Rabu, 14 Ogos 2013

KEMPEN MENENTANG MALAPETAKA BERMULA




sila layari facebook ini:
https://www.facebook.com/angkatanpembebasanbangsamalaysia


ANAK MUDA
PEMULA SEJARAH

Sedang mengelamun bersendirian tiba-tiba datang bayangan sosok-sosok yang aku kenali. mereka ialah tokoh-tokoh sejati perjuangan negara. Dr. Burhanuddin Al-Helmy, Ahmad Boestamam, Pak Sako, Ibrahim yaacob, dan Rashid Maidin. 

Mereka tersenyum melihat aku. seraya mereka berkata, "Kami boleh menumbangkan British Dan UMNO secara total tetapi sengaja kami tinggalkan sedikit untuk kalian supaya kalian kenal siapa UMNO, kenapa Kami menentang mereka? kenapa PKMM keluar dari UMNO? 

dan kenapa kami begitu giat dalam gerakan massa?. Pasti soalan-soalan itu telah pun terjawab dizaman kalian". Aku hanya tersenyum mendengar kata-kata itu. tiba-tiba bayangan sosok-sosok yang aku kagumi itu hilang, lamunan itu terhenti. Aku terus tersenyum sendiri.


KIBARKAN
BENDERA RAKYAT


SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
---------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

macam pernah dengar je pesann tu...
Pffftt!

Tanpa Nama berkata...

Siang2 buta da mabuk tua kutuk ni.

Tanpa Nama berkata...

dengar pulak pesanan yg ini:
"MCA’s direction more important than party polls, says Soi Lek"

ini 1 lagi ayat silap mata oleh kaki kelentong bertaraf grand chibai sebagai cubaan mengubah haluan pandangan demi mengelak kemungkinan berlaku pertandingan kerana khuatir diri jatuh tergolek-anjing dari kedudukan atasan yg menjanjikan sejuta satu peluang, pilihan dan pulangan samada berbentuk jawatan, projek, gaji/elaun, yuran/komisyen, kuasa, pengaruh, prestij, malahan lendir amoi di bilik hotel

selamat beraya sambil berpesan2!

-average joe-
klakka-la.blogspot