Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 3 Jun 2011

HABIS TANAH RIZAB MELAYU KENA REMBAT



BARU SEKARANG SEDAR



KAMI DI LAYAN SEPERTI SETINGGAN – berita hairan

Kira-kira 30 keluarga kakitangan awam yang mendiami kuarters kerajaan dekat Jalan Gunung Soga di sini, bimbang mengenai kebajikan dan masa depan mereka selepas menerima notis pengosongan kediaman masing-masing bagi membolehkan projek perumahan swasta dibangunkan di situ.

Notis yang diserahkan pemaju pada April lalu itu, meminta baki kakitangan awam yang masih menetap di kuarters terbabit mengosongkan kediaman mereka sebelum 8 Julai ini bagi memberi laluan kerja meroboh 140 unit kuarters bersejarah itu bagi membolehkan pembinaan projek perumahan komersial sederhana, separuh mewah dan mewah milik swasta.

Kebimbangan itu timbul berikutan tiada sebarang kepastian sama ada mereka akan diberi ganti kuarters kediaman lain, apatah lagi pembinaan kuarters baru di kawasan Sri Gading adalah milik Jabatan Kerja Raya (JKR).

Malah mereka curiga apabila menyaksikan nasib 110 rakan kakitangan awam lain yang diarahkan berpindah dan mengosongkan kuarters diduduki di situ sejak 2006, kini tidak terbela dan terumbang-ambing apabila pemaju mungkir janji membayar sagu hati berpindah RM600 serta elaun bulanan RM250 sebagai wang sewa rumah di luar.

Lebih mengecewakan kakitangan awam berkenaan pembangunan projek perumahan komersial di situ bukan saja bakal melenyapkan kuarters bersejarah yang dibina British sejak puluhan tahun lalu, malah bakal menghakis status rizab Melayu pada tapak kuarters terbabit di kawasan bandar.

Tinjauan Berita Harian ke kawasan berkenaan mendapati beberapa premis kuarters yang diduduki kakitangan awam di situ masih elok terjaga manakala kuarters yang tidak diduduki sudah semakin usang.

Seorang kakitangan awam serta penduduk di situ yang hanya mahu dikenali sebagai Abu Huraira berkata, beliau sangat kecewa dengan nasib yang terpaksa ditanggung kakitangan awam daerah ini yang terpaksa menerima nasib seperti melukut di tepi gantang.

“Kebajikan kami kabur kerana sudahlah tidak mendapat sebarang kepastian termasuk tawaran menduduki kuarters baru di Sri Gading itu malahan cubaan segelintir kakitangan awam yang mahu membeli rumah yang mahu dibina atas tapak di sini mendapat layanan dingin pemaju yang mengatakan pembeli sudah ada.

“Apatah lagi kami difahamkan harga rumah yang akan dibina bermula dari RM280,000 ke atas, sudah hampir pasti ia di luar kemampuan kami sebaliknya kami diarahkan pula menyewa rumah di luar, ini tentu akan membebankan kami yang rata-rata kakitangan awam biasa," katanya.

Seorang lagi kakitangan awam serta penduduk di situ yang hanya mahu dikenali sebagai Raihana Tambien, berkata beliau sangat pilu mengenangkan nasib keluarganya yang terpaksa berpindah di kala umat Islam bersedia untuk menyambut Ramadan dan Aidilfitri yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi.

“Jika penduduk kawasan setinggan pun menerima layanan baik kerajaan negeri sehingga mendapat pampasan puluhan ribu ringgit, adakah kami penjawat awam yang membayar sewa kuarters dan tinggal di penempatan teratur begini terpaksa menghadapi nasib seperti ini.

