Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 21 Januari 2011

LUPA ASAL USUL



AYAH MADEY




PAS DAKWA MAHATHIR LUPA SEJARAH - harakah daily

KUALA LUMPUR, 20 Jan: Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar mendakwa Mahathir Mohamad sebagai lupa sejarah apabila mempersoal tindakan PAS meletakkan calon wanita bagi PRK Dun Tenang.

Menurutnya, PAS tidak pernah melarang wanita daripada bertanding dalam pilihan raya sebagaimana didakwa oleh Mahathir, malah telah mengamalkannya sejak tahun 50-an lagi.

"Saya tak tahu bila PAS kata calon wanita diharamkan kerana PAS pernah melantik Khadijah sebagai calon pertamanya dalam pertandingan tiga penjuru di Dungun Terengganu.

"Saya ingat Mahathir ni sudah hilang ingatan terhadap sejarah," kata Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.

Khadijah Sidek menjadi Ahli Parlimen wanita pertama memenangi kerusi Dungun pada 1959 iaitu pilihan raya umum pertama selepas negara merdeka.

Semalam, Mahathir berkata tindakan meletakkan calon wanita pada pilihan raya kecil Dun Tenang menunjukkan PAS tidak berpegang pada janji.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... MADEY INI BUKAN HANYA LUPA SEJARAH... kah kah kah..

kah kah kah... MADEY NI SENGAJA INGIN MELUPAKAN MACAM MACAM... kah kah kah..

kah kah akh.. SEKARANG MARAH PADA DOLAH.... TAPI DIA LUPA DIA YANG LANTIK DOLAH... kah kah kah..

kah kah kah... SEKARANG MARAH BUKAN MELAYU BOLOT HARTA KEKAYAAN... kah kah kah...

kah kah kah... TAPI DIA LUPA DIA YANG BAGI HARTA PADA VINCENT TAN ... ANANDA.. YEOH TIONG LEY...kah kah kah..

nota:
madey ingin melupakan sejarah dirinya sendiri
siapa dia?
dari mana asal usul?
kerana itu satu negara tak pernah melihat
gambar kaum keluarga ayahnya
dia takut ada gambar ayahnya pakai dhoti kah kah kah


29 ulasan:

former madafaka berkata...

ni jenis mamak GULUNG kain sampai ke LUTUT hahahahha

and lepas tu, makan nasi KANDAQ, uli uli nasi tu, baru diLAMBUNG masuk ke dalam mulut...

mami combi jorabee kalthum

Tanpa Nama berkata...

tangkap je madey ne...negara skrg kucar kacir psl dia la..hak org melayu terhakis psl dia juga..org melayu dlm umno..jgn sokong anak mahafiraun ne..mukhriz

Tanpa Nama berkata...

Madey gampang.

Tanpa Nama berkata...

melayu umngok bodoh macam babi,
rela dipelacurkan oleh mamak kutty

Tanpa Nama berkata...

Betul la bro. baru aku perasan. ye tak ye la. aku pun tak pernah tengok gambar kaum keluarga ayah dia. kena selidik ni. hehehehe

Tanpa Nama berkata...

Nama bapanya Mohamad Kutty. Media berjaya menyorokkan cerita bapanya yang menjual roti dengan mengayuh basikal sekeliling desa dengan berbakulkan raga besar di atas pelantar belakang. Balik-balik yang timbul cerita ayah angkat seorang guru besar yang melonjakkan kejayaan beliau. Tak habis-habis nak mengaku Melayu, tak habis-habis beliau nak memperbodohkan Melayu yang dah sedia bodoh. Aku rasa dosa-dosa pihak pentadbir media yang menyokong korupsi ini tak akan terampun sampai kiamat rasanya.

L_J berkata...

Hish,

Sudah menjadi perkara lazim Mahathir hilang ingatan terhadap sejarah, bahkan hilang ingatan itu selalunya selektif dan terpilih!

Saya merasa Mahathir yang bergeriatrik mungkin mempercayai propanganda dan dakyah sendiri yang digunapakai oleh BN untuk bidas PAS dengan sukses pada zaman prainternet

Salam,

LJ

Tanpa Nama berkata...

salam sahabat,

hang kalu tere, hang upload la picture family ayah dia.

p/s - kalu hang ada telor la.
wakakakakakakakaka

kalu ada aku belanja hang beriani kambing 7 hari 7 malam.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Ada sesiapa ingin anugerahkan dia sebagai Tun Dr. Pariah ?

Tanpa Nama berkata...

"dari mana asal usul?
kerana itu satu negara tak pernah melihat gambar kaum keluarga ayahnya dia takut ada gambar ayahnya pakai dhoti kah kah kah"

ayat paling gampang utk bulan nie.

Cuba tanya lebai Gugirl. Mesti ada punya kalau pandai cari.

Tak pun boleh buat guna photoshop. Lagi gampang......

Tanpa Nama berkata...

