Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 Disember 2011

BAU HANCING KENA KENCING














DAKWAAN GUNA WANG ZAKAT BERBAU POLITIK :JAWI
- meloya

PUTRAJAYA 29 Dis. - Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Che Mat Che Ali menyifatkan dakwaan penggunaan wang zakat bagi pembayaran kos guaman Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom dan dua yang lain, sebagai berbau politik.

Che Mat, yang juga setiausaha Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) berkata, kes seperti itu sepatutnya tidak timbul kerana pembayaran tersebut dibuat dengan menggunakan peruntukan geran kerajaan.

"Oleh demikian, ada sesetengah individu yang nak sebut kita menyeleweng duit dan sebagainya, adalah tidak betul sama sekali demi mempertahankan kesucian umat Islam dan kredibiliti MAIWP sebagai satu-satunya badan berkuasa agama di Wilayah Persekutuan,” katanya kepada pemberita di pejabatnya, di sini hari ini. – TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...HANG INGAT BERBAU APA?.... kah kah kah..

woit... MALAON INI INGAT BAU SELUAR DALAM BINI DIA?.... kah kah kah..

woit...HANG INGAT BAU APA?.... HANG INGAT BAU BUAH DURIAN KE?.... kah kah kah...

woit...MEMANG LAH INI TUJUAN POLITIK.... MEMANG NAK KUTUK JAMIL KHIR...kah kah kah...

kah kah kah... MEMANG NAK BURUK KAN JAMIL KHIR...BIAR ORANG BENCI ...kah kah kah...

kah kah kah..BILA ORANG RAMAI BENCI JAMIL KHIR... ORANG RAMAI AKAN BENCI KERAJAAN.... kah kah kah...

woit.....INGAT INI APA?....INGAT INI KERJA KUTIP DERMA NAK BUAT KENDURI BERSUNAT KE?.. kah kah kah..

woit...JANGAN JADI BODOH... NAK AMPOOO... AMPOOOO BETUL BETUL.... kah kah kah

kah kah kah...KERJA DI MAJLIS AGAMA....BUAT LAA KERJAN LAIN...UNTUK CARI MAKAN ANAK ANAK.... kah kah kah....

kah ah kah...HENTIKAN BUAT KERJA BODOH INI....kah kah kah..



NOTA:
nak tanya
apa hukumnnya entot china doll
dengan menggunakan duit zakat?
kah kah kah


7 ulasan:

Non-Governmental Individual berkata...

CAKAP TENTANG RASUAH SIKIT POLITIK,

CAKAP TENTANG HAK ASASI SIKIT POLITIK,

CAKAP TENTANG JENAYAH MENTERI SIKIT POLITIK,

CAKAP TENTANG DEMOKRASI SIKIT POLITIK,

CAKAP TENTANG PRESTASI EKONOMI YG TERUK SIKIT POLTIK,

CAKAP TENTANG SEJARAH TIPU SIKIT POLITIK,

YE LAH KALAU POLITIK, SO WHAT???
AKU TENGOK POLITIK DAH JADI STIGMA DALAM MASYARAKAT KITA.

NAK SURUH RAKYAT DIAM, SEMUA DIKAITKAN DGN BERPOLITIK.

HABIS TU,

SOAL ORG KENA BUNUH MENTERI,

SOAL DUIT ZAKAT KENA ROMPAK MENTERI,

SOAL RAKYAT KENA BAYAR HARGA BARANG MAHAL,

SOAL KOS HIDUP YG TINGGI,

SOAL RAKYAT MISKIN,

RAKYAT NAK BUAT APA?DIAM?? SEBAB TAK NAK DILABEL "BERPOLITIK" DIAM JE LAH ?? MACAM TU? SEBAB INI SEMUA POLITIK KAN, MAKA KENA DIAM. SEBAB TAK BOLEH BERPOLITIK,

KRRRRKKKKKKK PTUIHH!!

LAGI SATU YG AKU BENCI IALAH MAHASISWA YG INGNORANT. TAK NAK AMBIK TAU SOAL RASUAH, KRONISME, DUIT ZAKAT KENA ROMPAK MENTERI, ETC SEBAB TAK NAK DILABEL BERPOLTIIK.

YG KENA TINDAS, YG DIZALIMI, YG KENA BUNUH ADA KORANG KISAH??

JAWAPAN YG CUMA KORANG TAU "AH, INI SEMUA POLITIK, AKU MAHASISWA"..

BUTUH KORANG!

muroza berkata...

tok guru aku cakap, bila dah sebat duit zakat, dah dekat benorr nak ke liang lahad.

