Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 31 Disember 2011

TAK PAYAH SAMAN SAMAN




SEMUA DIATUR SEMUA OKAY MASYUUUUK





APA DBKL BUAT, SAMANLAH!!!


Masalah tumpahan simen dilihat semakin ketara di beberapa kawasan di ibu negara, sekali gus menjadi punca kepada masalah jalan tidak selesa di ibu negara.
Masalah ini dilihat banyak berlaku di kawasan simpang kerana ketika lori-lori yang membawa simen itu berhenti seketika di situ, ia akan menumpahkan sedikit bahan itu.Selain itu, terdapat juga lori simen yang dibersihkan sebelum keluar dari loji pemprosesan menyebabkan batu-batu dan simen keras yang melekat pada lori bertaburan di sepanjang jalan.

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) perlu bertindak tegas terhadap lori-lori simen ini termasuk menyaman pemandu dan pengusaha loji simen terlibat supaya mereka lebih prihatin.n Keadaan di Jalan 5, Jalan Chan Sow Lin yang dipenuhi dengan sisa simen dan batu-batu yang dipercayai datangnya dari lori-lori simen yang banyak melalui jalan itu, semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MACAM MANA DBKL NAK SAMAN?.... kah kah kagh..

kah kah kagh..DAAAAAAAH MASYUUUUUUK..... kah kah kah


JEMPUTAN SUCI TURUN 901







NOTA:
saman saman buang masa
turun 901
kita humbankan semua
kah kah kah


4 ulasan:

kuningbirumerahputih berkata...

Duduk Borak Kelentong Lebih....

Tanpa Nama berkata...

DBKL nak ambik tindakan lebih pun tak boleh. Contoh paling ketara di Jalan AmpangKiri. Lori simen YTL Cement (cukong paling celaka di Malaysia-bagi rasuah kpd pimpinan atasan negara) bebas menggunakan lorong depan perumahan tentera di situ. Jalan berlopak, kotor, berhabuk dan bising dek mereka ini. Setiap ahri dari 630 pagi sampai lewat malam pukul 11. beratus lori simen melalui kawasan ini. Anggota tentera di sini mana berani komplen?

sri hartamas

Org Kl berkata...

Memang kimak cukong tan sri kilang simen ni. DBKL takde telur takut kena tekan dgn cukong kapitalis. Cuba buat kat Singapore yg dipimpin oleh bukan islam tu boleh ke camni??? Bongok Nongnongcik. Cukong cukong berMaharajalela.DBKL tak buat menda.

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Kat mana-mana pun sama jugak.....

Tak percaya?
Cuba pergi Kajang Mewah dekat Giant
Kat tepi simpang jalan sesak, sekor keling buka gerai buah betul2 tepi simpang. Sesak sebab dah le jalan sempit, bukak pulak gerai KEKAL sebesar rumah. MPKJ (Kajang) buat2 buta, buat2 tak nampak. Poooooorahh! Agaknya nak tunggu ada orang tebongkang mampus baru nak ambik tindakan.

Cuba pergi empat simpang Sg Chua ke taman Sepakat Indah, Kajang. Kat situ ada 2 cukong bukak gerai buah sebesar rumah banglo. Bukan Baru gerai KEKAL tur, siap ada peti ais besor. Dah berkurun gerai tu melekat kat situ. Jalan kat situ punyalah sesak sebab org berenti beli buah (termasuk aku. Macamana bole dapat lesen pun aku tak tau ler. Ikut bawah meja kot. Sampah dia pun MPKJ boleh tolon angkat turr!

Tapi yang aku pelik, kalau melayu jual pisang goreng, atau nasi lemak, kejap aje lori MPKJ datang angkut. Agaknya tak cukup masyuuuk kottt!