Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 13 April 2012

BERITA BAIK UNTUK 500 RIBU YANG AKAN BERDEMO DI DATARAN




MARI BERSAMA MEMBUAT SEJARAH


demo bersih yang lalu
ramai yang tercicir
ramai yang tak sempat datang
ramai yang tak dapat masuk ke kuala lumpur


ramai juga yang menyesal tidak bersama

kali ini jangan tercicir
kali ini jangan tak datang
kali ini buat perseduiaan awal

sila:
tempah tiket bas
tempah tiket keretapi - paling selamat
tempat bilik menginap


datang sehari awal agar sempat masuk
ambil cuti sehari


sila:
cari bilik tumpangan dlam kota
sila cari masjid untuk berteduh
anak muda yang tak ada duit
sila bawa sleeping beg

sila ikuti tukar tiub
untuk arahan terkini
blog tukar tiub
adalah blog saheh
tentang duduk bantah dataran merdeka

NOTA:
kali ini
kita pastikan
500 ribu turun
ini kekuatan kita
ini niat dan akidah kita
untuk memastikan pailihan raya nanti
bersih dan adil

jika kita gagal
makan ini adalah kesilapan sejarah
yang akan dibayar harganya oleh jenerasi
muda dan jenerasi yang belu lahir

jika kita berjaya mengumpul 500 ribu
maka kita membuat sejarah!


HIJAU AKAN TURUN KE KLCC DAHULU




8 DEWAN HIMPUNAN CINA SOKONG HINPUAN HIJAU
- mkini

Lapan dewan perhimpunan Cina daripada lapan negeri secara terbuka menyatakan sokongan terhadap Himpunan Hijau 3.0 dan mengajak orang ramai hadir ke KLCC, Kuala Lumpur pada 28 April ini.

Dewan itu yang memayungi kebanyakan persatuan Cina di negeri masing-masing menyatakan pendirian itu dalam kenyataan bersama mereka hari ini - tindakan yang jarang berlaku sebelum ini.

Dewan terlibat daripada Kuala Lumpur dan Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Pulau Pinang, Johor, Perlis, Sarawak dan Terengganu.

"Tanpa dijangka, Ketua Pengarah Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB) Datuk Raja Abdul Aziz Raja Adnan baru-baru ini mendedahkan bahawa Lynas diberikan lesen mengimport bahan mentah dan sisa simpanan sementara. Kami akan kecewa berhubung perkara ini.

"Oleh itu, kami mengajak semua rakyat dariapda seluruh negara yang peduli terhadap isu alam sekitar untuk hadir dalam perhimpunan 28 April di KLCC, untuk menyatakan muafakat masyarakat sivil menolak bahaya alam sekitar," kata kenyataan itu.





NOTA:
menurut yb mahfuz
ada perancangan sulit
untuk memberikan kad pengenalan
kepada pendatang asing dan pendatang haram

satu - task force - yang dipimpin oleh pegawai
tertinggi kerajaan sedang menjalankan rancangan jahat ini
untuk memastikan gerombolan terus beerkuasa

tugas kita ialah mengagalkan rancangan ini

kerja jahat ini akan gagal jika 500 ribu turun ke dataran merdeka!


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

x nuke!
x lynas!
x kotor!
kami nak bersih 3.0!
abu!

-average joe-
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI ABU (LET'S LEARN AND UNDERSTAND ABU)

Tanpa Nama berkata...

sudah2 lah menyusahkan org..
kita tunggu je Pilihanraya

tuntutan bersih 2.0 sebelum nie kan sebahagianya dan diterima
apa lagi..

aduhai kenapalah menyusahkan

syabas.. PPSMI/ISA/BERSIH 2.0 semua dah cool..yang terkini ANTI PTPTN/LYNAS.

..agak2 kat mana bahtera si Tanggang hari ni ek?

anak liar berkata...

insyaallah yg baik2 saja..hehe..Go Bersih...

anak semerah padi @ kg konggo berkata...

Para peniaga sambilan boleh menambah pendapatan di dataran merdeka pada hari tersebut. Mungkin boleh fikirkan untuk jual air kotak, air bancuh, bugrer, rokok, jagung rebus, keropok leko, makanan segera dan sebagainya. kalau jual dengan harga berpatutan tentu ramai yang akan membeli. Kalau sorang beli RM1.00, dengan jumlah 500 ribu orang, kita mampu menjana RM500 ribu hinggit.

Sapa kata Bersih 3 akan merugikan peniaga?? Mereka yang percaya pada tv 3 1/4 dan utusan meloya sahaja yanf berfikiran demikian.

Aku plan nak jual mineral water. Aku akan jual RM1.50 sebotol. Klu korang nampak mamat rambut panjang berikat dan berbaju kuning menjual air mineral...... dia adalah aku!
jangan segan untuk menyapa dan membeli!