Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 9 November 2010

TT PEMECAH BERITA !!!! SIDANG AKHBAR ZAID IBRAHIM





JENG JENG JENG !





nota:
awal dulu gua sudah cakap
kah kah kah
kah kah kah












AZMIN ALI PEMBAWA MASALAH DALAM PKR


zaid ibrahim baru sahaja mengadakan sidang akhbar.

turut bersama zaid ialah calon timbalan presiden mustapha kamal ayub.

zaid telah menerangkan bahawa jawatan kuasa pemilihan kelihatan
berat sebelah.

zaid meminta pemilihan ini di wafatkan dalam masa 48 jam.

zaid juga berkata masalah ini berpunca dari azmin ali dan
anwar ibrahim.



KENYATAAN MEDIA

9 NOVEMBER 2010

PEMBATALAN DAN PENJALANAN SEMULA PEMILIHAN PARTI KEADILAN RAKYAT 2010


Pemilihan Kepimpinan pusat Keadilan sedang berlangsung sejak 28hb. Oktober 2010. Sehingga kini terdapat 162 aduan atas kepincangan yang akan menjejaskan integriti dan kredibiliti JPP.

Hari ini saya dan teman-teman akan menyerahkan memorandum bagi mendesak pembatalan dan penjalanan semula pemilihan kepimpinan pusat 2010 kepada Presiden KEADILAN dan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP).

Antara lain dalam memorandum ini kami mempersoalkan tentang sistem dan perjalanan pemilihan secara telus yang diperkenalkan pada tahun ini amat jauh menyimpang daripada apa yang diharapkan oleh perwakilan yang meluluskan pindaan Perlembagaan parti dalam Kongres Khas pada bulan Jun 2009.

Kegagalan utama JPP ialah dalam mempertahankan prinsip pemilihan yang bersih, bebas dan adil (clean, free and fair election). Integriti JPP amat dipersoalkan sehingga terdapat lebih 162 aduan yang diantara lain berkenaan tindakan-tindakan ahli-ahli JPP dan pengawas-pengawas pemilihan yang bertindak memihak, berat sebelah malah terlibat dalam penipuan undi.

Kami juga mendesak supaya JPP mengisytiharkan pemberhentian Pemilihan 2010 dalam tempoh 48 jam dari masa penerimaan memorandum ini. Sekiranya tindakan pemberhentian Pemilihan tidak dilakukan dalam tempoh tersebut, kami akan mengambil tindakan yang lebih tegas demi mempertahankan prinsip keadilan.

Saya percaya calon-calon yang bertanding memang bersedia untuk membuktikan parti kita sebagai parti yang bersih, integriti dan demokratik untuk semua rakyat Malaysia.


“KESINAMBUNGAN PERJUANGAN”
“KEMBALIKAN SUARA RAKYAT”



MUSTAFFA KAMIL AYUB
Naib Presiden KEADILAN
Calon Timbalan Presiden KEADILAN



42 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hoi TT, lu kupas sikit sapa yg bermasalah kat PKR ni!

Hoi TT, ini semua mileage nak kuburkan PKR kat makcik felda!

Hoi TT, syabas utk semua hardcore PKR!

Hoi TT, biarkan berapa byk nak merajuk!

Hoi TT, selagi byk lagi sisa2 gerombolan yg tak ikhlas dlm perjuangan....mcm tu lahhhh!

Hoi TT, biar tak ramai ahli!

Hoi TT, yang penting ada insan2 yg nak pangkah utk next election!

Hoi TT, kupas jgn tak kupas!

Hoi TT, telanjang bogelkan sapa yg nak buat onar!

Hoi TT, itu yang lu expert!

Hoi TT, keje tengok anak bulan bukan lu punya keje!

Hoi TT, lu jagalah sahabat karib lu dunia akhirat!

Hoi TT, wa tetap sokong sahabat karib lu!

Hoi TT, cool bro dgn kopi 434!

Hoi TT, gantikan epal peram kpd epal cuka!

Hoi TT, tak payah lah nak high2 lagi....!

Hoi TT, kubur kata mai!

Hoi TT, bukan nak suruh lu taubat!

Hoi TT, ngabihkan bogheh nak tazkirah lu!

