Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 9 November 2010

SIAPA YANG BETUL TAK SUKA SULTAN




INI BARU SULTAN



nota:
kesian tengok sultan-sultan
kena buli siang dan malam
tapi satu masa dahulu
semua sultan jadi kaki buli


SERBUAN SULTAN, GOBIND DIARAH KELUAR DEWAN – mkini

Ahli parlimen Puchong, Gobind Singh hari ini diarahkan keluar dewan oleh Speaker Pandikar Amin Mulia kerana terus mengasak menuntut jawapan daripada Menteri Dalam Negeri, berhubung serbuan polis ke atas bekas Sultan Kelantan.

Hishammuddin Hussein sebelum itu mendakwa persoalan berkenaan tidak perlu dijawab kerana tiada dalam senarai perbahasan bajet yang dibentangkan.

Gobind bagaimana pun bertegas dan mahu Hishamuddin menjawab sama ada ada atau tidak siasatan dijalankan


GOBIND DIGANTUNG HADARI SIDANG DEWAN RAKYAT SEHARI - berita hairan

Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo, digantung daripada menghadiri Dewan Rakyat selama sehari selepas enggan mematuhi arahan Speakar, Pandikar Amin Mulia supaya tidak menganggu penggulungan yang dilakukan Menteri Dalam Negeri.

Beliau menuntut jawapan daripada Hishammuddin Hussein berhubung kononnya serbuan polis ke atas bekas Sultan Kelantan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… CAKAP DAP ANTI RAJA RAJA MELAYU… kah kah kah..

woit… CAKAP MEREKA TAK HORMAT RAJA RAJA MELAYU… kah kah kah..

woit… CALAP MEREKA NAK UBAH PERLEMBAGAAN…. kah kah kah…

kah kah kah… INI APA CERITA … kah kah kah..

kah kah kah… SIAPA YANG ANTI RAJA DI SINI… kah kah kah..

kah kah kah… SIAPA YANG MEMPERTAHAN KAN SULTAN DARI DI HINA… kah kah kah


10 ulasan:

LibangLibu berkata...

Tuan TT,

mana cerita the sultan and his Kavita Singh?

matstimketum berkata...

mat lidah kontot kantoi tak dapat jawab soalan gobing dio, atau pun sememangnya menteri ini dah tak dapat mengawal tindakan polis mesia? ketua yang orang bawah tak respek!

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya gobind tu lawyer yang dibayar untuk membela, dia bukan buat secara sukarela tapi dibayar upah oleh .....

Tanpa Nama berkata...

Dari dulu lagi kita diajar kat sekolah agar menjawab salam, bila disoal chegu dengan cergas berikan jawapan yang betul, kalau ditanya pelancung arah jalan cuba pastikan dulu apa yang ditanya, kalau tahu sila terangkan, kalau tak tahu, cuba tanyakan orang sebelah kalau ada. Kalau tak ada jawapan juga katalah ayam sori sir atau jawab saja dalam bahasa Melayu 'maaf tuan saya tak tahu...' Itulah sopan santun orang Melayu. Kalau di sekolah ambik PMR tak jawab gagallah jawapannya. Mungkin orang tu tak bersekolah di Tanah Melayu atau di Malaysia. Dapat kerja pun pakai nama bapak aje kut ....

Hey Gobind !, awak tu sapa nak tanya aku ?. Menteri oh menteriku!, nak jawab soalan pun kena tunggu bujet.

Tanpa Nama berkata...

ini bukan kes DAP sokong raja raja,tapi sebab RM $$$$ punya pasal.
mangkok ni lawyer ex sultan.gengstar banyak didalamnya,ini tempat orang macam tt dan aku tak bolih masuk.
isham,inilah mangkok politik.cakap perpaduang,pakatan.kerajaan kelantan punyalah pening dengan bini dan anak si gopal ni,tup top tip muncul gobind ni jadi lawyer.
motto depa dua beranak ini"itu law mesti betol".apa mau jadi lain dan belakang kira.
sah ini bukan isu rakyat,ianya isu peribadi dia sebagai lawyer.
SEKALI SEKALA MEMANG PATUT DEPA DIBULI

northerner berkata...

jujur dan ikhlas (gobind) hanya Tuhan yang tahu...

umno palat berkata...

terserlah ke'palat'an menteri umno kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

hahaha...
bodoh..
siapa?
aku xckp

cicit ngah layor berkata...

Tak payah ler persoaikan pasai lawyer ker,pasai dapat upah ker.Tak payah dibangkitkan semuer tu...Anak benggali tu ader dalam Parlimen bukan pasai dier lawyer,bukan pasai dier dapat upah.Dier ahli Parlimen yg dipilih olih rakyat kawasan dier.Dier ader hak utk bertanyer aper2 soalan utk rakyat.Menteghi pulak mesti jawab aper2 yg ditanyer. Diluor dewan,biler komer kalah hujah,komer gunerkan macam2 agensi kerjaan untuk menghalang org yg tak sehaluan dgn komer.Dalam dewan pulak,biler kalah hujah,komer gunerkan org yg berkuaser dlm dewan tu utk halau anak benggali ni.Hujah,bior ler dilawan dgn hujah...jangan jadi penakut!!.Sikit-sikit halau,sikit-sikit tangkap.Aaapeerr ler TT.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Gobind tu memang seorang loyar..
Memang tanya soalan tersebut pasal nak tahu..
Gobind nak tahu atas peruntukan apa , akta apa dan kurungan mana yang umno pakai untuk halau dan serat sultan keluar dari kereta.

kalau umno boleh buat demikian kenapa orang lain tak boleh?