Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 21 Januari 2011

SATU LAGI CARA MENIPU MELAYU




SENTIASA MENUNGGU




RM 200 JUTA UNTUK SERAGAM HARGA BARANG LUAR BANDAR - meloya

SAMARAHAN 21 Jan. - Kerajaan memperuntukkan RM200 juta untuk membolehkan pelaksanaan program penyeragaman harga barang keperluan khususnya di kawasan luar bandar dapat dilaksana dan diperluaskan ke seluruh negara sepanjang tahun ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, daripada jumlah itu, sebanyak RM100 juta diperuntukkan kepada Sarawak memandangkan negeri ini mempunyai prasarana yang terhad berbanding negeri lain.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TAK FAHAM LAAA…. kah kah kah..

kah kah kah… INI NAK NAIKAN HARGA KE?.. ATAU NAK TURUN KAN HARGA?...kah kah kah..

woit… KALAU 200JUTA RM DI GUNA UNTUK NAIK HARGA… INI KERJA GILA… kah kah kah..

kah kah kah… NAPA TAK AMBIL DUIT ITU… DAN JADIKAN HARGA BARANG LEBIH MURAH……kah kah kah..

woit…. TOLONG JANGAN GUNAKAN PERKATAAN PELIK PELIK…kah kah kah..

kah kah kah.. SELARAS… SERAGAM… RASIONALISASI…… PAKAI PERKATAAN BIASA… kah kah kah..

kah kah kah… BANYAK ORANG DAH BENCI PADA KERAJAAN… PERKATAAN PELIK PELIK INI TAMBAH LAGI ORANG MELUAT…. kah kah kah..

kah kah kah… INI CARA NAK MENIPU...kah kah kah..

kah kah kah ..GUNA PERKATAAN SUSAH SUSAH… kah kah kah..

kah kah kah… BAIK SURUH ORANG KAMPONG GO AND FUCK A FLYING DUCK… AND MI SPOIK NO INGLIS…. kah kah kah


16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SERAGAM?? RASIONALISASI??

Menatang apa tur? Harga sampai 200 juta?

cakap aje la, harga barang akan dinaikkan
lagi senang, makcik felda nak faham
buat apa pusing2

Tanpa Nama berkata...

hmmm.. lambatnya nak tunggu malaysia rebel gila2 macam tunisia sana..

isham, ko takkan la tak tau.. rakyat malaysia ni jenis lembam2 belaka.. selagi perut kenyang, aku jamin punyerlah.. BN tak akan hadapi masalah apa2 punyerlah..

kalo si buncit ni nak rembat pun, rakyat malaysia yang serba serbi lembam ni akan terus lena punyerlah..

cakap saja sokong pembangkang, tapi perut buncit, eksyen berlagak main golf dan penakut pulak tu.. boleh belah la kalo BN nak bungkussss..

masa paling baik nak jatuhkan BN ialah 2008 dulu, skrg dia dah recover walaupun orang ramai jer perasan BN akan bungkus..

ayuh, camanalah nak rebel kalo ramai rakyat2 yang masih lembam dan kenyang? chibai la semua ni!!!

Tanpa Nama berkata...

Yang tersirat ialah RM200 juta untuk perbelanjaan pilihanraya dan bukan untuk membantu rakyat.
Setelah 50 tahun perkara yang sama diulang2 untuk menipu orang kampong.

Tanpa Nama berkata...

upco sahaja mengkedarah sebanyak RM80 juta setahun..umno telah berjaya memangkukkan sebahagian org melayu yang memang sedia jadi bodoh.

Bigfish berkata...

aku yakin pengundi muda terutamanya dah sedar dgn taktik licik BN-UMNo utk terus berkuasa. cara yg sepatutnya ialah banyakkan lagi keluarkan isu2 yg berkaitan supaya orang ramai lbh sedar terutamanya yg atas pagar dan juga di kawasan2 kampung ni.

cicit ngah layor berkata...

