Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 30 November 2010

SATU LAGI CARA UNTUK TIPU MELAYU




KETUANAN MELAYU






nota:
jilat jangan tak jilat
nasib baik ada taik
palat tersangkut
pada cincin mat mongol kah kah kah







BUMIPUTERA DIBANTU MILIKI HARTANAH :PM - berita hairn

Bumiputera perlu menikmati kekayaan negara secara adil dan saksama dengan kaum lain bagi mengelak perasaan tidak puas hati sehingga menyebabkan ketidakstabilan politik negara dalam jangka panjang.

Najib Razak, berkata kerajaan berpegang kepada prinsip yang kekayaan negara perlu diagihkan secara adil dan saksama untuk seluruh rakyatnya.

Kalau Bumiputera lalu-lalang di tengah kota raya dan jika mendongak melihat bangunan pencakar langit dan komersial, tentu mereka berasakan bangunan yang tinggi nilai itu tidak dimiliki mereka. Ini menimbulkan rasa tidak puas hati.

“Kita tidak menafikan hak Bumiputera untuk terus melabur dan mencapai keinginan untuk berjaya dalam industri perniagaan dan pertanian.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI BETUL BETUL MENIPU…. kah kah kah..

woit… TANAH TUDM ITU KENAPA BAGI PADA CHINA… TIDAK PADA BUMIPUTERA…kah kah jkah..

woit… TANAH PENJARA PUDU ITU BETUL KE BAGI PADA VINCENT TAN?.... kah kah kah..

kah kah kah… TANAH ORANG MELAYU DI BEREMBANG KENAPA BAGI PADA CUKONG…. kah kah kah..

woit… TANAH DI JALAN PEEL…. KENAPA BAGI PADA CUKONG?.... kah kah kah..

woit… TANAH RATUS HEKTAR DI SENTUL PASAL APA BAGI PADA YEO TOK LEY… kah kah kah..

woit… BUKIT DAN GUNUNG PASAL APA BAGI LIM GOH TONG… kah kah kah

woit... CAKAP KETUANAN MELAYu... TAPAI CUKONG YANG KAYA.... kah kah kah..

kah kah kah... CUKONG DAPAT TANAH... MELAYU DAPAT KETUANAN... kah kah kah..

kah kah kah.... BOLEH REBUS KE KETUANAN MELAYU INI JIKA LAPAR?.... kah kah kah

nota:
terbaru kampong bandar dalam gombak
ini kampong berumur 120 tahun
tetapi akan di musnahkan oleh mat mongol
untuk diberikan kepada cukong dan kroni

bayangkan 120 tahun dahulu orang melayu
sudah menetap disini – tetiba kroni dan cukong
datang nak ambil – mat mongol setuju !

lihat juga tanah kampomng abdulah hukum
diambil oeh mid valley – ini tanah orang melayu
lihat pantai dalam – habis diambil oleh cukong

tolong jangan tipu melayu
tolong jangan kata nak tolong bumiputera
ini bohong
ini menipu

kenapa tanah ktm di singapura jual kilo pada lee kuan yew?


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jadi tuan kepada tanah cukong..pale hotak dia..aku takut suatu hari nnt aku mati anak cucu aku nk kena byr sewa kubur aku..sbb semua tanah jd milik cukong..harap2 jgn la mcm 2..

Tanpa Nama berkata...

jawapannya sebab bodo...
yang menipu pon bodo pasal tak pikir masa depan anak bangsa...
janji anak bini senang..
yang kena tipu pon lagi la bodo...
dah jelas terbentang depan mata orang menipu, pon masih percaya..

mulayu menipu dan tertipu...ppprrrrrrrrrrrfffght

suis-media berkata...

Assalam bro,
Yang boleh di-tipu oleh mat monggol ialah melayu tanjak,melayu songkok tinggi,melayu songkok mereng,melayu pekasam,melayu pukida,melayu lembu cucuk hidung yang di-biak ditanah rancangan felda dan kampung kuno seperti kampong mat maslan.Hanya geng melayu dari puak ini lah yang mendapat imbuhan dari ketuanan melayu,lain-lain melayu kebanyakkan apa yg mereka dapat??kami sebagai melayu kebanyakkan akan memastikan geng-geng melayu ini akan terhapus dari keistimewaan ketuanan melayu...kami melayu baru mahu ketuanan ISLAM bukannya ketuanan melayu tanjak dan tengkolok,.

Tanpa Nama berkata...

Najib : Bumiputra dibantu.....

bila bumiputra dibantu oleh UMNO ?? sudah 50 tahun yg miskin tu masih orang2 melayu...selama ini UMNO hanya memperbodohkan dan menakut-nakutkan orang2 melayu agak dapat terus berkuasa !!

siapa bumiputra yg kaya kini??? yg kaya tu semua dari golongan UMNOPUTRA saje !!

cicit ngah layor berkata...

Kalau didengorkan cakap..bukan main sedap bunyinyer.Kononnyer nak bagi semuer ghakyat hidup senang. Komer jangan nak buat BOHONG...Pader saper kekayaan yg komer bagi tu?Bukan ker pader org2 komer yg jadi penyokong/pembodek komer.Ini semuer cakap2 nak menang undi,maklom ler PRU 13 dah tak lamer lagi.Kalau komer benor2 nak bagi ghakyat senang,ngaper lebih 50 tahun merdeka ghamai lagi ghakyat yg hidup bawah paras kemiskinan,terutamernyer org Melayu? Sepatutnyer dah tak ader dah org miskin di Malaysia ni.Komer pegi kekampong2 daerah Batu Gajah,komer tengok Kehidupan org Melayu,cukup sedih.Peluang keghojer terhad,banyak yg menganggor.Mujor ler ader bekaih lombong..dapat juger nangkap ikan talapia utk buat laok.Mujor ader pucok kangkong dgn pucok paku tepi lombong utk buat sayor.Keghajaan negeghi bukannyer nampak,keghajaan persekutuan lagi leeeerr!!!! Udah ler tanah kampong demer jadi lombong,nak hidup seleser sikit pon tak dapat.Yg kayer tokeh ciner,yg jadi barua, melayu.Jangan ler bercakap pasai kayer ghayer lagi selagi hati komer tu tetap busuk.Dengor pon sakit hati jer.Getek aku.

bet berkata...

sampai bilela melayu berak taik biru ni nk sedar?nt tanah kne jual,ckp kt anak org cina jahat.padahal melayu busuk tu yg buat kje

Tanpa Nama berkata...

brother isyam!,
penipu-penipu dari bangsa melayu hanya pandai tipu orang melayu?, mereka nampak cerdik bila tipu orang kurang cerdik.
kalau melayu Penang ditipu dan dilelong oleh geng eeee, melayu johor pula ditipu oleh geng melayu makan pasir. Melayu melaka pula ditipu geng melayu minat budak sekolah.

matlipat berkata...

Semua projek-projek tipu Melayu ni berlaku sekarang(sebelum PRU ke13).Ini satu natijah yang Allah tunjukkan kepada orang Melayu,yang masih bodoh,masih bangang,masih tidur lena,masih nak percaya pada UMNO,masih nak UMNO dulu,sekarang dan selama-lamanya.Kalau semua ini tidak membuka hati dan minda orang Melayu,tak tahulah.