“Kerajaan British dulu pun amat prihatin menjaga kebajikan kakitangan awam dengan membina kuarters ini sebagai penempatan sebaliknya kini kami seakan-akan dihalau dan tidak dihargai bagi memberi laluan projek perumahan komersial yang bermotif keuntungan yang sudah tentu akan melenyapkan terus satu-satunya rizab Melayu di sini ini," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..PADAN MUKA… BARU NAK SEDAR…. kah kah kah..

kah kah kah… PAKATAN RAKYAT TERANGKAN TAK MAHU DENGAR…. kah kah kah...

kah kah kah...BILA ADA CERAMAH TAK MAHU DATANG... kah kah kah..

kah kah kah...SEKARANG APA SUDAH JADI?... kah kah kah

kah kah kah…. DAH TERKINCIT…BARU NAK BUKA SELUAR…. kah kah kah

nota:
lihat dan baca
baginilah caranya
tanah rizab melayu
tanah keranjaan lingkup
disapu cukong

sila selidik
pasti yang merembat tanah ini
adalah kaiatan dengan gerombolan


JANGAN LUPA 9 JULAI INI


nota:
bersama kita tunjukan kemarahan
bersama begerak menuju pembebasan
bersama mendobrak kezaliman
bersama melahirkan malaysia baru!


18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sahabat,
kalu kita miskin, takde kepentingan mcm nie la jadinya.
Aku tak kesah kalu kerajaan yg memerentah jenis yg makan babi n minum arak buat mcm nie. Yg aku sayu bila bikin kerja2x mcm nie mangkuk yg pegi umrah 3,4 kali setahun.
Penjawat awam nie kalu diorg ketua pemuda bahagian umngok, su mt ada ke keluaq berita mcm nie. Rasanya tak penah keluar berita kat malaya yg rumah ketua bahagian umngok, mic or mca nak kena roboh.
Apa nak buat madey dulu pung dah cakap melayu memey haprak, mudah lupa tu yg selalu kena kelentong tu

anjing anjing suruhan berkata...

kakakkakaka padan muka. pujila lagi. PUJI!!!! puji gomen bagus, gomen terbaik, jaga prihatin.........

bagi 50 ringgit steiap kali piliharaya & kain pelikat.

PUJI sebab dpt benda2 free, meehun sebungkus. yang bermillion depa kebas???
semua buta..............

cetek. mcm otak burung. bongok.

obesia turun pangkat berkata...

memang pada mulanya aku pun cadang nak padankan muka diorang ... tapi untuk menjadi lebih adil ... aku gelakkan diorang kah kah keh keh koh koh ... padan muka aku terpaksa gelakkan korang ... tapi kalau korang nak tau aku gelak dengan hati yang amat sakit ... sakit sesakit sakitnya ... walaupun diorang bukan sedara mara atau kengkawan aku tapi diorang orang yang seagama dengan aku ... tiba tiba aku rasa nak marahkan gerombolan ... boleh aku maki gerombolan ... ? tuan tanah, aku minta kebenaran nak maki gerombolan bleh ? lahanat, lancau karat, nate haghe jadoh, disambaq lintaq... panah lintor (itu maki bahasa jiran aku - puak puak dari padang changkat)... nak sambung lagi ... moh kite ramai ramai maki kat gerombolan ...

mek berkata...

harap2 betul2 sedar la. jangan pulak nanti dah dekat pilihanraya dapat duit 50 ringgit terus lupa diri.

ketuanan panddy kutty berkata...

cakap banyak x guna..
ni semua kes ketuanan melayu la ni.

padan muka!! kah kha kah

Tanpa Nama berkata...

hahahahaa....padan muka aku org johor!

kat muar pon sama....tanah rezab melayu dimajukan....tapi yg dapat semua cukong....melayu tak ada duit nak beli....

bangunkan tanah rezab melayu tapi....melayu dapat tumpang bangga ajerr!!! hahahahah...termasuk aku!!!

bangunan umno pagoh dah lama lesap....

bangunan koperasi guru melayu johor pon hampir lesap kerana akan dilelong bahana ada dua tiga kerat melayu durjana yg buat onar dan taik....

uncle TT , memang pejuang org melayu sebenar!!!!

walaupon TT hantam org melayu yg sokong kepala pejuang melayu yg tak ikhlas tanpa berfikir hak mereka yg makin terhakis....TT memang sayangkan org melayu!!!!

