Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 22 Februari 2011

SUARA SAEKOR KANG KONG



BAB INI KANG KONG BUTA TAK NAMPAK



nota:
kang kong ini langsung
tidak ada kepuayaan untuk
melihat keseluruhan suasana
ekonomi - kamng kong ini
hanya menjadi pembesar suara

banyangkan kalau kang kong ini bebal
anak murid kang kong ini macam mana
terus jadi semuncup kah kah kah




HARGA MINYAK MUNGKIN NAIK
- meloya

Kerajaan dalam keadaan tertekan untuk mengekalkan subsidi minyak petrol berikutan kenaikan berterusan harga minyak mentah di pasaran dunia ketika ini.

Justeru itu, kata Pensyarah Kanan Kolej Pengurusan Bisnes dan Perakaunan Universiti Teknologi Nasional (Uniten), Dr. Rusinah Siron, rakyat perlu bersedia menerima kemungkinan kenaikan harga petrol di pasaran tempatan meskipun kerajaan memberi jaminan tidak akan sewenang-wenang menaikkan harganya.

"Kita bercakap soal globalisasi yang mana Malaysia juga tidak boleh mengelak daripada kesan negatif daripada kenaikan harga petrol di pasaran dunia.

"Kerana itu, orang ramai perlu rasional dalam menerima kenaikan harga minyak dunia ini serta kesannya kepada ekonomi negara," kata beliau.


Beberapa negara telah pun mengambil langkah menaikkan harga minyak masing-masing termasuk China kelmarin sebanyak 4.6 peratus iaitu kenaikan kedua dalam tempoh tiga bulan selepas kenaikan sebesar 14.4 peratus pada Disember lalu.

Sepanjang tahun lalu pula, kerajaan memberi subsidi RM6.3 bilion termasuk untuk petrol dan diesel termasuk RM3.3 bilion bagi subsidi petrol RON95.

Bagaimanapun, berdasarkan situasi semasa harga minyak dunia, subsidi kerajaan dijangka bertambah pada tahun ini.

Dr. Rusinah menambah, beberapa faktor sama ada secara langsung atau tidak langsung ketika ini juga semakin memperlihatkan bahawa harga minyak dunia akan terus melonjak pada masa depan.

Antaranya, kata beliau, ketidaktentuan politik di negara-negara Arab yang merupakan negara pengeluar minyak terbesar dunia, bencana alam, kemerosotan sumber bumi dan tekanan ekonomi global.

"Faktor-faktor ini sangat sukar untuk dijelaskan oleh kerajaan terutamanya di kalangan rakyat berpendapatan rendah dan sederhana yang akan menanggung kesan daripada kenaikan harga minyak tempatan walaupun lima sen," kata beliau.

Pada masa sama, katanya, kerajaan juga perlu memberi jaminan harga barang keperluan yang pasti naik bersama kenaikan harga minyak akan kembali kepada harga asal selepas penurunan harga bahan mentah itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit…INI CAKAP SAEKOR KANG KONG…. kah kah kah..

kah kah kah… KENAPA KANG KONG MULA BECAKAP?.... kah kah kah…

nota:
dalam ilmu politik
apa yang sedang dilakukan oleh kang kung
ini ialah menyediakan persetujuan
ianya cuba membuat pandangan umum
bahawa tidak lama lagi harga minyak akan naik
kenyataan kang kung ini dibuat
untuk menyediakan orang ramai agar jangan marah
bila minyak naik harga

bila minyak naik harga para munkee gerombolan
buat deek aje – pegumuman bukan lagi dari
munkee geerombolan tetapi dari tuan empunya
kedai minyak – ini dilakukan untuk menipu orang melayu
ini adalah nasehat zionis apco – kerana inilah cara
israel mengambil tanah palestin
bila tanah palestin dirampas ada ngo yang buat kenyataan
bukan lagi menteri israel - ini cara zionis jalankan jarum
untuk tipu orang melayu

