Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 Julai 2010

MARI BELAJAR PERKATAAN BARU





INI BARU BETUL - SELARAS SENAPANG




GULA TELAH MENJADI SELARAS GULA - SENAPANG TELAH MENJADI SAEKOR SENAPANG


KERAJAAN SELARASKAN HARGA SUBSIDI UNTUK MASA DEPAN -melayau

Kerajaan hari ini mengumumkan bahawa subsidi bahan api, khususnya petrol, diesel dan petroleum gas cecair (LPG), serta gula, akan dikurangkan sebagai langkah pertama program rasionalisasi subsidi secara berperingkat-peringkat berkuat kuasa esok.

Subsidi bagi RON 95 dan diesel akan dikurangkan sebanyak 5 sen seliter, manakala LPG dikurangkan sebanyak 10 sen sekilogram, kata Najib Razak menerusi satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau berkata, ini bermakna petrol RON 95 dijual pada RM1.85 seliter, manakala LPG berharga RM1.85 sekilogram.

"RON97 tidak lagi diberikan subsidi. Ia tertakluk kepada apungan secara terkawal, dengan harga ditentukan oleh mekanisme harga automatik.”

Najib berkata, penggunaan RON 97 hanya membabitkan 13 peratus daripada penggunaan bahan api di Malaysia.

"Bagi gula, pelarasan harga ialah sebanyak 25 sen sekilogram,” katanya.

KAH KAH KAH…

nota:
ini betul betul percubaan untuk menipu mak cik dan pak cik di kampong
mari kita berkenalan dengan perkataan selaras
perkataan ini di pakai untuk tujuan menipu
selaras senapang
selaras pistol
selaras pisau
selaras tombak

selaras gula? kah kah kah..

lihat bagaimana isteri rosmah berkelintau untuk terus menipu
bila harga naik dikatakan bukan harga naik
tapi diselaraskan kah kah kah..

kemudian lihat bagaimana penipuan diteruskan
apabila harga barang naik
lalu dikatakan bukan barang naik harga
tapi subsidi dikurangkan kah kah kah

mari pula berkenalan dengan perkataan rasionalisasi
ini bukan rasi anak ali jadi basi
ini bukan mirzan jadi kaya kerana daddy kasi
ini bukan budak ali yang tak ada gusi

ini perkataan untuk menipu orang kampong

rasionalisasi digunakan untuk mengkaborkan harga barang yang baik
apa yang rasional?
selama mana harga ini akan rasional?

apa yang selaras
apa yang dua laras


pernah dengar bila harga gula naik dikatakan selaras gula?
selaras gula berapa sekilo kah kah kah


27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah...kah...kah.....buat gimik PASIR... Gula PASIR naik harga...
kah...kah...kah......kah...

hidrogen berkata...

nampak gaya banyakla pakcik2 makcik2 kat kampung diselaraskan mindanya menurut kemahuan kerajaan.

'bukan harga naik tapi nak selaraskan je..nak kurangkan subsidi je..'

sonduk solaie ado berkata...

woreih den baru nak stim dongan bini den malam jemaat ni dah kacau dongan n3 ko ni...

Gini lah woreih...yang kimak totap umno yang menipu rakyat tapi yang laie kimak adolah rakyat sendiri sobab tak sodar laie dikoncing nak gak pangkah dorang...

yang nak berpadu-padu dongan umno tak payah lah sobab...pukimak umno ni nak molopehkan diri yo kerano dah tau malaikat maut dah tunggu dia kat ujung batang pensel...

idup tongah sosak poit...disosak laie dongan kenaikan macam ni...

kepado pengujung TT ni silo bori komen yang terangkat kasi jubor umno bortambah torangkek untuk PRU 13 ni.

Demi Allah pagi Jemaat yang suci ini...komen anda semua adalah JIHAD kerana melawan kezaliman penipuan bangsat parti umno....

DEMI ALLAH YANG MEMPUNYAI KERAJAAN LANGIT DAN BUMI

YB kulim berkata...

kah kah kah padan muka semua.. sokong laa lagi gerombolan.

harga gula naik sebab najib nak kontrol berat badan suami! kah kah kah

merbok berkata...

perkasa, pekida, pukimak, dan mcm-mcm yang 'pe' tu jom turun berdemo.. minyak naik! gula naik! tunggu kepala bapak apa lagi?? hahaha padan muka.

