Khamis, 29 Januari 2009

POLITIK WANG : UMNO DISARAN MANSUH SEMUA SAYAP PARTI -mStar


KUALA LUMPUR: Umno disaran supaya memansuhkan semua sayap partinya bagi memastikan gejala rasuah politik dapat dihapuskan dengan lebih berkesan.

Pengerusi Lembaga Disiplin Umno, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail berkata langkah penstrukturan semula parti itu penting kerana pengurangan sayap parti akan mengurangkan proses pemilihan bagi membendung gejala politik wang.

"Lagi banyak pemilihan, lagi banyak berlakunya masalah politik wang.

"Saya fikir perlukah ada Puteri dan Putera kerana lagi ada Puteri dan Putera banyak lagi main (guna) duit.

"Saya juga memikirkan barangkali Pemuda dan Wanita juga perlu dipertimbangkan kerana di England rasanya tidak ada pertubuhan wanita baik dalam parti Konservatif mahupun Parti Buruh," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Umno di sini hari ini.

Beliau turut mengakui gejala politik wang turut berlaku dalam pemilihan peringkat Puteri dan Putera Umno namun hingga kini masih belum ada pihak yang tampil membuat aduan secara rasmi.


kah kah kah…. CANTIK… CUN…. BETUL…. SEMUA SOKONG…. kah kah kah..

kah kah kah…. IDEA PALING CEMERLANG…HEBAT… DALAM 100 TAHUN IDEA INI HANYA DATANG SEKALI…..kah kah kah

woit….SYAP INI SAJE KE YANG RASUAH NI?.... kah kah kah…

woit… CAM NA DENGAN YANG BUKAN SAYAP…. kah kah kah..cam na yang tak ada sayap... kah kah kah

kah kah kah….BUBAR SEMUA SEKALI …. kah kah kah… BARU RASUAH SELESAI…kah kah kah



19 ulasan:

ehem-ehem berkata...

SAYAP MANA ADA SAYAP? APA LA LU ORANG NI, INI BUKAN SAYAP LA... INI BULU KETIAK DI SIMPAN SEHINGGA PANJANG SUPAYA NAMPAK MACAM SAYAP HAHAHAHAH

IndukYati berkata...

Dah yang paling atas pun join kelab politik wang,anak buah pun ikut sekalilah.Hapuskan sayap Putera dan Puteri,pastu bubarkan parti sekali pun cantik gak...jadikan pengajaran..kwn2 lama Um No cam Golkar dan Parti Kongres India pun dah jadi bahan sejarah..

Tanpa Nama berkata...

Yes..Yes..At last, ada juga org ameno yg berfikiran bernas camni. Dah lama tunggu, baru muncul. Tapi kalu nak lagi bernas dan berfikiran jauh, baik bubar semua skali, sayap, kepala, kaki, tangan, badan, ekor dll. BPR pun nnt takda keja goyang kaki. Kah..kah..kah..

Abis la Ameno.. tak leh nak soru.. kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Mana boleh bubarkan..nanti susah nak masyuk...banyak pesaing...he he

cMaN9784 berkata...

idea ini konfem akan ditentanh oleh juak2 yg dh abiskan duit utk bertanding pd pemilihan mac ni.. mesti ramai yg melatah utk mengatakan bhw mereka masih relevan sbb duit dh bnyk pkai utk 'sedekah' kt org2 bwh...
mereka akn ckp pengerusi lembaga disiplin ameno ckp ikut perasaan n emosi shj... mereka akn ckp perkara ni perlu dibincangkan pucuk pimpinan parti... dan mcm2 lg derg akn ckp sbb duit derg dh bnyk abis utk bg kt hamba2 duit yg x pnah puas dgn apa yg ada...

Tanpa Nama berkata...

Bubar UMNO = hapuskan salah satu ibu rasuah terbesar di Malaysia.

UMNO PARTI PENJARA berkata...

Bukan semua...
Putera je :-)





























Jangan Potong Q :-)
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Sindrom Mat Salleh Celup
http://pro-faizal.blogspot.com
Suara generasi Baru
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Semangat Baru UMNO >> http://Blog1Malaysia.blogspot.com

Ikhwan Muslimin berkata...

Err...tak cukup tu, bubarkan PEWARIS (Pertubuhan Warisan Keris), bubarkan GERAK, bubarkan..apa nama pertubuhan yang nak bogel depan MB Selangor tu? Bubarkan CIDB (suruh saja PKK ambik alih dan mana-mana jabatan atau badan kerajaan yang tugasnya lebih kurang sama aje), bubarkan PEKIDA, bubarkan GLC-GLC (sebenarnya - ULC; UMNO linked companies, tak lupa gak McaLC, MicLC, GerakanLC)...baru lah mantap ekonomi Malaysia.