melayu yg mengaku melayu dari puak raja mendaliar memang tak boleh pakai!!!

hoi org melayu!!!jangan memekik memperjuang hak melayu....tapi, cakap tak serupa bikin....hahahahaha

ketua2 pejuang melayu ni....semua kaya2!!!!! tapi.....macai2 semua tak berduit....mengharapkan belas ehsan dari ketua yg semakin kaya dan semakin gila, semakin tamak mengejar kekayaan dari semua hak istimewa org melayu yg termaktub dlm perlembagaan....

yg cerdik....semakin terer menipu!!!!

yg bengap...sentiasa ternganga mendengar lebong dari yg cerdik....

yg bengap...akan tertipu sampai kiamat!!!!!

ulo beso muar

opisboi berkata...

omputeh kapir lahanat makan babi pon buat kuarter utk kakitangan tapi yg melayu tak makan babi tapi mentedarah rasuah roboh kuarter jual pada chukong..memang sial jehnih melayu pandikutty ini.

REVOLUSI_MALAYSIA berkata...

serius... memang padan muka... baru nak terhegeh-hegeh bila kene diri sendiri... dulu kita fikir orang lain sama, tak mau dengar! PADAN MUKA! AMBIK KO! ORANG CAKAP DULU DEGIL... eiii... BETUL2 PADAN MUKA!

Asam Pedas Pt. Jawa berkata...

BODOH, hanya itu yg mampu aku kata. Pegi la ngadu kat yb Sri Gading atau Sembrong. Kalau malu muka nak mengemis, mohon je kad keahlian UMPORNO, semua boleh dpt free. Tak caye gi tanya MAT SAGA, SAH MENTAL dan COW@JB.... sultan pegi mana ek?

Tanpa Nama berkata...

kenapa madey berani cakap melayu haprak? sebab dia memang keling botol yang tulen.. pergi mampos la dia jadi berani kata melayu haaprak..

Tanpa Nama berkata...

mula2 sekali, melayu kene buang sultan dan anak beranak dia.. mereka2 inilah yang sepatutnya menjaga kepentingan melayu daripada gerombolan..

kalo sultan2 ni jadi anjing gerombolan.. inilah jadinya.. pergi mampos la dengan sultan2.. tidur makan berak cangkung.. kendian merembat pulak duit harta rakyat!

Tanpa Nama berkata...

tengok tu nak wat projek rumah mewah...agak2 rumah mewah melayu mampu beli ker...harga 200K 2 tgkat pun dah terkincit nak bayar..klu rumah mewah dah tentu2 paling cikai semi-D setingkat..so melayu dok dlm gua jela..
lepas kene halau 8hb tu korang gi la himpunan bersih ramai2 yer...

MELAYU AKAN DI JUAL berkata...

HATI2LAH SEMUA ORG2 MELAYU, ORANG2 ISLAM DGN KUASA KAPITALIS...KUASA DUIT...KUASA NI AMAT MELEMAHKAN ORG2 UMNO, PEMIMPIN2 MELAYU YG LEMAH IMAN... KIPAS AJE DUIT KT MUKA DIORANG...PASTI DIORANG TERTIDOR PANJANG... ITULAH KUASA YG DIMILIKI CUKONG DIMALAYSIA, DIBANTU SUKU SAKAT BULUH BAMBOO SINGAPURA UNTUK MENGAMBIL SATU PERSATU TANAH YG STRATEGIK DI MALAYA YG BERTUAH INI. CUKONG MENGAMBIL CARA YG SAMA SEPERTI INGGERIS ATAU YAHUDI ZIONIS DGN MENGGUNAKAN KUASA WANG (DIBACA:RASUAH) UTK MENGAUT SEGALA2NYA...UMNO PULAK MENGGUNAKAN KUASA KETUANAN MELAYU UTK REMBAT, DGN SLOGAN "PEMBANGUNAN"..

