Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 30 November 2010

SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU




KAMPONG BEREMBANG



nota:
lihatlah kampong dan tanah orang melayu
dirembat oleh cukong
yang jadi barua ialah
gerombolan - kalau tak ada gerombolan jadi barua
tak mungkin tanah rumah dan harta melayu jatuh
ke tangan cukong

di kuala lumpur kampong melayu semakin sempit
kampong abdulah hukum telah musnah
kampong chu badak telah musnah
kampong berembang sudah musnah
kampong baru dlam proses
kampong kerinchi sedang dalam proses
kampong dalam gombak sedang dalam proses

nota:
semasa british datang ke afrika
mereka membawa kitab injil
mereka menghadiahkan kitab injil pada orang hitam
orang hitam dapat kitab injil dan orang puteh dapat
tanah dan intan berlian

di tanah melayu
gerombolan datang dan menghadiahkan ketuanan melayu pada orang meayu
cukong dapat tanah dan harta kekayaan
orang melayu dapat ketuanan

berbanding dengan orang hitam di afrika
sekurang kurangnya mereka dapat satu kitab
orang melayu satu habuk pun taraak
ketuanan melayu tak boleh dipegang
ketuanan melayu tak boleh digadai
orang afrika sedih sedih boleh baca kitab injil
orang melayu tak tahu pun apa dia ketuanan melayu kah kah kah


HABISLAH ORANG KAMPUNG KENA PINDAH – harakah daily

Pindaan terbaru Draf Rancangan Pembangunan Kuala Lumpur 2020 yang menyaksikan Kampung Baru ditandakan sebagai kawasan komersial sepenuhnya, perlu dipersoal, kata Dr. Lo' Lo' Mohd Ghazali.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Titiwangsa berkata, pindaan tersebut juga memberi maksud bahawa penduduk Kampung Baru tidak boleh lagi menetap di Kampung Baru dan perlu berpindah.

"Habislah orang Kampung Baru. Pindaan terkini Deraf KL 2020 menandakan Kampung Baru sebagai kawasan komersial seratus peratus.

"Bermakna tiada Residential Area. Orang Kampung Baru tak boleh tinggal dah di Kampung Baru, semua kena pindah terus," katanya yang juga AJK PAS Pusat.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas pindaan terbaru Draf Rancangan Pembangunan Kuala Lumpur 2020.

Menurut pindaan itu, semua kawasan seluas 250 ekar tanah di Kampung Baru akan dimasukkan sebagai satu daripada tiga Pusat Komersial Bandaraya (CCC).

CCC, seperti ditakrif dalam draf itu tidak perlu mempunyai unit kediaman dan boleh mempunyai 100 peratus kawasan komersial.

Dua lagi CCC itu adalah kawasan sekitar Kuala Lumpur City Centre (KLCC) dan kawasan sekitar KL Sentral di Brickfields.

Perkembangan terbaru itu menimbulkan persoalan sama ada rumah-rumah kediaman di Kampung Baru, termasuk rumah tradisional Melayu terpaksa dirobohkan untuk pembinaan bagunan komersial.

Menurut Lo' Lo' lagi, lebih menghairankan, kenapa kawasan Penjara Pudu boleh dibina kawasan penempatan, sedangkan ianya juga terletak di kawsan bandar Kuala Lumpur, malah bukan kawasan penempatan pun sebelum ini.

"Hairannya Penjara Pudu akan dibangunkan dengan 30 peratus residential," katanya lagi.

Kira-kira 39,000 penduduk menetap di Kampung Baru dan nasib mereka kini menjadi tanda tanya

nota:
tak percaya lagi?

kalau masih tak percaya susah lah
sudah diberi tahu
sudah ditunjukkan bukti
masih degil juga
masih bodoh juga
masih sedia ditipu

nampaknya masih belum ada lagi
saintis dan pakar jaki selidik
yang berjaya membuat pil untuk orang bodoh !

hanya ada satu pil untuk mereka yang bodoh
pil taikam : pil taik kampong kah kah kah



13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

slogan dulu, kini, selamanya

tipu kita menipu
kita tipu mulayu...

amno terus mara
rampok rakyat melesia..

nyam nyam

Tanpa Nama berkata...

woi najib bodoh,ko tak kesian ke kat orang kampung, rembat tanah diorang, apasal x cukup lagi ke harta yg kau ada,tu la padah kawen dengan mak jan gila melantak!!!

umar al khattab berkata...

bro TT

kau akan dikenang sebagai

seorang yang menulis untuk

mengeluarkan marhaen malaya dari lembah kebodohan

membasahkan seluar dalam pemimpin umno yang tak keluar air kencing

berjuang mengubah minda rakyat bawahan dari kekampungan kepada persekitaran sebenar

terima kasih

aku hormat penulisan dan idea2 TT

Tanpa Nama berkata...