menggunakan kang kong ini selalu dilakukan
oleh kerajaan yang zalim

yang menjadi lebih zalim dan ganas ialah
tidak ada pandangan kedua yang boleh
menyangkah pandangan kang kong ini

tidak ada pandangan yang berbeza
pandangan yang berbeza tidak dibenarkan

lihat dan sedari:
bagaimana kang kong ini gagal untuk menerangkan
tentang bagaimana apabila
minyak naik maka semua harga barangan yang
lain akan naik – kang kong ini tidak ada
keupayaan memikir lebih dari itu

kang kong inu juga TIDAK AKAN MENIMBULKAN
bagaimana gerombolan memberi subsidi berbilion bilion kepada
pembelak kuasa leterik – lebih banyak dari subsidi minyak
subsidi untuk kroni ini lebih banyak dari subsidi untuk minyak

kang kong ini juga gagal untuk menimbulkan pekara bodoh
lagi mermbazir :

apa dia?
- beli kapal selam berbilion bilion
- beli kapal jet pejuang
- beli kapal laut 6 bilion

kang kong ini juga tidak ada kepayaan untuk menganalisa
bagaimana cara untuk kita keluar dari rangkaian setan globalisasi
kang kong ini tidak ada keupayaan untuk memberi cadangan
bagaiamana negara dunia ketika dapat membebsakan diri dari
pengaruh ekonomi kapitalis yang terbukti membawa masalah
yang tidak dapat diselesaikan

kenapa kang kong ini tidak ada keupayaan:
1 – munkin luluisan sintok
2 – munkin beli ijazah
3 – sudah pasti malas membaca tetapi cekap membodek kah kah kah

nota:

kang kong minta orang ramai jadi rasional
orang ramai minta kang kong baca buku bukan bodek


SATU JEMPUTAN MALAM INI


45 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cuba tanya kang kong tu, berapa byk syarikat dia ada. Berapa byk kedai dia ada. Berapa keuntungan sebulan dr perniagaan dia. HABUK.

Macam mana la nk lahirkan pelajar berkualiti, nama pensyarah bisnes, tapi satu habuk kedai pun takde. Sebab dia tak pandai bisnes dan hanya pandai bodek agar naik pangkat. Kalau dia pandai bisnes, dia dah tak jd pensyarah. sebab tu graduan bisnes, dapat degree keluar mintak keje makan gaji.

Inilah sistem pemandulan manusia.

Tanpa Nama berkata...

kong kang ini anak siapa, anak siRON 95 atau si RON 97 kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ini kangkung penjilat jubur gerombolan... rakyat marhaen sekalian bersiap sedialah menghadapi kenaikan harga minyak.... mungkin lepas pilahnraya kecil kerdau dan merlimau...

Siberkop berkata...

Teringin nak email kang kong tersebut dengan entri yg tuan buat ni.

Sesiapa yg tahu email dia boleh tolong tak?

Tanpa Nama berkata...

ala jgn pelik kalo ade ijazah beli2 plagiat2 nih... menteri kat jerman pun ade bli2 plagiat2 xkn kt malaysia xdak globalisasi la kata kan...

Tanpa Nama berkata...

klik ini untuk detail kang kong ini:


http://www.uniten.edu.my/newhome/uploaded/staff_profiles/coba/management%20and%20human%20resource/Rusinah%20Siron,Assoc.%20Prof.%20Dr.pdf

Tanpa Nama berkata...

Full Name Assoc. Prof. Dr. Rusinah bt. Siron

Staff ID/No. U10100

E-mail: Rusinah@uniten.edu.my

Contact No: 609-4552033

Department Management & HR

opisboi berkata...

kangkong ini CIPAP jer naik tak? kalau tak naik laki kangkong nak jilat takk? tah2 tah dah lesut.itu yg asik meraban jer bila bagi ulasan.

Alam berkata...

