Rabu, 14 Ogos 2013

UNIVERSITI KETUANAN MELAYU PRODUK REJEK



UNIVERSITI KETUANAN MELAYU

 YANG BODOH MASUK UNIVERSITI
salam TT.Sekarang aku sangat hairan.Yang bodoh pun boleh masuk universiti. Tiada lagi orang nak buat kerja-kerja bawahan. Maka datanglah berpusu-pusu manusia Banglasia mengotorkan malaysia. Sebab manusia bodoh pun boleh masuk U. Yang penting semua yang bodoh terus belajar dengan PTPTN. Mengapalah teruknya negara ni?

 Dizaman 80an yang tidak berkemampuan belajar, mengambil tempat pekerjaan di sektor bawahan, maka tiadalah kekurangan tenaga buruh. Sekarang pendidikan dijadikan lobang untuk kroni cari duit. Buat apalah belajar sekadar untuk berhutang. Pergilah cari makan walaupun kerja itu nampak selekeh, tapi setiap pekerjaan adalah kerja yang mulia, walaupun terpaksa mengangkut sampah.

 Di negara barat walaupun kerja buruh kasar nampaknya selekeh, tetapi minda manusia negara barat sangat professional dan mengganggap setiap pekerjaan adalah sebagai satu karier. Adalah merugikan negara sekiranya manusia yang tak mampu belajar dan tak layak disuruh belajar, kerana ia akan merosakkan on KETUANAN MELAYU PRODUK REJECT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/13/13


IBRAHIM ALI LULUSAN UITM

Asas penubuhan UiTM mmg untuk bantu melayu yg tidak berpeluang masuk universiti. UiTM memang second class university. W/pun ramai yg mcm Ibrahim Ali tapi ramai jugak graduan UiTM yang bantu ekonomi negara. UiTM akan beri ilmu supaya melayu-melayu bodoh ni boleh cari makan w/pun otak kurang cerdik semasa di sekolah. (sekurang-kurangnya takde laa buang masa tak tentu hala bila tak lulus SPM) Bro TT, ini kerana UiTM percaya setiap individu berpeluang untuk berjaya kalau diberi peluang lanjutkan proses mencari ilmu.

 Ilmu kat sekolah tak sama mcm ilmu dari universiti bro. Aku bagi contoh ilmu dari Fakulti Senilukis dan Senireka UiTM. Ini ilmu praktikal dan vokasional yg sukses. Sekarang ni banyak pulak "so called" First Class Uni yg offer kursus ni. Cumanya, seni yg terhasil masih seni membodek sebab sepanjang proses pencarian ilmu itu, kepala otak graduan dibonsaikan. Tapi sekurang-kurangnya otak graduan melayu-melayu ni boleh berfikir untuk cari makan untuk diri sendiri atau bantu on KETUANAN MELAYU PRODUK REJECT


SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepda
warga kota tanpa tempat tinggal
-----------

3 ulasan:

curiuosct berkata...

UiTM memang second tier university..ramai member seangkatan aku yang terima offer masuk UiTM lepas kena tendang dengan UTM.Lepas dorang masuk UiTM kebanyakannya graduate dengan first class degree..

Yong berkata...

Salam TT

Calon siswa reject. Hasilnya juga jadi reject. Ini penemuan kajian demer sendiri.

http://yongsukakuning.blogspot.com/2013/08/bongkar-kajian-uiitm-menunjukkan.html

Sampai bila Melayu harus dimalukan begin?

Tanpa Nama berkata...

Sekarang nie musim PJJ (Program Pendidikan Jarak Jauh) kat universiti. Kebanyakan pelajarnya
terdiri dari pak cik2 dan mak cik2 kerja kerajaan yang sambung degree. Tempoh masa belajar untuk habiskan satu semester lebih kurang sebulan.
Dalam sebulan tue lah mereka akan lalui proses pendaftaran, kuliah, buat tugasan dan peperiksaan. Diorg belajar ilmu dalam sebulan
jer sedangkan pelajar sepenuh masa perlukan tempoh 5 bulan untuk habiskan satu semester. Itu satu hal.