Mamak Tongkang masuk UMNO mengaku melayu dah tak terkira ramainya.
Mereka berlagak lebih melayu daripada orang melayu sendiri tapi balik kerumah tak cakap melayu.
Madey Kutty dapat kahwin orang melayu terus tak mengaku keturunnan nya dan apa punya Haprak mamak sekor ni.
Orang tua patut dibicarakan dengan pelbagai kesalahan semasa pemerintahan nya.
Apa nama tu....Sungai Buloh

Tanpa Nama berkata...

kalau tak salah aku DSAI pun datuk dia berasal dari india jugak....

kalau tak salah la

please check

Tanpa Nama berkata...

gambo ayah dia ada di umah kat kerala. nak amik tur yang malas. Jauh sangat!

Tanpa Nama berkata...

sbb tun dr mahathir la org melayu di pandang tggi
mmg tokwan dia mai dari malabar
kawin dgn tok dia melayu kedah
mak dia melayu kedah
die lebih darah melayu dari india malabar
biaq p la dia nk ngaku melayu
kalo dia ngaku dia india muslim
melayu da ilang seorg tokoh intelek

nk harap melayu asli mcm ad kt blog ni la
majoritinya tau kutuk org saja
satgi naik moto merempit ragut
sedut subsidi bkan main sronok
pstu hantam gomen
crita lebat dalam tenet mcm baguih
kt luaq penakut teloq sangkut celah pungkoq

sahoca 03

Tanpa Nama berkata...

Tak guna upload picture family ayah dia.
Tak kan tak tau jawapan HARAMJADAH tu..mesti dia kata dia lupa
Dia lupa dia ada family...
dia dah jadi macam..apa napa tu... Raja Lawak ..makan pakai kaki..dia lupa dia ada tangan..
ke....ke....ke..

ALahaI sI LunCAi berkata...

SAHOCA 03,

HANG MACAM TAU TAU JE ADA ORANG LARI DARI MEDAN PERANG. TAPI CAKAP MACAM DIALAH HERO.

BILA NEGARA DAH AMAN DEK KERANA MAHATHIR DIA NI BALIK TUNJUK PANDAI.

MACAM MANAPUN SYUKURLAH. LA NI DIA DAH PANDAI MINUM TEH DAN AIR SUAM , KALAU TAK...

Tanpa Nama berkata...

JANGAN KAITKAN NUAR BRAHIM TAU. KALAU TAK KERANA DIA ADA ORANG MEREMPAT LAGI DI ENGLAND.

SEKARANG ORANG TU NUAR UPAH BUAT FITNAH. DAH JADI KAYA DAH..

AnakSemuaBangsa berkata...

ckp kt melayu~ melayu mudah lupa..
alih2 treeple~EEE yg selalu lupe & hilang plak ingatan..aper pnya turr daa..bro..telur ari dh abis ke..?? klu dh abis, g lah beli lg kat kdai 2..ntn blh jmpa dgn sulaiman lg..
ingat name ini..sulaiman akelaksepang x3..

nota kaki: pd jenerasi muda cari lah siapa Khadijah Sidek ni semase zaman Awas & Api myala-nyala..

cicit ngah layor berkata...

katak pon tak mengaku dier berasai dr anak berudu.Dier perasan yg dier terus jadi katak jer.Kalau tak percayer tanyer ler katak2 yg bulih bercakap....beghani jamin yg dier akan kater dier keluor dan terus jadi katak,tak peghonah jadi berudu.

Tanpa Nama berkata...

khadijah sidek pun kantoi dgn sakinah junit super besi muslimat pas - musti byk tak tau sapa dia , yela sejarah dilupakan
normala akn pasti menang

Tanpa Nama berkata...

TT punya kutuk, mamak dan jawa kaw-kaw...

kita pon tak tahu asal usul famili dia...rasa2 aku org minangkabau tuuu....

dari seberang jugak tu....dia punya henyak orang tak tengok kiri kanan tu...

tapi....aku suka TT, dia henyak mamak dan jawa yg macam pundek dan kontol....

jawa dan mamak yg baik....jgn kecik hati yer....pasal atok aku pon dari jawa....kahkahkah!!

oiiii TT, kontol lah lu...kahkahkah!

entah2 lu dari keturunan yahudi yg hilang kat asia tengara....kahkahkah!

TT, lu dah khhtam belajar ilmu nastrodamus????

MadeyBersiong berkata...

hahahaha pukimak madey ni tak boleh nak diam diam..bila dia nak masuk kubur ni haaaa, liat bai!

saypocek berkata...

aku menyampah bile sembang agungkan mahadir,aku ckp kt kwn aku nape ko puji sampai hidung madey terankat,,dia kate tgk tv ''meday byk tlong melayu dan naik kan negara ke negare maju....kah kah kah
Aku ckp kat dia ''ubat utk orang malas menbace blum wujud lgi..so aku andaikan kawan aku ni masih bodoh bebal

Tanpa Nama berkata...

