Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 Disember 2011

NAIB CANSELOR SERU SISWA UITM TURUN 901














SISWA UITM DIMINTA SERTAI 90
1 – utusan melayu
SHAH ALAM 29 Dis. - Mahasiswa Universiti Teknologi Mara (UiTM) diingatkan sekali lagi agar turun untuk melibatkan diri dengan Kempen Bebaskan Anwar 901 yang dirancang diadakan di Kuala Lumpur bulan depan.

Ini kerana sebagai mahasiswa mereka perlu sedar tentang hak mereka. Siswa UITM seharusnya memperkukuhkan undang-undang negara dan tidak menjadi alat pihak yang sering mungubal undang-undang zalim seperti AUKU dan ISA.

Menurut Naib Canselor UiTM, Prof. Datuk Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar yang SETAKAT HARI INI masih belum pernah meghasilkan buku atau tulisan akademik berpendapat bahawa para mahasiswa UiTM sudah dididik untuk menjadi seorang yang mampu berfikir dan menilai sesuatu perkara sama ada ia mengikut laras perundangan atau sebaliknya.

''Saya menyeru keras kepada pelajar-pelajar UiTM supaya melibatkan dengan perhimpunan yang jelas mempunyai agenda murni untuk menegakkan keadilan dan menghapuskan kezaliman.

''Kita ada 200,000 pelajar di semua UiTM seluruh negara mungkin ada seorang dua yang tidak akan terlibat dan saya berharap mereka berfikir sekali lagi kerana 901 ada tarikh bersejarah. sebelum bertindak menyertai apa-apa perkara yang dilarang undang-undang," katanya.





12 ulasan:

lan berkata...

the most crappy VC we ever had kut

lan berkata...

mentang-mentang kontrak dah sambung

mek berkata...

kah kah kah

berita terbaik ni

Tanpa Nama berkata...

Turun jangan taK turun. Kalau tak turun Syamsul Iskandar akan dilucutkan dari jawatan Ketua AMK. KAH KAH KAH!

albab berkata...

kahkah, baik punya. haha.

tapi ada final dowh. haha

Tanpa Nama berkata...

hahaha cam sial TT... nice.

Tanpa Nama berkata...

haha turun-turun.. jangan tak turun..

p/s: time tu aku ada final la.. haha

Tanpa Nama berkata...

gAnggu ketenteraman awam woiii
kahkahkah

miss B berkata...

Ciss..sengal! hahaa.. hari2 ade brite positive camni kan best.xde bantahan2.

miss B berkata...

Ciss..sengal! hahaa.. hari2 ade brite positive camni kan best.xde bantahan2.

Tanpa Nama berkata...

hahaaa...
klau bg duit minyak xpela jugak...
ni cakap air liur je buat pe...

Tanpa Nama berkata...

SKE HATI KORANG JERK ZZZ UiTM KELUARKAN PEKELILING DAH JGN PERGI ! ! ! XDEK SERU SUROH PERGI ! DOSA BESAR FITNAH ORANG !