Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 25 September 2008

SENYUM PETANG

Mengikut tuan yang empunya cerita maka Syed Hamid Al-Bar Al Jilbab pun pergilah bercuti memancing untuk berehat dan menenangkan kepala.

Dia mencari-cari tempat yang sesuai di tepi tasik lombong. Lalu dia ternampak seorang lelaki tua yang sedang memancing ditepi tebing . Bila di hampiri kelihatan lelaki tua telah dapat banyak ikan. Ada lampan jawa, talipia, haruan dan puyu.

Syed Hamid pun bediri di tebing yang sama dengan harapan akan mendapat ikan. Setiap kali Syed Hamid memandang orang tua ini kelihatan kail orang tua ini telah dimakan ikan. Tetapi setiap kali Syed Hamid menganggat kailnya yang didapati hanyalah cacing….. kah kah kah

Syed Hamid merapati tempat orang tua ini dengan harapan memancing di lubuk terbaik. Dia gagal juga. Angkat-angkat yang ada hanya cacing di mata kail. Manakala orang tua ini terus mendapat ikan.

Akhirnya Syed Hamid berdiri memancing betul-betul di sebelah orang tua ini. Hampir 3 jam berdiri. Tidak ada saekor ikan pun yang makan umpan kail Syed Hamid.

Akhirnya Syed Hamid bertanya : Wahai orang tua, apakah rashia umpan yang anta pakai, hampir sebakul dapat ikan. Ana udah 4 jam disini. Tarak ada ikan mahu makan umpan ana. Anta ada apa-apa petua ke? Anta ada ayat-ayat ke?

Maka di jawab oleh Pak Cik itu: Ya Sheikh ya jilbab…. Itu ikan semua tak mahu buka mulut. Bila buka mulut nanti ya jilbab akan kenakan ISA……kah kah kah kah




6 ulasan:

TJ berkata...

siot ... memang tersenyum di waktu petang :)

may berkata...

that's real cute.. hai ikan pun ada otak, ini kan manusia!

bodohlah bodowi berkata...

bro tukar...bkn senyum dah ni..tukar tangis petang...wa dh nangis bayang syed botak 2..

wrdboom berkata...

cuba suruh si botak ni spend 2,3 malam kat kemunting.. mesti lepas tu dia insaf, kalau x asyik nak tangkap org jek

coalminecanary berkata...

ahak!nice one!

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham...

Yang ni memang lawak antarabangsa...

Kene sedas kat org tua botak tue..

Kah kah kah