Hoi TT, cuma suruh lu jaga kesihatan!

Hoi TT, kupasan lu masih boleh pakai lagi!

Hoi TT, semuga berjaya!

Tanpa Nama berkata...

ini nama nya pra ejakulasi tau bahse obamanya pre-ejaculation tau bahse mudahnye nak cepat nak tido awal sbb penat gelak tebahak2 bace TT...kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

rasenyer zaid akan dipecat dari PKR pasni kut...

mustafa kamil akan diberi amaran..

malam karang berita korang bukak ler TV3, NTV7 atau RTM1... mesti ada komen dari zul nordin & zahrain... hehehehe

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 2010 November 9 12:48 jgn la jd bangang...kan zaid dh resign dr sume post...nk dipecat pejadahnye kepala bana btl la ko ni

Tanpa Nama berkata...

tp mat saman kati masih membodohkan diri menyokong zaid...kahkahkah...takkan la matsamankati nk jd mat 48jam gak kot...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

butolah tikar tiub..macam ko je yang guna internet..pemecah berita la konon.aku rasa aku pun lebih awal tahu sebelum ko post benda ni..wei..orang lain pun update juga la..

Tanpa Nama berkata...

bila d tanya, sapa layak jadi presiden....zaid jwb: saya la..

something fishy is going on...

Omarasma berkata...

kepada Anwar & Azmin,
Jadilah pemimpin yg boleh ditegur oleh orang bawah. jgn igt ape yg kamu buat semua itu betol.

Rahwana berkata...

Bro knapa 48 bukan 24 jam?..lecehlah kalau dah masuk bab amaran amaran ni.slalunya pastu takda apa apa.,

Thalhah berkata...

Jika Zaid benar benar ikhlas dalam perjuangan dan sayangkan PKR daripada reput, maka dia tidak perlu menyatakan perkara ini terang terangan.

Jika tidak mahu bertanding, lakukan ia dengan penuh demokrasi dan maskulin. Adakah Zaid memikirkan implikasi daripada tindakannya ini?

Adakah benar kata kata penyesalan Dr.M( minta maaf kerana tidak menggunakan Mahafiraun) kerana mengangkat Zaid Ibrahim?

Bila hari ini orang akan mengenangmu,
Dan esok hari orang akan melupakanmu.

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

betul2 nak ko ulas pasal isu nie bro...aper dah jadi nie...aku tertanya2 berkenaan "dari awal dlu sudah cakap"

kepada Zaid, naper tiba2 ckp DSAI punca masalah n dier kena letak jawatan plak? Kak Wan (wife dier) set up PKR, naper ZI sibuk2 plak...belum pa per lagik dh tembak sana sini...

blum pun PRU 13, dah tembak sana sini....chill la bro...

Tanpa Nama berkata...

cakap lawyer memang pusing pusing,tapi asalkan jangan pusing pusing kerana kepala pening.
dulunya pkr adalah juga sedikit kacau bilau,tapi tak serabut macam sekarang.
hoi zaid,kalau dah tau ini parti anwar ibrahim,tunggu apa lagi,belah lah sekarang.
yang mustafa tu pun bolih terima semeja dengan zaid apasal?.nak tumpang mabuk sama?.
kalau ada lagi yang nak belah keluak bersama zaid,lakukan sekarang.
ketua cabang apa,kalau ahli yang aktif sekadar 10% pun tak sampai.

cicit ngah layor berkata...

MP kopiah ketayap awai2 lagi dah keluor TV semalam.Mcm biaser ler... kutuk kepimpinan tertinggi PKR,menyokong sangat tindakan Zaid. Yg jadi persoalannyer sekarang,Zaid kater,dier ader bukti.Mcm maner kalau bukti tu diakui polak olih saksi yg tampil kedepan.Tak ker semuer komer mati lemaih.Jangan pandang sebelah mater masalah ni.Caghi ler jalan tengah kalau sayangkan perti.Buat baik beerpader2,buat jahat pon berpader2 ler juger,atau tak payah buat lansong.Munoh buat dek komer ni.

Tanpa Nama berkata...

