Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 31 Mei 2011

BERITA BAIK UNTUK KE JALAN RAYA




HANYA SATU JAWAPAN : LAWAN!



nota:
masanya telah tiba
masanya telah sampai
hari nya ialah hari ini
masanya ialah sekarang

kita bangun dan lawan!


HARGA ELETERIK DIJANGKA NAIK SETIAP ENAM BULAN -mkini

Tarif elektrik di negara ini akan dinaikkan setiap enam bulan bagi tahun-tahun berikut supaya selaras dengan kenaikan harga gas asli yang dijual Petronas kepada pengeluar tenaga.

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan AirPeter Chin berkata kerajaan pada dasarnya telah bersetuju mematuhi mekanisma 'Fuel Cost Pass Through' (FCPT) yang akan menentukan kadar tarif pada masa hadapan.

“Kuantum kos bahan api (cent/kW unit) akan disalurkan kepada pengguna berdasarkan harga sebenar bahan api iaitu gas dan arang batu yang digunakan bagi menghasilkan tenaga bagi tempoh enam bulan,” kata Chin di Putrajaya semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...6 BULAN SEKALI NAIK....m kah kah kah..

kah kah kah...TAK KAN ORANG RAMAI TAK SEDAR....kah kah kah...

woit... KERAJAAN GEROMBOLAN HANYA BERI KRONI JADI SENANG....kah kah kah...

kah kah kah...KRONI KAYA RAYA.... RAKYAT MISKIN PAPA.... kah klah kah....

woit....TAK KAN TAK SEDAR LAGI..... kah kah kah...

kah kah kah...JANGAN LUPA SEMBILAN JULAI.... kah kah kah...

kah kah kah...HARI KEMARAHAN KITA SEMUA..... kah kah kah

kah kah kah...KITA TURUN BERAMAI-RAMAI... kah kah kah

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah..kah...

1 Jun jangan lupa lak yer ...

Ada appointment kat mahkamah ...

kah..kah..kah...

cicit ngah layor berkata...

Memang siai dan bughuk pintak pader saper2 yg memangkah parti cap kati.Betoi2 siai dan betoi2 bughuk pintak.Duit yg sepatutnyer disimpan utk anak yg ndak pergi U,habih ditonggah pader IPP kroni pemeghentah.Kesudahannyer,anak jadi pengutip besi bughuk.Duit yg sepatutnyer disimpan utk bekai tuer,utk beli ubat kalau sakit.... habih dibagi pader golongan keparat yg tak peghonah kenyang menghisap daghah ghakyat.Kesudahannyer,mati jegang dighomah.Penghisap2 daghah tu ader ambik tau? Ader demer ambik tau komer dah makan ker belom? Ader demer ambik tau atap ghomah komer bocor ker idak? Demer tak akan ambik tau.Komer pon dah sedier maklom,saper keparat2 yg jadi tokeh penghisap daghah tu.Puak2 tu ler yg bagi talian hayat pader gerombolan....tak ader keparat2 tu,gerombolan akan tumpor.Olih itu....jangan pikior panjang,bulatkan hati....buang gerombolan dan buang ahli2 keparat tu sekali.Tunjukkan yg komer ader 'power'.Teruskan...

Tanpa Nama berkata...

sbb apa kena 9 julai..knapa x awl kan? x sbr dah nih.aku dh mrh sgt dgn perompak2 ini..

Tanpa Nama berkata...

Secara halus kjaan memaksa rakyat membayar harga kemakmuran dgn kos yg tinggi drp upah yg kecil atau bantuan subsidi akan ditarik.. dikhuatiri nanti bajet akan defisit dan pengagihan ekuiti tdk setara/saksama(?). But just open your eyes and read behind the lines: The govt is you and you've elected the leaders who are competent but only on spending spree for super-structures and mega projects while glaringly enriching their cronies on the pretext of development and public interest. Tapi jgn lupa kita bukan negara miskin dan jika betul pun ada agihan ekuiti tak perlu hadap pada subsidi atau menagih 30%hak melayu sebab subsidi katanya candu.Satu lagi dalah candu agama..Maka kitapun akur subsidi ditarik balik demi khalifah-lanun yg tak kenyang-kenyang mencekik darah rakyat yg kononnya 'telah diternakkan'. Ini bermakna rakyat mesti tanggung kos kemewahan mereka DULU, utk anda sisa hampeh yg kosnya pun akan dinaikkan melalui antaranya, bil elektrik. Woit, syusah sangat nak faham ke? Tak faham jugak pegi mampos laaa!! (pinjam tt).Buang masa merapu sbg rakyat tak punya prinsip dan nilai kemanusiaan.

Tanpa Nama berkata...

Ini adalah masa yang sesuai untuk makcik2 dan pakcik2 Felda menghantukkan kepala masing2 ke dinding kerana kebodohan mereka memangkah gerombolan penyamun ini dan sekali gus melanjutkan lesen mereka untuk merompak negara dan menaikkan semua benda dan perkara yang boleh dinaikkannya sesuka hati mereka. HANTUK JANGAN TAK HANTUKKK!!!

panglima berkata...

bro tak nampak ke...ini nak bawa kepada "kos elektrik sekarang mahal, setiap 6 bulan kena naik...kita kena setuju untuk buat nuklear"

Tanpa Nama berkata...

1malaysia rakyat didulukan...
untuk menerima kenaikan...
setiap 6 bulan...
padan...

pantun 4dikerat
untuk rakyat

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Gila apa kerajaan BN.

Takkan tak pandai cari duit selain dari menindas rakyat sendiri.

Aku baru bercadang nak pasang aircond kt rumah aku tapi kalau setiap 6 bulan tarif naik, kopak poket aku.

BN pukimak!!!!

Tanpa Nama berkata...

apa nak buat???

telan saje lerrrr.....

GST naik 6% ....mereka up 7% utk bil TNB....

well done gomen!!!! jasa anda akan dikenang hingga kiamat....

org melayu masih dimomokkan dgn tanah melayu akan di gadai oleh DAP dan anwar!!!

selagi org melayu masih takut nak berubah....selagi tu lah mereka semua tak kan kemana!!!!

asyik kene jer!!!! sampai kiamat!!!

mengenyangkan org yg dah kaya!!!!

kaya bertambah kaya....kalo mati pon boleh timbus pakai duit million2 ajer!!!!

apa yang aku boleh dapat kalo aku sokong gomen sepenuh hati????

elllllekkkkk!!!!!

jaga kau org semua kat peti undi yer!!!!

azmie berkata...

"1% akan disumbangkan kepada Dana Tenaga Boleh Baharu bagi menampung kos tinggi penjanaan elektrik menggunakan tenaga boleh diperbaharui oleh pemaju bebas atau individu". kepala butuh. ipp tambah kaya la. pukimak haram jadah

anti kezaliman berkata...

... memang rakyat di dahulukan ... didahulukan untuk ditipu, di dahulukan untuk di susahkan ... kita jangan harap diorang nak bela basib kita ... diorang lebih suka membela para kroni dan para cukong je .... braheng katok al mangkuk ... kata nak bela rakyat..., mana perkasam, pukida ... tak bersuara pun ....