Siberkop:

Ini e-mel anak SiRON tu

Rusinah@uniten.edu.my

Suruh dia baca bagi pencerahan minda sikit, belajar di University of Kent tapi otak hampeh

mata-lembu shah alam berkata...

fuck u tt,

berita sebenarnya begini;-
"Kerajaan dalam keadaan ditekan untuk mengekalkan subsidi minyak petrol berikutan kenaikan berterusan harga minyak mentah di pasaran dunia ketika ini.
Justeru itu, kata Pensyarah Kanan Kolej Pengurusan Bisnes dan Perakaunan Universiti Teknologi Nasional (Uniten), Dr. Rusinah Siron, rakyat perlu bersedia bangkit menentang kemungkinan kenaikan harga petrol di pasaran tempatan meskipun kerajaan memberi jaminan tidak akan sewenang-wenang menaikkan harganya..."
Dr. kang kong ni tertinggal ayat power;- "harga barangan kat malaysia jauh lebih rendah dari negara jiran.. & . Petrol naik harga = kongsi kereta (laki n perempuan tak kira) lepas tu ada yg kongsi laki kongsi bini lak"...ttuih

inilah nilai hotak akademik kang kong yang berlambak kat menara kayu buruk yang layak dilabelkan sebgai MESRA-BODOH - Sosok ini tak lah bodoh, dia memang pandai, terpelajar sampai ada PhD, tapi terpaksa buat-buat bodoh demi mencari rezeki, pangkat dan kedudukan. Pembodek gerombolan superscale. Kalau melawan, mereka akan diugut akan kesusahan dan rezeki akan ditarik balik jika berbuat pandai. Lama-lama dia sudah sebati dengan cara hidup menjadi bodoh ini dan tidak dapat ditolong lagi untuk keluar dari kepompong kebodohan - hari ini bodoh, esok lagi bodoh.. fuck

solve berkata...

bangang punya dr

meluat n menyampah ngan kang kong berkata...

@siberkop

http://www.uniten.edu.my/newhome/content_list.asp?ContentID=2126......masok website ni siap emel dia sume ad.....Rusinah@uniten.edu.my

Tanpa Nama berkata...

db cooper

salam saudara, pertamanya memang aku akui ini salah satu agenda pembasuh otak rakyat untuk menapis agenda kenaikan harga minyak malaysia, atas alasan subsidi tidak dapat ditampung lagi. satu kerugian pada rakyat secara keseluruhannya.

walaubagaimanapun, saya sebagai salah satu anak muda negara, jangan dipolitikan lagi isu-isu pembelian jentera pertahanan negara, seperti kapal selam, jet dan sebagainya yang mencecah belion ringgit. memang kita semua tahu, ketelusan pembelian jentera pertahanan ini boleh dipertikaikan, tetapi saudara perlu tahu, negara kita adalah negara yang senang dibuli oleh syarikat pengeluar-pengeluar senjata dunia.

kabinet tidak akan mempersetujui mana-mana harga yang tidak munasabah dalam pembelian jentera pertahanan begitu saja, memang ada khidmat nasihat profesional dari TUDLM, TLDM dan pelbagai agensi profesional pertahanan negara. ini akan mengguris ratusan ribu para pejuang negara yang kebanyakan dikalangan bumiputra sendiri jika pembelian mana-mana jentera pertahanan negara dipolitikan. saudara perlu pandang dari aspek tersebut sebenarnya.

tahukah saudara, sistem ketenteraan kita lah yang akan mara kehadapan dahulu jika apa-apa yang berlaku, tidak kira lah jika berlaku permasalahan konflik antara mana-mana negara, bantuan kemanusiaan, dan sebagainya, tidak akan ada ahli politik, penjawat kerajaan malahan penulis seperti saudara yang akan kehadapan dahulu sekiranya berlaku konflik peperangan, selain para askar-askar negara.

iklas dari hati saya sebagai anak muda, tidak akan mempersetujui jika saudara terus mempolitikan pembelian sistem pertahanan negara. sebab kita memang amat perlukannya. harap saudara dapat mengkritik sistem pentadbiran kerajaan secara keseluruhannya, dan jangan masukan agenda-agenda yang berkaitan dengan sistem pertahanan negara, walau sedikitpun.

anak muda negara - db cooper

Tanpa Nama berkata...