Inilah dia rententan usaha nak perlingkupkan PKR/PR tapi ini belum kemuncaknya lagi. Ini acahan yang dikira ribut juga tapi masih ada yang lebih badai lagi.UMNO dah pasang banyak pelesit di pelbagai tempat dengan tujuan nak luhurkan AI. AI saja adalah pencabar signifikan lagi bahaya bagi UMNO. Lihat AI kena dilabelkan sebagai penderhaka, pembelot, agen Yahudi/BARAT/IMF/kaki main belakang aliasliwat/sodomi dan lihat berapa ramai beruk pelesit yang sudah tinggalkan PR termasuk beruk Zahrain, Nordin,Ezam Lembu/Nallapan dan mungkin terkini beruk intelek/kaya Zaid. Mereka buat ribut semua tak kena, Zaid dulu kata UMNO teruk,korap lantas kena gantung, masuk PKR buat kerenah sama bagaikan orang bangan yang tak tahu PKR tu bukan parti dari syurga. Zaid kena buka parti baru atau Force ke-3 dan ambil mereka yang telah meninggalkan PKR, dia jadi Presiden dan kelak isytihar keluar kerana timnya tidak tahu peraturan demokrasi, banyak impropriety, banyak soneh dan cari parti lain sehingga kubur panggilnya.

Tanpa Nama berkata...

Kalu lu lu lu sume pikir berangan nak jadi menteri bila ambit mesia nanti after pru 13, lu lu lu sume silap banyak lo...bole blah laaa...bole mampus lu lu lu sume kaki busuk macam perangai umno yang ada kat PKR. Woit tutup parti lagi baik le...tak nyusahkan ahli...penat woo...wa penat...sakit lagi...penat nak berjuang...penat dan sakit dalam demo kat jalanan...penat poket...masa...kerja...tapi cilakak bangang sial lu lu lu sume berebut jawatan tambah lagi sakitdan penat kitaorang ahli nak pikir tambah ahli. Susahkan geng PR...sudah la tutup parti je ;la....boleh BELAHHHHHH !!!

Tanpa Nama berkata...

Kalu lu lu lu sume pikir berangan nak jadi menteri bila ambit mesia nanti after pru 13, lu lu lu sume silap banyak lo...bole blah laaa...bole mampus lu lu lu sume kaki busuk macam perangai umno yang ada kat PKR. Woit tutup parti lagi baik le...tak nyusahkan ahli...penat woo...wa penat...sakit lagi...penat nak berjuang...penat dan sakit dalam demo kat jalanan...penat poket...masa...kerja...tapi cilakak bangang sial lu lu lu sume berebut jawatan tambah lagi sakitdan penat kitaorang ahli nak pikir tambah ahli. Susahkan geng PR...sudah la tutup parti je ;la....boleh BELAHHHHHH !!!

Tanpa Nama berkata...

Ini Politik Baru, Lawan tetap Lawan byk skit modal gerombolan

Tanpa Nama berkata...

Pado peringkat awal Zaid join PKR telah ujud teori TROJAN. Namun PKR leaders bori ponuh kepercayaan dengan melantik beliau jawatan tinggi di WP.Salah sapo? Macam juga PAS percayo kek Ibrahim Ali.. Hanyut PR di buek he. DAP pulak lopih ni when MCA getting stronger by days.
Mat Saman Kati biaso lah.. proposed projects nak copek kayo.. bilo tak dapek.. baleh dondam. Zahrain, Zul, Wee, ezam, roslan dan rakan rakan satu rumpun satu idealogy.. berjuang porut sendiri.Kalau yo pun tak serasi dengan parti atau pengurusan, angkat kaki keluar parti dan sonyap instead of ruining the party.. baru steady macam TT anti cukong. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Aku kata dah, masuk zaid takdak pekdah.
Aku kata dah, datang zaid bawa masalah.
Aku kata dah bekas gerombolan bawa susah.
Aku kata dah, politik zaid penyakit parah.
Aku kata dah, takleh percaya org suka balah.
Aku kata dah, target dia nak suruh ppecah.
Aku kata dah, gerombolan Umco punya kaedah.
Aku kata dah, harapkan sokong, dia bawa rebah.
Aku kata dah, dia makin hari makin menyusah.
Aku kata dah, masuk-masuk saja cari helah.
Aku kata dah, faktor dia di Hulu Selangor kalah.
Aku kata dah, ramai berjuang tidak kerana Allah.
Aku kata dah, duri dalam daging pasti buat kerenah.
Aku kata dah, bila demam begini susah nak kebah.
Aku kata dah, musuh PR ketawa kah...kah...kah...

