Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 31 Disember 2010

HARI INI DALAM SEJARAH



KENAPA MENTERI INI TAKUT INTERNET?




nota:
kenapa menteri ini takut internet?
kerana merogol?
kerana ada awek budak uitm?
kerana anak entot entot lari

bapa burek
anak rintek
baba sebat amah
anak sebat minah
kah kah kah



ARKIB : 05/11/2002

PEROGOL BUDAK KE TALI GANTUNG – CADANGAN UNDANG-UNDANG BARU DIBENTANG KE KABINET 13 NOVEMBER – meloya



KUALA LUMPUR 4 Nov. - Perogol kanak-kanak di bawah umur 12 tahun mungkin dikenakan hukuman paling berat, termasuk ke tali gantung, menerusi cadangan awal penggubalan undang-undang baru yang bakal dibangkitkan semasa pembentangan Kertas Khas kepada Kabinet, 13 November ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Rais Yatim berkata, pihaknya akan memastikan kes rogol terhadap kanak-kanak dikategorikan sebagai ``jenayah kronik dan serius''.
Menurut beliau, pada masa ini pesalah rogol kanak-kanak dikategorikan sebagai penjenayah rogol biasa.

Dalam pada itu, pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan politik hari ini terus mendesak kerajaan mengenakan hukuman mati mandatori terhadap perogol yang membunuh kanak-kanak di bawah umur 12 tahun.

Mereka membuat desakan itu ekoran kemarahan memuncak setelah seorang kanak-kanak Siti Nurlina Shamimi yang juga dikenali Mimi berusia dua tahun ditemui mati dalam keadaan mengerikan setelah dirogol dan dicampak ke dalam sungai di Alor Star, Jumaat lalu.
Menurut mereka hukuman sekeras itu wajar dilakukan kerana undang-undang dan hukuman yang sedia ada, seolah-olah tidak memberi kesan dan kesedaran langsung di kalangan penjenayah terbabit.

Rais selanjutnya berkata, beliau telah menerima memorandum daripada pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan yang mendesak supaya hukuman setimpal dikenakan terhadap perogol kanak-kanak.

Kata beliau, kemungkinan hukuman jenayah berkenaan dijadikan peruntukan khas di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan bagi kes sumbang mahram yang mengenakan hukuman penjara antara enam hingga 20 tahun akan turut diambil kira oleh Kabinet.

``Kertas Khas yang akan dibentangkan kepada Kabinet 13 November ini sebenarnya mengandungi cadangan penuh rangkuman hukuman kes rogol mengikut Seksyen 375 dan sumbang mahram di bawah Seksyen 376 yang telah disiapkan oleh pihak saya.

``Namun oleh kerana jenayah rogol terhadap kanak-kanak ini adalah serius, maka pihak saya pada peringkat awal ini akan membangkitkan isu ini kepada Kabinet.

``Saya akan cuba memastikan undang-undang yang ketat digubal bagi menangani jenayah bersifat kebinatangan ini,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Cadangan ke arah hukuman itu diajukan oleh Timbalan Pengerusi Biro Strategik Wanita MCA, Wilayah Persekutuan, Tai Sim Yew dalam Utusan Malaysia semalam yang mahukan kerajaan menggubal dan meluluskan undang-undang di bawah Kanun Keseksaan bagi mewajibkan setiap perogol yang membunuh kanak-kanak di bawah umur 12 tahun dikenakan hukuman mandatori gantung sampai mati.

Menurut Sim Yew yang juga seorang peguam, hukuman itu perlu dikenakan dengan hanya berdasarkan bukti dan hujah-hujah yang dikemukakan oleh pihak pendakwa sahaja.
Dalam kes seumpama itu, kata Sim Yew, hukuman tersebut tidak perlu mengambil kira hujah-hujah pembelaan daripada pihak tertuduh (perogol dan pembunuh).

Ekoran pembunuhan kanak-kanak itu, pihak polis sedang mencari seorang penganggur, Kyairul Anuar Ineleyas, 23, kad pengenalan 791019-02-5851 bagi membantu siasatan.
Tegas Rais: ``Namun, oleh kerana jenayah ini amat keterlaluan, maka saya beri jaminan akan mendapatkan pandangan pihak perundangan, polis dan Jabatan Peguam Negara ke arah pembentukan undang-undang yang ketat menangani gejala ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. BAGAIMANA DENGAN PEROGOL AMAH!..... kah kah kah..

kah kah kah…. PEROGOL AMAH TAK KE TALIN GANTUNG KE?..... kah kah kah..

kah kah kah….MESTI LAH BUAT UNDANG UNDANG BARU….. kah kah kah…

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ex-President of Israel Found Guilty on Rape Charges

31 Dec 2010 0:04

The Tel Aviv district court on Thursday convicted Katsav on two counts of rape and other sex abuse charges, declaring that the ex-president's version of events was "riddled with lies"...

Islam Times reports from Haaretz: The verdict was handed down more than four years after complaints surfaced severe sexual offenses against his employees.

Katsav was convicted of raping and sexually abusing a former employee from the tourism ministry. He was also convicted of sexually harassing two other women from the president's residence.

The year-long trial took place almost entirely behind closed doors on Thursday morning.

The verdict came one year and a half after the start of his trial and 12 years after allegedly committing the first of the offenses with which he was charged.