Isk isk isk bila harga minyak naek tertekan sunguh kerajaan nak menaikan.. masa harga minyak turun senyap je pulak yea..

Dalam sejarah malaysia hanya sekali zaman pemerintahan Pak Lah saje rakyat melihat harga minyak diturunkan.

loya, lemau dan bosan dah dengar subsidi berterima kasih etc etc.. mansuhkan aje minyak dan kita ikut harga pasaran dunia..

Tanpa Nama berkata...

ni dia email anak siron9597 Rusinah@uniten.edu.my kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan kangkong tapi kongkang

mtgbertam berkata...

Ahli Akademik ni rata2nya jenis syok sendiri. Dunia mereka hanya sekitar dalam kampus. Lepas tu berbual dgn sesama pensyarah & profesor hanya berkaitan dunia akademik mereka.

Hakikat di dunia luar amat berbeza. Sbb tu professor ekonomi jatuh bangkrap bila berniaga. Tapi kalau suruh berteori, jenuh susun microphone di depan dia.

Sebab tu aku meluat bila sebarang pandangan politik, media penjilat kerajaan suruh ahli akademik ulas.

Tanpa Nama berkata...

Boleh tak kita sebarkan entri TT ni pada semua student Uniten, biar semua tahu tahap mentaliti pensyarah Kang Kong ni, Salute dengan TT tahap pemikiran saudara lebih tinggi dari Kang Kong Rusinah ini.

Tanpa Nama berkata...

Minyak naik je kita buat riot. Aku sorang pun tak ape. Nak join pun boleh. Tukar sekarang, bila lagi nak tukar, bukan setakat tukar tiub je, tukar dgn motor sekali. Tiada dalam sejarah pemerintah zalim boleh ditukar dengan pilahanraya, melainkan dengaan pilihan jalanraya...ayuh anak muda, bila lagi nak syahid..

Tanpa Nama berkata...

Cuba tanya kang kung ni balik

berapa bilion kenaikan pendapatan negara bila harga minyak dunia naik

berapa bilion petronas naikkan pemberian bila petronas untung naik

berapa bilion kenaikan untung petrosas

berapa bilion kera jaan dapat naik

rakyat - batang tak naik2

cicit ngah layor berkata...

Ooii TT...Lebih tepat digelorkan Prof KONGKANG,spesis moyet yg dekat nak pupus.Lembab bergerak dan pemalaih.Kalau dapat dahan yg sesuai,dier akan berpaut kat situ sampai biler2.Keghojer nyer,pejam mater dan memelok dahan.Sesuai benor dgn betiner sekor tu.

Tanpa Nama berkata...

Kita jual minyak, minyak dunia naik rege. Kenapa kita susah pulak, kang kong bodoh? Bukan ker patut makin kaya, kang kong bodoh?

Tanpa Nama berkata...

pilih jalanraya...
hasbi rabbi jalallah,mafikhalbi khairullah, nur muhammad shallallah, laillhaillah...
laisalahmindunillah ika shifa...
yang diucapkan penentang kezaliman di Libya...

Tanpa Nama berkata...

Kita jual minyak, minyak dunia naik rege. Kenapa kita susah pulak, kang kong bodoh? Bukan ker patut makin kaya, kang kong bodoh?

