Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 31 Disember 2011

SOALAN UNTUK AKHIR TAHUN



SOALAN AKHIR TAHUN


adakah maloan dalam klip melayu?
adakah rupa malaon dalam klip ini menyerupai sosok melayu

mengikut khairil anwar penyaer dan seniman counter culture
melayu: bersosok sawa matang
kenapa malaon ini gelap
macam mana ini terjadi?

kita bukan ada masalah dengan orang gelap
muhamad ali clay gelap
james brown gelap
james baldwin gelap
arumugam alley cat gelap
freedy air asia gelap
puspa reformasi pun gelap
gobala yang jadi katak pun gelap
sivarasa gelap
arwah mgg pillay pun gelap
semua tak ada masalah

yang menjadi masaalah ialah
malaon gelap ini
berslogankan hidup melayu
ini yang membawa porak peranda dalam negara ini
dari zaman kesultanan melayu melaka 600 tahun tahun
malaon jenis ini sudah membawa masalah

ini bukan fitnah
ini dari kitab salalutus salatin
yang di tulis 600 tahun dahulu oleh tun seri lanang
ditulis untuk peringatan anak cucu cicitnya

kalau mengaku tamil macam samy velo tak ada masalah
kalau mengaku tamil macam keyvas tak timbul masalah
ini ke hulu ke hilir
menjeritkan hidup melayu
ini yang membawa masalah

inilah dia persoalan akhir tahun ini
apakah malaon ini melayu?
kah kah kah




APAKAH MALAON GELAP INI MELAYU?





UJIAN DI LUAR BILIK MAKMAL





UJIAN:
sila jemput 6 orang kanak kanak
umur dibawah 12 tahun
3 perempuan 3 lelaki
2 china 2 melayu 2 india
minta mereka lihat dua gambar diatas
dan tanya mereak:
yang mana satu orang melayu

ujian ini lebih afdal jika dilakukan
diwaktu petang atau awal malam
jangan sesekali dilakukan di waktu pagi
atau lewat malam atau bersama rahim tambi chik
kah kah kah


NOTA:
mereka yang telah melakukan ujian ini
sila hantar jawapan ke tukartiub




19 ulasan:

stockyms! berkata...

atas india. bawah melayu sejati. kahkahkah. hidup mamu

Tanpa Nama berkata...

tt adnad seorang yang rasis tak semua eee menyokong gerombolan ramai yang menyokong pakatan rakyat

Tanpa Nama berkata...

TT, org celik mata mesti kata tu bukan MELAYU, kalau kata juga yang tu Melayu...itu BUTA HATI namanya....... dari si KITOL, MANDALIAR zaman kesultanan Melayu sampai laa zaman milineum ni.. spesis ni memang pembawa masalah..talam bermuka-muka....
cakap berbelit-belit...mengalahkan ular, biawak dan yang sewaktu dengannya....pui!!!pui!!!pui!!!!

Tanpa Nama berkata...

berani kerana ramai....
itu spesis mamak tngkang...

Republic berkata...

dua2 bangang...keh3

Tanpa Nama berkata...

mana senarai siapa cool n poyo ni...lembab laa tt ni

Riversidegrass berkata...

".........I would advise that these two people keep their gap shut, for I know they will be the first people to hide under the skirts of their wives if there were to be trouble in the country. Didn’t Ibrahim Ali threatened to use his ‘warriors’ to challenge Bersih 2.0, but conveniently kept away from being involved during the rally? He lost his keris and that’s the reason why. And for Awang Selamat, please do not hide behind a pseudonym. I say that your nonsensical column in Utusan Malaysia will cease after GE 13. Both are simply cowards and are cheap ‘war mongers’ – that’s what they are good at........."

http://mindnoevil.blogspot.com/2011/12/of-threats-intimidation-and-fear.html

Katak ee-BRA-him Ali adalah 'takut-bin'
Katak ee-BRA-him Ali adalah 'takut-bin'
Katak ee-BRA-him Ali adalah 'takut-bin'

kah.....
kah......
kah......



