Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 31 Disember 2010

KENYATAAN BANGANG !




SEMUA NAIK HARGA



nota:
semua diselaraskan
semua dirasional kan

semua di naikkan
termasuk barang rais yatim
kah kah kah




TIADA ALASAN NAIKKAN HARGA MAKANAN, MINUMAN SEHINGGA 10 PERATUS :KPDNKK
– berita hairan

Pengusaha restoran tidak mempunyai alasan untuk menaikkan harga makanan dan minuman sehingga 10 peratus meskipun berlaku kenaikan harga gula dan bahan api berkuatkuasa 4 Disember lalu.

Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, D Daud Tahir, berkata simulasi harga yang dibuat baru-baru ini juga menunjukkan perubahan harga makanan dan minuman adalah minimum iaitu kenaikan antara 0.1 sen dan tiga sen sahaja.

"Kita sudah buat simulasi dengan kerjasama konsultan (untuk melihat) berapa kenaikan harga makanan dan minuman berikutan kenaikan harga gula dan bahan api baru-baru ini dan tak munasabah jika mereka nak naikkan harga makanan dan minuman," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Daud berkata simulasi harga itu melibatkan 64 jenis makanan dan minuman antaranya teh tarik iaitu perubahan harga sebanyak 0.8 peratus kepada RM1.21 berbanding RM1.20 ketika ini manakala harga teh hanya meningkat 1 sen kepada RM1.01 sen.

Simulasi itu juga menunjukkan harga bagi pelbagai jenis roti termasuk roti canai kosong, roti jala dan roti telur, pula mengalami kenaikan antara 0.2 dan 0.3 sen sahaja.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BANGANG MALAON INI… kah kah kah…

woit… KEPALA BANA APA …NAIK KAN HARGA MINYAK…. kah kah kah..

kah kah kah… BILA HARGA BAHAN BAKAR MINYAK NAIK…. kah kah kah..

woit.. SEMUA BARANGAN AKAN NAIK HARGA…. kh kah kah

woit… SIMULASI… SIMULASI APA….KONSULTAN KEPALA BANA APA?... kahkah kah

woit… SEMUA NAK TIPU ORANG KAMPONG…. kah kah kah..

kah kah kah…. SEMUA NAK TIPU MAK CIK PAK CIK FELDA….. kah kah kah..

nota:
tak payahlah
bodohkan orang melayu
dah ramai bodoh kah kah kah kah


16 ulasan:

dukun melayu berkata...

simulasi...

vibrator....

erection....

lubricant...

pelirisma...

padu padu wang...

teo naik masjid lain2 sudah selaras..

guan eng mmg betul..."ini gerombolan baaanyak bahaya..."(actual CAT footage dari haji youtube)

woitt..tibai la youtube cari!

lanchaw meloya lain tadak fikir..maid,maid,maid...doll,doll,doll

mayat bangkit,ternoda,kachiwa,mastika..ini bacaan totok

Tanpa Nama berkata...

kos konsultan pong naik...dia tak realize ke...bodoh...

matstimketum berkata...

contoh pegawai kerajaan lulusan unibersiti kerana memenuhi kuota! takdak kualiti langsung.

rantai berkata...

Dah tahu dah harga barang-barang dinaikkan ....orang ramai nak tahu apa tindakan yang diambil oleh kementerian berkenaan ke atas pihak yang sengaja menaikkan harga itu..!!!

Kalau tak berani nak ambil tindakan, kata je le tak berani...mat monggol marah nanti hilang undi....!!!

pegawai kerajaan bodo...!!!

Tanpa Nama berkata...

Berapa pula HARGA Kon-Insul-Tun itu, tentunya bukan sepuluh sen. Berbanding dengan kopi di Amerika dan singapura rakyat Malaysia masih beruntung murahnya. Tunggu bila kau bersara nanti ... apa pula kata si KON tu pulak pada engkau.

seleman berkata...

maklumat saya dapat daripada peniaga kedai makan, awal tahun depan minyak masak, gula dan beras akan naik.Kalau pergi tesco misalnya, pembelian telah dicatu 2-3 botor per family. Mampus le pengguna.....barang semua kena selaras.....

Kamal Sanusi berkata...

Kalau harga makanan & minuman tidak termasuk di dalam kategori barang kawalan, suruh kementerian tu shut the bloody mouth up.

Jgn bagi statement yg hanya membodohkan diri yg telah sedia bodoh.

Hanya org bodoh mcm lembu ngan perangai ikan kap jepun dok ternganga mulut minta makanan saja yg dok terima kenyataan bodoh macam tu. Sapa mereka tu? Lu pikir la sendiri maaaaaa......


Wakakakakakakaka.........

Tanpa Nama berkata...

BN = BARANG NAIK

apa nak heran!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa pasal nak teknikal2 sangat nih? Harga2 barang dan keperluan asas naik, pendapatan per kapita tak berapa naik, hidup makin tersepit, secara purata rakyat TERPAKSA dibebani hutang hampir sepanjang hidup, kualiti pendidikan makin sucks, kualiti menteri2 pun sucks.... Secara keseluruhannya, ini bermakna kerajaan yg diterajui BN tidak pandai, tidak memiliki kredibiliti, tidak layak untuk memimpin rakyat dan negara ini yang semakin 'demanding' dan semakin kompetitif.
BN = Bebanan Negara.

cicit ngah layor berkata...

Tutup molot,jgn buat kenyataan memperbodohkan ghakyat.Kalau komer sendighi dah naikkan harge minyak dan gas...dah tentu harge makanan pon akan naik.peniager maner yg tak ndak untong?peniager maner yg nak ghugi?Nak tutup salah sendighi,buat mcm2 ulasan.Kalau dah tak gheti nak kawai harge baghang lebih baik bagi jawatan tu pader org yg berkemampuan.Kesian pader org yg berpendapatan kecik.

shukor mohd berkata...

KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

memperpodohkan melayu lagi dan lagi dan lagi....hasil dr dasar pendidikan negara..

Tanpa Nama berkata...

Sebenornya kamu semua telah dibodohkan oleh penulis blog ni..percayalah..telah dibodohkan..kah..kah..kah

bunbinban berkata...

yg ni mcmmana plak....takde alasan naikkan bahan bakar!...bodoh + bodek = dodek...apa punya bangang menteri dan pegawai....ptuihhhhh!

anak melayubaru berkata...

MELAYU BODOH PILIH PEMIMPIN BODH..
MEMANG MELAYU SELAMANYA BODOH..NAK PILIH PEMIMPIN TENGOK BURUK BAIK CALON TU DULU LEE BODOH BUKAN MAIN PANGKAH IKUT PARTI JEEE..NI LEE JADINYA...

Tanpa Nama berkata...

bangang....

budak tadika 2 taun pun tau kalau harga minyak naik, suma barang akan naik dan harga makanan pun akan naik

beli kat mana phd tu?