Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 9 November 2010

IBU BAPA SILA JAGA ANAK ANAK




KAWAN MAT EZAM



nota:
sila perhatikan gambar ini
berhenti sajenak dan padang
gambar ini - kemudian sila
tanya diri sendiri -

apakah muka ini boleh di percayai?
apakah muka sembelit ini
boleh di yakini kah kah kah






NG: SALAHKAH MASUK KAWASAN WAKIL RAKYAT LAIN ?
- mkini

ADUN Sekinchan Ng Suee Lim berkata beliau tidak merancang untuk membuat sebarang kekecohan ataupun berdemonstrasi di Tanjong Karang pada Khamis lalu, tetapi hadir untuk bertemu sekumpulan petani di situ

Katanya, petani berkenaan telah memanggilnya hadir untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi mereka.

Namun, beliau tetap dipukul oleh sekumpulan samseng apabila tiba di tempat berkenaan.

"Saya mahu nyatakan sebagai ADUN saya mendengar rintihan dan rungutan rakyat, adakah itu salah?," katanya ketika bercakap kepada wartawan ketika ditemui di bangunan annexe DUN Selangor hari ini.

ADUN DAP itu turut mempersoalkan sama ada terdapat peruntukan dalam perlembagaan persekutuan mahupun negeri yang melarang wakil rakyat daripada mana-mana kawasan daripada memasuki kawasan yang tidak diwakilinya.

"Sebagai seorang ADUN, walaupun dari Sekinchan, saya wajib prihatin kepada semua kawasan di Selangor. Noh Omar kata saya telah masuk ke kawasan dia, jadi saya kena pukul.

"Ini adalah dunia tanpa sempadan, ADUN dan MP juga tidak ada sempadan. Sempadan yang ada hanyalah mentaliti kekampungan Noh Omar, menteri kampung yang bermentaliti kampung," katanya lagi.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. ADUN INI PUN SATU HAL…kah kah kah..

kah kah kah… MEMANG TAK SALAH … BOLEH MASUK MANA MANA KAWASAN… kah kah kah..

kah kah kah… TAPI YANG INI JANGAN MASUK… KERANA WAKILNYA TAK BUAT KERJA…. kah kah kah…

woit… BUKAN SAJA TAK BUAT KERJA… CUBA TENGOK MUKA MALAON ITU… kah kah kah….

kah kah kah…. SEMBAB DAN BENGIS…. MUKA SEMBELIT….. kah kah kah

nota:
dari desas desus yang mula
kedengran malaon ini sedang
tim up dengan mat ezam untuk
mula menibai mat toyo kah kah kah


16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Noh Omar ini macam monyet atau berok.,tidak mahu manusia masuk kawasan nya..monyet atau berok sama saja..tengok muka dia macam berok..LOL

Alamak ape ni ADUN lain tak boleh masuk kawasan nya..ini lah amno boleh!

Tanpa Nama berkata...

kena pukul dgn samseng kg dusun sebab masuk kawasan org lain klakarlah pulok kah kah kah kah kah kah

Melayu Kena Sokmo berkata...

Yang Dikasihi Bro TT. Tak lah nampak hodoh sangat. Hanya bila bercakap, lidah dia macam cicak makan kapur aje. Macamana cerita adik dia yang suspek bawa dadah di malaysia timur tempoh hari? Dah selesai kot? Di negara 1Malaysia ni, janji UMNO.... semua boleh dilangsaikan, cuma hari nak mampus sahaja tak boleh ditetapkan (kerana Malaiklmaut tak makan rasuah), yang lain Hakim Kanggaroo dan Algojo boleh tentukan.

bunbinban berkata...

ha ha ha bodohnya org UMNO ni...abis yg najib lead UMNO selangor tu boleh la pulak. aparaaaa kampung punya politik. terpekik terlolong pukul org...nak jadi negara maju tapi mentaliti dok tahap zaman 50 an...pirahhhh

Tanpa Nama berkata...

