Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 Julai 2010

BERITA MENGGEMPARKAN !!!!





RAKYAT DI TIPUKAN MELAYU DI BODOHKAN





EDITOR DIARAH ELAKAN PERKATAAN BARANG NAIK
- mkini

Dalam usaha mengelakkan kecaman rakyat terhadap pengumuman kenaikan 5-dalam-1 oleh Najib Razak semalam, semua media yang dikawal kerajaan diingatkan supaya tidak menggunakan perkatan 'barang naik' dalam laporan mereka

Ketika taklimat di Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya, petang semalam, pengarang berkali-kali diingatkan agar perkataan "barang naik" itu perlu dielakkan.

Sebaliknya, mereka diberitahu supaya menggunakan “pelarasan harga” atau “rasionalisasi subsidi”.

Taklimat berkenaan dikendalikan oleh penasihat media perdana menteri dan editor berkenaan memberitahu Malaysiakini ia dijalankan dalam suasana yang mesra.

KAH KAH KAH…

woit…. INI LAH CARA NAK MENIPU MAK CIK FELDA…. kah kah kah..

kah kah kah… INI LAH CARA NAK MENIPU PAK CIK DI KAMPONG…. kah kah kah..

kah kah kah… HARGA BUKAN NAIK… TAPI SUBSIDI DI POTONG…. kah kah kah..

kah kah kah…BARANG BUKAN MAHAL…. TAPI KENA BERI DUIT LEBIH SIKIT…kah kah kah..

kah kah kah…. RUMAH BUKAN SEMPIT…. HANYA TAK ADA TEMPAT NAK BERLUNJUR…kah kah kah..

kah kah kah… FELDA BUKAN BANGKFRAP….. HANYA DUIT TAK ADA…. kah kah kah..

kah kah kah…. MELAYU BUKAN BODOH…. HANYA SENANG DI TIPU…. kah kah kah

kah kah kah... SUAMI I BUKAN GEDEBAB..... DAGING SAJA YANG LEBIH ...kah kah kah

30 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ooo.. macam ni caranya membuat tapai melayu

Tanpa Nama berkata...

arak, judi dan amno babi bukan haram cuma tak halal saja....!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kesian orang2 Melayu ditipu oleh menteri yang berbangsa Melayau....

Ya Allah Ya Tuhan ku....KAU jahanamkanlah mana2 menteri yang tidak berhati perut sanggup menipu dan menindas bangsa sendiri.

Tanpa Nama berkata...

"melayu bukan bodoh, tapi mudah ditipu"
perghh!!! cam sial je lu isham

berbahagialah mereka yg mudah ditipu
kah..kah..kah...klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Media yang dikawal kerajaan diingatkan supaya menggunakan perkatan 'barang mencanak'.

mtgbertam berkata...

Akhbar-akhbar arus perdana juga patuh pada garis panduan berkenaan dan tidak memperbesarkan isu berkenaan.

Berita Harian memilih “harga baru” manakala Utusan Malaysia pula dengan tajuknya “subsidi diselaras”

Sinar Harian yang baru-baru ini dirasmikan oleh Najib pula memilih menyiarkan laporan itu hanya di muka surat 4 akhbar itu.

Akhbar Cina yang lazimnya dilihat lebih berkecuali juga patuh dengan arahan itu.

Hanya satu sahaja yang menggunakan perkataan “harga naik' di muka depan manakala lima akhbar Cina yang berpangkalan di Semenanjung melaporkan kenaikkan itu sebagai “harga baru”.

Harian NST juga tidak menyiarkan berita itu di halaman utamanya tetapi memilih tajuk kecil “antara yang terendah di rantau ini”.

Harian milik MCA, The Star memaparkan tajuk “Gov't bold move will have minimal impact on people, says PM”.

Harian Tamil Makkal Osai dan Tamil Nesan (yang dimiliki MIC) langsung tidak menyiarkan berita kenaikkan harga itu. (LANGSUNG TARAK BERANI)

Tanpa Nama berkata...

Ha...Ha...