-zunodeng

Tanpa Nama berkata...

"Perlu diiktiraf bahawa Pakatan Rakyat tidak akan berkembang dengan Anwar sebagai terajunya.”

Ditanya siapa yang sepatutnya menjadi ketua PKR yang baru, Zaid dalam nada gurau berkata: "Saya fikir saya boleh. Tetapi terpulang kepada rakyat menentukannya.”

KAH...KAH...KAH...itukah aiming dia masuk PKR? Dak! Dia ada tujuan yg lebih dari itu...

-vikmoro kombat.

Tanpa Nama berkata...

aku sokong zaid - nice reformasi ,
zaid buat benda yang tak kan sape buat walaupun zaid tu kadang belagak pundek gak
tapi aku pun sokong anwar , azmin pun walau ku tak berapa suka , takde le ku benci , yelah tak kan la aku nak pi sokong muhyidin plak ...
kita tunggu apa akan jadi lagi
macam2 akan jadi lo
anwar , pe lah kau bias? kenapa tak layan semuanya sepatutnya
anwar anwar , mahathir dah kata lu takkan jadi pm , ko ni walaupun kadang hebat sangat tapi ada beberapa weakness yang tak sepatutnya ada dgn status ko ni

mosabit berkata...

zaid ni dah mabok balik...walau pun dia dah lama tak tonggak arak..

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

Dah Zaid kate ade bukti, korang tunggu je la. Takyah nak kutuk dia awal2. Mane korang tau ape yg dia tau, korang bukan terlibat pon dlm proses pemilihan/pengundian ni.

Lepas ni kalau bukti dia tu tipu, lantak korang la nak kutuk ke nak hentam ke. Ni masih awal lagi nih.

Takde salahnya tindakan dia tu, tapi mungkin kurang sesuai sikit. Dah pihak yg atas2 tu buat derk je ngan rungutan2 pasal ketelusan dan permasalahan pemilihan ni, sbb tu la dia umum bagi semua dengar. Kalau dia tak buat camni, yg kat atas2 tu buat2 pekak BikMama je.

Kate nak bersih telus, tapi lebih kurang cam pemilihan UMNGOK jugak nampaknya.

Tanpa Nama berkata...

woi TT, aku dah pening kepala nie, sape sebenarnye yg bersalah.

adakah azmin ali?

atau zaid adalah kuda TROJAN?

jangan2 ko pon salah buat ulasan. aku tau banyak ramalan ko tepat tapi dlm hal ni mungkin ko terlepas pandang beberapa masalah.

harap TT kaji dari semua sudut.

Tanpa Nama berkata...

takder kah..kah..kah.. punnnnnnn~
mana hilang kah..kah..kah..
takkan kah..kah..kah.. tak BER
kah..kah..kah..lagi...

lepas nie kena ber SOB..SOB.. Pulak..

Hidung Pinokio Panjang Tau kalau Bohong...
Jangan Sorok Topi Lempeng...
;-) jgn Mare bro-bro..bromen TT
ngee~
tatut la abg Misai ngan Abg Paip marah...khakhkakhakhkah

Hah takan tak accept kot ulasang kitang..
Jirang lamang masang kat Ukengg..
pundek jgn tak pundek...

AdikTT berkata...

kepada (Tanpa Nama 2010 November 9 13:16) kepala butuh hang...

itu teori wa ajer.. yang hang ambik seriyes buat ape..??

pejadahnye kepala bana btl la ko ni

Tanpa Nama berkata...

inilah kerja2 lawyer.. kerjanya mulai sebagai pemeras ugut berlesen.. tapi kalau lawyer india ngan cina, tak de la kepoh macam lawyer melayu..

ko ni isham.. mana satu yang ko sokong nih... selama ni PKR dengan muka2 lama, nampak macam ok jer.. main muka2 baru, PKR dah jadi macam sial..

