Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 29 Mac 2011

PETAI JERUK SAMBAL BERLADA




KAH KAH KAH



nota:
alajsgdk kshsdg lajkagd
jssdh lhaerah kahad gadfsksr
klssg mascvaj kahsdl
kah kah kah
kah kah kah

nota:
kalau tak faham
pergi hantuk kepala
kah kah kah



RAJA NAZRIN : JANGAN PERSENDA MAHKAMAH - mkini

Raja Nazrin Shah, hari ini menasihatkan pengamal undang-undang supaya tidak mempersendakan mahkamah selain membantu untuk tidak melengahkan perbicaraan.

Bertitah pada Majlis Konvokesyen Keenam Belas Peperiksaan Sijil Amalan Guaman Tahun 2010 Lembaga Kelayakan Profesion Undang-undang Malaysia di Kuala Lumpur, baginda mengingatkan bahawa profesion undang-undang adalah profesion yang dipandang mulia dan elit serta mempunyai peradaban, kesopanan dan etika tersendiri.

Baginda bertitah salah satu tonggak utama profesion undang-undang adalah etika dan moraliti; memastikan integriti undang-undang dan keadilan terhadap mahkamah dan begitu juga terhadap anak guam, dapat disempurnakan.

"Dalam melaksanakan tanggungjawab, mahkamah jangan sesekali dipersendakan, peguam seboleh-bolehnya wajib membantu untuk memastikan perbicaraan tidak dilengahkan dan peguam juga tidak harus dengan cara yang tidak profesional sengaja menyusahkan pihak lawan," titah baginda.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KAH KAH KAH…. kah kah kah..

kah kah kah… WOIT…WOIT….WOIT…. kah kah kah

BLAH BLAH BLAH BOLEH BLAH

nota:
siapa tahu dimana nak dapat
belu petai jeruk dan ikan pekasam
kah kah kah


22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hoi tt
aku jadikan ko sekor katak kang

Tanpa Nama berkata...

BUUUUUTTTTTOOOOOOOOOOHHHHHHLLLLAAAAAA!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

nak tahu cerita sebenar? sila liwat di sini.. eh! lawat..
http://rajaahmadnasir.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah... rumah toyo 24 juta tak cakap apa pun maat ni kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

sistem beraja mengikut sistem khalifah? chibai la.. mati bapak ganti anak? butuh la lu Islam macam ni..

mulanya kekhalifahan bani umaiyyah (khalifah uthman bin affan - khalifah arrasyidin ke 3), regime Islam sudah menjadi merapu2... pangkat dan kedudukan solah2 sama macam zaman jahilliyah... diberi kepada adik beradik menjadi gabenor dan kepala jabatan..

reda sekejap bilamana Saidina Ali nak jadi Khalifah Ke 4... kemudian ditipu Muawwiyah (sahabat dijamin syurga, akan tetapi para2 sahabat nabi lain mengutuk ahli syurga ini) untuk menjadi Khalifah seterusnya..

lihatlah!!! lihatlah!!! lihatlah!!! agama hanya satu industri gerombolan!!! tiru sistem ini untuk buat duit!!!

jika khalifah rasyiddiin yang tinggi ilmunya, menghafal al-quran dan hadis, pun boleh melelong memerintah sesuka hati macam orang rom dan iran sebelum kedatangan Islam... lantik anak beranak dan hanya keturunan mereka sahaja layak menjadi khalifah.. cibai la rajagopal.. kami tidak akan berdiam diri selagi sistem merajagopalkan ini terus digunakan.. cibai la lu nazrin..

sepatutnya sistem nak jadi sultan atau khalifah ini, kena ada majlis syura.. baru ngam, Khalifah Abu Bakar, Umar, Uthman dan Ali tidak menamakan penggantinya.. Malah Saidina Umar sendiri melarang keras 2 anak lelakinya menjadi khalifah setelah beliau meninggal!!! Malah calon2 6 sahabatnya perlu duduk semeja utk menjadi khalifah selepasnya..

apa punye kepala bana raja2 kita ni???

Stupid University berkata...

Tu yang rampas Perak macam orang zaman batu apa cerita? Pentingkan perut atau prinsip? Kah! Kah! Kah! Kah! Boleh blahlah! Undang-undang zaman batu! Kah! kah! Kah!

Cob Nobbler berkata...

petai jeruk ada kat kampung baru dulu aku beli...hahahah!

suis-media berkata...

Assalam bro,
Kita semua umat islam adalah hamba ALLAH bukan-nya hamba raja gopal.blah blah blah!!!.

yes berkata...

Petai jeruk dan pekasam aku tak tahu, tapi kalau tempoyak, di Perak banyak.Terutama di Parit dan Kuala Kangsar.

Tanpa Nama berkata...

Dalam melaksanakan tanggungjawab, mahkamah jangan sesekali dipersendakan...
memang la bro nazrin oiii...
peguam2 mcm karpal sing tu bukan mempersendakan mahkamah...
sila buka mata kepala hotak anda betul2 luas2 (jauh lebih luas dari bukaan kangkang kavita)...
peguam2 membela kes2 pakatan rakyat tu cuma mempersendakan "hakim" yg tak berapa nak "hakim" sifat dia, sebaliknya bersifat kangaroo, tu jeeee...!!
kalau hakim tu betul2 sifat hakim, takde la dia kena persenda... paham??????????????