Melayu yang mudah ditipu,
MELAYU FELDA,
MELAYU KAMPONG,
MELAYU HULU,
MELAYU BANGANG,

MELAYU BACA UTUSAN MELOYA,
BERITA HAIRAN,
TENGOK TV RTM(Rancangan Tipu Melayu)
TENGOK TV 3SUKU,

MELAYU SUKA SAINS DAN MATEMATIK
DALAM BAHASA INGGERIS,

MELAYU HAPRAK,
MELAYU KATAK,
MELAYU ZOO,

Hai ..UMNGOK...
Hangpa buat la apapun
Pasai bangsa sebangsat dgn hangpa ada,
Di cerok2!

fywkyip berkata...

4 billion UNTUK prime minister department, 700 million DARI rakyat. WOW!

Saiful berkata...

jolok jari tu dlm punggung seepol, poodah..ni madey punya trik ..mat mongol ni dok p berguru dgn mamak tu..tak dak cara lain naik harga..tak leh ka kalau tak dak subsudi tapi harga tak naik..bukak saja pasaran tu..biar semua org boleh niaga gula..mai kita tgk betu ka gula tu mahai sangat..kalu mahai ..tak pa..kami bayaq..asal pasaran terbuka..ni sorang saja bawak masuk gula..gila punya negara..sampai bila nak naik..gaji tak naik2..duit subsudi sah ..akan digunakan masa pru nanti..buat projek kata nanti bn buat..poodah..duit tu duit semua org la..tak leh jadi menteri ..cakap saja..berlambak boleh jadi..buang dlm longakng saja la..bn ni..yg kaya cukong juga..

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

Inilah kejutan yg selalu disebut Najib dlm beberapa kenyataan akhbar! Bukan nak bubar Dewan Rakyat! BN nak kantoi ke kalau buat PRU sekarang! Saya dah agak lama dah Najib akan bermain reverse pskologi. Inilah hadiah terbesar BN kepada org Islam menjelang Ramadhan! Ahlan wasahlan harga SELARAS! kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

betul...betul....betul....
1FUCKMALAYSIA.

Tanpa Nama berkata...

salam sahabat,

bodo la diorg nie. agak2x kalu dah tau ada MP or ADUN BN yg dah nak mampos, badjek pilihan raya elek, or takde duit nak suap fail submarine, kasi bikin la special draw hari2x kat magnum, toto & kuda.

setakat nak cari rm 750M satu bulan je bole dpt.

amacam idea. ada best tak???

wakakakakak...

Ketuanan BabiPutra berkata...

ape la pembangkang nie. ckit2 nak bangkang. dr dulu sampai sekarang ape yg kerajaan wat semue tak kena.

kalao pandai sgt cube la perintah Malaysia nie. Konfem malaysia akan bangkrap kalau anwar jadi PM.

Rakyat Malaysia masih bijak utk menilai pembohongan pmbangkang. mereka sedar bahawa hanya umno sahaja yg dpt memerintah malaysia sejak merdeka lagi.

kpd org Melayu, jgn terpengaruh ngan blog di internet sbb byk yg putar belit. internet dikawal oleh pembangkang. jgn bace harakah, suara keadilan, semua tu suratkhabar penipu.

banyakkan membaca Utusan dan berita harian sbb suratkhabar tersebut memberikn maklumat yg telus dan tepat kpd rakyat. dapatkan berita dari RTM dan TV3.

Kalau asyik bace media pembangkang makin hari makin banyak org melayu jadi bodoh.

Tumbangkan Pakatan Rakyat...
Hidup UMNO.....
Hidup Ketuanan Melayu......

Allah sentiasa di pihak yg benar. Semoga Allah membalas kejahatan pembangkang.Amin....

-Ketuanan Babiputra-

Tanpa Nama berkata...

najib bukannya PENIPU, beliau cuma BERCAKAP TIDAK BENAR serta BERAK DIATAS KEPALA saja.

inilah kerja setiap hari Jabatan Perancangan Strategik Negara, menjadi balaci kepada media kerajaan. Untuk TV, semua mesti pakai songkok hitam, baru boleh masuk TV. Kalo pakai songkok putih, tak boleh masuk TV. Afdhol lagi, pakai macam GST.

Penanggah berkata...

LAGI2 MAU TIPU OLANG KAMPUNG.. MANYAK BUSAT PUNYA CILAKAK!!..

Tanpa Nama berkata...

Akhbar TT pula melapurkan bahawa semua barang naik kecuali satu sahaja yang turun, iaitu lancau!