Masuk kampong,cakap perkataan yg org kampong tak peghonah dengor,org kampong tepok tangan/sokong.Enam bulan lepaih tu,sampai soghat suroh org kampong pindah dengan alasan ndak majukan kampong.Kalau biut tak ndak pindah,enam bulan kemudian,sampai jentolak,ghontohkan ghomah org kampong.Jadi ler org kampong menang sighak,kampong tergadai.Itu pon masih tak sedor2 lagi.

feeqa berkata...

bang. kali ni kurangkan isu peribody.. banyakkan isu nasional..
kempen kaw2 supaya suma rakyat tolak barisang!!!
aku da bosang denganggg barisssang!!

Tanpa Nama berkata...

Aiyaa! Subsidi tebalik lah tu! Kalau cakap subsidi, rakyat faham. Ini kerajaan memang pelik. Tarik subsidi, lepas tu tabur duit untuk tahan harga barang naik. Hala tuju dah lintang pukang

Tanpa Nama berkata...

ada anak muda dari sabah kat office. bersemangat kutuk BN, terutamanya bila cerita pasal harga barang. ber iya2 sokong pembangkang. tapi bila aku tanya dah daftar mengundi ke belum? belum lagi katanya. hampeh.. cakap buat rugi air liur. sebab tu sabah masih jd harapan gerombolan.

Tanpa Nama berkata...

peruntokan 200 juta? yang senyum koperat dan kaum kerabat yang akan rembat peruntokan itu.

Tanpa Nama berkata...

Sekali lagi Barang Naik Fever:

Pemberita Tiewnama:
Datuk, saya difahamkan sekarang ni harga barang keperluan naik gila-gila hinggakan rakyat bawahan resah dan perit tuk menampung kos hidup seharian.
Apakah Malaysia menuju ke arah spt yg dipilih rakyat Tunisia nanti, Datuk?

Menteri didagangkan:
Mm..Tunisia tu seakan-akan sama ngan nama agensi berita anda, jadi buat apalah kita ambil pot sangat ngan Tunisia tu... maaf, saya dah lencong sedikit.
Isy, mana betul tu, tak betul.. tak semua barang naik. Saya difahamkan oleh orang kanan kementerian saya bahawa selain daripada yang naik tu ada satu barang jua yang turun.
Jadi dakwaan anda yang semua barang naik tu tidaklah berasas.

Pemberita Tiewnama:
OIC...boleh beritahu saya nama barang yang turun itu, Datuk?

Menteri didagangkan:
Lancau.

Tanpa Nama berkata...

pelik pm 1malaysia..beliau umumkan
subsidi akan ditarik balik secara berperingkat, ini apa cerita..bodoh lah umno ini.

Yeop Udin berkata...

Subsidi untuk syarikat kroni

Tanpa Nama berkata...

Apo kono eh jang? Dengar rmai geng korang sakit mental.. Btul ke? Korang ok tak? Tak ok pegi check bahaya.. Skrg ramai org jadi gila pasal politik. Ko menyakit tak? Kalo dah berjangkit jg2 takut nnt merasuk org plak.. Ko Org nie mcm blogger masuk air je. Jgn gelak byk sgt nnt tak bleh brenti masuk spital@Tanjung rambutan. Pdan Muko! Kesian ada lg spesies mcm korang ni. Takpe janji rock. Cara korang bercakap pun mcm low IQ je. Ko org ni spesis apa? Aku igt dah pupus tapi takpela takde yg pandai takde yg bodoh. Tapi aku sdg2 saje. Amacam byk tukar tiub hari ni. Ko jgn bagi tiub bocor nnt kena sumpah nnt.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Naik hargalah , apa lagi.
Nak seragam dengan harga pasaran dunia.

Tak haiaran kalao bulan depan ada berita bahwa harga barangan di Sabah dan Sarawak adalah lebeh murah dari Sweden.

Tanpa Nama berkata...

199 Juta masuk poket, 1 juta je lah belanjawan seragam harga barang.. tu tak salah.. itu komisen kan..;)