Isnin, 25 Mei 2009

LEPAS MELAYU CINA PULAK


TUJUH PERTUBUHAN CINA JUMPA TPM BINCANG ISU PPSMI
-mStar

KUALA LUMPUR: Tujuh pertubuhan Cina akan mengadakan perjumpaan dengan i Muhyiddin Yassin untuk membincangkan mengenai Pengajaran dan Pembelajaran Matematik dan Sains Dalam Bahasa Inggeris (PPMSI).

Kumpulan itu ialah Dong Zong (Persatuan Jawatankuasa Sekolah Cina Bersatu Malaysia), Jiao Zong (Persatuan Guru-guru Sekolah Cina Bersatu Malaysia), Hua Zong (Persekutuan Persatuan Cina Malaysia), Persatuan Tujuh Suku Kaum Utama, Persatuan Alumni Sekolah Cina Bersatu Malaysia, Persatuan Alumni Universiti Nanyang Malaysia dan Persatuan Alumni Graduan Taiwan Malaysia.

Presiden Dong Zong, Dr Yap Sin Tian memberitahu Bernama bahawa perjumpaan itu dijadual Selasa ini berikutan permohonan pertubuhan itu kepada Timbalan Perdana Menteri untuk mengadakan perjumpaan bagi membincangkan isu pendidikan.

Katanya pada perjumpaan itu, tujuh pertubuhan itu akan menyerahkan memorandum berhubung permintaan mereka supaya pengajaran matematik dan sains di sekolah rendah dijalankan dalam bahasa ibunda mereka.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…

kah kah kah…PPSMSI ADALAH DASAR BAHASA PALING TEPAT…. kah kah kah…

kah kah kah… MELAYU TAK SOKONG… MELAYU LAWAN…kah kah kah

kah kah kah… INDIA TAK SOKONG … INDIA LAWAN…kah kah kah..

kah kah kah… INI CINA PULAK TAK SOKONG…. CINA LAWAN .. kah kah kah.

woit… PPSMI INI UNTUK SIAPA?... kah kah kah…

kah kah kah… INI BUKAN DASAR BAHASA… kah kah kah..

kah kah kah….INI DASAR TAKUT PADA MADEY… kah kah kah..

woit… SURUH LAH MADEY DUDUK SEORANG BELAJAR…BIAR SAMPAI BOTAK KEPALA... kah kah kah..



1 ulasan:

Sudin berkata...

Nasioanalis gerombolan UMNO di wajibkan berbahasa Kantonis,Mandarin dalam sesi pertemuan dengan Dong Zong....kah,kah,kah.......nasionalis melayu tengin dan bahlul....

Dong Zong di wajibkan berbahasa tamil jika ingin bersemuka dengan dengan Mahafiraun nasionalis no 1 gerombolan UMNO/BN........kah,kah,kah....
nasionalis pariah......