Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 Januari 2009

SOGOK RM500 UNTUK DAPAT PENCALONAN – berita hairan


SEREMBAN: Mahkamah Sesyen di sini, semalam, diberitahu bekas Naib Ketua Umno bahagian Seremban, Mohd Nor Awang, 48, ditahan selepas menyerahkan wang tunai RM500 kepada seorang Ketua Umno cawangan sebagai dorongan untuk mencalonkannya bertanding jawatan ketua bahagian itu, tahun lalu.


kah kah kah…..HORMAT SIKIT KEPADA WARGA N9…. 300 RINNGIT TAK MAIN…CIPUT…..kah kah kah…

woit…. MELAKA DENGAN PAHANG …. 300 RINGGIT…. COTOHILAH WARGA N9….. kah kah kah…

kah kah kah….. HINGGA KE HARI INI REKOD DI PEGANG OLEH N9…. kah kah kah…

woit…. tak ada berita dari selangor… wilayah…. kah kah kah…. tak pertandingan ke?...kah kah kah



18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

syabas2. ada kemajuan. harap2 lepas ni ada yg up sikit, ratus2 tak main, ribu2 plak. baru la gerombolan ada klas.

Tanpa Nama berkata...

kat sabah...baru nak jadi AJK pemuda bahagian...kena bagi setiap pengundi "gula2" rm100 plus...hotel transport dan lain2 ditanggung calon2.baru nak jadi ajk pemuda tu...belum ketua bahagian lagi tu!!!

V-jolt berkata...

Kos of living kat N9 tinggi kot.. sbb tu rate dia lebih dr negeri2 lain. Kah.. kah.. kah..

Ameno.. ameno.. busuk btul la ko ni.

jawa peranakan berkata...

selangor dan wilayah tak guna duit..tapi guna PERKHIDMATAN KOMUNIKASI NONVERBAL..tidak perlu kata2 untuk menikmatinya..

usain bolt berkata...

bang isham..
tajol rosli dah kojol..
dia umumkan perletakkan jawatan..
takde entry pasal ni ke?

PS-tajol rosli letak jawatan kerana rasa bertanggungjawab atas tindakan adun bota yang keluar parti...so siapa pulak yang nak letak jawatan kerana rasa bertanggungjawab di atas tindakan tajol tonjol ni?

Saf Badar berkata...

Selangor & WPersekutuan tak main duit, depa main projek, contoh cuba pi tengok kat Em-Pi-Ass, sapa dok dapat projek buat longkang, jalan, maintenance? Satu lagi depa kat sini kalau time nak pencalonan, wow!!! makan besaq weh!!! Apo nak di kato; jenis tak takut api, nak buat camno?

Sangkaluka-Buana berkata...

UMNO is telling the Malaysian Public their party is corrupted

Skrg harga sudah naik dari 200 ke 500 sebab sham kutuk mereka ciput

Startegi pemutihan konon

biarkan siluncai turub dgn labu labu mereka

Bagilagi1bulan rakyat akan bangkit nak makan pun susah

ku deta street power

zaidi musa berkata...

bukan tempat lain tak ada pertandingan tapi tak sempat nak kira banyak sgt.macam-macam pertandingan.tapi rm500 murah murah sgt,kasut diam lagi mahal ha.ha.

anak Jemapoh berkata...

Salam.......
Ya betul, N9 tak mau cikai dalam perlumbaan bagi kedarah rasuah.
N9 vs Perak sama jurang kerusi PR vs BN, lompat masuk kalu, PR juga masuk..... tunggu Tok Hasan.
Apa pun tahniah buat Bro TT pelawat Blog dah 1.5 juta kalah web UmNo 400K je. Best dan teruskan usaha kita sampai bila2.

Tanpa Nama berkata...

Alamak Warikh, nengok gayo orang kito juarolah stakat ni dengan rekod RM500 tu. Woii.. nak buek apo dongan RM500 tu, nak poie shopping kek Terminal One kooo atau nak boli kain langsir kek Nilai tigo ....
Kalah porang le macam ni warikhhhhhhhh...
Nogori 9 bolehhhhhhhh..
Kah..kah..kah..

- Pak Ndak Rantau

tok iskandar berkata...

Ramlang porigi,imam masjid wilayah persekutuan yang menjadi saksi pengakuan saiful mengaku diliwat telah dipecat JAKIM.Ramai yang terkejut dengan tuduhan mencemarkan perkhidmatan awam terhadap imam yang berasal dari Sabah ini.

Setakat ini sehebat mana kakitangan awam berkempen,mereka tidak akan dipecat biarpun mereka menyokong parti pembangkang.Paling terukpun mereka ditukarkan ke kawasan pedalaman dalam tempoh 24 jam.

Kes Ramlang berbeza kerana beliaulah antara faktor utama kemenangan Anwar di Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh tahun lepas.

Apabila Anwar menjadi ahli parlimen Permatang Pauh dan seterusnya dilantik menjadi ketua pembangkang di parlimen,UMNO semakin sukar untuk bernafas dibuatnya.

Terbaru,isu ADUN Bota melompat dan menyertai PKR menghancurluluhkan semangat juang UMNO yang kian padam dengan kekalahan teruk di dalam Pilihanraya Umum ke 12 Mac tahun lepas,disusuli dengan kekalahan kedua pada Pilihanraya Kecil Permatang Pauh dan kekalahan terbaru di dalam Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu.Ketiga-tiga kekalahan ini telah disifatkan Kuli sebagai kemaluan ketiga UMNO dalam tempoh sepuluh bulan.