Ane dari kecil sudah anggap ini Madey India punya orang la..ane selalu tengok itu kahwin campur punya buda selau ikut dia punya bapa punya stail .Dia punya bapa mesti pure Indian yang beragama Islam,bukan orang Melayu. ..tapi ane dulu sampai sekarang ane tarak faham apasai orang Melayu mau anggap Madey Melayu, ane sudah lama dari zaman buda-buda lagi sudah rasa bangga leader India ini di puja oleh orang Melayu la...

Tanpa Nama berkata...

Kalu KJ jadi menteri
aku rasa madey boleh pitam lalu jalan selama-lamanya

Tanpa Nama berkata...

Apa da blog ko ni. Macam bdk tak cukup sekolah je. Dah2 brenti la main blog baikla korg baca buku byk2 supaya tak jadi dungu. Rasa2 korang ni blogger yg kurang kasih sayangla. Tapi bagus dok ada? Blogger ko ada masyuk ke takde? kalo takde hentikan jela. Byk kojo lain lagi ko bleh buat. Sudah2 la. Korang ni macam blogger yg tunjuk kebodohan msg2 bukan kepandaian. Malula org tgk. Ko tak malu ke? Malu tu iman tau.. Ko ni bangsa ke bangsat? Tapi terpulang la ko jadi apa jgn ko buat tak elok sudah? Tapi berharap ko jadi elok shjla. Kesian keluarga ko nnt. Ke mmg diorg suruh ko jadi mcm ni. Lantakla pandai2 la ko nak idup.

Tanpa Nama berkata...

korang ni setakat mengutuk memang 5 star! Kalau betulpun bapak dia mamak kutty yang kayuh basikal satu kampung, sekurang2nya dia didik anak sampai jadi manusia yang boleh membantu dan terbukti. Memang semua manusia tak sempurna, adakah nik aziz dan anuar sempurna sangat tak ada salah dan silap?

Korang ni, apa sumbangan yang dah buat pada kampung masing2? Pada negara tak payah tanya sebab cara kutuk pun macam dari keturunan yang hebat2 dan bangsawan melayu tersohor. Kalau anak haram sekalipun, bila boleh berfikir dan berusaha untuk negara dan rakyat, aku sanjung ke langit ketujuh. Apa ada pada keturunan bro2 sekelian kalau nak ajak gotong-royong buat rumah nenek tijah yang nak roboh pun liat, belum lagi ajak jaga keselamatan kampung atau kawasan.
Macamana melayu nak maju kalau setakat ada phd merempit,melepak, malas dan cukup suka mengutuk dan mengumpat dan CUKUP TERUJA BILA DAPAT JATUHKAN SESAMA MELAYU?
Aku juga melayu nak nak duduk dalam negara yang aman, harga barang tak mahal dan anak2 boleh jalan mana tanpa rasa takut kena culik. Aku juga nak peminpin yang seimbang dalam segalanya, yang sanggup segera ziarah nenek tijah yang jatuh tepi perigi petang tadi. Aku pun tak suka pemimpin yang membazir duit rakyat. Aku bukan kerja besar macam korang bro2 tapi aku rasa korang ni takkan maju kemana2 sampai bercicit kalau setakat tahu mengutuk dan mengumpat sesama melayu. Bangunlah dari tidur bro2 sekelian, kalau maju dan tekun setakat dalam blog tapi takda wawasan yang jauh, korang akan tenggelam dalam dunia impian dan seronok masing2. Kalau kita sibuk cari salah orang lain, kita pun tak akan ada masa nak betulkan diri sendiri. U all memang teramat rajin dan gigih..tapi setakat dalam blog je lah. Wake-up dan carilah pemimpin yang kita pasti bagus dan bersih. Kalau dia mangkuk juga, tak sampai satu penggal kita suruh dia turun dan ganti orang lain je. Kita2 pun kenalah sedia untuk memimpin, sampai bila nak jadi kuli dan balachi je?

Khun Pana aka johanssm berkata...

-Mahathir was born in Alor Setar, Kedah, the youngest of nine children. His father, school master Mohamad Iskandar, is of mixed parentage, being a son of a Malayalee Muslim father from Kerala, India and a Malay mother.

Bapak dia tu mamak . Tongkang yang bawa mari. Bukan datang dengan pesawat airasian.
Dalam wikipedia pon ada tulis.
Intelok pon ada tulis bahwa yang dari Kerala tu pariah.

Fakta pon nak putar belit?
Betul kata TT ...Kalau jumpa ular , ketuk kepala madey.

NeoNodeGuy berkata...

Madey Kutty perosak generasi muda.
Harta rakyat di bolosnya dan disimpan di Israel.
Renung-renungkanlah rakyat Malaysia yang bodoh. Senantiasa diperalatkan. Tuhan bagi otak, tak mau pikir...bodoh senang di tipu pemimpin. Lepas tue lawan sesama sendiri. Kiranaya rakyat boleh pikir secara "collective" maka akan tergulinglah kerajaan Barisan Najis ini. Maka selamatlah anak cucu Bumi Malaysia tercinta ini.