Dulu mamat khalid kata, sapa lagi nak keluar PKR, keluar la awal2, jangan elok2 nak mengundi dan bila nak menang besok, kalut nak keluar PKR pulak..

tujuannya nak tumbangkan BN.. kita tak perlu la suci dari semua dosa, baru pakat2 nak tumbangkan BN..

ko TT, dah jadi biol jugak semenjak dia menjak nih.. tu la pasal, liberal sangat... rilek brader.. PKR dah bertahun2 dah jalan.. ok jer.. memang ada unsur gerombolan.. tapi tak la teruk macam gerombolan sangat..

apa yang dok kecoh2 salah silap tu, ambo pun payah nak paham.. ko nak bersurah apa pulak lepas nih.. kalo stand ko terus begini, tawar ati la nak layan blog ko lagik.. bagi la something real sikik.. ini ko cakap pun, dah tak ketahuan kepala ekor jugak la ni...

Tanpa Nama berkata...

fuck to zaid

lu ingat lu teror sangat
buat la parti sendiri

Tanpa Tiub berkata...

KAH KAH KAH KAH

Aku ingat mamat nih masuk dulu, ada perkembangan la dalam PKR, ada kelebihan la dalam pakatan, rupa2nya, semua perangai sama ja, nak pangkat harta..

BN penipu&pencuri, PKR pulak tak bleh pakai..bagus sangat la parti politik sekarang, hancoq malaysia

bunbinban berkata...

ha ha ha....aku rasa zaid dan mustafa kamil mmg ada bukti yg sebenarnya mmg terlalu banyak. dorang bkn nak kuburkan PKR tapi apa bila dah komplen tapi buat dek je...nak cari nahas la tu. lg pun apa brg Anwar jadi kempen manager utk Azmin?. agak2 la Anwar oiiii..Ko penasihat parti jgn la main kem sana kem sini..apa ingat dok dlm PKR ni x umno blaka ke?. poraaahhhh...kalau perangai tak ubah mcm UMNO, baik Anwar,Azmin dan lain2 tu kuar PKR. Bagi kat pure PKR/PR handle. korang main jauh2, soryy, malas nak buang masa layan kes2 bodoh yg Anwar sendiri cari pasal. Bab ni aku setuju sangat dgn MAZA malah lebeh dulu aku komen pasal Anwar patut rehat sekurang-kurangnya sehingga kes selesai...dan satu lagi, kat Tmerloh ni kami dah tubuhkan satu gerakan yg di beri nama ABAN singkatan 'Asal Bukan Ahmad Nizam'. Ketua cabang keadilan paling poyo pernah cabang keadilan Temerloh pernah ada. jeng jeng jeng...TT ko mesti kenal dia ni..kah kah kah

Saiful berkata...

dua2 sama poodah..sorang bekas kaki botoi ..dan mabuk..angin tak tau nak buat apa poodah..yg sorang lagi pak pandir..ikut saja..kata nak reformasi ..poodah..pi pegang botoi balik da..keling mabuk pun ada maruah..puuiiii blh blah la zaid..

Tanpa Nama berkata...

Bun bin ban tak mengapa kalau nak luahkan x puas hati... Tapi x perlula sampai minta DSAI turun... Zaid sendiri cukup sempurna ke? Yakin ke zaid dia boleh satukan PAS dan DAP mcm DSAI buat?

Tanpa Nama berkata...

camane ni, kenapa berebut jawatan, bertanding tu boleh tapi buat lah secara satu keluarga. macamana nak perentah negara. belum apa2 dah bertekak dan telanjangkan parti sendiri. beri imej buruk dan mengurangkan kepercayaan rakyat nak sokong.

TT cuba nasihatkan parti dan beri cadangan kita maintain ahli2 core pkr je. yang ada roh perjuangan untuk social justice, yng berhempas pulas berjuang dan kena water cannon, tak payah lah import ahli2 yng ada nama besar, kereta besar sebab mereka ada cita2 lain sebab mereka dah kaya dah. semua mereka dah ada yang mereka cari kuaasa,nama dan kedudukan.

PKR lain dari lain2 parti ia didukong oleh para reformis, perjuangan nya kearah keadilan sosial, sesuai dgn nama nya parti keadilan rakyat, tetapi kalau perangai tak de beza dari parti yang lain lebih baik tutup kedai je sama2 kita masuk PAS. amacam TT setuju

Tanpa Nama berkata...

wei...kat Temerloh mana ada pkr...jgn bikin malu la dei...

