Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 Disember 2011

GUNAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN




UNTUK KESELAMATAN GUNA PAYUNG









SURAT SURAT TERPILIH DARI PEMBACA

"jelas keberahian seksual mengatasi agama dan kepercayaan" INI SAMA MACAM CAKAP: "AGAMA TIDAK BOLEH MENGAWAL MORAL" INI SAMA CAKAP DENGAN PUAK ATHEIS. HALO BRO ADA AGENDA TERSEMBUNYI KA?
By Anonymous on SILA GUNAKAN KONDOM UNTUK KESEHATAN KITA BERSAMA on 12/26/11

Hanya HUKUM HUDUD sahaja penyelesaiannya. Muktamad! Abdullah
By Anonymous on SEBELUM MENGAWAN - SEDIAKAN BAJU HUJAN on 12/26/11

ore kelate bnyk kne hiv sbb g golok. negeri lain takde golok. kjaan siam mmg nak punahkan melayu kelantan dgn hiv sebab tak tahan dgn bom tepi jln yg dipasang org melayu. jgn tkejut org kedah perlis pun banyak kena sebab dekat betong dan bukit kayu hitam. pelacur siam lebih murah dari mangga siam.semua ada hiv dibawa dari bangkok.sebab tu islam suruh kawin 4 tak perlu g golok kat rumah pun ada kuih sedap muahaha....
By makan kuih sedap on SILA GUNAKAN KONDOM UNTUK KESEHATAN KITA BERSAMA on 12/26/11



Woi! Di Pahang, pompuan2 yang pakai tudung tu bukan semuanya rajin sembahyang. Pi lah baca blog mamasita. dia yang tulis kat blog dia. Sebabtulah...di Pahang...banyak pompuan2 yang tutup ketat2 di atas, tapi buka luas di bawah. Banyaklah kes anak muda pompuan yang mengandung di luar nikah dan lepas tu pi gugur lah. Banyak kes2 cam tu. Gugurlah ..kalo tak...malu kan? Misi2 di hospital banyak yang gosip dan beritau kita. Bila naik hot dan stim, mana ingat agama lagi. nama sendiri pun lupa.
By Anonymous on SILA GUNAKAN KONDOM UNTUK KESEHATAN KITA BERSAMA on 12/25/11

Kenapa Kelantan Lebih Ramai Penghidap HIV Berbanding Selangor dan KL? sori bro isham.bukan nak kata apa la. kita guna hukum akal dan rasional dulu ok? 1) antara selangor dan kelantan, berapa banyak pusat pelacuran, disko, karoke, cinema, dan penjualan arak? 2) antara KL dan kelantan, berapa banyak pusat pelacuran, disko, karoke, cinema, dan penjualan arak? siapa yang kata kelantan jugak,sahlah dia orang United National Malay Organisation.

Apa hubungan antara pusat pelacuran, disko, karoke, cinema dan penjualan arak di KL dan Selangor dengan HIV? jawapannya,kesemuanya adalah IBU SEGALA HIV. Di kelantan takde IBU-IBU itu. Malah, Bik Mama pun tak hendak pergi ke Kelantan. Maka secara logiknya,bagaimana HIV itu terlalu banyak di kelantan berbanding KL dan Selangor?

Malah,kalau kita tanya orang2 kelantan dan terengganu, umur 20 tahun mereka dah ada 3 orang anak,menunjukkan bertapa subur dan meriahnya industri seks halal(perkahwinan) yang mereka praktikkan. Mereka kebanyakannya See more...
By Mufarwa on SILA GUNAKAN KONDOM UNTUK KESEHATAN KITA BERSAMA on 12/25/11


tt boleh x tak yah tulis lagi pasal kondom ni... kalau x sampai hidayah mcm org zaman batu.. Allah maha mengetahui tapi kalau zaman yg dah x sesuai nk kata x dapat hidayah ni...ada org nk buat mungkar juga........ sendiri nk mampus utk penzina.. "sila potong k*** anda untuk kesihatan bersama"
By Anonymous on SILA GUNAKAN KONDOM UNTUK KESEHATAN KITA BERSAMA on 12/25/11

Salam TT, Terima kasih kerana post aku punya komend. Ni nak sambung skit lg pasal buang bayi. Kita tak boleh salahkan mat2 dan minah2 yang terlibat saja. ini adalah tanggungjawab seluruh masyarakat. ini fardu kifayah. kalau perkaran ni tak diselesaikan, semua org berdosa. dan tunggulah azabnya nanti. aku setuju sgtlah ko kaitkan masalah ni dengan sistem ekonomi skg.