Dulu kat Kg Berembang ada Pak Ali bukan main kow pekat UMNOnya tapi pastu lari macam anjing kena kejor dek DBKL....tanya Leman Brandy, apa jadi? Sekarang orang kuat Najib kat Setiawangsa ape cite, Dato?Dok sibok nak rembat tanah di Kg Baru plak?

Bunut Susu Durjana berkata...

kah kah kah..terlalu lena diulit hak ketuanan melayu sampai tanah kena rembat pun masih xsdar2..kah kah kah..
oit..mana suara2 paranoid yg mengatakan melayu merempat di singapura..kah kah kah.
oit..cina pun merempat tepi longkang kalau malas kerja..kah kah kah.
sedarlah..

Tanpa Nama berkata...

wahai saudara Melayu semua...tolong buka mata dan hati, jangan diperdayakan oleh UMNO lagi !!

UMNO bukan pembela agama,bangsa dan negara...UMNO adalah sebuah parti yg terdiri dari penyamun2 dan perompak2....lihatlah bagaimana negara kita ni dihancurkan oleh mereka, rasuah disemua peringkat, rakyat hidup susah , yg kaya-raya tu semua UMNOPUTRA !!

abimh berkata...

Dengan apa yang mereka ada, berapa banyakkah lagi harta yang dikatakan mencukupi untuk membuat mereka berhenti.

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.Hang berani jaminka!!kalau pkr memerintah,perkara yang sama tak akan berlaku!!
2.Kalau pkr pun sama!!tak payah melalakla oii!!
3.makanpun dikedai cina yang tak halal!!jangan harapla hang tak akan tipu melayu nanti!!!

lanterajiwa berkata...

masih degil juga
masih bodoh juga
masih sedia ditipu

Ayat ni yg paling best...

Tanpa Nama berkata...

Minyak naik lagi komer....hip,hip,horay.Pengeluar minyak terbesar tapi rakyat tak dapat nikmat nya...cukup aje bulan naik.
Untung Petronas untuk suku kedua mencecah sehingga 18 BILION tapi duit tak mandang.
Yang untung Swiss bank penuh dengan duit haram pemimpin2 UMNO.Negara bangkrap ketuanan UMNO sampai tak terkira banyak nya duit.
Sekali lagi syok nya hip.hip.horay...macam nak raya pulak.

anakjatikampungbaru berkata...

Kawasan Kampung Baru tu,baru sekali ni jatuh ketangan PAS(dalam Kawasan Titiwangsa).Bermakna lebih 50 tahun Kampung Baru dibawah jagaan UMNO.Kemana perginya orang-orang kuat UMNO,pahlawan-pahlawan UMNO dalam Kampung Baru? Adakah puak grombolan ni turut bersekongkol dengan chukong-chukong untuk merampas tanah kepunyaan Melayu Kampung Baru? Terdapat lebih dari 12 cawangan UMNO diKampung Baru.Apa mereka buat?Agaknya ramai yang sudah kenyang.

Tanpa Nama berkata...

Bila org melayu nak sedar dgn ketuanan sahaja. Realiti nya bangsa lain yang senang lenang jd boss kpd kuli2 melayu !
Pikiaq lah sikit ....

Tanpa Nama berkata...

Woit TT, hang tak tau ada lagi tanah kat Jalan Semarak cukong nak rembat..Telekom Malaysia Training Centre, cukong ambik alih pembangunan di tanah tersebut tapi kemudian TMTC pula sewa! Tanah Telekom Malaysia punya tapi kena bayar sewa.....pandai sunggoh puak penyamun ni menyamun harta rakyat....hau hau hau hau....TM untung sebab jual asset!