The conviction means Katsav will face a minimum of four years in prison.

The 65-year-old Katsav resigned in 2007 and was replaced by Shimon Peres.

Tanpa Nama berkata...

Mahkamah dapati Moshe Katsav terbabit jenayah perkosa, gangguan seksual

BAITULMAQDIS: Bekas Presiden Israel, Moshe Katsav, didapati bersalah semalam atas tuduhan merogol seorang kakitangan kerajaan ketika beliau memegang jawatan Kabinet dan boleh dihukum penjara sehingga 16 tahun.

Dalam kes yang menggemparkan negara itu, Katsav, 65, dituduh memperkosa seorang kakitangan kerajaan ketika beliau memegang jawatan Menteri Pelancongan pada 1998.
Mahkamah Daerah Tel Aviv juga mendapatinya bersalah atas tuduhan mencabul kehormatan dan melakukan gangguan seksual membabitkan dua lagi wanita yang pernah berkhidmat di pejabatnya ketika beliau Presiden Israel.

Panel tiga hakim yang memutuskan kes juga menyifatkan keterangan Katsav penuh dengan pembohongan, lapor akhbar Haaretz.

Kes Katsav terbongkar pada 2006 apabila beliau yang masih Presiden mengadu bahawa seorang kakitangan kerajaan memeras ugutnya.

Wanita itu kemudian membuat aduan kepada polis, menceritakan serangan seksual ke atasnya dan menyebabkan beberapa lagi wanita turut mengadu kepada pihak berkuasa atas sebab yang sama.
Menurut pendakwaan, Katsav merogol mangsa A selepas memaksa mangsa pergi ke pejabatnya di Kementerian Pelancongan pada 1998.

Beliau juga memaksa mangsa ke sebuah hotel di Baitulmaqdis dan memperkosanya buat kali kedua di bilik tempat penginapan itu.

Kertas pendakwaan juga menuduh Katsav cuba menenangkan mangsa dengan berkata: “Bertenang, kamu akan sukakannya.”

Pendakwa juga menuduhnya mengganggu dua wanita lain ketika masih Presiden termasuk memeluk mereka tanpa izin dan membuat ulasan berbaur seks.

Pada ulang tahun ke-60 Katsav pada 2005, seorang pembantunya yang menawarkan ucapan selamat hari jadi kepadanya.

Katsav dituduh memeluknya, mencium leher mangsa yang mengadu kepada polis.
Tertuduh juga cuba memujuk mangsa mengubah keterangannya menyebabkan defendan didakwa cuba menyekat keadilan.

Katsav berkhidmat sebagai menteri dalam beberapa pentadbiran Likud sebelum dipilih sebagai Presiden pada 2000.

Beliau mendakwa menjadi mangsa perangkap politik atas alasan berasal daripada kaum Yahudi Sephardic yang dianggap berstatus rendah di negara Yahudi itu.
Katsav dilahirkan di Iran dan berhijrah ke Israel ketika masih kanak-kanak. – Berita harian online/Agensi

masaimara berkata...

Bro, gua takut ini cerita entot entot si tua bangka ni, akhirannye nanti senyap macam tu je, tu sebab puak puak pencacai pun buat2 macam takde ape2, kasi pecah maut ini cerita......menteri hipokrit.

Tanpa Nama berkata...

manteri bagi air lendir free kat amah

kah kah kah

cicit ngah layor berkata...

Sim Yew berkater: hukuman mesti dikenerkan berdasarkan bukti dan hujah pendawaryer,tak bulih pakai hujah pembelaan tertudoh....Memang betoi,ini ler yg telah berlaku dalam perbicaraan yg melibatkan individu tertentu.Elok ler tak payah diaderkan perbicaraan....maser tak tebuang,peguam tak bulih caghi makan,Malaysia akan jadi negagher hutan.Akan bertambah banyak ghakyat mati disebabkan adernyer tuduhan.Setan.

Tanpa Nama berkata...

Kesianlah sikit, kan dia tu anak yatim. kakakakakakakak

Dino Rais berkata...

puki sedap, body montok tu yang terogol tu, ahli sunnah wal rasuah tak per buat gitu

Tanpa Nama berkata...

rogol amah gantung punai

Tanpa Nama berkata...

Rogol ammah,gantung punai dia sampai putus.

Tanpa Nama berkata...

Bukan lah YB Dato Sri Utama Dr. Rais Yatim...seorang intelektual yang bermoral tinggi dan berwawasan..seorang nasionalis yang sentiasa berpayungkan Perlembagaan Perseketuan...kalau dia buat pun mungkin untuk mengeratkan lagi saliatulrahim antara rumpun Melayu..hehehe

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Saudara Tukar Tiub dan Cucu Ngah Layor:

Saya amat bersetuju kalau binatang yang bernama perogol dihukum gantung sampai mati.

Tak kiralah perogol kanak-kanak, perogol org dewasa atau perogol amah sekalipun.

Sebab perogol tu binatang. Kalau ada binatang ni di muka bumi, hidup anak, cucu, bini, emak dan nenek kita tak akan selamat!!!!

Tapi walau apa pun alasan, binatang bernama perogol itu wajib diberi peluang membela diri!

Tanpa Nama berkata...

Salah ... Gantung benda tu sampai mati. Kah kah kah.