Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 Januari 2009

DIPECAT SELEPAS MUNCUL DI KEMPEN ANWAR – mKini


Bekas imam Masjid Wilayah Persekutuan - mendakwa diarah menjadi saksi sumpah laknat seorang pemuda yang menuduh diliwat Datuk Seri Anwar Ibrahim - dipecat daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Ramlang Porigi, yang ditukar serta-merta ke jabatan tersebut September lalu tidak lama selepas berucap dalam satu kempen politik ketika pilihanraya kecil Permatang Pauh, mendapat surat pemecatan itu minggu lalu.


kah kah kah…. KALAU SAKSI SUDAH CELAH APA JADI DENGA KES?.....kah kah kah…

woit….. sumpah tu okay ke?..... kah kah kah….

woit….pelik…. sekarang imam pun dah jadi pegawai kerajaan….. kah kah kah…

kah kah kah….. imam pun dah jadi makan gaji…. kah kah kah….

woit….abis semua…..tak ada lagi imamn yang dipilih oleh penduduk mukim…. kah kah kah



4 ulasan:

SH4T1M1 berkata...

inilah democrazy yg dicipta oleh puak gerombolan... democrazy dlm erti kata yg lain, sape yg lwn gerombolan, akan dikenakan tindakan. sape yg x sokong gerombolan, akan dihumban ke lembah hina... inilah democrazy ciptaan gerombolan...

mh-j berkata...

This is really sad....jabatan agama pun boleh jadi 'barua' kepada gerombolan....
I hope kerajaan Pakatan Rakyat can assist him in securing a new position soonest. He put his job on the line when he went to P.Pauh to offer clarification on the 'sumpah'of Shitfool! Such is the vengeance of Gerombolan...don't play, play!!

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan BN/UMNO menginaya anak SABAH. Kita bawa isu ni ke Sabah dan kita dedahkan seorang imam dari Sabah di inaya kerajaan kerana berani kerana benar.
Mat Monggol jangan tak sedar, Mat Ngantuk jangan terus tidur Mat yang kena picit telur dalam ISA zaman Mamak yang baw cerita kroni sekarang ampu Mat Monggol jangan cari pasal.
Mereka inaya anak SABAH....lihat lah dunia, dengan terang mereka lakukan dan bongkak.

kalawangi berkata...

assalamualaikum...

ustaz ramlang porigi ni pembantu hal ehwal islam JAKIM yang dihantar bertugas sebagai imam Masjid Wilayah.

imam yang dipilih oleh penduduk mukim masih wujud cuma di negeri2 BN mereka ni diendorse oleh YB-YB UMNO/BN kawasan masing2...

tu sbb imam-imam skrg ramai yang jadi pak angguk je...khutbah pun mem'bius'kan jemaah...kah kah kah...