Kemasukan diorg nie pun ada manfaatnya juga. Bagi pelajar sepenuh masa yang tak pulang ke
kampung, diorg boleh buat duit..Caranya ambil upah buat tugasan pak cik2 dan mak cik2 PJJ
nie..Satu muka surat biasa bebudak ni cas RM 10.

Bukan susah sangat pun. Cari maklumat kat internet lepas tue copy paste je lah. Kadang2 tajuk tugasan tue sama jer dengan tajuk tugasan pelajar sepenuh masa. Jadi copy paste je lah tugasan tue. Nak untung lebih, taip lah ayat meleret2 dan panjang2 supaya muka surat tugasan tue banyak. Lagi banyak muka surat, lagi banyak
lah duit masuk..

Lepas tue, cari klien pak cik2 dan mak cik2 PJJ yang amik kos pengajian yang sama..Tapi pastikan
yang mereka tue bukan kawan rapat...Kemudian, guna tajuk tugasan yang sama untuk buat tugasan diorg...Jadi tak yah lah nak susah2 cari isi baru untuk tajuk baru...Pakai tajuk tugasan yang sama sahaja...Cumanya hanya tukar ayat2 sikit dan kedudukan isi2 penting sahaja..Misalnya untuk mak cik PJJ, isi no 1 dia, letaklah dekat isi no 5 bagi pak cik PJJ 2...

Untuk satu tajuk tugasan yang sama, carilah 10 klien Pak cik2 dan mak Cik2 Pjj...satu muka surat rm 10..biasa buat dalam 15 muka surat..RM 150 dan untuk satu klien..kalau 10 klien rm 1500 dah..

Kalau nak kaya lagi..kena lah rajin skit...buat dalam 2-3 tajuk lain...kemudian carilah 10 klien
untuk setiap 1 tajuk tue..peh..untung...

Yang lagi gua tak boleh blah, ada klien aku dulu tue dari kalangan cikgu2 diploma yang sambung degree..fuck punya cikgu2...kat sekolah kau sikit punya marah bila pelajar kau meniru dalam periksa..siap cakap dan herdik budak tue dengan kata "bodoh", "perosak bangsa", "berdosa", "tak
ada masa depan"...tapi bila aku lihat dengan mata aku sendiri, baru aku tahu hal yang sebenarnya...rupa2nya pelacur dan pondan tue jauh lagi mulia dari cikgu2 yang mcm nie...


yang lagi gua tak boleh blah, bila hasil tugasan tue aku dah bagi kat tangan diorg dan duit rasuah tue aku dah amik, diorg siap boleh cakap mcm nie "dik, senyap2 taw dik..kalau kantoi, matilah akak"..bahkan ada klien aku tue ustazah (cikgu kos agama)...fuck..fuck...fuck...

bila diorg dah submit tugasan diorg dan keputusan result dah keluar..ada yang hantar mesej kat aku ucap terima kasih..sebab result diorg ok...yang paling lekeh pun aku dengar dapat B- jer...fuck..padahal aku buat cincai2 dan copy paste dari internet jer...

tapi banyak org cakap yang PJJ nie semua pasti lulus...yg penting hantar tugasan dan datang periksa...itu sahaja...jarang yang
sangkut...lepas dah konvo, dapat naik pangkat dan naik gaji...

yang cikgu2 diploma naik pangkat gaji degree..lepas tue kat sekolah sembang ngn anak murid dia betapa susahnya dia nak dapatkan segulung ijazah..kah..kah..kah...

dunia apakah yang sedang aku huni nie???...

tapi dri pengalaman aku, duit kotor yang aku dapat tue tak pernah berkat..kdg2 tak sampai seminggu dah abis...habisnya tak tahu ke
mana....skang gua dh cuci tangan..