Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 21 Januari 2011

SALUT UNTUK TUNISIA




SAKSIKAN LAH !!!





nota:
berapa gumbiranya
anak anak muda tunisia
yang dapat menjatuhkan
regim ali dan first lady leila

lihat bagaimana bencinya
rakyat tunisia terhadap
ali dan first lady leila!!!


9 ulasan:

kambeng berkata...

salute untuk arwah al bouazizi..

http://www.boston.com/bigpicture/2011/01/an_uprising_in_tunisia.html#photo4

Tanpa Nama berkata...

tak sabar tunggu hari anak muda m'sia bakar gambar rosmah

Peneroka.. berkata...

AllahhuAkhbar...
Kuasa yg hak adalah pada rakyat...
Inilah kuasa sebenar bagi sesebuah kerajaan...pemimpin hanyalah diberi amanah untuk menjalankan urusan bagi pihak rakyat...kemahuan rakyat mesti dipandang berat oleh pemimpin..pertembungan kemahuan rakyat yg korup/kroni dengan rakyat yg tulus/jujur akan mengakibatkan perpecahan dan sebagai pemimpin yg berjiwa 'rakyat', eloklah berundur secara terhormat sebelum dikendurkan...aku lagi respek pemimpin Jepun yang tidak bertangguh-tangguh unruk meletakkan jawatan sekiranye maruahnya tercalar...

Susuhunanan berkata...

10 April 2011..next election..bersiap sedia wahai pejuang2..

ALahaI sI LunCAi berkata...

PENEROKA,

TAHNIAHLAH. AKU YAKIN KO TUJUKAN KENYATAAN NI KEPADA NIK AZIZ.

TAK RAMAI ORANG SEBERANI KO BRO.
YANG RAMAI, PROVOK ORANG SETENGAH MATI, KEMUDIAN DIA LARI LINTANG PUKANG.

MACAM YANG BERLAKU TAHUN 74 TU. TANYA TT. DIA TAHU SANGAT BENDA NI.

Tanpa Nama berkata...

fes leidi tengok youtube sambil ketawa.. selamat dok kat arab saudi lol rakyat yang bodol tolol.. 1.5 juta tan, makan jongkong seumur hidup pun tak abis..

Non-Governmental Individual berkata...

" If You Want Peace, You Must Ready For War " - Roman military writer.

MadeyBersiong berkata...

ALahaI sI LunCAi, ko tahu kesah 74, tapi aku pasti ko tak tahu, yg TT ada menyertai peperangan di Beirut. Ko nak buka cerita TT ni penakut laa apa laa, ko bandingkan diri ko tu dulu dengan TT, ko pegang senapang pun tak pernah, pegang kote boleh lah kahkahkah pegi lanchoww laa

Tanpa Nama berkata...

jangan jadi bangsa yang tak bertamadunlah nak bakar sana sini. Bila bakar dan mogok satu negara yang susah geng2 mak long dan nenek tijah yang hidup jual kain kat celah2 lorong keramat. Pkailah otak korang yang cerdik buat komen2 macam pro. Buktikan korang ada jatidiri dengan pastikan 4 keturunan daftar untuk mengundi dan bangun pagi hari buang undi. Pilih siapa saya yang korang rasa2 tak rasuah, sangat bersih, hari2 jumpa org kampung, tak suka hotel sebab masjid free je dan tak keluar daerah sebab minyak dan tol mahal(tu kan duit rakyat),tak perlu ada apa2 majlis keramaian(kalau nak juga rakyat bawa kueh sepiring sorang),naik kapcai (kereta dah mahal) dan tak boleh bagi ucapan lama2(masa untuk tolong rakyat sgt penting) dan tak perlu membangunkan negara(semua tu pembaziran) dan tak perlu beli kereta tank (mana ada perang, baik buat sekolah dan bagi biasiswa pada cucu nenek tijah kat limau kasturi)dan tak perlu penswastaan (baik kerajaan dan rakyat buat sendiri) dan tak perlu belajar sampai jauh2(kat KL berlambak universiti murah2) dan menteri2 kerajaan baru gaji potong 50%( baik naikkan gaji kakitangan awam mcm cikgu)dan akhir sekali tak perlu ada saluran TV yang melimpah (2 pun dah cukup mcm dulu2). Baru kita akan dapat menaikkan taraf hidup rakyat dan tiada pembaziran.
Sorry bro TT, panjang sikit. Viva my UM!