".....The ultimate reason to deploy the Armed Forces is for the protection of the people; and not otherwise....."

http://mindnoevil.blogspot.com/2011/12/of-threats-intimidation-and-fear.html

“All that is necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.”
Edmund Burke quote
.
.
.

Tanpa Nama berkata...

Aiyoyo... dia memang "Gaduh-Gelap"
Ini si-gelap adalah adik thumby Samy-Vulu lah......
Kah....
kah........
kah......

Ooi... si-gelap pakai-lah "Colorox" sikit sebelum buat tipu.
Kah....
kah........
kah......

Dah test... ini gelap tulin ada gin Negro afrika
Kah....
kah........
kah......

Speci dari Kerala
Kah....
kah........
kah......

melintang patah berkata...

yg amat pasti, yg gelap tu tentu INDIA, atau INDIA dan besar kemungkinan INDIA...hati-hati nanti kena ludah dengan air sireh....pritt!!!

cerek itam berkata...

hak yang atas india baru mandi lulur,
hak yang bawah melayu sejati,
pariah tukar muslim memang blur,
hati gelap serupa daki.

IbnAbdHalim berkata...

Yang memerintah selama 22 tahunpun berasal dari sana juga tapi kurang gelap. Ini bukan masalah gelap tapi kenapa tak mahu ngaku hakikat?

Tanpa Nama berkata...

Mat bisul akan kata 110% atas tu cina bawah tu Melayu.... kah... kah...kah...


- zunodeng

Tanpa Nama berkata...

Kah!kah!kah!kah!kah!kah!
Terbaik dari tt!
Ini kepala geng mamak nak menyamar jadi melayu!
Woit tt..lawak ko sempena tahun baru ni buat aku sakit perut lagi kah!kah!kah!

Hidup mamak 1 malysia!

kelingkia berkata...

mudahnya soalan... cuba la tanya rais yatim terpilih tak calon PRU13 nanti... kahkahkah

bunbinban berkata...

hahaha.....selepas ini, setelah pru13 maka pupuslah pemimpin berkulit sawo matang dlm umno. yg jadi pemimpin adalah jenis ular sawa. Tapi kalau takat samseng mamak tongkang nih, terus terang ckp....kena sepak sekali, terus buat2 pengsan....hahaha..pastu masuk tv3 kata kena belasah oleh ratusan penyokong PR walhal, yg sepak dia tu bini dia hahaha...kalau PR menang pru13 nih, dialah di antara yg terawal jadi katak. binatang punya mamak...

Tanpa Nama berkata...

Masalah ni timbul pasai..." bangsa melayu" ini masih dalam proses pembentukkan... Kalau tak caya..pi rujuk kat definasi bangsa melayu dalam perlembagaan negara. Depa kata...sesiapa yang megikuti Adat kebiasaan orang melayu, bertutur dalam bahasa melayu Dan seorang Islam...boleh diklasifikasi sebagai orang melayu.... Jadi memang mudahlah species..species gini Akan Lebih menonjol diri Dari melayu ori itu sendiri...Dan memang tak dapat dinafikan di India...ramai Dari kasta P*R*A...yang memeluk agama Islam untuk keluar Dari belenggu kasta.. Kalau Dikaji asal usul moyang species ni...majoriti memang Geng P*R*A laa....

Tapi...kalau yang ori..dok kena kelentong dgan species ni...dengan laungan...hidup..melayu...hidup melayu...kahh...kah...kah..takkan tak nampak...sebelah mana yang bangang.....

Tanpa Nama berkata...

orang tua tua dulu ada pesan kalau jumpa ular dengan keling dalam satu masa sakai keling dulu baru sakai ular, pesanan orang tua tua itu misti ada sebab musababnya.

Tanpa Nama berkata...

u should ask reezal merican he has the correct asnwer.

Tanpa Nama berkata...

u should ask reezal merican he has the correct asnwer.