Tanpa Nama berkata...

http://billyuniversal.blogspot.com/2010/07/price-hike-sen-wise-and-ringgit-foolish.html#more

BN = BARANG NAIK

sinar-alphalipid.blogspot.com berkata...

mantap ulasan saudara TT.. pakcik makcik kg mmg bodoh bangang senang ditipu...

mosabit berkata...

selaras ni maksudnya keraskan kepala bana....

selaras ni saudara tiri selurus...

selurus pulak..biar kepala bana lurus ke depan...

akhirnya matlamat utama akan tercapai..water money masyuukkkkkk.....

kah kah kah kah kah kah ..

mi-phg berkata...

LANCHOW KALU MAU PANGGIL SELARAS KE SEBATANG KE ATAU SEKAKI MINYAK NAIK KEMPEN NAIK LANCHOW KAYUH SENDIRI..

Tanpa Nama berkata...

Saya ingin mengucapkan syabas dan tahniah kepada mereka-mereka yang mengundi Mat Mongol dan BN-Barisan Najis pada PRU ke-12 hari tuh... ini dia bagian korang kerana ngundi Barisan Najis ari tu... sakitnye hati dengor berita dalam Radio Sinar.. "Tujuan keraajaan mengurangkan subsidi bertujuan untuk membantu golongan berpendapatan rendah dan menggalakkan cara hidup sihat"... cibai betul la... sapa-2 yang percaya kenyataan memang bodoh, bangang, tolol, bahalol tahap cipan... Kepada pakcik makcik orang kampung, orang felda cukuplah tu bagi undi kat Mat Mongol ngan Barisan Najis...

primehonda berkata...

lepas ni tengok lah makcik2 pakcik2 bodoh menyokong hujah dangkal PM. berduyun2 la rakyat setuju minyak naik dlm tv3. membazirke rakyat m'sia guna petrol selama ni? kalau itu la hujah dia, mmg bodoh piang. aduhai negaraku....

Tanpa Nama berkata...

Antara alasan kenaikan harga gula adalah kerana 40% rakyat 1Malaysia mengalami obesiti (iaitu GEMOK)...harga gula di Mongolia adalah tersangatlah tinggi, pasal tu altantuya selim melim..untuk membolehkan rakyat 1Malaysia mendapatkan bentuk badan altantuya (sekaligus membantu bik mama terkeluar daripada kumpulan 40% yang gemok) maka harga gula wajib dinaikkan...sayang giler isteri Rosmah kat bik mama...nak tegur suruh diet, takut...akhirnya rakyat yang jadi korban...

Terima kasih PM 1Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

selaras anu najis memancut2 memuntahkan larva dalam puki rosmak...
selaras kepala hotak lu najis... ini ko ingat zaman portugis serang melaka ke nak tipu semua org... hiyarkhhhh... ptuiiiiii...



seposen dua-

Tanpa Nama berkata...

Astro Awani dia repot subsidi gula KURANG 15 sen. Tak sebut naik. Sekali baca kita ingat bagus betul kerajaan hahahaha

suis-media berkata...

Assalam Bro
Bro!jangan hentam sangat isteri rosmah!nanti pakcik makcik FELDA marah.Ialah kan bapak isteri rosmah yang bagi tanah 12 ekar kat orang felda,lagi pun orang felda ni memang suka harga barang naik sebab nanti isteri rosmah akan naikkan harga minyak sawit dan bagi duit raya.

Tanpa Nama berkata...

alah ape nak heran..dah memang BN UMCO ni memng dr dulu lg mangkuk ayun..especially pemimpin eh...nak merungut pun xdo makno eh..tp yang paling mangkuk ayun..orang yang mangkah bn nih...

rattlehead berkata...

kah kah kah......apa pumya turrr mat monggol nie....ini petanda PRU akan berlaku awal Tahun depan....fulusss....ini fulussss utk PRU....cibai punya BN a.k.a UMNGOK....dah la syarikat aku kerja (GLC) sampai skrg takde kenaikan gaji...dah nak masuk bulan 8 dah ni....ditambah dgn berita ini....hahahahahaha...tahniah kerajaan barisan najis....anda memang pandai menghancurkan negara...tahniah3....hahahahahaha....