Dalam negara 1Malaysia masih ada donkey yang berfahaman: Kawasan aku. Kawasan kamu.
WOI... buanglah fe'el samseng dan gangster tu. Mana boleh main kawasan2....
Mana boleh main geng2 ni.... kombat2.. itu zaman dulu boleh laaaa..

- vikmoro

dusunbukit berkata...

ini menteri pertanian BODOH palui haprak. ikut suak hati dia nak tenggelamkan perkampongan orang nak buat empangan Tombotuon RM450 juta, konon untuk pengairan jelapang padi bapa dia di Kota Belud. pengairan apanya kalau jarak empangan dengan kawasan padi sejauh 40 kilometer? Bodoh Banggang punya menteri. pandai pula marah bila YB lain masuk kawasan dia.. kalau dia teruskan juga projek empangan tu.. awas! bawa sekali bomoh menangkis santau.. sudah lah hodoh macam katak puru.. bodoh lagi..

cicit ngah layor berkata...

Kalau menteghi sendighi dah bercakap begitu,lain kali kalau terjadi aper2 ditempat lain,dier kener tanggong jawab.Maner ler tau,maner2 wakil rakyat sebelah komer pulak kener penggai dgn telor temelang dimuker,ader ker komer akan mengaku salah sebab masuk kawasan org lain?Lagi pon kalau kener telor temelang,bukannyer sampai bulih masok hospital mcm YB soghang ni.Itu ler...pikior dulu sebelum bercakap,bukan sebaliknyer.Ingat ler...awak tu menteghi...jawatan tu hanyer dilantik,biler2 maser bulih ditaghik balik kalau boss miker dah tak bekenan lagi.

Tanpa Nama berkata...

Noh Omar agaknya yang suruh samseng belaan dia untuk memukul ADUN Sekincan. Buat laporan polis sajaa...dan saman kat mahkamah.

sri hartamas

suis-media berkata...

Assalam bro,
Pandang muka Mamat sangelit nii gua pasti dia nii geng PUKIDA.

Tanpa Nama berkata...

Amiklaaa gambar tengah pose yg menarik, rasa aku handsome mamat nie

Pakwe berkata...

muka cam kaki candu je..

wakil2 rakyat ni bukan leh caya sngt..

pulis pun samo..

Tanpa Nama berkata...

cewah..hang pun dulu kawan dengan mat ezam jugak kat kamunting hahahah aku ingat lagi ada interview mat ezam lepas dia release dia siap respek hang lagi tau isham oi hahahah

umar al khattab berkata...

"kah kah kah…. SEMBAB DAN BENGIS…. MUKA SEMBELIT….. kah kah kah"

...ayat ni paling aku suka ;)

frasa tukar tiub mengentalkan simpulan & kekuatan tali ikatan antara sastera & suasana semasa...

kah kah kah

sekali lagi

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Orang UMNO ni apa yang depa tak buat?
Membunuh ramai-ramai sudah - Memali
Tembak sama sendiri sudah -Mokhtar
Letupkan orang guna C4 sudah - ?
Pukul,seksa,siram air asid sudah -gunakan polis.
Kalau bab samseng ni tak payah ceritalah.Depa ada ayahanda,bonda,kekanda,adinda,SB,MIO dan Pencacai yang tak ada kerja tetap tapi makan upah dari YB-YB dan Ketua-ketua Bahagian.50 tahun lebih ba,kerja-kerja busuk ni sudah disenikan dan dianggap standard procedure.

Tanpa Nama berkata...

jawa jgk dia ni.,elok la jawa ngn jawa bergaduh,cina gk yg untung,tp yg elik xlak masuk dlm berita media beend..

Tanpa Nama berkata...

sepanjang tahun 2009 lepas (365 hari tu beb!) dia dah buat kerja dia sebagai adun umngok:
menonggeng dan mengankang untuk menanda kawasan dia dengan airkencing

marah lah dia kalau org dap/pkr/pas masuk kawasan dia, nanti diaorang ni buat ceramah terbongkar cerita betapa busuknya kencing dia semerbak seluruh kampung & pekan!