Tanpa Nama berkata...

mustafa dan zaid pembelot dan penderhaka..xada dalam PKR lg bagus.

Tanpa Nama berkata...

ko tengok....
macamana amno hantar orang dalam jadi spy dalam pkr

ko tengok macamana amno nak kucarkacirkan pkr dengan cara paling halus.

zaid bakal jadi menteri balik!

ko dah belajar?
wa dah cakap
tapi lu bangang jugak
sekarang lu terimalah padahnya!

simple
matematik 2 X2

mula2 pura2 gaduh dan keluar amno
lepas tu masuk pkr dan puji sikit
lepas tu masuk calon
lepas tu tunjuk tak puas hati
lepas tu burukkan pkr
lepas tu masuk amno balik
lepas tu dapat jawatan tinggi balik

**mudah tetapi pkr tak mau belajar

sebab tu aku selute kat PAS

kaki jalan raya berkata...

mustafa kamel???

nak tanya sikit....

siapa yang lari selamatkan diri di belakang bukit masjid negara waktu reformasi mula2 terjadi kerana takut belantan dan air kimia???

A. azmin B. tukar tiub
C. mustafa D. tian chua

kah kah kah

kaki jalan raya berkata...

kalau benarlah banyak orang suka kat 2 ekor ni, dia dah tentu menang di kelantan dan kuala kangsar.

tapi dia kalah di kelantan dan kuala kangsar. malah kalah di hulu selangor!!!!! berhentilah jadi pkr dan lompat semula ke amngook!

Tanpa Nama berkata...

wat zaid & mustafa..keadilan yg mcm mane yg ko cari?xkn ada keadilan yg dpt puaskn ati sume pihak,jgn jd barua umno la..berambus la,bg ko keadilan diri lebih pnting dr keadilan pd seluruh rakyat,ingat pkr ni bapak ko yg punya ke..dh berambus,aku xkisah klu dia org umno nk hentam pkr tp dia ni ahli yg cbuk2 bercita2 nk jd pembesar,tujuan berpolitik bkan untuk tembolok korng la,klu nak masyukk g join umno cri kontrek..kita berpolitik untuk ms depan rakyat agar tak tertindas..elok kite ramai2 yg syg kn keadilan mohon doa supaya pelesit2 umno ditimpa bala kerana menghampakn perjuangan rakyat yg mahu pd keadilan..Ya Allah hancur segala halangan2 yg kami tidak nampk dlm perjuangan kami..amin

Kg Morten berkata...

Kutuk-kutuk juga tapi jangan lupa isu sebenar yang cuba diketengahkan (oleh Mus, Matsamankati, dsbnya): ada unsur-unsur menipu untuk menang. Ini yang buat orang naik hangin satu badan - kata nak telus dan berbeza dari UMNO tapi serupa je.

Anwar sepatutnya neutral, tapi bila dah kelihatan bias, orang pun dah mula tak hormat.

rattlehead berkata...

asal dah kuar TV3 burukkan parti terang2 sah lah ZI tu askar upahan UMNGOK yg masuk PKR utk tujuan merosakkannya....

Kaki mabuk memang tak boleh percaya.....

Tanpa Nama berkata...

ANA TABIK ENTA
Tanpa Nama 2010 November 10 00:27
Langkah Zaid adalah semata mahu hancaikan PR, Pembangkang melalui PKR. Melalui PAS, dia berdepan musuh di Kelantan, tidak LUT. Nak melalui DAP, tidak munasabah... maka dia pilih melalui PKR.
Langkah dia menjadi...
Namun ALLAH Taala...telah tunjukka awal2 DIA GELOJOH AMAT... Ggadoh. Tembelangnya terpaksa dia buka tanpa sedar sendiri... INSYA ALLAH PARTI KEADILAN RAKYAT akan lebih kemas... buang buruk dan virus munafik tu. Zaid bukan melalui REFORMASI, dia lebih kepada Transformasi ala bikmama's. Tak percaya? Tunggu lihat.
Mari jaga PR kia, jangan mudah tinggalkan 'BUKIT UHUD' dlm menentang kezaliman...

-zunodeng