Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 31 Mei 2011

SIAPA LELAKI KETIGA DENGAN ALTANTUYA KE MALTA?




SILA TEKA SIAPA JANTAN ITU?



nota:
siapa agaknya jantan ketiga
yang terbang bersama razak baginda
dan altantuya ke malta

apakah jantan itu zul nordin
yang sedang mencari doktor bisul?

apakah jantan itu zahrain yang datang
ke malta untuk melawat padang golf?

atau apakah jantan ke 3 ini ezam mat nor
yang terbang ke malta untuk mencari kotaknya yang hilang
kah kah kah



NAJIB AKAN DI PANGGILAN OLEH MAHKAMAH PERANCHIS - keadilan daily

Siasatan pemberian komisen pembelian kapal selam Scorpene kini memasuki peringkat perbicaraan terbuka di mahkamah Perancis.

Penyelaras Suaram, Cynthia Gabriel berkata Kementerian Pertahanan termasuk kerajaan Malaysia boleh disapina untuk memberikan keterangan, manakala bukti akan didedahkan sepanjang perbicaraan tersebut.

“Suaram dimaklumkan peguam, siasatan akan dimulakan beberapa minggu dari sekarang. Kes ini spesifik kepada pemberian komisen 114 juta Euro yang diberikan kepada syarikat Perimekar.

“Dalam siasatan sebelum ini terdapat penemuan 2 lagi bayaran komisen berjumlah 30 juta Euro kepada Thales dan 2.4 juta Euro yang penerimanya tidak lagi dipastikan,” katanya ketika sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor, di Jalan Maharajalela di sini hari ini.

Beliau memaklumkan, hakim dan pendakwaraya akan dilantik oleh Mahkamah Kebangsaan Perancis, manakala siasatan akan lebih terbuka dengan bukti didedahkan di mahkamah.

Menurut Cynthia, memberi atau menerima komisen adalah salah bagi undang-undang, kerana Perancis telah menandatangani konvensyen Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) yang melarang komisen bagi sebarang urusniaga pembelian senjata.

“Kes ini menjadi lewat kerana karenah birokrasi. Perbicaraan ini cuba membongkar pihak mana yang memberi komisen, sama ada pihak di Malaysia atau Perancis,”ujarnya yang menambah, kes ini menjadi isu penting menjelang pilihan raya di Perancis.

Dalam pada itu, Suaram mengalu-alukan tawaran Menteri Pertahanan, Ahmad Zahid Hamidi yang mahu tampil ke mahkamah untuk membantu siasatan.

“Beliau mengatakan bahawa Kementeriannya menghargai inisiatif yang kami lakukan. Walaupun bukan dia yang menjadi Menteri pada waktu urusniaga itu dilakukan, tetapi bagi mewakili kerajaan Malaysia ia cukup membantu.

“Kita berpegang kepada kata-katanya. Kita akan pastikan dia tunaikannya,” ujarnya.

Dalam pada itu Cythia memaklumkan, sehingga kini, peguam yang mewakili Suaram memberi khidmat guaman secara sukarela, atau ‘pro-bono’.

Justeru, bagi menampung kos guaman dua program bagi mengumpul dana iaitu majlis minum petang pada 21 Julai di Pulau Pinang dan makan malam pada 23 Julai di Kuala Lumpur menjangkakan kutipan sehingga RM 100,000.

Peguam yang mewakili mereka, William Bourdon akan hadir ke majlis tersebut bagi memberikan taklimat berhubung perjalanan kes dan sistem perjalanan perundangan di Perancis.

Suaram turut mengalu-alukan sebarang tajaan dana melalui bank Hong Leong di akaun bernombor 0300-0065-200. Manakala, perkembangan mengenai program ini boleh diperolehi melalui maklumat di laman web rasmi www.suaram.net

NOTA:
inilah berita baik untuk rakyat malaysia
kita semua bergumbira
apabila mahkamah peranchis akan memanggil
najib razak untuk disoal siasat tentang
pembelian kapal selam
rakyat mahu tahu apa hubungan najib dengan altantuya

rakyat juga mahu melihat najib dalam kandang saksi si paris

lepas kena soal siasat
bik mama boleh lah bershopping di paris

nota:
napa mat mongol senyap saje
ajak laaa belia bergerak maju
untuk melawan peranchis kah kah kah

11 ulasan:

Lang berkata...