Tanpa Nama berkata...

Malah calon2 6 sahabatnya perlu duduk semeja utk menjadi khalifah selepasnya..
apa punye kepala bana raja2 kita ni???
29 Mac 2011 9:21 AM

"raja2 kita" pun duduk semeja, utk menjadi agung selepasnya..
kehkoh kehkoh kuhkuh

Tanpa Nama berkata...

Jika kita semua hamba Allah percaya bahawa Allah itu Maha Esa dan Maha Mulia dan Maha Agung, kenapakah kita semua memanggil keturunan-keturunan Raja Gopal Duli Yang Maha Mulia, Agung, dan menjadi hamba kepada cucu cicit Raja Gopal?

Sepatutnya hanya Allah yang dimaha muliakan dan diperagungkan. Adakah orang Melayu sekarang tahu apa ertinya Agung? Adakah manusia boleh diagung agungkan? Mengagung-agungkan cucu cicit Raja Gopal adalah lebih teruk daripada syirik kerana kita mempeduakan Allah. Bolehkah manusia yang keji dan penuh dosa ini dipanggil MAHA MULIA? Mulia tu mungkin boleh tetapi MAHA MULIA? Hanya Allah sahaja YANG MAHA MULIA?

Siapa setuju?

Tanpa Nama berkata...

Jika kita semua hamba Allah percaya bahawa Allah itu Maha Esa dan Maha Mulia dan Maha Agung, kenapakah kita semua memanggil keturunan-keturunan Raja Gopal Duli Yang Maha Mulia, Agung, dan menjadi hamba kepada cucu cicit Raja Gopal?

Sepatutnya hanya Allah yang dimaha muliakan dan diperagungkan. Adakah orang Melayu sekarang tahu apa ertinya Agung? Adakah manusia boleh diagung agungkan? Mengagung-agungkan cucu cicit Raja Gopal adalah lebih teruk daripada syirik kerana kita mempeduakan Allah. Bolehkah manusia yang keji dan penuh dosa ini dipanggil MAHA MULIA? Mulia tu mungkin boleh tetapi MAHA MULIA? Hanya Allah sahaja YANG MAHA MULIA?

Sepatutnya YANG DIPERTUAN AGUNG bagi semua hamba ALLAH adalah ALLAH SWT dan bukannya cucu cicit Raja Gopal.

Siapa setuju dengan pendapat saya?

Tanpa Nama berkata...

eloklah korang dapat presiden dari China dan PM dari India atau benggali. Ugama rasmi negara pun boleh tukar suka hati. Lantiklah hakim2 yang PR katakan amat adil dan bijaksana seperti zaman khulafa ar-rasyidin. Korang ni memang melayu yang takda budi bahasa dan baik ishtihar malaysia sebagai republik Chidisia...semua boleh buat dan balun ikut sedap. Lepas tu melopong sampai 100 keturunan....melayu-melayu.
Dah takda modal lain, raja2 pun korang nak hina, korang kencing pun tak betul, solat entah tau tah idak, yang tahu semua orang tak betul. kalau PR dan isu songsang anuar semua taksub dan bermati2an dan sanggup syahid...inilah serpihan mentaliti melayu diakhir zaman, hanya pandai menulis blog..hasil kerja dan keikhlasan macam zaman 1874.

zahrul berkata...

bila masa plak muawwiyah antara 10 sahabat yg d jamin masuk syurga?

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya hanya Allah yang dimaha muliakan dan diperagungkan. Adakah orang Melayu sekarang tahu apa ertinya Agung? Adakah manusia boleh diagung agungkan? Mengagung-agungkan cucu cicit Raja Gopal adalah lebih teruk daripada syirik kerana kita mempeduakan Allah. Bolehkah manusia yang keji dan penuh dosa ini dipanggil MAHA MULIA? Mulia tu mungkin boleh tetapi MAHA MULIA? Hanya Allah sahaja YANG MAHA MULIA?

Sepatutnya YANG DIPERTUAN AGUNG bagi semua hamba ALLAH adalah ALLAH SWT dan bukannya cucu cicit Raja Gopal.


mwmang betul tu...patut nye MAHAthir pon x layak nama cam gitu!

Tanpa Nama berkata...