A-I-B berkata...

Untuk nak hapuskan rasuah politik pada keseluruhannya hendaklah dihapuskan UMNO-BN. Bila UMNO-BN tinggal sejarah maka putera dan puteri pun hapus dendan sendirinya. Demikianlah adanya....

Anak Chegu Pin Pangkor berkata...

Bagus ada kesedaran Tapi rasanya sudah terlambat Taiko Taiko yang pegang bhg tahu sistem yang ada yg penting pengang bhg bukan adun atau parlimen pulus dekat bhg

Biarkan siluncai dengan labu labu nya hanyut dgn sungei perak tak lama lagi di sungei lengeng lepas itu sg pahang tal lamalagi negeri pebankang hanya negeri Johor Hu Ha Ha

Tanpa Nama berkata...

Ada sayap?

Mcm setan jek ada sayap-sayap ni.

Tanpa Nama berkata...

Ermm....puteri Umno??? tak nampak pun unsur2 perjuangan, Kalau yg umur 30an tu, nampak juga boleh buat bakti, yg umur 18,19..yg bergetah tu.. selain meloncat2 time artis buat konsert..depa cuma mampu penuhkan bas rombongan saja...

tok iskandar berkata...

Kenyataan terbaru Tony Fernandez kesilapan terbesarnya ialah menaja team MyTeam sehingga ramai yang menyangkakan Khairi memiliki saham di dalam Airasia.

Tok tengok Tonypun cuba main wayang dengan rakyat.Kau tak bayar lagi cukai RM150 juta LCCT di Sepang tu apa citer?

Ini nak bodek pulak Mukhriz asalkan kau dapat restu ayahnya bina satu lagi LCCT di Labu.

Tok tak tahu siapa yang jadi si Labu.Tony,Mukhriz atau Khairi.Dulu Tok pernah juga naik bas Labu Sendayan.

SPRM cuba kau siasat si Tony ni.Siswazah yang hutang beribu ringgit sampai keluar surat khabar tak bayar hutang masa ambik degree,apa ke halnya dengan si Tony ni?

Tok nak nasihat sikit kat Khairi.rakan karib kau satu persatu meninggalkan kau termasuklah Saifuddin dan Ismail Sabri.Kaupun paham dalam politik kawan dan lawan tak kekal.

Sekarang ni kau ada satu lagi peluang,ajak member kau yang tinggal join Pakatan Rakyat....Kita kasi gegar BN sampai Najib masuk gebar nyorok belakang Rosmah.

Tanpa Nama berkata...

Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail mencadangkan supaya memansuhkan semua sayap partinya bagi memastikan gejala rasuah politik dapat dihapuskan.

Cadangan yang tidak memberi apa-apa kesan terhadap rasuah.

UMNO menjadi kucar kacir hari ini adalah disebabkan idea pemimpin tua yang tidak boleh dipakai dizaman ini. Idea pemimpin tua sudah berkarat. Mimipi indah mereka masih dalam zaman penjajah.

Rasuah dalam parti UMNO hanya dapat dihapuskan setelah pemimpin tua yang masih terhegeh-hegeh menawar diri jadi calon, tamak dan gila kuasa disingkirkan.

Penggantinya mestilah dilantik berdasarkan kelayakan yang ada pada dirinya sendiri dan diakui oleh semua ahli. Bukan dilantik berdasarkan pada undi semata-mata.

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah Kah....

Betul jugak ..peluang ini datang satu abad saja...kasi potong "bulu-bulu ketiaknya " dan kalau boleh potong jugak pemunya-nya...kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

jangan bubarkan puteri umno! nanti x dapat tengok yang mentat2, bergetah dan pakai tiub! kihkihkih

Tanpa Nama berkata...

Tolong jangan bubarkan puteri umno, nanti ramai yang apply jadi GRO atau jadi pompuan joget !

Tanpa Nama berkata...

Sayap ayam lebih lazat dimakan :D

Tanpa Nama berkata...

Aisey ... mana boleh mansuh semua sayap ... sedangkan banyak lagi sayap2 baru akan di wujudkan .... seperti : Remaja Umno, Rempit Umno, Bohsia Umno, Pengkid Umno, Janda2 Umno, MakBonda Umno, Bidadari Umno, Pak2Pencen Umno, Phantom Umno, Toyol Umno, Jawo Umno, PATI Umno, Jalang2 Umno & Sundal Umno (tajaan ustazah doktor penuhsampah yg menghalalkan 'prostitution' untuk muslim women due to 'darurat' .... what the fuck?). All those are sayap juga lah .... apo nak di kato .....