Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 22 Februari 2011

SATU LAGI PROJEK KETUANAN MELAYU




PROJEK TIPU MELAYU



nota:
projek tipu melayu ini
masih berjalan

melayu ini amat senang ditipu
katakan kepada mereka bahawa
orang melayu ialah tuan negara ini
maka mereka kan gumbira kah kah kah
tapi tak sedar siap yang sebenarnya
tuan negara ini kah kah kah



NUTP BANTAH PENSWASTAAN SEKOLAH - mkini

Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) hari ini berkata kesatuan itu membantah sebarang langkah untuk menswastakan sekolah kerajaan.

Setiausaha Agungnya Lok Yim Pheng berkata dasar baru kerajaan berhubung kerjasama awam dan swasta dalam pendidikan perlu hanya terhad kepada penambahbaikan dalam infrastruktur serta peralatan dan tidak seharusnya menyentuh aspek akademik.

Beliau berkata penswastaan bidang lain akan 'melonjakkan kos dan menjadikan persekolahan terlalu mahal dan di luar jangkaan golongan miskin.'

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah… SATU LAGI PROJEK KETUANAN MELAYU…. kah kah kah

woit… INI LAH DIA KERAJAAN KETUANAN MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah..INI LAH DIA PIMPINAN KETUANAN MELAYU… kah kah kah…

kah kah kah…ROMPAK HARTA NEGARA…. kah kah kah..

kah kah kah… REMBAT HARTA NEGARA…. kah kah kah…

harta-harta orang ramai yang telah jadi harta pribadi:


- hospital
- klinik
- keretapi
- lebuhraya
- putrajaya
- kapal terbang mas
- universiti
- air
- api leterik


semua harta ini satu ketika dahului adalah milik kerajaan
ertinya milik orang ramai
ertinya milik rakyat
ertinya milik kita bersama

ketika milik kerajaan dan orang ramai
kalau dulu kerugian akan kita tanggung bersama
kalau dulu keuntungan akan masuk
ke dalam dana nagara – baitulmal – dikongsi bersama

apabila diswastakan ianya menjadi harta persendirian
apabila untung masuk ke dalam poket pribadi tuyan milik saham
apabila rugi pulangkan kepada kerajaan – orang ramai

tak caya?

ini berlaku pada tahun 1998
hutang mas
hutang plus
semua di ammbil oleh khazanah

inilah dia ketuanan melayu yang heboh heboh berjuang untuk melayu
lebih baik china dari dari NUTP ini - yang sedar akan tanggung jawab
sebagai warga negara

sampai bila agaknya orang melayu nak sedar
kenapa agaknya orang melayu ini bodoh sangat
diterangkan tak faham faham

agaknya bila negara ini dah lungkup – baru nak sedar
ketika itu dah terlambat
yang tinngal hanya polis dan askar yang jadi kuli
jaga harta cukong

mungkin ada pegawai polis atau berkas pegawai polis atau askar
yang dijadikan barua untuk towkay judi - ini juga untuk
menipu orang melayu


nota:
di mesir anwar sadat swastakan
kilang dan syarikat kerajaan
habis semua diambil oleh kroni

30 tahun kemudian baru rakyat mesir sedar

berapa lama agaknya orang melayu akan sedar?
kah kah kah



17 ulasan:

Ismet Ulam Raja berkata...

ketuanan melayu pak dia

Tanpa Nama berkata...

haram jadah punya kerajaan. Takde kerja lain ke daripada nak menswastakan???
dulu cakap penswastaan adalah lebih kpd service oriented. Tapi kini nak jadi milik mak bapak kau orang . Cilaka 13 !!!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Di Semenanjung, sudah ada 50% kaum Bumiputra yang mau humban umngok kedalam jamban tan.

Warga Kelantan sudah lama berbuat demikian. Warga Selangor, Pinang,Perak dan Kedah pon buat demikian.

Sabah dan Sarawak ..kini giliran anda.

Tanpa Nama berkata...

syabbass tuan gurujib hehehehe...

Tanpa Nama berkata...

tuan tt rakyat melayu sedar bila dah nak mampus...kalau sedar pong seminggu jer pastu jadi bodoh balik...gen y dah ramai sedar yg belum sedar lagi ialah makcik pakcik mankok hayun,

Tanpa Nama berkata...

melayu mmg gitu..asyik2 percaya cerita hantu

Tanpa Nama berkata...

PROJEK PENSWASTAAN SEKOLAH tentang habis-habisan:rujuk tiubbocor.blogspot.com

LibangLibu berkata...

Tuan TT,

huh.. pedas, pedas.