22 Februari 2011 4:40 PM
------------------------

Ahaaaa..yang ni aku betul-betul setuju 101 persen. Kita negara pengeluar minyak (opec) dunia. Bila minyak naik harga, tentu negara makin untung dan kaya. Tak perlu belajar sampai PHD untuk tahu hakikat ini.Lagipun, kalau nak tengok minyak kita lebih berkualiti dari minyak-minyak negara timur tengah. Tapi saya dimaklumkan bahawa minyak kita dijual dan kita membeli semula minyak dari negara lain..Apa bisnes macam ni beb..?peninglah. Buatlah mcm Brunei..Penuhi keperluan rakyat di negara sendiri dahulu barulah jual ke luar negara...Nak jadi roket sains ke nak tahu benda ni.

Tanpa Nama berkata...

Untuk anak muda negara - db cooper.

Sikit aku tak terguris bila sistem pertahanan negara diperlekehkan. Beli kapal tak menyelam, beli kepal tak terbang, beli senjata tak tembak. Apa dah jadi ni?

wira merah

Tanpa Nama berkata...

Encik dbcooper,

Pernyataan bahawa pembelian senjata ATM dipolitikkan itu adalah pandangan saudara. Adakah benar kabinet betul-betul bersetuju? Dan sebetulnya, perkara-perkara sebegini seharusnya dibawa ke parlimen kerana ia melibatkan isu keselamatan negara bukan hanya kabinet.

Ya memang benar ramai antara kita yang tidak berada di barisan hadapan apabila berperang, lantas kita latih anak-anak muda jadi askar. Kita beri imbuhan walaupun sedikit, kita beri ilmu perang dan paling penting kita beri SENJATA. Tak gunalah saudara beretorik tentang "Jangan politikkan isu pembelian senjata". Tukang kayu buat rumah tetapi baji tukul tertanggal, paku berkarat dsb. tidak akan menghasilkan rumah yang baik. Tak guna kita latih askar tapi suruh bertempur dengan pistol air. Ini sudah jadi isu keselamatan negara bukan isu politik.

Mengapa harus kita bayar lebih untuk senjata tidak berkualiti yang dibeli dengan harga yang lebih rendah dari negara-negara lain. Wang lebihan tadi sepatutnya boleh digunakan untuk membeli senjata-senjata lain...dan lebih parah lagi, kapal selam yang tidak boleh menyelam bakal menjadi liabiliti daripada kelebihan kepada TLDM.

Yang paling utama sekali, pemimpin-pemimpin yang terlibat dengan skandal, rasuah dan 1001 macam hal yang boleh diperalat oleh musuh, itulah liabiliti TERBESAR dalam negara yang harus dihapuskan sebelum bercerita tentang pertahanan negara.

uniq berkata...

alasan yang selalu...minyak naik ron97..org susah tak jejas..punya la bodoh..ron97 org bisnes yang guna..untuk tampung minyak keta diaorg,tokey2 ni akan naikan harga..so yg kene sebenarnya org bawah gak..gua tau la pasal gua pakai ron97..apa boleh gua buat..semua brg gua kasi naik..nasib la..

Independent Malay berkata...

Kangkong2 tak tahu: Ini cerita sebenar subsidi, duit rakyat kerajaan ambik bagi subsidi kpd Esso,Shell,Caltex.Cara betul subsidi ialah kerajaan hanya perlu arahkan Petronas jual harga minyak murah $1.00 satu liter. lantak pi la kat Esso,Shell,Caltex nak jual harga pasaran dunia $3.00ke $4.00ke mesti kurang org beli sebab mahal,dimestikan Umnongok & kangkung2 saja beli,baru betoi.

bukan student uniten berkata...

kah kah kah.......ak dah anta emel bg link ni kat dr kang kong timbalan dekan 2....harap2 lepas jilat bontot kera jaan ni bole promote naek jd dekan.......kah kah kah.....malang sungguh sapa belajar ngan kang kong ni.....kah kah kah

Dr. Prof. berkata...