Tahun depan lak depa akan naik fobia dgn "pelarasan" lalu guna istilah neo-apco c/oUMNO yang baru, iaitu "najibulunak" atau "rosmawangi" masing-masing utk melunak/mewangikan sebarang kenaikan harga.

mat-mi-rebus

Tanpa Nama berkata...

Tolong desak Najib (dan TPMnya) letak jawatan

Tanpa Nama berkata...

Ayuh mari kita kasi tau sama orang kampung tenteng kenaikkan harga barang keperluan.
hidup makin susah
yang senang adalah pak menteri
Kasi tau pangkah umno bn
bikin hidup tambah susah

....mat pangkah...

Tanpa Nama berkata...

Kapal dah nak NAZAK KAT UNI.HOSPITAL NIAJIS TAK nak gi lawat?

haluankiri berkata...

Kalau ada lagi la melayu UMNo yang msih setia menyokong .. mmg BODOH tahap GABAN la... setelah duit UMNO hambur jer .. sekarang MELANTAK duit RAKYAT untuk membina kembali ekonomi negara.. Istana RM800juta.. RAKYAT bermandikan airmata... nak hidup cukup merana.

Tanpa Nama berkata...

" 1 MALAYSIA, Rakyat Didahulukan "
Inilah slogan projek UMNO/BN yang apa2 hal rakyat dulu yang kena tipu dan kena bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Itulah sebabnya jangan beli lagi Utusan Meloya dan Berita Heiran tu.Dua akhbar ni sudah tak ada nilai sebagai akhbar.Dua akhbar ni sudah jadi alat propaganda UMNO.Kalau diboikot sekadar 3 bulan saja,2 akhbar ni boleh gulung tikar.Baru padan muka mereka.

Tanpa Nama berkata...

Bukan takut bini tapi bini tak takut kat aku.

Tanpa Nama berkata...

Rasionalisasi subsidi sama lah dengan maksud negara dah tak berduit atau seperti kata Idris Jala negara bankrap.
"Bior pape asal bergaya" untuk 1Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Susah susah import je gula dari Cuba. Baru dia orang tahu ...

Tanpa Nama berkata...

kebetulan aku ada singgah kedai cukong2 dan melayu2 kat perlis...maklumlah, aku jadi wartawan picisan, ada tugasan minggu ni kat sini... sembang2 dengan tokeh kedai biasanya dia orang ni jaga kaunter...

terkejut beruk aku bila rata2nya menyokong tindakan najib, tiada yang membangkang. sekitar 20 kedai jugak aku singgah. nampak gayanya, umat perlis memang jenis bodoh tahap pukimak lah...

ada satu pekedai tu, memang umno habis kepala batu dia... ini contoh cukong melayu menghisap darah masyarakat sekeliling dengan membuka kedai berniaga menipu orang ramai setiap hari...barang di kedai kualiti tak setanding dengan harga... kesian aku kat umat perlis pun ada, namun apa yang mereka boleh buat... rata2 umno memang kuat nak mampos kat sana...

TT, apa2 ka boleh kita bantu kat perlis sana... masjid2 sudah dikuasai ahli sunnah wal jamaah as salafi! (as salafi? apa mender nih? sama dengan wahabi ka?) patut la dilarang membaca bismillah kuat2 dalam sembahyang, qunut takder, doa pun takder lagi lepas solat, imam baca doa untuk diri sendiri saja... camana nak jaga dan ajak masyarakat kearah kebaikan? tektik baru, lingkupkan masjid, maka umat islam akan lingkup lah.

Tanpa Nama berkata...

totey naik boleh kot?????

Tanpa Nama berkata...

pergi jahanam dengan BN/Umno/Apco

Tanpa Nama berkata...

Oii Ketuanan BabiPutra... tok sah cakap banyak la... PRU ke-13 nanti kita bagi can kat Pakatan Rakyat untuk 5 tahun.. tengok macamana... banyak mulut pun tak guna nanti berbuih-2 mulut tu macam Pakcik kau Amat Straw Berry-Berry Chik.. bagi peluang kat Anwar dulu... amacam ade beran?... oiii Ketuanan BabiPutra, kau ni ade telur ke tak de?

Tanpa Nama berkata...

Bukan aku takutkan bikmama, bikmama tak takut kat aku...

kah
kah
kah

cawat kote