ini mmg antara punca berlakunya byk masalah termasuk masalah buang bayi ni. suasana sekarang mmg condusive utk perkara mcm ni berlaku. imam imam muda, ustazah ustazah pilihan, pak pak lebai dan mek mek masjid mesti selesaikan perkara ni secara ilmiah. jgn sekali2 gunakan emosi utk tangani isu ni.

dan jgnlah terlalu nak jaga adat istiadat sampai menyusahkan org2 mudah nak kahwin. sampai berhutang nak kahwin sbb nak jaga adat. adat pasal asalnya baik kerana nak jaga cara hidup tapi kalau terlalu nak jaga adat sampai perkara yang pokok diketepikan, ini bangang! sebaik baik perkahwinan adalah yang termudah (ini Nabi See more...
By Anonymous on SEBELUM MENGAWAN - SEDIAKAN BAJU HUJAN on 12/23/11

Sebagai anak muda yang skema dan mengikut cakap orang tua-tua, saya memang terasa sangat terseksa untuk mengawal nafsu mengentot. Terutamanya ketika bercinta sebelum bernikah dahulu. Kami memang tidak pernah mengentot sebelum bernikah. Justeru itu, kami berusaha juga untuk bernikah.

Namun, bernikah adalah perkara yang amat rumit dan merungsingkan kepala bagi anak-anak muda Melayu Islam. Walaupun, rukun nikah di dalam Islam itu sendiri sangat mudah sebenarnya. Pelbagai tokok tambah diletakkan dalam usaha pernikahan di atas nama adat resam ketimuran, seperti merisik, bertunang, duit & dulang hantaran, kenduri kendara, persiapan pelamin, set persalinan, upah jurugambar dan macam-macam lagi perkara yang memerlukan perbelanjaan yang besar yang boleh dihabiskan dalam masa sehari untuk majlis itu sahaja.

Perkara tersebut sememangnya memerlukan belanja yang besar dan ramai yang tidak mampu untuk menanggungnya. Untuk menabung, akan memakan masa yang panjang. Manakala kehendak kote dan puki See more...
By Mr Sylarius on SEBELUM MENGAWAN - SEDIAKAN BAJU HUJAN on 12/23/11


pak lebai bongok yg anti pakai kondom lebih suka anak cucu dia ngentot haram lepas tu buang anak haram dlm tong sampah. puak ni tak membaca dan perlu diketuk kepala dia biar jgn bodoh sgt.puak ni terlalu ramai dlm kjaan bn jd ustaz lebai kulop teritama yg balik azhar yg ternama konon. ini ustaz taliban malah lebih teruk.
By anti kapitalist on SEBELUM MENGAWAN - SEDIAKAN BAJU HUJAN on 12/23/11

Siapa siapa yang tak faham apa yang ingin di sampaikan oleh TT tu elok lah jangan buat komen.. Menyakitkan hati je bila dengar komen2 engkau orang.. TT menyarankan untuk menjuruskan kepada maksiat tetapi kalau dah engkau tak boleh tahan sangat tak boleh di nasihat langsung baik jantan atau betina ayuh..go head...but fikirkanlah masa depan apa akan jadi

...fikirkan risiko..dosa bunuh bayi..dosa buang bayi..dosa ngentot.. Ngentot boleh..nak beli kondom tak mampu ke..?? Jangan sedap fikir ngentot je..fikirkanlah kesengsaraan yang bakal di hadapi oleh minah minah yang kena entot tu jika mengandong dan melahirkan bayi.. Kalu tak sangat pakai kondom

..lindungi kepala pelir ko tu... Minah pun satu..dah tahu entot boleh ngandung tapi di kangkang juga.. Wahai minah minah...kalau dah tahu balak engkau tak pakai baju hujan elok lah kau beli plastik bungkus air tu dan masukan dalam cipap kau... Pencuri perompak bank pun berdos juga bila merompak wang di bank tapi dia tahu juga pakai sarong atau See more...
By Anonymous on SEBELUM MENGAWAN - SEDIAKAN BAJU HUJAN on 12/23/11

aku sgt bengang dgn pengkomen yg cepat sgt melenting bila baca komen tt dan bila tgk gambar kondom yg kreatif tu....last2 salah paham ttg apa pencerahan yg tt ingin sampaikan....tgk kondom jer melenting...baca dulu berulang kali dan pahamkan dgn mendalam...bukan asyik menyalahkan jer...bukak hujah2 Islam setakat kat laman web tt jer tp bila mengundi undi parti BN UMNO yg perjuangkan sekular.....korang yg jenis ni nak ISLAM/perubahan ke atau nak ketuanan Melayu sekular seks bebas rembat komisyen duit rakyat?
By kaki entot hisup dlm sekular tp dlm hati ada Islam on SEBELUM MENGAWAN - SEDIAKAN BAJU HUJAN on 12/23/11



terima kasih tt kerana kasi up aku punya komen, mmg pembaca+pengkomen terutamanya yg beragama Islam org melayu suka MENYALAHKAN si penzina+penghasil anak haram dgn hujah2 agama islam utk menunjukkan kebenaran dlm perspektif yg diorg nampak sahaja walhal yg lebih penting adalah carik penyelesaian!