Belum sempat UMNO menarik nafas lega,kemasukan Nasharudin Hasim ADUN Bota ke dalam PKR sungguh memeranjatkan sehingga Tajol Rosli sampai tersasul mengumumkan beliau akan meletakkan jawatannya sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Perak.Khabar angin telah bertiup kencang Najib akan menggantikan Tajol bermula 2 Februari.

Bagi meredakan iklim suhu politik dalam UMNO yang terkena serangan Chikugunya,Zahid Hamidi selaku memanda Menteri yang menggepalai JAKIM bertindak menjadi hulubalang UMNO Perak dengan mengarahkan JAKIM memecat Ramlang Porigi.Zahid Hamidi memecat Ramlang Porigi di saat regim Yahudi menyerang pejuang Palestine di Gaza tanpa memberikan ruang kepada beliau untuk membela diri.

Ramai yang sudah hampir lupa suatu ketika dulu Zahid Hamidi adalah Ketua Pemuda UMNO yang pernah menjadi hulubalang Anwar.

Setelah menyertai kem Najib,Zahid lupa diri dan kedudukannya sebagai ahli parlimen Bagan Datok dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri
memberikannya peluang untuk menindas kakitangan awam yang menyokong Pakatan Rakyat.

Jika Ramlang kalah dan keputusan mahkamah menyebelahi kerajaan BN.Selepas ini lebih ramai kakitangan awam akan dipecat kerana menyokong pembangkang.Ini akan memburukkan lagi imej perkhidmatan awam dan memperlihatkan lagi penindasan yang dilakukan UMNO terhadap bangsanya sendiri kerana rata-rata kakitangan awam berbangsa Melayu.

Tok nak ulas sikit tentang larang berpolitik ini sering disalahgunakan oleh kerajaan untuk menindas kakitangan yang menyokong pembangkang sedangkan kakitangan awam yang menyokong UMNO dan ada jawatan di dalam UMNO tidak dikenakan apa-apa tindakan.

Datuk Azmi suatu ketika dulu Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Pahang dan pada masa yang sama menjadi Setiausaha UMNO Bahagian Pekan.
Aminuddin suatu ketika dulu Guru Besar SK Jalan Bahagia dan pada masa yang sama menjadi setiausaha UMNO Bahagian Temerloh.
Hassan Mat Amin,Guru Besar SK Teluk Sentang dan sekarang AJK UMNO Bahagian Kuala Krau.
Mazlan,Pegawai khas kepada YB Chua pula adalah seorang GPK di sebuah sekolah di Jengka.
Saifuddin Abdullah,ahli parlimen Temerloh dikatakan mempunyai setiausaha sulit seorang GPK dari sebuah sekolah kebangsaan di Seberang Temerloh.Sebelum ini,Aminuddin menjadi setiausaha sulit Saifuddin.
UMNO dari dulu,kini dan tidak mustahil untuk selamanya akan menindas Melayu yang tidak menyokongnya dan sudah sampai masanya untuk Melayu membuang UMNO dan menolaknya agar tiada lagi melayu yang akan teraniaya.
wakil-wakil rakyat UMNO yang kalah di dalam pemilihan ketua bahagian tentu sedar mereka semakin dipinggirkan oleh pimpinan parti yang lebih mengutamakan kroni dan sekumpulan elit.
Sudah lama UMNO dinaungi elit UMNO dan mereka jugalah yang memusnahkan parti itu.Jauh sekali untuk dibaikpulih,UMNO perlu dimusnahkan dan alternatif baru iaitu Pakatan Rakyat akan menjadi wadah politik bangsa Melayu ke arah harapan baru.

January 29, 2009 5:27 PM

nami o fish berkata...

cube nko tengok isham..

tengok baik2 duit ringgit nko.

gambar sape tu?agong mane tu?

agong negeri sembilan laa!pasal tu dorang lagi up..kah kah kah kah!

fredo berkata...

ayat ko..mmg siall!!! penat wehhh nk ketawa..

aku org pahang, walaucemana pon aku akur dgn pemecahan rekod ini.. kah kah kah!!

sydeen berkata...

kah..kah..kah..kah..kah...lai kali kalau nak selamat main juta-juta...kah..kah..kah

IndukYati berkata...

setengah ribu nie bukan kocik nie bro Isham,mamat yg bagi duit tu bukannyo takdo duit..lobeh dari tu dio ado..
Um No bhgn Seremban dok cover lagi mamat nie,kununnyer dio baik..dan bukan ada niat utk bagi rasuah...apo kojadahnyo..nak naik bagi wang...sok turun pun sobabkan bondo yg samo jor!!..pikir sedirilah...

kentut busuk berkata...

gerombolan memang terkenal dengan rasuah! dulu kini dan sampai kiamat!

Tanpa Nama berkata...

kepada tukang tukar tiub.

sampai bila2 la koje tukar tiub agak eh.

kes sedang dibicarakan.

kalo tak tau apa yg berlaku di sebalik peristiwa di n9 lebih baik dok diam.

supaya tdk tergolong dikalangan mereka yg suka memakan daging saudara sendiri.

atau supaya tidak dianggap budus.

RambutKembang berkata...

Alah Tanpa Nama, Kugan si Hindu yg mati kena belasah dlm lokap polis pun belum didakwa apa2 pun lagi dalam Court. Senang2 je Hamid Albar kata dia penjenayah.

Apa lagi kes rasuah org UMNO sembab & obes kat S'ban tu ha. Lagi la penjenayah. Dah kena dakwa kat Court pun.

Tak nak pulak BPR atau Polis sebelum ni belasah mamat UMNO sembab & obes ms dlm siasatan kat S'ban tu ha.

Pirah!