Ini SATU masaalah pada mereka yang berlumba-lumba ambil cuti belajar. Ia berlaku dalam penjawat awam yang cuba naik taraf academy mereka, kalau dah ada D gree sambung double D gree, sambung lagi buat Master, sambung lagi buat PHD. Hidup mereka ini hanya belajar yang akan ditanggung oleh kerajaan, d bolehkan pulak bekerja dalam kerajaan, offer lagi kalau mereka ini boleh bedek,addional bodek akan di letakkan tahap tampa jusa terus ada jusa. Dari jusa C dibolehkan ke jusa A pulak, Tapi dengan syarat. Bantu huraikan kefahaman kepada rakyat yang rakyat jangan salahkan kerajaan kalau minyak petrol naik. Kerana mereka adalah pakar business, dari falculty univer city.
Pada hal, mereka ini hanya belajar untuk kedudukan naik taraf individu yang mana PHD mereka dapat d pamirkan Dr. Pada nama mereka. Cuba tanya.. Berapa buku dari tulisan beliau. Kalau nak tahu siapa sebenarnya Dr. ini. Saya tawarkan diri secara percuma tampa bayaran, sekira pengunjung TT berikan tarikh lahir Dr. pensyarah Kanan business ini.

mosabit berkata...

kangkong ker...kokang?..

kah kah kah kah kah kah ...

mosabit berkata...

rusinah ker...ruZINAH...??

minda yg berzina.....keh keh keh ...

hukumnya ??..rotan dengan kepala bana....

kah kah kah kah kah kah ...

mosabit berkata...

db cooper ni...
anak kangkong mana lak TT??...

orang cakap lain ...dia pikir lain...

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

suruh kangkung ni baca berita berikut:
NGO yang berpangkalan di Switzerland - Tabung Bruno Manser (BMF) hari ini mengeluarkan senarai 49 firma di empat benua di seluruh dunia yang didakwanya berkaitan dengan ketua menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan keluarganya.

Senarai itu termasuk 13 syarikat di Malaysia, 10 di Australia, sembilan di Kanada, tujuh di Hong Kong, empat di Amerika Syarikat, tiga di British Virgin Islands, satu di pulau Jersey dan dua lagi di United Kingdom.

"Tujuan senarai ini adalah untuk membantu pihak berkuasa pencegahan rasuah dan pengubahan wang haram di negara-negara berkenaan mengenal-pasti dan membekukan aset Taib,” kata pertubuhan itu dalam satu kenyataan.


tapi mungkin si-kongkang akan keluar fatwa songsang:
ini fitnah semata2 dan belum dipastikan kesahihannya. zaman globalisasi ini ramai yg menyalahgunakan kebebasan bersuara menerusi internet...

kangkung kangkang kongkang tahap lubang dubur shy fool!

Tanpa Nama berkata...

Kawan-kawan,

Memang betul sepatutnya bila minyak naik pendapatan negara bertambah. Malangnya, Tun Mamak ketika krisis ekonomi 1998 dahulu menyembah Jepun meminjam duit dengan alasan menolak IMF. Korea, Indonesia, Thai pinjam duit IMF mereka dipaksa susun ekonomi kembali. Tun Mamak pinjam ratus billion Yen, cara bayarnya dengan minyak yang diterapkan harganya bukan ikut harga pasaran semasa.

Jika minyak naik USD200 pun kita tak dapat faedah. Minyak kita dieksport mentah dan yang diimport diproses untuk kegunaan kita. Dibeli dalam harga semasa. Sebab itu subsidi tak pernah cukup.

-kuda hitam -

Tanpa Nama berkata...

semua kangkung adalah penyembah dan pembela cukong kerana mereka datang dari gulongan yang sama untuk menipu rakyat diatas kepentingan politik mereka dan dan bersama untuk mencuri wang cukai rakyat yang telah diperbodohkan oleh mereka, mereka tahu Melayu mudah lupa dan senang di perbodohkan terutama penduduk luar bandar..itu lah kejayaan UMNOZIONISYAHUDI.