kahkahkah... tiket kapal terbang itu tulen?
kahkahkah... razak baginda perlu bersumpah yang dia hanya berdua sahaja
kahkahkah... isteri RM menyorok dibalik punggung suaminya...
kahkahkah... hakim perancis boleh beli tak?
kahkahkah... peguam yg nak datang tu dah tempah uniform?

loyar buruk padang kangor berkata...

ape susahnyer ... dier boleh mintak Tun azmi jadi hakim mahkamah sane nu .., empattail jadi pendakwa raye .. beraheng katok jadi saksi, shahreezat eee jadi peguambela ... hwah hwah hwah ... alibi ... paling mudah ambik bik mama jadi alibi (unquestional alibi) hwah hwah hwah ...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Dulu , Rahim Thambi yang rogol.
Tapi , Guan Eng yang duduk dalam penjara.

Mungkin ke , Najib yang entot dan rasuah dan bom.
Tapi rengkok dalam penjara ialah Zahid hamidi?

Kenapa tak boleh?
Dulu , orang lain yang ber kata-kata.
Tapi , wartawan pulak yang dikenakan akta ISA.

Stupid University berkata...

Cubalah sogok Perancis dengan beli kapal selam yang tak boleh selam lagi! Kah! Kah! Kah! Lepas tu rasionalisasikan minyak petrol pulak! Kah! Kah! Kah! Bila rakyat tanya, keluarkan video sex! Kah! kah! kah! kah! Pergi lancaulah dengan kerajaan mat mongol nie! Kah! kah! kah! kah! kah!

Tanpa Nama berkata...

Hairan ya, nama Altantunya apabila dibangkit oleh ahli parlimen dari parti pembangkang ( anak Karpal Singh) dikenakan tindakan. Kini jika jadi betul Najib akan disapina, ini berita bestlah kerana Najib dan pemimpin tertentu UMNO bagaikan kebal untuk disapina bagi kes-kes besar, maklumlah peguam negara dan hakim kita orang-orang kurang bijak bistari dan berdikari. Nanti Najib kata saya tak kenal langsung siapa itu Altantuya, semua itu adalah fitnah belaka. Nanti macik Felda dan Melayu bangan di kampung atau di Utusan Meloya akan benggong apa ni mahkamah antarabangsa ni? Satu konspirasi dan menjatuhkan jati diri,agama, banga dan negara Melayu! KAKkakhkakh....!Suatu perkembangan yang sangat di 'looking foward'

kalbunUMNO berkata...

jangan lupa zooo nordeen al-Bisuli akan menjadi peguam najib di PARIS.

Menteri taugeh berotak kera,
Lagak berani mencium keris,
Dengan besar hati ucapan mesra,
"Selamat datang najib ke Paris".

Tanpa Nama berkata...

kita kene pertahankan putrajaya..so kita kene serang perancis..tidak boleh tidak..perancis ni kapir cam cina..kita melayu adalah bangsa paling agung di dunia..yahudi ngn rom pon x sama level ngn melayu.. hidup melayu!!!!!
PERKASAM..PUKIDA..Tiga Line, suma kene standby mode perang bersedia gadaikan nyawa anda sebab pemimpin Melayu teragung nak kene tangkap..kita attack perancis pakai kapal selam..

Tanpa Nama berkata...

aku masih ragu apakah najib akan dipanggil...kekadang ini cuma sensasi suara keadilan...mana briter dari paris yg memungkinkan najib akan disapina?TT tolong cari paper paris sbg bukti citer bab ini...

jika tidak ini akan jd senjata makan tuan...awas gerombolan akan cuba tang mana pun utk slamatkan nyawa mreka...

Tanpa Nama berkata...

ooops....aku baru baca akhbar paris tu...sori TT...

Tanpa Nama berkata...

Meh kita anak muda beramai-ramai mempertahankan pemimpin elit Melayu, anak bangsawan dari Pekan Pahang yang X pernah rasa hidup susah & tak tahu penderitaan rakyat marhaen dan yang tak pernah pun bersekolah di Malaysia apa tah belajar & diajar oleh para professor kangkong tempatan yang hidup nya membodek sahaja!!Mari kita C4 mahkamah Paris, berani dia mendakwa Najib pemimpin kebal kami!!
¬ Maria ¬

BN BODOH berkata...

grabbed by the ballsssssssss

al padan al muka........


duit banyak banyak nak sumbat mana? masuk lubang mana?

harta bertimbun nak kasik sapa? lelong kepada 40 penyamun? carpet mahal2 losmah mana mau gulung? buat laaaaaa charity. kasi kepada orang2 miskin.......anak2 yatim.........

hahahahhahahhahahahhahahaha