Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 22 Februari 2011

TERKINI DARI LIBYA




HARI HARI AKHIR SAEKOR KOLONEL



NOTA:
ini gambar MIRAGE F1 jet pejuang libya
yang lari mendarat di malta
pemandu jet pejuang ini lari kerana tidak mahu
menjatuhkan bom ke atas penunjuk perasaan




MUAK MUAK MUAK DENGAN DINASTI


dari hafez al asad ke basheer al-asad
dari kolonel gadafy ke saih al-islam gadafy
dari mubarak ke gamal mubarak
dari razak huseein ke najib razak
dari hussein onn ke hishamuin hussein
dari mahathir ke mukhriz mahathir

tak kan tak ada orang lain woi

muak muak muak
loya loya loya
muntah muntah muntah


GADAFY DI TV

malam tadi kolonel gadafy berucap di tv
ucapan ini sedang tersebar luas
ucapan ini dalam bahasa arab
terjemahan telah dilakukan

ini betul betul ucapan kaki temberang
ini betul betul mat lebong
ini betul betul kaki kuntau muntau

malaon yang satu ketika dulu diagung agungkan
oleh pelajar islam adalah saekor malaon
yang amat tulen kah kah kah

ini muka penyamun memakai konsep islam

sila cari dan baca ucapan malaon ini
kah kah kah

malaon ini menuduh anak anak muda
yang turun ke jalan raya di pengaruhi oleh ajen asing
kah kah kah... macam pernah dengar ... kah kah kah

kemudian malaon ini kata:


anak muda yang turun ke jalan raya ini
kaki dam
kaki ganja
kaki arak
dan mat gian
kah kah kah

malaon ini terlupa
gian yang paling tegar
ialah gian terhadap kuasa
kah kah kah


SOLDADU UPAHAN

kolonel yang dulunya diagung agungkan sebagai
pejuang islam telah menggunakan orang afrika
untuk menembak curi dari bangunan tinggi
ramai tekah gugur
ada angka 200
ada angka 300
ada yang mengatakan 500 telah gugur
jumlah masih tidak jelas
tetapi yang jelas memang ramai
telah dibunuh mati

HAMPIR LUPA

malaon pejuang islam yang dulu diagung agung
kan oleh pelajar islam di malaysia ini
telah naik tahtha semenjak 1969 kah kah kah

semenjak bila?

semenjak tahun 1969 beeeeb - kah kah kah

TAHUKAH ANDA

di libya tidak ada perlembagaan

TERKINI

ramai askariah telah berpaling tadah
ramai telah memecahkan gudang senjata
dan memberikan kepada para penunjuk perasaan
kini bertempuran telah bermula

SATU JEMPUTAN


11 ulasan:

NEGRO EQUATORIAL GUINEA berkata...

Muamar Ghadafi ni bagus dan hebat pada masyarakat/komuniti Islam hanya masa isu Lockerbie saja ... yang lain tu hampeh.
Mak bapak oi, berhentilah niat nak bagi anak nama Muammar Ghadafi :)

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah...

Dari Lim Kit Siang ke Lim Guan Eng
Dari Karpal Singh ke Deo Singih Jit
Dari Anwar ke Nuru lza
kah.kah..kah..

Dari lee Kuan Yew ke Lee Hsing Long!!!!!!!!

kahh3..from samy velu to barry...pooorahhhh!!!!!

Kucing Parsi berkata...

dia ingat dia sultan brunai?

Tanpa Nama berkata...

stuju gak kat tanpa nama 9.28


kh kah kah

paku dulang paku serpih...tp cayalah TT lu tak pilih bulu siarkan komen...baru telusssss kah kah

Tanpa Nama berkata...

Dari Razak ke Najib.
Dari Hussein ke Hishamuddin.
Dari Mahadey ke Mukhriz.
Akan datang kalau tak dibendung.
Dari Najib ke Rosmah.
Tapi.
Dari Badawi ke Khairy hancur.
Kek... kek... kek...

Tukar Telur berkata...

Seorang peniaga buah kurma pernah menasihatkan aku utk beli buah kurma yang dia jual. Sekilo 45 ringgit! Lagi mahal dari kacang Pistachio.

Alasannya ialah makan buah kurma dapat masuk syurga kerana mengikut sunnah Nabi....Satu lagi taktik menjadikan 'Islam' sebagai perniagaan. Islam bukan Arab.

Ini yang orang Melayu keliru. Apa yg datang dari Arab semuanya adalah Islam. Akibatnya Melayu menjadi semakin bangang dan semakin bodoh sombong.

Islam bukan Arab!!!!! Islam bermaksud Kesejahteraan. Islam ialah kata derivatif dari Salam yg bermaksud sejahtera.

Negara yg paling sejahtera (Islam) ialah New Zealand. Di sana kes rasuah, jenayah, masalah sosial, dll adalah hampir 0. Pendidikan 95% subsidi kerajaan, jalanraya xde tol, perubatan asas free, pendapatan perkapita tinggi, pengangguran rendah. Aman sentosa lagi makmur. (cuba google top 10 country in the world)

Tapi negara2 Arab bom sana sini, perang, diktator, bunuh atas nama Tuhan, mazhab, rasuah, mundur, miskin, tiada hak asasi dll. : menunjukkan negara2 mereka tidak sejahtera (Islam). So siapa kafir dan siapa yg Islam sebenarnya?

