Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 31 Disember 2011

PENCERAHAN FIKRAH DALAM RUANG DEMOPKRASI




SURAT DARI PEMBACA

kepala bana apa nabi isa bukan rasul..dey brader Rasul ulul azmi ada 4 orang,nabi muhammad,nabi ibrahim,nabi musa dan nabi isa,nak tau siapa nabi dan siapa rasul...nabi hanyalah menyampaikan hanya untuk kaumnya sahaja,dan kitab mereka dipanggil suhuf,yakni lembaran2 yang berisi hukum2 yang tidak lengkap..yang penting2 je..

tetapi rasul di wajib menyampaikan kepada seluruh umat,dan mereka ini diberi kitab,nabi musa diberi kitab taurat,dia adalah rasul untuk menyampaikan tauhid kepada bani israel dan bangsa qibti,seluruh umat..nabi isa datang sesudah nabi musa dia dibekalkan kitab injil baginda adalah rasul kitab injil dibawanya adalah sebagai pelengkap dari kitab taurat atau kitab sebenar ajaran taurat kerana kitab taurat nabi musa telah banyak hilang lembarannya mahupun ada isi2 dan hukum2 taurat telah diubah oleh rabai bani israel

..mereka ini digelar yahudi,nabi muhammad menjadi rasul seluruh umat dan dibekalkan kitab alquran yang lengkap yang membatalkan kitab injil dan taurat kerana kedua2 kitab itu telah dirosakkan oleh penganutnya..islam bukan agama baru islam adalah pembaharuan,pembersihan dari pada kekotoran,perubahan dari kitab2 yang sebelumnya

..perlu diingat didalam kitab taurat dan injil telah disebutkan bahawa akan lahir nabi dan rasul yang terkahir..tetapi mereka mengubah isi kitab dengan mengatakan bahawa nabi terakhir hanya dari kalangan bani israel,nabi2 selepasnya hanyalah dari kalangan bani israael..mereka angkuh mereka mengatakan bahawa mereka bangsa yang terpilih sedangkan agama taurat(agama samawi) adalah untuk semua bangsa dan keturunan tetapi rasul tu dilahirkan dari kalangan bani israel

..begitu juga nabi muhammad,dia dilahirkan dari bangsa arab mekah,tetapi ajaran dia bukan untuk arab mekah yang terkenal dengan zaman jahiliyyah dan semangat asobiyyahnya..islam yg disampaikan nabi untuk semua bangsa islam adalah taurat,islam adalah injil..kitab2 suci yang benar..dan apa yg ada pada mereka adalah kitab yang palsu sebab tu mereka dimurkai dan sesat..sebab itu permulaan alquran dalam surah alfatihah telah diterangkan tentang golongan yang dimurkai dan golongan yang sesat itulah yahudi dan nasara..ada banyak lagi nak jelaskan tapi malas nak menaip
By Hamidi Fizie Bin Ahmad on PANDANGAN DARI SEORANG PEMBACA on 12/30/11




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Setiap Nabi yang diutuskan sebelum Nabi Muhammad diutuskan khusus untuk kaumnya sahaja.

Sekian

Tanpa Nama berkata...

syabas saudara hamidi, loud and clear...

harap2 lepas ni boleh reda satu masalah dalam tukartiub.

gengjahat berkata...

rasul ulul azmi bukan 4 org la bro...5 org: Nabi Noh, Nabi Ibrahim, Nabi Musa, Nabi Isa dan Nabi Muhammad...jgn silap...

Nabi yg diberi kitab atau risalah:
Nabi Daud: Kitab Zabur
Nabi Musa: Kitab Taurat
Nabi Isa: Kitab Injil
Nabi Muhammad: Kitab Al-Quran

ketotal semua nabi ade dlm 124000 org dan rasul ade 313 tapi yg wajib kita tau 25 org je...sama gak cam sifat Allah yg 20 tu, ni semua basic la der...org Islam kalo tak tau cam ne nak cium bau syurga...

niat bro tt baik sebenar nye, cuma timbull kan pasal nabi Isa...cuba korg tgk bape ramai yg tak tau pasal Islam sendri tapi sibuk cakap sendri alim dari org lain... mende2 basic cam ni tak tau pastu dok sibuk nak ckp TT salah la...ape mende la korg ni...

pak arab berkata...

PALING BANGANG!!!!

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn pandangan penulis. Sbb tu sblm menulis kena fikir betul2. Kena kaji betul2. Kena belaja betul2.Takut nanti melencongkan fikiran ummah.

Pak Oncu berkata...

TERBAIK,,,,, baru cerah pikiran ahhahahahhaha

Tanpa Nama berkata...

ISLAM : Agama paling banyak konflik di Malaysia. Paling complicated. Paling confusing.

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

memang betul nabi isa bukan lahir 25 dicember ...tetapi itu adalah kepercayaan mereka,kita sendiri pun x jelas tentang kelahiran nabi isa,dan kita tak berapa nak sambut sebab nabi bagi umat dizaman kita dan akan datang hanyalah nabi muhammad,jika ada yang komplen murtad ke sambut maulid nabi isa..x murtad tak salah,kita menyambut ajelah dengan iringan doa dan munajat,tt tak suruh pun korang sambut krismas,krismas tu perayaan agama,maulid bukan perayaan agama,kita sambut maulid(kelahiran)biarpun kelahiran itu bukanlah tarikh sebenar..tak salah..lagi pula ramai sambut maulidur rasul 12 rabiulawal,tetapi yang korang tak tau ada banyak pendapat ijmak ulamak nabi muhammad bukanlah dilahirkan 12 rabiulawal..ada yang mengatakan dia dilahirkan pada 10 rabiul awal,11,13 tetapi 12 dipilih kerana ia yang paling terhampir..dan dijadikan satu tarikh untuk menyambut kelahiran baginda..tetapi adakah kita menyambut maulid nabi dengan ucapan sekian2 xde..di maulidur rasul kita sambut dengan selawat,marhaban,tilawah dan bergai2..jadi apa masalahnya? xde masalah..dan harus diingat nabi isa belum wafat allah mengangkatnya ke langit di suatu masa nanti baginda akan turun kebumi menjelang hari kiamat untuk menyampaikan ajran islam..baginda membawa alquran sebagai membatalkan kitab injilnya,baginda akan turun untuk membunuh babi2,baginda akan menyeru kepada semua umat untuk kembali pada ajaran nabi terakhir muhammad s.a.w,dan sebelum kiamat besar...dunia akan kembali semula kepada islam..sebelum nabi isa wafat dikatakan dunia berada dalam keadaan aman selama 40 tahun ada yang mengatakan selama 40 hari..dan sesudah itu umat mula menjadi kufur,dan pada masa itu apabila tiada lagi 1 orang yang mengucap kalimah allah,melaung kebesaran allah,yang tinggal didalam dunia adalah orang2 yang fasik dan kufur..maka saat itulah kiamat terjadi..

Tanpa Nama berkata...

31 Disember 2011 7:59 PG

betul tu...bagus ko dah perlengkapkan mana yg terkurang dan tersilap....manusia xlari dari kesilapan.