Zaman dahulu Sultan yang terakhir menjadi Sultan 1.) Sultan Abu Bakar..N.Pahang 2.) Sultan Gelaran Sultan Mulut Merah - N.Kelantan 3.)Sultan Trengganau Semasa .Aulia Tok Ku Paloh. 3.)Sultan Abdul Hamid . N.Kedah 4.)N.Perak Sebelumnya Sultan Azlan Shah. 5.) Sultan Suleiman. N.Selangor. 6. ) Sultan Abu Bakar N.Johor 7.)N.sembilan Sebelum yng di Pertuan Agong Pertama Adalah Kesemuanya Berdaulat ( Mempunyai Keramah )sebab Sultan ini di didek oleh Ulamak Warissatul Ambia' pasal itu Pendekar dan Panglimanya Daripada Wali Allah. Perkataan Sultan ini adalah daripada Wali Allah yang Melantiknya.
Oleh kerana Sultan yang kebanyakakan nya yang ada pada masa ini dah banyak Melalut dan Sultan sendiri ynag Takut dengan Kerajaan Sekarang... pasal takut Duit tak masuk kat Tembolok dia orang maka ini lah pembalasan nya diatas persumpahan semasa naik Tahta mengantikan Sultan. ( Dah kena Ketulah )
Wahai Sultan-Sultan yang ada pada masa ini sedarlah sedikit diatas perjuangan dan Jasa mereka yang bergadai Nyawa kerana mempertahankan Sultan terdahulu jangan Samapai nanti jadi terbalik TALAM Kerana perajurit masa lampau itu tak Mati...Fahamkan kan Cakap saya ini...Apabila berbunyi GONG Perang..Buruk padahnya Padang Jarak Padang Terkukur nanti...
Jaglah Maruah Ke Sultan ini..

Tanpa Nama berkata...

Woi Raja Gopal ni utusan dari Tuhan..yang peliknye Raja Gopal ketua Agama lak tu...lantik diri sendri daaa...

Lagi teruk Raja Gopal gilakan singh...fuhhhh dashat sampai terbarai rambut singh ....kena pil kuda daaa...

Lagi sadis...Raja Gopal bagi datok kat Si Bisul...ini kes sakit gigi daa...

Aduhhh...Baik aku mampus, cekik leher sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Patek mohon durhaka

Sila tambah satu lagi.
Jangan mempersenda Mahkamah Rakyat.

Yaaaaaaaaa ampooooooon!

Tanpa Nama berkata...

Dek kerana masih ada yg suka jd hamba kpd manusia dan menyembah kpd manusia mungkin sukar utk merubah akal fikiran yg sudah sebati dgn jiwa mereka, sejarah sebenarnya mengajar mereka supaya menjadi orang yg merdeka,sejarah juga mengajar agar akal mrk mejadi tajam utk menilai yg mana satu kebodohan yg mana satu kebenaran...,apabila manusia itu diagung2kan dan disembah serta dimuliakan ditempat yg tinggi sedangkan hakikatnya rakyat jelata yg memberi mereka pakai makan dan minum serta lainnya namun ada segelintirnya masih sombong lupa diri dan seolahnya NEGARA itu milik mereka shj,sejarah tidak berbohong lihat saja sejarah terbaru terlakar di Nepal kemana perginya Manusia yg diagung2kan itu setelah rakyat ada kesedaran dan kecerdikan...Kita sebenarnya masih berada didalam kepompong minda yg tersekat,masih tidak sedar siang malam membanting tulang sedangkan sebahagian dari hasil itu diserahkan kepada Manusia ini dan kemudian disembah dan diagungkan semula cuba nilaikan disini...sedangkan miskin melarat yatim piatu masih berselerakan utk dibantu apakah ini dikira adil?.Kadang2 kita terpaksa memperakui KEBODOHAN itu kerana mempertahankan sebuah simbol sedangkan peranannya tidak memberi apa-apa munafaat kepada rakyat,keagungan yg kekal hanya kepada RABBI sembah sujud sebagai Insan kerdil lg daif...kerana seluruh isi alam adalah miliknya.

Tanpa Nama berkata...

kat negara lain yg beraja 'king' nye 1 saja,england pn xde raja tggl 'queen' je.negara maju rkyat pn maju.kt sini negara kecik tp raja nye banyak betul hampir setiap negeri.kerabat2 anank cucu bau2 bacang suma dpt elaun...

Tanpa Nama berkata...

Hanya ALLAH SWT yang layak disembah. Tapi kamu yang ngok ni menyembah manusia biasa.

Bila kamu berdoa & bercakap dengan Allah pun kamu tak guna perkataan "patek" contohnya "Allah tolonglah aku." Mengapa tak cakap "Allah tolonglah patek?"

Tapi bila kamu nak bercakap dengan cucu cicit Raja Gopal kamu bilang "Ampun beribu ampun Tuanku. Patek junjung menyembah Tuanku."

Sedarkah kamu bahawa hanya ALLAH ialah TU(h)AN kamu semua? Perkataan Tuan itu dari berasal dari TUHAN. Hanya ALLAH boleh mengampun kamu & bukannya cucu cicit Raja Gopal. Buat apa minta ampun dari cucu cicit Raja Gopal? Apakah kesalahan kamu?

Majoriti orang Melayu masih dizaman jahiliyah, menyembah & meminta ampun dari cucu-cicit Raja Gopal. Jika kamu betul-betul berilmukan tauhid, kamu akan hanya menyembah ALLAH SWT & bukan cucu cicit Raja Gopal. BERTAUBATLAH ORANG MELAYU YANG JAHIL! KAMU SANGAT MUNAFIK!