Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 21 Januari 2011

MENANGI HADIAH - SILA BERI JAWAPAN




SILA JAWAB



1 - apakah bendanya ini?
2 - apa maknanya benda ini?
3 - dimana boleh ditemui benda ini?
4 - siapa penyimpan benda ini?
5 - apa yang tersangkut pada benda ini?


sila jawab lima soalan diatas.
kemudian sila tulis tidak lebih
dari 25 patah perkataaan: benda ini
baik untuk dibuat apa?


nota:
hanya semua warga dunia boleh mengambil bahagian
peraduan ini tidak ada sangkut paut dengan
apa apa parti politik yang sedang hidup atau
yang setengah nak mati

LARANGAN:
gobala krishan
uumi ulfida
mat ezam
khir toyo
ali rustam
mufti perak
dan shahidan kassim dilarang mengambil bahagian

HANTAR:
sila hantar jawapan ke alamat diatas
keputusan adalah muktamad
segala surat menyurat tidak akan
dilayani - sila hantar surat saman
sepuluh tahun kemudian.

HADIAH:
untuk melihat hadiah sila buka:
www.ledatinfou.org

27 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Sepuloh tahun dulu M.Kutty peghonah bagi tahu,kalau saper2 nak makan sup tangan bulih datang keKelantan.Puaih teman caghi tp tak jumper pon.Ataih jaser baik TT,baghu hr ni teman jumper.Memang sesuai benor tangan tu dibuat sup.Daging lengan jer bulih buat 100 cucuk satay,jari yg limer batang tu buat satu peghoyok sup.Teman tak ndak masok peraduan TT,tapi teman teghingin ndak makan sup dan satay tangan dlm gambor tu.

Non-Governmental Individual berkata...

1.tangan bik mama
2._____
3._____
4._____
5. telur najib


* nombor 2, 3, dan 4 sengaja dibiarkan kosong... hehe

khairul hisyam berkata...

itu adalah gelang ac mizal. haha. aku pun tak tahu benda itu. emas?

Tanpa Nama berkata...

1 - apakah bendanya ini?
tangkal keramat

2 - apa maknanya benda ini?
supaya berani jadi penipu

3 - dimana boleh ditemui benda ini?
kat warung kopi....

4 - siapa penyimpan benda ini?
kaki temberang....

5 - apa yang tersangkut pada benda ini?
mata air.....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Tangan first lady Tunisia. Bernilai 1.5 billion.

MadeyBersiong berkata...

ahh gua tau ni, menurut wikipedia, itu gelang yang diperbuat daripada tulang wanita mongolia yang mati dibunuh! menurut wikipedia lagi, gelang itu berupaya untuk menunduk atau membodohkan si suami.

Tanpa Nama berkata...

1 - apakah bendanya ini?
- Tangan ajaib.

2 - apa maknanya benda ini?
- Tangan ajaib lah, lagi nak tanya!

3 - dimana boleh ditemui benda ini?
- kat tangan ajaib.

4 - siapa penyimpan benda ini?
- si pemunya tangan ajaib

5 - apa yang tersangkut pada benda ini?
- taik idong si tangan ajaib!

Tanpa Nama berkata...

lead..?apo ko bondo la eh..

hasan

Tanpa Nama berkata...

Jawapan aku ialah:-

1.Gelang Emas (Patah sikit akibat kesan bom C4)

2. Sebagai peringatan kepada isteri, Bik Mama mengambil gelang emas perempuan Mongolia tersebut dan memakainya sepanjang masa agar si isteri takut kepada beliau.

3. Di Puncak Alam; pada mayat perempuan Mongolia yg dah berkecai mati dibom. (Emas kalis bom)

4. Bik Mama a.k.a. anak Rhino.

5. Sedikit kesan 'fatigue'(patah) dan cebisan darah & daging perempuan mongolia tersebut.

-underskin.*********@gmail.com

Yong berkata...

Sudah gaharu cendana pula....Aduhai!!

Tanpa Nama berkata...

Adakah kerajaan umngok melaksanakan GST secara senyap-senyap?

Cuba lihat betul-betul bil ASTRO anda yang terbaru diterima...

Hari tu cakap ditangguhkan...

Bro Isham boleh buat pengesahan tak?

abgAjie berkata...

Wei TT,
Hadiah Utama dpt mende wehh..?
Percutian dgn Bik Mama 2hari 3mlm ker?? Kah..kah..X sanggup la aku..
Tapi Ok jgk.. bleh aku naik Kapal Ferry DiRaja Oman.