PejalanKaki berkata...

aku xde transport, g mane pon aku jalan kaki atau naik bas, lrt.

sesak sgt aku tumpang orang.

padan muke org felda Hulu Selangor. Sbb korg la semua rakyat Malaysia dpt bahana nie.

Susah btol la nak ubah pemikiran bangsa kita nie.

rattlehead berkata...

sonduk solaie ado......

aku sahut cabaran jihad dari ko....aku akan pastikan seluruh ahli keluarga aku (seramai mungkin utk kali ni) utk pangkah PAS @ PR...sebelah mertua aku pun dah nampak mcm dah condong ke PR...aku akan ayat kasi power punya lepas ni....jika begini kerajaan BN A.K.A UMNGOK memerintah, baik tak payah la....ni semua salah mereka2 yg memangkah BN sebelum nie....palat ayam betul...sapa pangkah BN PRU akan dtg aku kategorikan diorg pukimak!!!!!

Tanpa Nama berkata...

takniah kpd kerojan barison nasionil
mengurangkan subsidi minyak gula gas.
memang perihatin kpd rakyat, bertepatan dgn slogan najib dan bik mama.
pastikan PRU13 barisan nasional dan umnogok TUMBANG DAN BERKUBUR SELAMA2NYA. tiada jelmaan jembalang umnogok yg ada sekarang yg dilakukan oleh mamak kuti.
kenaikan harga minyak dan barang adalah petanda hampir pru13 kerna mengumpulkan modal utk dilaburkan pd masa pilihanraya atau ketua2 umnogok serta cukong2 sudah tahu mereka akan tumbang, maka inilah kesempatan utk mengumpul segala kekayaan kepunyaan rakyat utk poket2 mereka....

YANG PASTI BILA PR MEMERINTAH DUIT SUDAH HABIS SERTA MENANGGUNG HUTANG YG BERBILION2 BANYAKNYA HASIL PENINGALAN SYAITAN2 UMNOGOK INI...

MATPERAK

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

SHAH..oiiii Shah mano ekau..Budak Jemapoh to mano pulak...lomo dah tak nampak...ha ha ha.Balik Jemapoh nanti TT tolong bawak guni gulo..kasi hantuk kepalo budak tu ..ha ha ha.

Ha ha ha..aku rasa la pasal TT selalu kata Berperut Boroi tak Cool jadi harga gula naik untuk kurangkan keboroian..ha ha ha...lepas ni kata pulak makan Roti canai boleh boroi jadi naikan harga Tepung...esok kata banyak makan nasi ...naikan harga Beras...Harga Rokok tetap naik...ha ha ha.

Minyak Masak..hmmmmmmmmm..camana PM nak cari alasan..ha ha ha...Seronok orang kampung barang naik...yeah yeah ..BN, BN, BN.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih
terima kasih najib
terima kasih muhyidin
terimakasih soi lek
terima kasih samy vellu
terima kasih ameno
terima kasih mca
terima kasih mic
terima kasih BN
dulu kini dan selamanya
terima kasih terima kasih terima kasih

sakariya berkata...

Orang kampong kata Umnogok tetap baik/bantu orang susah......apalah punyer hawau orang kampong nih!!!.....

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Semua ni,makcik2 yang ada kat
FELDA tu suka sangatla.

Ni dia manusia bangang segala galanya
Percaya la,mai PRU 13,puak2
BAHLOL dan TOLOL ni akan pangkah
mat monggol dan mat sembab jugak.

Manusia kaki 4 ni,apa yang dia tau..
BN kasi sekupang,dia p la main
jauh2!

Mai la ribut apapun,

Depa tetap jadi barua UMNGOK!

La tengok lah,PUKIDA,PERKOSA,
PERKATAK dan rakan yang sewaktu
denganya,apa yang depa buat.

Semuanya bagi Mesia jahanam!

tongkat berkata...

xape lah cikit je naik tu....mai ramai2 kita pakat sokong bn lagi dlm pr 13 nanti...bagi puak2 depa kaya lagi kita disini masih macam dulu.kalu dulu naik motor buruk hari ni pun macam tu jugak tapi xapa..biar kita susah asal depa senang....hudup bn

Tanpa Nama berkata...

BN = BATANG NAIK

MahadeyBersiong berkata...

Abang Long Pukida : Takpaaa lah, kerajaan jugak yang kayaaa, kerajaan tu umno laahh, umno tu melayu laaahh, takpa laaahh melayu jugak yang kayaaaa....