Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 31 Mei 2011

NAK TIPU LAGI




SEMUA HARGA NAIK




PENGUSAHA DIMINTA TAK NAIKKAN HARGA BARANG -berita hairan

KUALA LUMPUR: Walaupun peningkatan tarif elektrik tidak dapat dielakkan, ahli ekonomi berpendapat pengusaha industri sewajarnya berhati-hati dengan tidak menaikkan harga produk dan perkhidmatan masing-masing secara mendadak bagi mengelak paras inflasi negara meningkat secara ketara.

Ini kerana peningkatan mendadak harga barangan dan perkhidmatan akan menjejaskan rakyat, seterusnya memberi kesan negatif kepada inflasi yang turut menjejaskan rakyat.

Ketua Ekonomi Bank Islam Malaysia Bhd, Azrul Azwar Ahmad Tajudin, berkata jika peningkatan harga tidak dilaksanakan secara beransur-ansur dan teratur, ia boleh menjejaskan sosioekonomi rakyat terutama mereka yang berpendapatan rendah dan sederhana.

“Meskipun kenaikan tarif tidak akan menjejaskan kira-kira 75 peratus pengguna yang menggunakan tenaga kurang daripada 300 kilowatt sebulan, namun boleh membebankan pengusaha industri untuk menanggung peningkatan kos.

“Kebiasaannya, apabila pengusaha industri tidak lagi mampu menanggung peningkatan kos, mereka akan memindahkannya kepada pengguna. Kesan rantaian ini boleh menjadi faktor kepada kenaikan Indeks Harga Pengguna (IHP) yang menjadi penanda aras inflasi di Malaysia.

“Kenaikan inflasi menyebabkan pendapatan yang boleh dibelanjakan oleh pengguna berkurangan. Kestabilan perbelanjaan pengguna penting kerana ia ialah salah satu penyumbang ke arah pertumbuhan ekonomi negara,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INGAT BOLEH MINTA MINTA...kah kah kah..

kah kah kah...INGAT INI APA....MENIAGA ZAMAN NABI KE?.... kah kah kah...

kah kah kah.... INI ZAMAN KAPITALIS....kah kah kah...

kah kah kah..KAPITALIS CARI PELUANG MENANGGUK DI TEPI LUKAH... kah kah kah

NOTA:
bila minyak naik dulu
gerombolan pakai towkay kedai mimnyak umum
tak gunakan perkatan hargha naik
guna selaras
guna rasionalisasi

kakli ini gunakan pula tok lebai dari bank islam pulak
nak bagi komen
tok lebai ini entah ia entah tidak
entah entah beli ijazah
entah entah lulusan sintok
kah kah kah

10 ulasan:

Stupid University berkata...

Malaysia antara yang termurah di dunia! Kah! kah! kah! Atau yang terbodoh? kah! kah! kah! kah! Murah lancau! kah! kah! kah! kah!

Non-Governmental Individual berkata...

nak kelirukan melayu. sbb melayu bodoh

cicit ngah layor berkata...

Teman tak ndak berdolak dalik pasai baghang mahai ni.Memang teman suker.Mintak2,ndak nyambot puaser ni,kerajaan naikkan lagi gheger beghaih,tepong dan guler.Bertambah lagi ler teman bertepok tangan.Teman tak ghisau,sbb teman memang orghang susah dr dulu lagi.Aper yg ndak diheghankan bangang mahai.Lepaih Maghrib semalam,dah duer org pemangkah UMNO meghongot pasai gheger baghang mahai pader teman.Jawab teman senang jer...wasiatkan ler pader ketughunan kamu pangkah parti cap kati tu selagi dier wujud didunier ni.Itu baghu semalam....belom lagi haghi ni,esok luser,tulat,tonggen.Biorkan ler baghang naik...sekali naik bermakner selangkan demer menuju kelubang kubor.Pader anak2 muder...komer jangan bughuk pintak.Kalau komer pangkah kati,bermakner sah ler komer bughuk pintak.

Tanpa Nama berkata...

nak bodohkan melayu lah,
antara termurah di asia,
antara terbaik di asia,
kah kah kah
antara terbodoh di asia,
antara perasuh tertinggi di asia,
antara perogol teramai di asia,
mana tidak ?
gerombo;an rogol siang hari 27 juta
penduduk...
kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

bayangkan bila semua org jalan kaki..tetiba kerajaan mengclaim semua selipar dan kasut adalah diberi subsidi. Kerajaan ingin mengurangkan subsidi selipar n kasut dengan alasan permintaan global yg meningkat dan kilang-kilang tidak dpt memenuhi permintaan global dan harga barang mentah utk membuat kasut n selipar meningkat naik dan harga kasut n selipar kita lebih murah dari harga di negara2 jiran.
pastu adanya selipar 97 dan selipar 95.. Selipar 95 kurang dr selipar 97..untuk yg berjalan laju anda digalakkan mengguna selipar 97, untuk org jg berjalan slow sila gunakan selipar 95..selipar 95 masih ditanggung subsidi kerajaan..untuk membeli selipar 95 anda mestilah menunjukkan pengenalan diri anda sebagai rakyat malaysia..Org negara2 jiran seperti Thailand n Singapore anda hanya dibenarkan menggunakan selipar97.
kalau x mampu beli selipar guna kaki ayam ajer

Tanpa Nama berkata...

Mana ada peniaga taknak naikkan harga barangan, kalau kos pengeluaran dah naik? kalau cakap macam ni, tak perlu Ketua Ekonomi Bnak yang cakap...makcik jual nasi kerabu atau keropok lekor tepi jalan pun boleh buat ulasan macam ni. Baik Berita Hairan minta ulasan makcik2 ni. kalau tak pun, minta ulasan Majid Satay Kebun Nyior di Penang.

sri hartamas

sri hartamas

yes berkata...

Orang pencen yang dapat setengah dari pendapatan semasa bertugas dulu boleh lah makan setengah pinggan sahaja.

Nampaknya rakyat semakin kurus tetapi pemimpin semakin gemuk.

Tanpa Nama berkata...

http://www.facebook.com/people/Azrul-Azwar-Ahmad-Tajudin/1059680760

ini gamaknya budak bangang dari bank islam ni.. kalo jumpa, kita pakat2 pijak si penggalakkan riba ini..

Tanpa Nama berkata...

*** EKSKLUSIF!!! ***
**************
kpd: pengusaha2, pembuat2, pengilang2, penjual2 & penjaja2

drpd: Ketua Ekonomi Bank Islam Malaysia Bhd, Azrul Azwar Ahmad Tajudin

perkara: permintaan, permohonan & rayuan supaya tuan2 sekalian tidak menaikkan harga barang2 dgn mendadak

tuan2, sepertimana tajuk perkara di atas, saya Azrul Azwar Ahmad Tajudin, sebagai Ketua Ekonomi Bank Islam Malaysia Bhd, dgn seikhlas2, setulus2, semahu2 & sesyahdu2 memohon jasa baik tuan2 sekalian supaya janganlah menaik, melaras & merasionalisasi harga barangan tuan.

ianya tidak baik untuk kesihatan ekonomi negara. dengarlah cakap saya sebagai Ketua Ekonomi Bank Islam Malaysia Bhd.

terimakasih.
**************

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

piut ngah layor berkata...

rakyat mesia murah hati kot...