Tanpa Nama berkata...

Habisla.....

menteri barang2 baru kata harga ron95 tak akan naik....

ni mesti nak naik nih.
dulu pun dia cakap macam ni jugak!!
lepas tu naik!

Tanpa Nama berkata...

Babi betol minyak ron95 nih..

kat msia ni bukan suma prof madya
gaji besar

berapa ekor sangat prof madya kat msia nih

yang ramainya penoreh getah, tukang sapu, kait kelapa, tebas semak, penganggur, jual pisang goreng

ingat dia orang ni banyak sangat duit nak tampung kenaikan minyak ker?

babi betol petrol ron95 nih...

Tanpa Nama berkata...

apa kata kalau kerajaan mensyaratkan kangkung2 di uniten saja yang perlu membayar harga minyak 75% lebih tinggi daripada orang lain di malaysia.

Aku rasa kangkung uniten ni setuju sebab boleh membantu ekonomi negara.

cuba check, kangkung2 uniten ni bayar cukai pendapatan ke tak?

Tanpa Nama berkata...

menjawab soalan dari encik tiada nama.

dbcooper

tahukah saudara bagaimana proses pembelian senjata? saya tidaklah searif mana dalam proses pembelian senjata ini. boleh rujuk kepada http://militaryofmalaysia.net/ sebagai maklumat tambahan, dan lebih terperinci

segala hujah dalam permasalahan yang saudara tidak tahu dalam pembelian mana-mana senjata boleh saudara temui. kenapa kita belanja dengan duit yang banyak dalam pembelian senjata? ada jawapan disitu.

harap saudara boleh liari laman tersebut, bukan sahaja menjawab pendapat yang saya kemukan, malah sebagai naikan semnagat patriotik. cuma saya tidak bersetuju pada awalnya, tukar tiub asyik mengemukakan soal pembelian jentera pertahanan negara berulang-ulang kali. kita semua sudah tahu peristiwa tersebut, tetapi apabila benda ini selalu dipetik di tukartiub, ia sedikit sebanyak mencemar nama pertahanan negara. itu yang saya cuba sampaikan.

Tanpa Nama berkata...

Naikan minyak? ini membuka ruang utk rakyat berdemo mcm libya..ape lagi TT..bakar ler semangat? baru la sosialis betul!

Tanpa Nama berkata...

Kpd anak anak muda negara - db cooper / 22 Februari 2011 3:01 PM

Mentalitili lu singkat la bro..gua anak muda jgk dan gua tau askar² ni lah yg akan bergerak kehadapan utk menentang musuh jika berlaku perperangan..tp lu fikir logik lah..kalau New zealand beli kapal dgn harga rm210 juta dan kementerian pertahanan negara lu beli dgn harga rm1 billion utk model kapal yg sama..tu ape maksudnya tu..?? come on bro..lu takkan tau tau matematik, bukannya guna al-jibra atau teorem pitaghoras pun.kire pakai jari pun lu dh boleh tau mcm mane kite rakyat ni boleh kena kencing berdiri dgn menteri² yg ada..duit tu bg naikkan gaji askar² lagi bagus lah..

gabot berkata...

aku dah hantar komen tt kat fb dia

Tanpa Nama berkata...

jual beli minyak dalam USD. kalau minyak naik sekali pun for now 1 USD = RM3.05. Kalau beli minyak impak to tak besar pun.

Gov nk untg maksima sbb minyak naik pun petronas bkn bleh untg byk sbb jual minyak pakai USD. profit margin kira dlm RM

Tanpa Nama berkata...

http://www.uniten.edu.my/newhome/uploaded/staff_profiles/coba/management%20and%20human%20resource/Rusinah%20Siron,Assoc.%20Prof.%20Dr.pdf

sini siap dengan alamat dan nomot telepon.

email: rusinah@uniten.edu.my