Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 30 November 2010

KETUANAN CAP AYAM




PENYAMUN ANAK BERANAK



APA GUNA KETUANAN MELAYU JIKA PENCURI NEGARA – harakah daily

Tidak ada guna jika 'ketuanan Melayu' hanya diguna untuk mempertahankan pencuri dan perompak sebagai pemimpin negara," kata Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar.
"Tidak ada guna kita pertahan ketuanan Melayu, kalau pencuri jadi tuan," katanya yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas isu 'ketuanan Melayu' yang cuba ditanam oleh Umno dalam pemikiran orang Melayu.

Jelasnya, Umno bertindak demikian kerana hanya mahu mengekalkan kuasa mereka, dan mahu memugar kembali kepercayaan orang Melayu kepada parti itu yang sudah luntur.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… DAH BOSAN DENGAN KETUANAN MELAYU… kah kah kah..

woit… ORANG MELAYU SENDIRI DAH BOSAN… kah kah kah..

kah kah kah… YANG NAK JADI TUAN INI… SEMUA MALAS KERJA… kah kah kah..

woit… NAK MASUK UNIVERSITI…. DENGAN MARKAH RENDAH…. kah kah kah..

woit… NAK JADI NAIB CANSELOR… TAK PERNAH TULIS BUKU… kah kah kah..

woit… MINTA KONTREK… BUKAN NAK BUAT KERJA ..TAPI NAK JUAL KONTREK…. kah kah kah..

kah kah kah… NAK JADI KAYA… TAPI MALAS KERJA…. kah kah kah..

kah kah kah… BILA ORANG RAMAI MARAH TUDUH ORANG RAMAI NAK LAWAN PERLEMBAGAAN… kah kah kah..

kah kah kah… BILA ORANG RAMAI MARAH… TUDUK ORANG RAMAI NAK LAWAN RAJA…. kah kah kah

nota:
bila agaknya mereka yang
nak jadi tuan ini pandai bekerja?
bila agaknya mereka nak turun ke sawah?
bila agaknya mereka nak memandi teksi?
asik asik engan ketuanan melayu
yang kaya cukong kah kah kah..

5 ulasan:

MonkeyShooter berkata...

Salam Bro TT. Buang masa sahaja bercakap darihal Raja Gopalan Krisnan ni. Dah terbukti kini rakyat kurang sensitif dan muak dengan golongan tersebut. Bercakaplah sampai berbuih mulut pun, rakyat tidak akan heran isu tersebut kerana yang lebih penting sekarang ialah soal kehidupan demi mencari keadilan dan bagaimana mencari sesuap nasi, hatta menjaga sesuap nasi itupun boleh dirampas oleh pihak UMNO untuk diagih-agihkan kepada kroni mereka. Tidak timbul masalah nak menjaga golongan yang tidak pernah tahu arti susah, jika kita susahpun mereka tetap senang dan kalau kita senangpun mereka 1000 kali lebih senang lenang. Lihatlah ribuan kes penindasan dan kezaliman terhadap rakyat oleh parti yang memerintah di negara ini, adakah mereka peduli? PR kalau cemerlang di dalam PRU, janganlah main isu ini, biarlah UMNO sahaja yang mendendangkan lagu tersebut kerana yang ambil pot pun pengundi saluran 1 dan 2 sahaja (mereka ini kalau negara digadaikan pun akan tetap sokong UMNO) bagi generasi sekarang isu tersebut tidak menjadi kudis langsung malah PR pula akan dianggap bodoh dan bersikap bermuka-muka kepada Gopal Krisnan ni. Isu rakyat adalah yang lebih utama, Allah tidak menjadikan manusia untuk terus hidup senang lenang atas dasar keturunan selama-lamanya, tetapi atas dasar usaha dan rajin berkerja bukan mengutip hak semua orang dan diagihkan untuk kesenangan golongan tertentu sahaja.

Tanpa Nama berkata...

isham,apalah kau ni.guna huruf arab pula.mana eee tau baca,tambah pula ini "jawi dian",mana ada eee gerombolan sempat belajar.sia sia saja ,penat penat kau nak bagi khutbah,dia main karaoke pula.lain kali guna huruf urdu.baru eee gerombolan bolih paham.
sorry lah,aku ubah dalam bahasa Ketuanan Melayu

agenda melayu
agenda Melayu adalah untuk menghumbankan penyamun penyamun UMNO pada PRU13!!!.
jangan khianati perjuangan ini!!!

Tanpa Nama berkata...

masih xsedar lg ke melayu..xpaham betul ape yg sgt2 sokong umno perompak ni..rsnye seluruh jiwa telah dimomok kan mati melayu tanpa umno..cian melayu idup2 kena tipu

cicit ngah layor berkata...

Yg teman dapat hasil ketuanan Melayu:- 1.Kg Batu 4 2.Kg.Kerbun Tuba 3.KG.BAKAP 4.Kg.Matang Kulim 5.Kg.Redang Sawa 6.SEKOLAH KEBANGSAAN BAKAP. Kampong2 dan tapak sekolah yg teman tulih diataih tu semuernyer dah jadi lombong sejak awai tahun 70an lagi.Saper yg jadi barua sampai terjadinyer macam ni?Bukan ker org Melayu? Yer...org Melayu yg ader jawatan poloitik yg juger manjadi penduduk kampong2 itu juger.Yg jadi kayer Ialah Datok Chong Kok Lim dan Datok Loh Kim Poh.Sampaikan dalam pejabat demer pon ader pejabat khas yg semuer didalamnyer warner kuning.Sekaghang ni penduduk asai kg2 tu bertabor ketempat lain sbb nak hidup.YB Noli kener tanyer Dato'Radzi pasai bender ni,atau pon tanyer bekaih Sanator sepupu miker tu sbb keduer2 demer tu asai dr salah satu kampong tu.

Tanpa Nama berkata...

"MAKAN, KUMPUL TAIK, BERAK"

Perumpamaan di atas sesuai untuk sesebuah kerajaan. Semasa baru memerintah kebaikannya memang terserlah. Bila dah lama mulalah buat taik sana dan sini. Lepas tu pemerintahan baru akan muncul untuk membasuh berak.

Pusingan sama seperti di atas akan berlaku lagi. Memulakan pemerintahan dengan baik. Diikuti pemerintahan yang membuat taik. lalu tumbang digantikan pemerintahan baru.

Pusingan ini akan tetap berlaku malah biasanya jangka masa 50 hingga 60 tahun amat memadai. Ini terbukti dengan pemerintahan lampau di China, Asia barat, Amerika, Eropah dan di serata dunia yang lain. Apatah lagi dengan pemerintahan bersaiz kecil seperti umno dan bn.

Dan sekarang kita sedang menunggu masa itu berlaku. Siapa dapat menafi atau menghalangnya? Lambat atau cepat!