Tanpa Nama berkata...

apa hadiah?
setakat melancong 3 hari dua malam kat celah kopek bik mama, mintak mahaf la
aku tak beminat langsung!!

Tanpa Nama berkata...

Tangan janda yg melancap jantan!

Tanpa Nama berkata...

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0121&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_29.htm


KUALA LUMPUR 21 Jan. - Pihak yang mengkiritik lawatan rasmi isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor ke luar negara tidak faham dengan peraturan yang telah diperuntukan oleh kerajaan.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, lawatan isteri Perdana Menteri itu ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh baru-baru ini dibenarkan mengikut Peraturan Etika Anggota Pentadbiran 1988/1999 yang diputuskan oleh Kabinet.

hail_hitler berkata...

tangan godzilla..hahahaha

arill berkata...

1.tandanya 5tan emas akan dirembat
2.maknanya perlu tmbh 5kilo daging tiap minggu
3.ditemui di Kem. pelajaran,jpm,pembangunan keluarga,kem. luar negeri & kem kewangan.
4.akn disimpn di penjara bila BN jatuh
5.Rais yatim tersgkut pd jri tengh,thamby chik pd ibu jari,3 lg diisi pas jd PM

Tanpa Nama berkata...

mungkin gelang agama hindu

Tanpa Nama berkata...

gelang agama hindu

Tanpa Nama berkata...

1 - apakah bendanya ini?
Kalau bergerak kiri-kanan - bye-bye, aku lari dengan jongkong emas 2 tan, see you.
Kalau diputarkan kiri-kanan - elek, dah habis kena kebas
Kalau dilibas - mau berbekas dahi mamat yang separuh botak di sebelah tu.

2 - apa maknanya benda ini?
Kalau kat TOL - stop bayar dulu
Kalau kat pejabat tender - 4 atau 5 RM - Ribu atau Million,

3 - dimana boleh ditemui benda ini?
Kalau dalam peribahasa - dalam tempayan, padan dengan tembamnya lengan tu macam tempayan
Kalau dalam Masjid - sumpah Wallah tak kan la I nak tipu...

4 - siapa penyimpan benda ini?
Benda?
Kalau lelaki - benda tu ikut size jari hantu
Kalau Perempuan - benda tu ikut keTEMBAMman diantara jari ibu dan telunjuk...

5 - apa yang tersangkut pada benda ini?
Telur laki dia la... Kah kah kah

azhar berkata...

sampai patah gelang tuh....hahaha besaq gila tangan ba-bik mama nih...hahhaha

Tanpa Nama berkata...

tangan yg menghayun buian bisa menggoncangkan dunia...tangan rosmah bisa mencengkam telor najib...kahkahkahakhkah

yahoo berkata...

1 - apakah bendanya ini?
tangan kak mah
2 - apa maknanya benda ini?
sedap mengurut
3 - dimana boleh ditemui benda ini?
celah kangkang
4 - siapa penyimpan benda ini?
sendiri simpan
5 - apa yang tersangkut pada benda ini?
kondom

opisboi berkata...

go--go BALA kasi kita yg ambil BALA daripada goBALA

Tanpa Nama berkata...

1 - apakah bendanya ini?
Tangan bergelang

2 - apa maknanya benda ini?
Hai @ stop

3 - dimana boleh ditemui benda ini?
di JPM @ Sri perdana

4 - siapa penyimpan benda ini?
Bik Mama

5 - apa yang tersangkut pada benda ini?
Tahik hidung najib atau air pel.... najib, yekkkk!

Hadiah nye macam mane, aku buka kosong je? Sham, ko main tipu yeee

Penipu punya orang, celaka kau sham, dasar orang tua berjanggut tak sedar diri, kalau koo tak tunjuk hadiah aku repot kat Bik Mama. kohkoh kohkoh kohkoh kohkohkoh...

Tanpa Nama berkata...

ha'ah la..gelang tu dprbuat drpd abu mayat model mongolia & dcampur dgn emas

Tanpa Nama berkata...

1 - apakah bendanya ini?
tangan wanita

2 - apa maknanya benda ini?
tengah gembira melambai orang dengan penuh eksekutif dan ekslusif

3 - dimana boleh ditemui benda ini?
kat majlis2 mewah dan mengarut

4 - siapa penyimpan benda ini?
big mama of course!

5 - apa yang tersangkut pada benda ini?
tangkal penunduk maha menteri seri betina puncak pukimak!

i penjawat awam yg miskin