYA kenapa harga petrol di malaysia tidak diturunkan lagi? Jangan ikut alasan Sharil kerana nak turun kena hitung kadar ringgit malaysia dengan dolar AS-such NONSENSE!Kalu ayahmu Tun Razak tak kan buat pekak seperti tuan.

DATO PADUKA TEMBERANG berkata...

Kalau berani hapuskan sistem quota pencalonan, masa pak lah semua minta hapuskan sistem quota, cuba tengok kalau sekarang ini berani tak hapuskan sistem quota, kalau sistem quota dihapuskan SAYA akan mencalonkan diri untuk bertanding sebagai PRESIDEN, TIMBALAN PRESIDEN, NAIB PRESIDEN, KETUA PEMUDA.

Alasan saya menawarkan diri bertanding ialah kerana saya mampu kalau setakat nak jadi presiden parti kroni macam ni, apa susahnya semua kerja orang lain yang buat, keputusan apa-apa bini aku yang buat, aku cuma akan menjawab pertanyaan wartawan dengan jawapan "KITA AKAN KAJI...." ATAU "KITA KENA LIHAT MASALAH INI DARI PELBAGAI ASPEK DAN KEMUDIAN KITA AKAN BUAT KEPUTUSAN..."

Bukan susah, ada duit, tabur saja, mesti berok-berok ahli akan undi saya

enche treq berkata...

en.sham...
sy bru pas tgok rtm dunia..-depa sembang psai kmelesetan ekonomi dunia la neh..
tetamu dya Prof. Dr. Abd Rahim bin Abd Rashid..-DMDI pnya org...
bleh dya ckp sistem kapitalis neh la yg tlah mmbangunkan ekonomi dunia selama neh..-ada baik buruknya sistem neh...
DMDI tuh nma ja dunia melayu dunia islam..
bleh p sokong sistem kapitalis...

anak malaysia berkata...

apa daa najib nak jadi peneraju negara?kah..kah.kah..kui kui kui..hanya dalam mimpi bik mama jer la..hahaha najib jadi PM makin ramai la aweks aweks monggolia kena bom ngan c4

Tanpa Nama berkata...

Bacalah tulisan Zulkifli yang difitnah dan merengkuk dalam penjara kerana ISA.
Semasa dalam jail Yusuf ni yang juga kawan Zul sanggup menggoda dan emrampas isteri kawan sendiri.
Mungkin kerana dah terlajak dan termengandung maka kes fasakh menjadi jalan mudah. Apapun anak dari perkahwinan itu lahir awal.
Si Yusuf ni masa hidup pun tak habis-habis buat hal dengan anak tiri sendiri. Dan pernah ditahan kerana mengendap di asrama Universiti Malaya tahun 7oan dulu. Kesian anak perempuannya dengan bekas isterinya yang menanggung malu semua ini. Tuduhan mencabul anak tirinya juga berlanjutan.
Apapun yang menanggungnya adalah anak-anak yang dah pun hampir 50 tahu kini.
Isham tahu semua ini kerana dia kenal dengan Zulkifli suami Sarimah.
Tun Razak juga ada cerita menarik dalam hal ini.
Bapa borek anak rintik.....

Joe Jambul berkata...

The world financial system is teetering on the "brink of systemic meltdown", the head of the International Monetary Fund (IMF), Dominique Strauss-Kahn, has warned in Washington.

KAH KAH KAH KAH!

NikHassanAzmi berkata...

Takziah! di atas kepulangan bapa ke alam barzah, semoga dicucuri rahmat ke atas rohnya, dan dikumpulkan bersama dengan orang2 yang soleh. AL FATIHAH!

hafiz berkata...

poooraaah umno! semua pun tak bleh pakai! legasi penjajah! legasi kolot! legasi rasis!! hahahaha

boy berkata...

Nak tau pasal Ziana Zain, pegi la tanya pakcik google. Wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

salam Uncle Isham, saya peminat setia tukartiub ingin mengambilkesempatan untuk mengucapkan takziah kepada keluarga Uncle Isham keatas pemergian ayahanda Uncle Isham. Semoga rohnya dicucuri rahmat, Al-Fatihah...

kerabu berkata...

harap awk bersabar.....semoga semua dalam baik hendaknya..allahuakbar

Tanpa Nama berkata...

Salam abang isham,

Salam takziah dari saya atas kembalinya ayahanda abang isham kerahmatullah.
Semoga dicucuri rahmat.Al-Fatihah...



Ngah.

WatakSampingan berkata...

Kalau dah nak jadi PM, siap sedia la. Esok-esok kalau dah jadi PM, biar la betul-betul tekun menjaga dan memakmurkan negara.
Jangan pula sibuk bermain C4