TT, mana dia senarai cool ngn tak cool 2011? apahe lambat benor nih?

takkan dah habis kira duit zakat baru nak umum? si jamil-khir-curi-duit-zakat ni ada dalam list?

matstimketum berkata...

pegawai yang menjawab dakwaan ni sememangnya mempunyai bau badan hancing! kerja tak amanah mana nak dapat keberkatan tuhan. meniaga pun kalo tak amanah begitu juga, contohnya proton. kat luar murah tapi dinegara sendiri cekik leher! kerosakan power window pun tak boleh atasi.

Tanpa Nama berkata...

kalau kami nak semayang, kami gi masjid saja. kami la ni, nak turunkan kerajaan, kami akan gunakan apa saja kerja2 baik/kerja2 jahat untuk jatuhkan kerajaan UMNO..

pergi mampos la sama ini melayu.. ketuanan melayu.. ketuanan arab pun tak sebising ketuanan melayu..

Tanpa Nama berkata...

Muka Jamil Khir tu memang muka takcukup, gambaran ini mewakili menteri2 dan UMNO keselruhannya, manakala pengarah jawi tu sipembodek no 1 dunia nampak iras mukanya macam kelapa kompang, juga bererti muka tak cukup, itu pasal kena bodek.

Pro_Pembaharuan berkata...

NG Individual! Salute!!!

puiihhh sama orang agama yang jual agama!

Tanpa Nama berkata...

jurutanya: awak mengaku ada ambik wang zakat?
menteri anakbulan dan takwim: ya! saya tak berbohong mengatakan memang saya ada ambik beberapa ribu wang zakat

jurutanya: oh! awak mengaku ye, ok. tapi kenapa banyak sangat rampai ribu2?
menteri anakbulan dan takwim: eh, itu sikit je tu! bayangkan, zakat di wilayah persekutuan bagi 2010 kita berjaya kutip lebih 275juta ringgit, itu lebih suku billion tu! kamu tak baca laporan dalam laman sesawang kami ke? yang saya ambik baru ribu2, belumpun cecah juta!

jurutanya: aah? ok, awak kata tak banyak ye, baiklah. tapi kenapa awak pergi ambik duit zakat?
menteri anakbulan dan takwim: eh, saya ambik sebab saya layak! saya layak dapat duit zakat sepertimana suami menteri layak dapat duit pinjaman. itu lagi banyak, 250juta, suku billion, itu hampir sama dengan jumlah zakat seluruh wilayah persekutuan!

jurutanya: oh, awak lawak, eh layak ye? kenapa awak layak?
menteri anakbulan dan takwim: sebab saya yang pungut zakat di wilayah persekutuan, saya menteri persekutuan dan saya pengerusi majlis islam wilayah persekutuan, saya amil! amil adalah salahsatu asnaf yang layak dapat zakat!

jurutanya: errrr, baiklah, awak kata awak amil. ok. tapi awak juga menteri dan pengerusi dalam ejensi kerajaan, maknanya awak pegang jawatan tinggi. jadi bukankah gaji awak juga tinggi, serta menikmati pelbagai elaun dan subsidi?
menteri anakbulan dan takwim: ya! saya berjawatan tinggi maka gaji saya dan elaun2 saya juga tinggi, saya layak!
jurutanya: ok, awak kata awak layak gaji besar dan elaun banyak. tapi bukankah sebagai seorang ketua atau penjawat besar dalam halehwal islam sepertimana para sahabat berkedudukan kanan ketika Rasulullah dulu, mengamalkan gayahidup sederhana malah bukan sahaja tidak mengaut keuntungan atau kelebihan peribadi tetapi mereka yang berkorban memberi atau bersedekah hartabenda wang dan haiwan ternakan ketika Nabi Muhammad akan mengetuai askar keluar pergi berperang?
menteri anakbulan dan takwim: eh, dari tahun saya mula jadi menteri sampai ke hari ini, saat ini saat saya bercakap dengan kamu ni, ada ke negara malaysia atau ketua negara nak keluar pergi berperang?

jurutanya: errrr...
menteri anakbulan dan takwim: haa! takde kan? malaysia takde berperang dengan mana2 negara. yang kamu baca dalam berita tu, negara amerika dengan negara timurtengah. malaysia takde berperang. menteri perang lah portfolio paling rilek kat malaysia ni, tak payah pening2 pikir apa plan apa program, cuma pikir nak luluskan apa nak beli, dari mana beli, berapa harga dan berapa komisyen je . dan pikir pasal program lima kat tempat sama tiap2 tahun. tu je. jadi takde lah timbul keperluan saya berderma duit dan unta macam para sahabat untuk malaysia pergi perang bukan? lainlah kalau saya jadi menteri kat afghanistan atau krygystan atau turkmenistan atau go-ahead gostan!

-average joe-
klakka-la.blogspot