Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 Disember 2011

SEMUA DI JEMPUT TURUN 901













DEMONSTRASI TAK UBAH KEPUTUSAN PERUNDANGAN – meloya

KUALA LUMPUR 29 Dis. — Perjalanan atau keputusan sebarang kes berkaitan perundangan negara tidak boleh diubah dan disangkal dengan cara berdemonstrasi, kata Rais Yatim.

Beliau berkata, selain memikirkan tanggungjawab kepada masyarakat, mereka yang ingin berdemonstrasi juga perlu sedar tindakan sedemikian tidak akan mempengaruhi dan menggetarkan pihak mahkamah dalam membuat keputusan.

"Demonstrasi tidak mampu mengubah aliran atau aluran perundangan negara, jika itu yang mereka tuntut, maka kenegaraan kita akan hancur,” katanya mengulas mengenai ura-ura bahawa pihak tertentu cuba mengadakan demonstrasi sempena keputusan mahkamah berhubung kes liwat melibatkan ketua pembangkang Ibrahim pada 9 Jan. tahun depan.

Bercakap kepada pemberita selepas melancarkan program Istana Budaya tahun 2012 di Istana Budaya di sini hari ini, Rais berkata, seharusnya pihak yang berkenaan menerima hakikat dan menjadikan kes seorang bekas Menteri Besar yang didapati bersalah oleh mahkamah baru-baru ini sebagai rujukan bahawa keputusan perundangan tidak terbatas kepada golongan tertentu sahaja.

Beliau berharap masyarakat memberi dokongan kepada pembuat keputusan seperti Peguam Negara dan barisan hakim supaya tidak gentar membuat keputusan berdasarkan undang-undang yang telah sama-sama dihormati, didirikan dan dilaksanakan sekian lama.

"Tinggal lagi jika mereka masih hendak berdemonstrasi itu adalah tujuan politik, bukan dalam bidang perundangan tanah air,” katanya. — TIEWNAMA



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... PEROGOL AMAH INI NAK TUNJUK BANGANG.... kah kah kah...

woit... BUKAN UNDANG UNDANG SAJA BERUBAH..... REJIM PUN BERUBAH..... kah kah kah...

kah kah kah...REJIM SUHARTO DAN UNDANG UNDANG ZALIM HABIS BUNGKUS 1998.... kah kah jkah..

kah kah kah...REJIM MUBARAK DAN UNDANG UNDANG ZALIM HABIS BUNGKUS TAHUN 2011.... kah kah kah..

kah kah kah...REJIM SHAH REZA PAHLEVI DAN HUKUM RAJA HABIS BUNGKUS TAHUN 1979...kah kah kah...

kah kah kah...REJIM MAHATHIR HAMPIR BUNGKUS TAHUN 1998.... kah kah kah..

woit... PEROGOL..PERASUAH...PEMBUNUH... SEMUA AKAN DI DAKWA BILA REJIM RUNTUH....kah kah kah..



10 ulasan:

Pro_Pembaharuan berkata...

MEMANg, pelan-pelan kita akan menang jugak akhirnya...

kalo dulu, susah nak dengar bunyi-bunyi revolusi... skarang ni, makin lama makin ada! makin lama makin ada! bayangkan 10 tahun lagi???

KITA HUMBAN MEREKA YANG ZALIM!

KITA HUMBAN MEREKA YANG SELAMA INI MENGAJAR BODOH-BODOH DENGAN GUNAKAN AGAMA DAN BANGSA SEBAGAI AGENDA MENUTUP TAIK... sehingga ramai taik-taik tak reti beza intipati isu... balik-balik hukum ini, hukum itu, balik-balik akidah ini, akidah itu, sedangkan MEREKA KAUM BORJOIS TERUS MEROMPAK.

Ini zaman, bukan zaman individu... ini zaman, zaman pertembungan kelas-kelas masyarakat... ini zaman, zaman borjois menangis setelah lama merompak!

Ingat!
RAIKAN KEJAYAAN KEADILAN!

Tanpa Nama berkata...

"Rais berkata, seharusnya pihak yang berkenaan menerima hakikat dan menjadikan kes seorang bekas Menteri Besar yang didapati bersalah oleh mahkamah baru-baru ini sebagai rujukan bahawa keputusan perundangan tidak terbatas kepada golongan tertentu sahaja."....kahkahkah