APAKAH TINDAKAN YG PALING EFEKTIF DALAM JANGKA MASA PENDEK UNTUK KURANGKAN STATISTIK PEMBUANGAN BAYI YG TAK BERSALAH TU? maka aku nampak galakkan pakai kondom secara umum adalah cara jangka masa pendek yg berkesan,kalau kedai runcit 1 malaysia KR1M jual kondom lebih murah dari 7-11 lagi bagus, xpayah iklan cuma jual jer…

Tetapi aku tak nafikan penyelesaian jangka masa panjang [mengambil masa lama tetapi menjelang perlaksanaan penyelesaian tu makin bnyk bayi xbersalah dihasilkan dan mati] perlu jgk dilaksanakan segera seperti: 1)permudahkan remaja/belia kawin,hapuskan budaya melayu yg menyusahkan seperti mak bapak letak hantaran kawin tinggi utk tujuan menunjuk2, utk jaga maruah+status dan See more...
By Akon Domos 2 on SEBELUM MENGAWAN - SEDIAKAN BAJU HUJAN on 12/23/11

wahwahwah.. nuraker, nuraker, nuraker.. kalau dulu memanglah orang jadi takut sebab suasana orang dulu2 masih tebal keislamannya.. ini yang kita amat harap2kan.. tapi apa yang mampu kita lawan kehendak majoriti manusia, peredaran sunnah ketentuan Allah Taala dan ujiannya.. dengan hanya dilitupi senipis iman menunggu bala saja yang kita ada..

sekarang ini agama islam tinggal nama islam saja.. hanya 3-4 kerat saja dok sibuk amal makruf nahi mungkar... nak lancarkan enigma ini, kita kene kuat semangat, berilmu dan berhikmah.... manakala 5-berjuta2 kerat lagi, sumer hanya tahu nak mengentot dan merembat sajer.. lu kalo layan minah dan mamat terlebih betul bendul Islam ni.. lu memang sengal dan kene checkmate la TT

.. lu sudah hilang isylam kerena telah dibolot mereka.. pong pang pong pang, israel gelak jer tunjuk kontol dan papap dan berulang2 mengentot kat internet.. sumer kebenaran yang mamat terlebih isylam ni jadi bahan ketawa untuk dibawa masuk nuraker.. lu pulak, cuma boleh cerita See more...
By Anonymous on SEBELUM MENGAWAN - SEDIAKAN BAJU HUJAN on 12/23/11

sheikhalfarisi NI ISK ISK ISK! ni citer pasal kondom bangang! Contoh lu bagi plak tak tepat la mangai! Ini sudut kurang ISLAM dari lu... Ini isu, nak elak baby kena buang! lu suruh jangan zina, ok fine! tapi dalam duk tak bagi zina, cibai2 malaun yang lain tetap kongkek dan buat baby!

TT, gua dan lain-lain yang sekutu ngan gua cakap, apsal lu tak ajar itu budak2 yg kongkek sana kongkek sini, ajar diorang agama tapi diorang buat gak? cuba cakap... kenapa dia buat gak??? KENAPA DIORANG BUAT GAK? KALAU LUORANG HEBAT SANGAT DAKWAH, KENAPA MAKIN BANYAK BABY KENE BUANG? Orang suruh pakai kondom, sebagai langkah!

Tak nak zina lagi la bagus BUKANNYA KITORANG SURUH PI BERZINA, cuma pakai je
kondom sambil berzina kalo tak bley tahan sangat... tak pun melancap jer... tapi setakat ni la, KO NGAN ULAMAK-ALAMAK TU, ada berjaya kurangkan zina? BERJAYA KE TAK? BERJAYA KE TAK NI??? Kalau cara lu tak berjaya, KENAPE? DAKWAH LUORANG BEBAL DAN BUDUH LA! Sekarang ni, kalau lu nak sangat See more...
By Pro_Pembaharuan on SELAMATKAN BAYI - SILA GUNAKAN KONDOM on 12/23/11



saya setuju pandangan tukar tiub.saya rasa banyak pembaca tidak faham intipati penceritaan sebenarnya.Cerita ini hanya sesuai kepada mereka yang memang suka melakukan zina.Maknanya dengan menggunakan kondom maka nyawa seorang manusia yang sepatutnya tidak dilahirkan dapat diselamatkan.Hanya kerana sikap berzina ini disukai oleh pasangan ini biarlah mereka yang menanggungnya dan bukan anak yang tidak berdosa.

