Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 9 November 2010

SATU LAGI PERNIAGAAN BUMIPUTERA




RAMAI BETUL USAHAWAN



nota:
ada 17,000 tapi ini bukan usahawan
ini dipanggil carikontrekwan
atau niagatasanginwan
atau kakipauwan kah kah kah





AMBIL PENUMPANG DI KLCC KENA BAYAR – berota hairan

Tindakan syarikat pengurusan Operasi Sistem Teksi Kuala Lumpur City Centre (KLCC) mengenakan bayaran RM50 sebulan selain wang keahlian berjumlah RM120 setahun untuk mendapatkan pelekat biru, sebagai syarat mengambil penumpang di pusat beli-belah berkenaan tidak disenangi kalangan pemandu teksi.

Mereka mendakwa bayaran itu membebankan pemandu teksi kerana terlalu tinggi selain ia tidak termasuk dalam syarat mendapatkan permit teksi seperti ditetapkan Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP).

Menyifatkan tindakan itu sebagai tidak adil, pemandu teksi, Suhaimy Salim, 37, berkata beliau terkejut apabila tidak dibenarkan mengambil penumpang dalam kawasan KLCC, Ahad lalu.

Katanya, insiden tidak membenarkan mengambil penumpang di hadapan pusat beli-belah itu adalah pertama kali dihadapinya sepanjang 13 tahun memandu teksi di sekitar Lembah Klang.

nota:
ini pasti syarikat bumiputera
tak ada kerja lain – pau pau pau
apa pasal mereka punggut cukai
orang lain curah tenaga – mereka duduk pungut duit
inilah mondus operandi syarikat bumiputera
pungut duit atas angin
kerja malas
bila china kerja kuat marah
tapi diri sendiri malas bekerja
hanya nak makan tenaga orang lain

selidik punya selidik pasti syarikat ini syarikat kroni kah kah kah

tak percaya sila selidik kah kah kah


7 ulasan:

Alamamak berkata...

tuan TT..
benda ni bukan apa sebab teksi yg jenis penyamun terlalu byk di KL..
ada sistem ni penyamun ni xleh nak menyamun penumpang teksi..
harga meter RM20--teksi penyamun cas RM150..
Mmg stok haram jadah teksi penyamun ni..

Tanpa Nama berkata...

kalo takder kroni, mana berani nak setup bisnes dan pow orang ramai?

yb berkata...

Syarikat yang dimonopoli gangster yang meratah pelancong dari luar negara.

Pengawal keselamatan di situpun kowtim dengan mereka.

yb

Tanpa Nama berkata...

Hoi TT, banyaknyaaaaaa!

Hoi TT, mana pergi semua ni!

Hoi TT, lu pon palat!

Hoi TT, lu gi kluang, melayu niaga apa? tak citer pon!

Hoi TT, lu sibuk nak gigs jer!

Hoi TT, banyak yg gigs bangsa lu jugak!

Hoi TT, lu gi tangkak, kedai fabrik sapa punya?

Hoi TT, lu gi jasin, kedai handphone sapa punya?

Hoi TT, lu gi bandau melaka, kopitiam....ada nama pak yahya ke?

Hoi TT, lu citer lah.....melayu dah makin layu

Hoi TT, makcik felda masih dibuai mimpi indah!

Hoi TT, sedihnya!

Tanpa Nama berkata...

ini satu lagi cara PENTARBIAHAN cakap Kosonnng je tak guna, huluqqqq la, no money no talk! ada masyyuuuukkkk, boleh laa...demo kasi, kawe undi...ni la yang ditarbiahkan dari dulu sampai sekarang kepada manusia di BUMI Malaysia baik ahli PAS,UMNO,PKR,MCA,MIC,DAP,GERAKAN,PPP,SNAP,PBS,PSM,NGO,NGI,dan lagi dan lagi samapi budak sekolah, wanita, lelaki, nyah, manusia yang telah mati lebih2 lagi yang masih hidup...tak kan abisss....Hanya percaya, harapan dan impian dapat mengubah diri sendiri seterusnya keluarga, masyarakat dan negara.

Tanpa Nama berkata...

yang pakai Hoi-Hoi ni pun sengal laaar...!!
TT bagi peringatan kalau melayu tak sedar2 jugak, akan datang kita akan jadi mcm gitu laar.., pagi2 mentekedarah dim sum, bak kut teh dan apa2 lanchow lagi... Tanpa Nama 2010 November 9 13:24, ada paham kaaa..? kalau tak paham potong lu punya lanchow kasi ketuk lu punya kepala pastu julurkan kat mulut busuk lu tuu... kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

ini namanya lihat & laksana (org jawa cakap observe & implement)
otak depa ni bijakligat.
depa lihat mafia, kongsigelap & gangster kampung ambik duit perlindungan setiap hari/minggu di 'kawasan' mereka sebagai lesen membolehkan perniagaan barangruncit/ perniagaan hisapganja/ perniagaan lendirbadan,
lalu depa pun ikut laksana sistem sama kat teksi2 di kawasan depa baru boleh berniaga