Selasa, 20 November 2012

LAGI PERCUBAAN UTUK MENIPU ORANG MELAYU






KEPALA BANA INI
  WAJIB DI TIDO KAN    
KAMERA AES DILETAK DI KAWASAN 
HITAM – berita hairan

Kuala Lumpur: Semua 831 lokasi pemasangan kamera sistem penguatkuasaan automatik (AES) disahkan sebagai kawasan hitam atau kawasan yang mencatatkan kadar kemalangan tertinggi di negara ini.

Perkara itu disahkan Pengarah Bahagian Penguatkuasa, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Jaafar Mohamed kepada BH semalam, sekali gus menafikan dakwaan lokasi pemasangan kamera itu sengaja diwujudkan untuk memerangkap pengguna jalan raya.

Beliau berkata, senarai kawasan berbahaya itu diperoleh Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (MIROS) daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Daripada senarai itu, mereka lakukan penyelidikan dan mengenal pasti 831 lokasi yang dianggap paling kritikal kerana kadar kemalangan yang lebih tinggi berbanding kawasan lain, katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... SATU LAGI PERCUBAAAN UNTUK MENIPU.... kah kah kah..

kah kah kah.... DULU KATA AES BOLEH  BANTU HAPUS RASUAH... kah kah kah...

kah kah kah...KALAU MACAM ITU LETAKKAN DI PEJABAT DBKL...kah kah kah..

kah kah kah...ATAU DI PEJABAT JPJ... kah kah kah...

kah kah kah...ATAU DI SEMUA RUMAH PASONG... kah kah kah..

woit... KEMUDIAN KEPALA BANA INI BOLEH MENGAJAR...kah kah kah..

kah kah kah...HARI INI BOLEH DUDUK TEMPAT GELAP...kah kah kah...



KAH KAH KAH
akhirnya :
aes ialah seorang guru
yang boleh mengajar
dalam gelap untuk menghapuskan rasuah
kah kah kah 
kah kah kah


NOTA:
mesin baru aes ini
akan boleh membuat bak kut teh
dan mee sup kah kah kah



6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah bengong, nak suruh jaga nyawa pun marah.

Tanpa Nama berkata...

woit tanpanama 12.51 ptg,

nyawa sendiri jaga la.. apa pasal suruh kamera jaga nyawa pulak.. kalau bawak laju, memang sengaja cari nahas..

kalau tidak, kerajaan boleh setkan kereta tak kira apa jernis pun, maksimum laju diset dari kilang musti 60kmj.. kan senang.. tak kira la fererri ka, mesedes ka, bmw ka.. sumer mesti berkelajuan pecutan basikal.. kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

akhirnya :
aes ialah seorang guru
yang boleh mengajar
dalam gelap untuk menghapuskan rasuah
kah kah kah
kah kah kah

ADA SATU LAGI TUGAS BARU AES - JAGA NYAWA PULAK (BACA KOMEN TERATAS!!!)

Tanpa Nama berkata...

yang jalan kat highway serdang tu....berapa banyak dah makan nyawa????

kat depan sekolah....siang bolehlah buat. Malam kalu nak buat apa???

pergi lawat kamera AES kat oversea dah berpuluh kali...tapi, sampai negara sendiri, kerjanya nak paw rakyat betul2...

aku tengok kat seoul korea...ada jugak pasang kamera AES...TU DIAAA, dia punya sign board mak bapak besoooonya...dan dibuat tempat byknya berlaku kemalangan maut...yang bestnya, siap boleh pakai speed trap detector pada kereta...Moral of story: 1. suruh rakyat bawak slow dikawasan kemalangan, 2. supaya rakyat tak kena saman, 3. gomen tak nak simply dapat duit free.

PEMANDU SUKA ABU berkata...

MENIPU BETUL AES NIH.....

Kepada BENGONG 12:51,

Masa kita ambik UPSR dan PMR dulu, cikgu BM kita ajar buat karangan tentang punca dan langkah mengatasi masalah kemalangan jalan raya (lepas tu kejaan BN tukar kepada 'kecelakaan jalan raya').

Cikgu kita ajar, punca kemalangan jalan raya bukan disebabkan oleh pemanduan secara laju sahaja. Itu tak cukup 5 isi. Kalau tulis 1 isi sahaja gerenti BM fail. Cikgu kita ajar, isi lain yang menyebabkan kemalangan jalan raya termasuklah memandu dalam keadaan mabuk, memandu dalam keadaan stress, tidak menyelenggarakan kenderaan, keadaan jalan yang tidak baik kerana tidak diselenggara, jalan yang licin, saiz jalan yang kecil atau dua hala, dan sebagainya. Kita ikut cakap cikgu kita dan kita lulus karangan UPSR dengan penuh cemerlang.

Dalam PMR pula, cikgu kita TIDAK PERNAH ajar pemasangan AES sebagai langkah mengatasi kemalangan jalan raya. Kalau kita tulis langkah ni, gerenti kita fail. Cikgu kita ajar langkah menangani kemalangan jalan raya ialah memeriksa kenderaan sebelum memandu, mengadakan kempen jalan raya, JKR membaiki jalan yang rosak, JKR melebarkan jalan, menangkap pemandu yang mabuk, memberi latihan kepada bakal pemandu, kerajaan membina laluan motosikal, kejaan membina jejantas pejalan kaki dan sebagainya. Semua langkah yang cikgu kita bagi tu TIDAK DAPAT DIKESAN oleh kamera AES. Aku iku cakap cikgu masa menjawab dan sekali lagi aku dapat cemerlang dalam karangan BM.

Habis tu..... kita nak ikut cakap cikgu ker atau nak ikut cakap JPJ?
Kita nak hormat cikgu ker nak hormat JPJ??

didi kota belud berkata...

KAWASAN HITAM KER ,,KAWASAN PUTIH KER.....BAGI AKU AES TETAP PUKIMAK.....HAPUSKAN..HAPUSKAN...HAPUSKAN....SAMA KEJAM DENGAN TAIK PALAT ROSMAH...HAPUSKAN..HAPUSKAN...HAPUSKAN....