Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 22 Februari 2011

TERKINI TERBARU DARI LIBYA




BERITA BARU MASUK


tt baru mendapat panggilan talipon dari
seorang warga malaysia di benghazi libya

masih ada 300++ warga malaysia yang masih berada di libya
kebanyakan bekerja dengan syarikat pemaju
untuk mendirilan rumah-rumah dan bandar baru.

hari ini ruang udara libya telah ditutup.
ini berikutan dengan larinya dua buah
jet penjuang ke malta. pemandu jet ini
telah enggan mengebom warga yang sedang
berdemo.

warga eropah dan amerika semuanya telah keluar.

di sempadan libya mesir berpuluh puluh wartawan tersadai
ingin amsuk untuk membuat laporan berita tetapi
tidak dibenarkan masuk

nota:
apa langkah kerajaan malaysia?

BOUSTED SINGAPURA KELUARAKAN PEKERJANYA DARI LIBYA - meloya

22/02/2011 4:44pm

SINGAPURA 22 Feb. - Sebuah syarikat Singapura mengeluarkan 31 pekerjanya terutama warga Singapura dan Malaysia, dari tapak operasinya di Libya, yang kini berdepan dengan kemelut dalaman.

Menurut Boustead Singapore, syarikat berjaya menghantar balik enam pekerja Singapura dan Malaysia semalam yang bekerja di projek perbandaran Al-Marj di Tripoli.

Tiga lagi meninggalkan Tripoli untuk ke Filipina.

Dalam satu kenyataan hari ini, syarikat itu berkata ia membawa balik pekerjanya dengan selamat setelah berlakunya demonstrasi dan keganasan di beberapa bandar utama di timur Libya.


16 ulasan:

. berkata...

Warag Malaysia di Libya tu termasuk anak saudara Tukar Tiub, Zulhazry. Harap maklum.s

Tanpa Nama berkata...

Eh Waghih! Ese ni haaa... ad berito lobih baik lagi.
Betino ni kasi cerito yang tak ponah dongar duluu laa... hot punyo:

http://hhalem.blogspot.com/2011/02/video-ummi-mengamok-sakan-dedah-senator.html

Best siot, tekau!

Tiub Gotah

Tanpa Nama berkata...

PENGUMUMAN KEPADA HAMBA RAKYAT SEKALIAN...

DENGAN INI DIMAKLUMKAN BAHAWA FACEBOOK BIK MAMA TELAH KEMBALI DIHIDUPKAN DENGAN NAFAS BARU YG LEBIH MELEGAKAN..

HARAP HAMBA RAKYAT MENJADI FAN KEPADA SUAMI KEPADA PM MALAYSIA MELALUI:

http://www.facebook.com/home.php#!/bikmama

Tanpa Nama berkata...

kata najib "pitih pulok!!...mapoh! mapoh!"

kalbunUMNO berkata...

kata si buta kepada si pekak,

kita tak sama dengan mereka,

Mesir Arab kita pula melayu,
Tunisia di afrika kita di Asia,
Libya kulit hitam kita kulit sawa,
Yamen makan roti kita makan nasi,
Bahrin jubah kita kain pelikat,

kita tidak sama dengan mereka,

Rakyat Mesir bangkit kerana Arab,
Rakyat Tunisia amuk kerana Afrika,
Rakyat Libya berarak kerana hitam,
Rakyat Yamen merusuh kerana roti,
Rakyat Bahrin merusuh kerana jubah,

Namun si celek berotak tahu,

Runtuh Mubarak kerana rasuah,
Lari Ben Ali kerana fist lady,
Gadafi kerana beraja dihati,
Ibnu Saleh kerana harga minyak,
Syeikh Khalifah kerana demokrasi,

Semua ada pada si tiada otak,
semua diamal oleh si buta,
semua telah dikerjakan si pekak,

Tanpa Nama berkata...

malaysia masihhhhhhh menunggu kera jaan libya memberi kebenaran pesawat kita mendarat di libya - tv tigasuku

tak apa. setakat ini belum ada rakyat kita yang tertembak. kaum keluarga harap bersabar kerana kita masih menunggu kebenaran libya.

lagipun kita ada hubungan diplomatik yg erat dengan gadafi

heh heh

Tanpa Nama berkata...

mana lebih mahal, harga petrol libya ke harga petrol malaysia. cuba teka.

Tanpa Nama berkata...

Tiub getah, anak sedara aku nak tanya ni

aku tak tau nak jawab
boleh ko tolong jawab

Soalannya:

orang kena tibai kat bontot, macamana air mani boleh dijumpai kat depan spender?

pada pendapat ko le, adakah patut aku jawab "sebab orang tu pakai spender terbalik" ?

apa pendapat ko?

Tanpa Nama berkata...

"...apa langkah kerajaan malaysia...? "

woi...mana itu BIK.... ?!

Tanpa Nama berkata...

bro, dah tak tahan bro, tolong turun banner elle wong tu bro, nasib ada gambar flom untuk potong stim kalau tak hari hari kena pakchucheng, tolong bro raya pun dah lama habis,..

Tanpa Nama berkata...

kami dari tripoli,

sejak 2 hari lepas call embassy.
jawapannyer.

tgh cari flight utk bawak balik rakyat malaysia...

now dah 48jam kami tunggu langkah2 evacuation plan.

nasib baik ada internet...bleh berhubung ..

tapi.. moral kami makin down.

Tanpa Nama berkata...

Gua suka blog ni
mantap!
tepat!
panas!

Jebat Musibat berkata...

bodo punye utusan. lagi mahu kata pendemo adalah pengganas. padahal pengganas sebenar adalah kerajaan disana yang mengebom rakyat. taik betul utusan bodoh.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Dengar kabar angin bahwa Tun Dr.Mamak berada di Libya.
Kalao bherita ni saheh...
Marilah kami semua warga Malaysia sembahyang hajat demi ke tidak pulangan mahafiraun.
Tanamkan dia kat libya aje.

Tanpa Nama berkata...

Dr Yusuf Al-Qaradawi keluar fatwa wajibkan bunuh Gaddafi!

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan kepada Stesen TV Al-Jazeera Dr. Yusuf Al-Qaradawi mewajibkan agar Gaddafi dibunuh dan ianya adalah jihad. Fatwa terbaru beliau ini dikeluarkan rentetan daripada laporan yang menyatakan bahawa Gaddafi melancarkan serangan dengan menggunakan jet pejuang untuk untuk mengebom mereka yang terlibat dalam demontrasi yang berterusan di Libya sekarang.

Tanpa Nama berkata...

@ brader 22 Februari 2011 11:41 PM

dah isi borang UMNO ke belum? atau awak dari cawangan UMNO mana? apa nomot pendaftaran ahli UMNO?

kalo ada, sila bagi dulu, baru boleh naik kapalterbang, macam student kat meset..