Jika anak itu dibiarkan hidup, kelak dewasa menjadi umpatan manusia berfikiran arang dan lebih sadis semasa bayi dah jadi mangsa buang dalam tandas dan lain2. Guna kondom bukanlah bermnaksud utk mengalakkan seks sama juga minum cola utk galak sukakan yahudi.pakailah otak.memang orang melayu selalu macam itu.benar dalam apa hal orang melayu sentiasa mahu menang.tunjuk pandai tapi bahlul.
By Anonymous on JANGAN BUANG BAYI - GUNAKAN KONDOM on 12/21/11










7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ok....kalau mahu elak dosa senang je bro...lu semua masuk agama syiah...boleh mut'ah (tak buat zina) dan pakai kondom ...KHALAS...AMACAM?

Pro_Pembaharuan berkata...

MARI KITA LIHATTTTTTTTTT! MESTI RAMAI JADI ULAMA BAGITAU YG ITU AKIDAH, YG INI AKIDAH, YG ITU BERILMU, YG ITU JAHIL... TAPI SEMUA MALAS SEMAYANG! KAKAKKAKAKKAKAK...

INGAT!
RAIKAN KEJAYAAN KEADILAN!

BACA KUAT-KUAT!

RAIKAN KEJAYAAN KEADILAN!

Mystycque berkata...

Setuju dgn TT, majoriti anak muda sekarang mengamalkan seks bebas dan perkara ini mmg x dapat dibendung lagi.Ulamak2 kita gagal menangani isu ini dgn berkesan.So cara terbaik adalah dengan memeudahkan mereka berkahwin.tapi orang Melayu ni bodoh sejak dari dulu bro, nak buat macamana.sanggup ikut adat dr ikut sunnah.NAk kawen kena sedia sekurang2nya 20k.mana nak cari kalu mamat tu kerja tukar tiub motor je..

sayangbaby berkata...

TT, budak2 melayu ni bkn ape ,sebenarnya diorang malu..malu kan salah satu rukun melayu..so diorang malu nk beli kondom, tp konek n puki dah mengelegak dlm suar msing2..dah tu cmner?..nak beli kondom malu, tp nafsu dah membuak2..jadi pd serbanistas2 kat luar yg poyo ckp lebih baik tumpu pd dakwahla, tumpu pd pencegahan zina dgn terap agama la, itu la,ini la,senang cmni je la..

masing2 bergerak ikut kehendak msing,dgn matlamat nk mengurangkan gejala buang bayi yg comel2 ni sume..yang serbanistas g la dakwah byk2 budak2 muda kat shopping komplek,cyber cafe,tmn bunga dll..dakwahkan diorang smpai diorang paham psal zina,psal dosa pahala..

yg bukan serbanistas, truskan kempen gune kondom, dah tau x reti nk kontrol pancutan ,asal masuk trus nk creet, elok la kempen kan diorang ni pkai kondom..mmg x leh nk halang diorang berzina, tp bole halang pembunuhan beramai2 bayi yang comel2 ni sume, x kesian ke?..

dlm duk sibuk2 nk mempertahankan hujah2 masing2 yg kononnya lebih islamik ,dlm masa yg sama nyawa bayi2 comel tetap melayang..sudah2 la dgn retorik2 agama tu, kesian ngan bayi2 comel tu..aku ade anak kecil, dah lame tggu kelahiran anak, baru la ni setelah 8 tahun Allah bg rezki..jadi bile tgk bayi2 yg comel ni kena mkn anjing, sumbat dlm kain, baling dlm sungai, sebak rase dlm hati...

Fapper berkata...

Bagi gua tulisa TT sangat tepat. Agama yang kita fahami meyarankan proses "mencegah lebih baik dari mengubati" tetapi dalam konteks masayrakat yang semakin parah, "mengubati adalah lebih baik dari mati". Pakailah kondom bila nk mengentot.

Ulamak sekarang kebanyakannya berzikir tapi takde fikir.

Tanpa Nama berkata...

bagi aku senang je kesimpulan : org kelantan yg kena HIV semuanya beragama UMNO.

akusayangmalaysia berkata...

nak suruh jgn zina, x mustahil tapi perlukan usaha yg banyak utk mendapat hasil, jadi aku sokong cadangan TT agar pakai kondom ni walaupun x mampu mencegah dari terus berzina tp sekurang-kurangnya dpt kurangkan masalah buang baby.buat apa nak malu beli kondom sedangkan si penjual x penah malupun nak jual