Hallo Tok Lais....itu bekas MB...kambing hitam aje...macam2 ada dalam umno....perasuah, penyalah guna kuasa, perogol...tapi kenapa lepas?...bingai punya orang...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Hoi ko ingat keputusan perundangan tu macam Al-Quran. Tua aje tapi bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Beliau berharap masyarakat memberi dokongan kepada pembuat keputusan seperti Peguam Negara dan barisan hakim supaya tidak gentar membuat keputusan berdasarkan undang-undang yang telah sama-sama dihormati, didirikan dan dilaksanakan sekian lama

menteri katakbodekbajubatikbakarjambatan ni (fuh, panjang pulak gelaran dia! maklumlah dia mmg suka nama panjang2, cth dia yg tukar nama balai seni lukis negara jadi balai seni lukis dan visual negara - apasal tak tukar terus bagi lagi panjang, jadi balai seni lukis dan visual dan arca dan foto negara?!) cuba nak kelentong orgramai...
patut sambung ayat dia:
tinggal lagi pembuat keputusan seperti peguam negara ini dia seorang sahaja memegang kuasa mutlak siapa nak didakwa dan siapa nak digugur dakwaan sedangkan dia adalah dilantik oleh perdana menteri, bos saya dan bos dia, makanya dia tidaklah kelihatan berkecuali, begitu juga pembuat keputusan seperti barisan hakim itu, juga dilantik ditauliah dan digaji oleh pemerintah dan dinaik pangkat oleh perdana menteri, makanya mereka boleh juga samasekali dilihat sebagai barisan hakim barisan nasional.
tambahan lagi, undang2 yang telah sama2 dihormat didiri dan dilaksana ini sebenarnya ada juga yg tidak disetujui sebulat suara oleh pembuat undang2 ketika ia dibahas sebelum diluluskan, bukan sahaja ditentang oleh pembangkang tetapi ada juga tidak disenangi dari kalangan ahli parlimen pemerintah sendiri, malahan ada juga undang2 yg telah diluluskan pemerintah ini mempunyai beberapa lubang pusingan atau bahasa inggerisnya loophole, yang membolehkannya dimanipulasi dan dieksploit oleh pengamal undang2, penguatkuasa undang2, pendakwaan dan kehakiman. ini hakikatnya.

rais rais, as a menteri you have to rise up la, to the expectation of intellectual citizens of this nation. dont insult our intelligence any more lah pleazze!

jangan biar diri kita diselubungi kelentong

jom bagi bersih semua kekotoran dan korupsi politik negara, jom humban KERA UMNgOk-BoNgok jauh2 ke laut!

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah wahai penyundal agama. Dulu aku ingat PAS ni boleh harap tapi apabila mereka sanggup bawak Cina DAP Penang buat projek kat KEDAH lepas tu sanggup runtuhkan Madrasah hanya kerana nak bagi laluan kat Kondo ( rumah untuk orang kaya ...siapa mampu beli )...Tunggulah balasan Allah..bukan taik umno makin busuk tapi bangkai PAS makin berulat sebab busuknya dah tak terhidu lagi.

Tanpa Nama berkata...

Lahabau la lu puak-puak PAS yang munafik tapi tak pernah sedar diri.

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

Look who is talking?

Tanpa Nama berkata...

utk tanpa nama 3:18 dan 3:19. kes lahabau. kasi can gua tambah cikit la:

woit bani melayu, terima je la hukum karma bangsa bebal.....

PAS diam sbb ada agenda politik bukan agenda keadilan utk ummah melalui syarie.
tu la bukti bebalnya bangsa yg telah dikelentong oleh omputih.kiri salah kanan pun salah. terrperangkap lak celah kangkang lord reid dan ketiak kapitalis dr. sam. akibatnya. terrpaksa jual agama utk survive dalam najis perlembagaan dan sistem THOGUT.
maaf, PAS sama jugak banggangnya macam UMNO. takbir je kuat tapi haprak. dlm kes nuar sama layaknya bak syaitan bisu.
dah la ketuanan melayu tak boleh diharap, umah mukmin ini pun sama lohenya!!!! berhemah konon, chiiitt!!
901 adalah satu lagi bala buat bani melayu kerana mengingkari hukum Islam!!!
p.s makhluk langit tak pandang kat gerombolan dah tapi kat melayu yg satu ni, melayu lahabau?: apakah betul perjuangan mereka menegakkan syiar Islam?
lu fikir la sendiri. jika nuar dihukum samalah org Islam sendiri telah memijak keadilan Ilahi bukan melalui hukum qazaf.
bagi UMNO pijak-memijak tak hal punya tapi jika PAS berNATO memang takde kelas apalagi nak bertakbir-takbir...Jihad konon pehh!!!

YG ZALIM ADALAH SYAITAN-SYAITAN BISU MELIHAT SAUDARA MUKMIN SENDIRI DIANIAYA OLEH HUKUM INSANIAH AL-THOGUT KAFIRBILLAH!! itu pun boleh lena lagi dan bersantap sampai tercekik tembolok....meraban dgn muzakarah tapi habuk tun tarak.

wake up la moslem, dont let munafiq among yourself disgrace your own race and faith manipulated by unIslamic law. know that non-moslems were already chuckling at you all. malu le...

Tanpa Nama berkata...

BUTOH LAH RAIS

Tanpa Nama berkata...

si perogol tua nihh cam dah tau jer keputusannya.. nampaknya ke panjara lg la si Nuar nih.. AYOH KITA TURUN RAMAI2...