Tanpa Nama berkata...

ni aku nak kongsi ckit cerita ketuanan melayu.. aku ni keje swasta..terlibat dlm bisnes O&G and Power generation yng lebih kpd IPP..
Bos aku ni ada dua orng..dua2 dah tua n karat betul diorang ngn UMNO...yng aku paling rs betapa bodohnye diorang ni bila diorang ni menerajui kompeni yng di ALI BABAkan oleh seorng CINA...wakakkakak....amik tender TNB yng khs tuk BUMIputera..kalu petronas aku x kesah kos diorang x kesah status kampeni...yng pling best bos aku ni ckp cina MCA baik..Cina DAP jahat..wakakak.yng bos aku ni jd balaci CINA ni apa kes plak..
lg satu kes yng pling best lg baru2 ni MITI ada offer saham BUmiputera..Old town white Coffe dgn BUMI Armada....compeni aku nak beli 1.5j saham pd harga 3.50 1 lot...so kat cni korang semua nmpak x?????
Equity milik Bumiputera yng tak pernah sampai Target 30%- Target kerajaan rupa2nye lebih rendah lg..KERANA adanye orng MELAYU..AHLI kARAT UMNO bersekongkol ngn CINA..hahahahahahahahahahahhahahahahahahahahaha..
P/S aku br je join kos dah tiga bulan menggangur dr berhenti kampeni Multinasional Mlsia= SIME DArby yng indah kabar dr rupa...wakakakakakakakakak..terpaksa la aku bersabor sementara cr keje lain..kalu x a[a anak bini aku nak mkn..

Ead berkata...

eh pelik bin ajaib!!! kata laporan berita paper mainstream/perdana macam berita hairan ni penipu, penyebar pembohongan, x boleh caya....tapi ni boleh cilok pulak....siap kutok2/maki2/ketawakan nasib org...woi thamby..podaah chit...cakap tarak serupa bikin....baca itu paper Roket la DAP punye banyak bagus..itu semua berita dia banyak baik woo...adun seputeh, teresa kok bantah jalan2 kat kawasan area seputeh ada tulisan jawi...kedai/gerai peniaga muslim kat Penang diroboh tanpa ehsan tapi gerai haram bangsa kesayangan kat jalan utama dibiar tanpa tindakan...x de kuar pon dlm itu Roket/Harakah...banyak adil woo itu Pakatan Penipu Rakyat

Ead berkata...

nauzubillah...kenapa sanggup memadankan muka saudara seagama kita? kenapa perbezaan politik membutakan mata hati kita org Islam malaysia...kita tidak berada di tempat mereka & tidak tahu cerita sebenar...tuan punye blog sendiri memperlekehkan berita ini dengan dengan mencatat sumber dari BERITA HAIRAN...kalau begitu, kenapa pula laporan ini dipercayai? lebih baik kita membantu saudara kita ini daripada mencerca dan mentertawakan mereka...ingatlah pesan Nabi, hanya orang Fasik yg melihat nasib saudara seagama mereka dalam kesusahan tetapi hanya menyaksikan serta mentertawakan nasib mereka tanpa berbuat apa-apa untuk membantu.

vinnan berkata...

Wahai Tanpa Nama 3 Jun 2011 3:08 PM.

Siapakah ulor-ulor besar di Musr ni. Saipol ke, Razali ke, Ghani ke atau ulor besar persekutuan Moohidden. Cahaya Bumi kan kaya, Muarlite pun kaya raya. Kalau orang Melayu mahu terus bodoh dan buta Allah pun tak boleh selamatkan mereka.

Tanpa Nama berkata...

samalah nasib dgn tuan punya tanah Pkn Pulau Sebang alor gajah Melaka. Tok Ali janji setahun lepas nak bagi balik tuan tanah (org Melayu) tapak rumah, sampai hari ni, Pelan Tataatur tak Submit KeMajlis Perb. A. Gajah tanah dah mula rata pada 4 June 2011, orang melayu yg empunya tanah dah berpecah-belah, merempat entah mana. Esok-esok yg tambah ramai kat pekan tu CHUKONG. dgr cerita tanah tu MYDIN dah beli tnh tu.

MELAYU TIPU MELAYU