Tanpa Nama berkata...

BIASANYA YG DPT HARTA2 AWAM NI IALAH KRONI ATAU BADAN YG MANA PAK MENTERI ADA KEPENTINGAN.

CONTOHNYA:

DI SARAWAK, SYARIKAT CAHAYA MATA SARAWAK (CMS) DULU IALAH MILIK KERAJAAN NEGERI SARAWAK.

KEMUDIAN. DISWASTAKAN(DIJUAL KEPADA KELUARGA TAIB) .

BERMAKNA UNTUNG CMS HASIL DARI KONTRAK TANPA TENDER TERBUKA YG DIBERI KERAJAAN NEGERI SARAWAK MASUK KE KE KANTUNG TAIB SEKELUARGA.

MUJUR PETRONAS TAK DISWASTAKAN. KALAU TAK, HABEH LAH PENDAPATAN NEGARA. DUIT UNTUNG YG SEPATUTNYA MASUK KE KANTUNG KERAJAAN, MASUK KE KANTUNG KRONI.

[NON GOVERNMENTAL INDIVUDUAL]

Tanpa Nama berkata...

DALAM SISTEM KAPITASIS, YG JADI TUAN IALAH SEKTOR SWASTA,SAMPAI SATU SAAT NANTI, SEGALA GALANYA AKAN DIKAWAL OLEH SEKTOR SWASTA.

PDRM AKAN DISWASTAKAN
ANGKATAN TENTERA AKAN DISWASTAKAN
BOMBA AKAN DISWASTAKAN
SEKOLAH AKAN DISWASTAKAN

BAYARAN MAHAL AKAN DIKENAKAN! ALASAN NYA SEBB NAK NAIKKAN MUTU PERKHIDMATAN!

KALAU SEKTOR SWASTA DAPAT UNTUNG ,UNTUNG AKAN MASUK KE POKET SENDIRI...

TAPI KALAU RUGI KERAJAAN LAH AKAN KELUARKAN, BAIL OUT.... UNTUK BANTU SYARIKAT2 NI.. SUPAYA TAK BANKRAP!

CELAKA KAN? KORANG FIKIR LAH SENDIRI

[NON GOVERNMENTAL INDIVIDUAL]

arill berkata...

50 thn..masih belum sedar..

Tanpa Nama berkata...

Org melayu tak akan sedar

Dulu, Kini dan Selama-lamanya

NEGRO GUINEA-BISSAU berkata...

Orang melayu memang bodoh tak faham-faham ... asyik nak undi BN. Tu la asyik baca Mangga dan URTV

Tanpa Nama berkata...

orang melayu memang mudah ditipu.. ini adalah kelebihan yang diciptakan oleh Allah Taala.. malah habitat melayu memang suka ditipu... kalau mereka tidak ditipu, mereka akan marah malah akan membunuh pulak saudara kerana bercakap benar..

tipu saja, mereka tidak kesah.. malah mereka suka dan menjadi hobi kaum2 melayu untuk menipu..

sampai bila nak menipu dan kena tipu? tak ada sela masa, boleh menipu bila2 masa, siang malam, besok lusa, lepas solat taubat pun boleh tipu jugak.. tak mengira masa.. anda bebas menipu melayu tanpa mengira masa.. walaupun didepan kaabah sekalipun.. tipu saja..

Tanpa Nama berkata...

heh isham, melayu kan memang bangang. tipu sajalah, mereka takder amik kesah pun.

yang ko sibuk2 nak bela melayu bangang ni, apa ke hal brader?

sudahlah, mulai hari ini, kau kena faham, aku bagi last warning ni, makhluk melayu memang suka ditipu, dibodohkan, dibangangkan sehingga tahap gaban dan eksyen kamen, mereka juga suka makan taik dan mereka tidak akan dapat hidup sama sekali tanpa ditipu dan dibangangkan dan tak makan taik setiap pagi petang siang malam, ini makanan ruji makhluk melayu. ini adalah darah daging mereka, menipu dan ditipu dan makan taik adalah makanan jiwa2 orang melayu.

ko jangan sekali2 nak tunjuk baik dan jadi hero kepada orang melayu bangang tahap makan taik ni isham, ada paham???

James_Iha berkata...

KahKahKah...bodohnya mereka yang tak sedar2 lagi dok sokong parti penjarah harta rakyat nih..Aku yang lambat sedar ni mula sedar bila 'pemprosesan najis' kita pon diswastakan..

Tanpa Nama berkata...

jgn sampai suatu hr nnt nk bernafas pn kena bayar x sedar2 lg aku x tau la...