Lagi sekali aku ckp kepada orang2 Melayu, Islam bukan Arab. Jangan jadi bangang dan sombong bodoh. Kita perlu kaji balik ajaran Tuhan yg sebenar. Masalahnya ialah terdapat satu golongan yg taksub dgn ajaran Arab sesat ni.

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 9:28am,

memang boring kalo:

harta negara diwariskan dari pemerintah untuk anak pemerintah...sbb buleh rembat duit negara juta2.. boleh faraidkan adik jadi ceo bank lagi.. gaji dekat rm1 juta sebulan..anak bini dapat projek permata 100 juta, anak dapat projek dengan taik terjulur2 lapangan terbang sungai besi.. ini pun masih bangang tahap makan taik lagi?

tapi kalo setakat jadi ahli parlimen pembangkang, mewariskan jawatan kepada anak sebagai ahli parlimen pembangkang jugak, itu kira ok la.. apa la sangat? apa ahli parlimen pembangkang ni buleh rembat duit negara juta2 jugak ka?

kalo bangang, pergi hantuk kepala kat dinding saja la.. kalo terkena penyakit bodoh bangang makan taik ni, memang tak boleh diubati lagi.. kesian!!

Tanpa Nama berkata...

jwp untuk tukar telur...sbb itulah islam diturunkan kepada org2 arab...org msia terutamanya org umno pun selalu silap.mereka selalu memomokkan yg melayu itu islam dan islam itu melayu.dan yg paling silap ialah apabila org umno tu sangka mamak itu melayu islam...bodoh siut..

Tanpa Nama berkata...

aku tak lahir lagi masa tu

Tanpa Nama berkata...

tukar telor...

kurma tu makanan nabi dulu
kalau kita ikut sunah namanya
lagipun makan kurma baik untuk kesihatan
sebab tu buka puasa disunatkan kurma
makan kurma ni sunah nabi
kalau belajar agama ada sebut
kalau ngaji surau ada sebut
kalau tak ngaji memang tak sebut
kalau kat tv tigasuku memang tak sebut
kat utusang meloya pun tak ada
ikut suka kau la nak percaya atau tidak


tapi kalau makan rasuah tak bolehlah
tu benda haram jadah
ini bukan sunah nabi
orang makan rasuah jangan kita ikut
pemimpin rasuah jangan kita ikut
anak pemimpin rasuah jangan kita pangkah
anak pemimpin rasuah kita suruh angkat kain baju keluar rumah putrajaya
sebab rasuah bukan sunah nabi kami
terpulanglah kau nak makan rasuah atau tak. ikut suka kaulah

Tanpa Nama berkata...

Tukar telur..aku respect informasi serta fakta mengenai New Zealand,jika disana secara umumnya keperluan pendidikan ,peubatan dll atau kata lainya perkara asas untuk rakyat ditanggung oleh kerajaan telah menjadi ukuran keamanan disana,tetapi di Malaysia bagaimana pula?,1 Malaysia,rakyat didahulukan pencapaian diutamakan...kalau slogan itu dipindahkan ke New Zealand tepat dan kena pada tempatnya..tapi kepimpinan dibawah GEROMBOLAN terlalu banyak air liur yang keluar...dengan slogan yg menipu...
Contoh era dizaman kepimpinan pejuang MELAYU tulin lagi asli iaitu MAHATHIR,slogan lunaknya KEPIMPINAN MELALUI TAULADAN,hasilnya ramai isteri Pak Menteri rambutnya macam terbogel...sangka nak bertudung lingkup rupanya berselendang sahaja,kejayaan mutlak dari hasil slogan PENERAPAN NILAI-NILAI ISLAM dan kejayaan itu terserlah sehingga kepada isteri PM sekarang.Slogan PANDANG KE TIMUR kerana ingin mencontohi budaya kerja serta teknologi Jepun...tetapi disudut ketegasan serta prinsip pemimpin disana bagai tidak terusik..di Jepun dah berapa banyak perdana menterinya bertukar dan berapa lama memeggang jawatan itu?,minta tukar telur tolong jawap...hanya kerana dituduh tidur semasa mesyuarat kerana selsema mereka sanggup letak jawatan..di Malaysia?, hanya slogan..orang tuduh rasuah,salah guna kuasa dan dll tidak memberi kesan jauh sekali tindakan undang kalau adapun main pilih-pilih,begitulah MELAYU diberi acuan supaya menjadi pak turut lurus bendul..tak sedar pisau berada diatas halkum.Pasal negara ARAB bergolak tolong baca sejarah dulu kenapa jadi begini selepas kejatuhan empayar Islam....inilah akibatnya apabila perjuangan bangsa didahulukan ..,itulah hasilnya dari kerja dan didikan penjajah...dan ALLAH telah menjanjikan bala yang amat dasyat apabila mereka lari daripada jalan yang lurus iaitu Alquran dan hadis.Bentuk bala itu tidak semesti banjir,kemarau atau ribut...bala itu tidak mengenal mereka itu siapa..inilah bentuk hukuman dari ALLAH yg dilunaskan didunia lagi..