Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 Julai 2010

BETUL TAK RAMALAN TUKAR TIUB





INI BARU CADANGAN YANG TEPAT



HARGA GULA NAIK BANTU RAKYAT AMAL HIDUP SEHAT – berota hairan

Kenaikan harga gula sebanyak 25 sen sekilogram berikutan pelarasan harga yang diumumkan kerajaan, semalam, diyakini dapat membantu rakyat mengamalkan gaya hidup sihat selain mengatasi masalah kekurangan gula di pasaran.

Timbalan Ketua Pengarah Kesihatan (Kesihatan Awam) Kementerian Kesihatan, Hassan Abdul Rahman, berharap kenaikan itu dilihat secara positif dan rakyat berusaha mengurangkan pengambilan gula supaya kenaikan harga tidak dapat dirasai.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH.
.

woit…MACAM MANA HARGA BARANG NAIK… HIDUP JADI SEHAT ?.... kah kah kah..

kah kah kah…. BANGANG MALAON INI …. HARGA BARANG NAIK… HIDUP TAMBAH SUSAH…. kah kah kah…

woit… KALAU NAK JAGA KESEHATAN RAKYAT … BUKAN DENGAN NAIKKAN HARGA GULA…. kah kah kah…

woit…. BERI KHIDMAT HOSPITAL DAN KLINIK PERCUMA…. kah kah kah..

woit…NAK SEHAT….WUJUDKAN PADANG PERMAINAN…. kah kah kah..

woit....BUKAN TANAH DIAMBIL BUAT TEMPAT LETAK KERETA….ATAU BUAT KONDO…kah kah kah..

woit… NAK SEHAT…. HUTAN DI JAGA… BUKAN BALAK DI REMBAT…kah kah kah…

woit... BUKAN ANAK DARA PENAN DI ROGOL... kah kah kah

woit…. HUTAN PUNCA UDARA BESIH…. BANGANG…. kah kah kah…

nota:
orang bodoh macam ini
bagaimana malaon ini boleh jadi pegawai
bodoh melangit
kerja hari hari menipu orang kampong
membodoh kan melayu
sendiri bangang cukuplaaa kah kah kah



SUBSIDY CUTS LAUDED BY SOME NGO - minsider


MALAON SATU


The president of the Malaysian Medical Association MMA Dr David Quek said the reduction in the sugar subsidy by 25 sen per kg would give a positive effect to the people’s health with the ensuing reduction in sugar consumption.


MALAON DUA


Fomca president Datuk N. Marimuthu meanwhile, said the 5 sen increase for RON95 petrol would not really burden the consumers. “We must welcome such initiatives if the money saved from subsidy is used for other beneficial purposes,” he told Bernama when contacted here today.

Marimuthu said Malaysians are still fortunate since petrol price in the country was still among the cheapest compared with India, Singapore, the Philippines or United Kingdom.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH



35 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mereka ini semua kankangkong belajar pun kat U kankangkong itu sebaba jadi begitu.

matperak

Tanpa Nama berkata...

Dulu aku ada kawan..belajar pandai..masuk U, genius..............habis U, kerja dengan KERAjaan, jadi JUSA, PTD PJK Jkkk etc..habis hilang keGENIUSannya..bercakap pun bunyi macam KANG king KUNG...

sakariya berkata...

Betul tu Hisham....tidak ada yang tidak betul......melainkan betol2 belaka.....inilah angkara Mat Monggol!!!

Pagi tadi kawan aku buat lawak.....
orang pompuan cukup suka 'barang naik'....kalau tidak dah banyak kes pompuan mintak cerai.....sebab 'barang' laki dia tak naik....kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

mana itu PERKOSA..... demo yg bukan2 nak...rakyat susah tak kisah....yg lebih kroni dpt masyukkk...putuiiihh

Tanpa Nama berkata...

beruk beruk ni tak tahu dia punya effect..kalau satu barang asas seperti gula, minyak, gas dll naik, walaupun 5 sen, maka ia akan diikuti oleh barangan lain. yang susah lagi susah. beruk beruk ni memang bodoh tahap gaban. cari alasan lain yang lebih munasabah untuk justify kenaikan...bangsat, bodoh..kecik kecik tak nak mampos. sudah besar menyusahkan rakyat..bodoh, unta..keldai..belacan

umar al khattab berkata...

banyak betul TT ketawa pagi ini
hati senang kepala lapang

aku pun nak ketawa
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
terbahak-bahak
keluar semua kahak & hingus
baru sehaattt ha ha ha

kalau nak sehaaattttt
ikut kepala bana malaon-malaon ini;

naikkan harga gula supaya najib pun minum kopi tak ada gula
naikkan harga rokok supaya jantung najib bersih suci
naikkan harga minyak masak supaya darah najib tak ada kolestrol
naikkan harga ais krim supaya bik mama tak dapat makan ais krim hari2

memang bangang
najib tak sedar
selama ini
isterinya berbadan besar adalah kerana terlebih

gula | kolestrol | ais krim

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kalau nak bagi sihat, suruh laaa bik mama joging...biar luluh lemak2 kat pinggang tu..

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Nampaknya FOMCA dah jadi macam anjing bercawat ekor...ha ha ha.

Kalau dulu, Presiden FOMCA selalu berkontreversi dengan Menteri..sekarang macam Ular tepatuk tembakau ..ha ha ha.

Hebat hebat hebat donia...anak sapa yang pilih malaon tu ...Bodoh melantun..

FaridShah berkata...

kah..kah..kah

1 sudu sudah cukup!

kah..kah..kah

1 sudu tak cukup..
25 sen baru cukup !

kah..kah..kah

undilah BN (Barang Naik)

jab sp berkata...

bengong punya cakap.yang kata bekalan gula akan ditambah pada bulan Ramadhan nanti untuk apa.pi cakap dekat totok umno bolihlah.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kepada PERKASA (yang bodoh), terima kasih pemuda Umno yang memperjuangkan pasir terutamanya khir 'penyapu' toyo, terima kasih Najib dan terima kasih kepada pengundi Melayu yang menyokong Umno atas nama Ketuanan Melayu.

Harga petrol dan diesel telah dinaikkan....selamat berjuang!

Tanpa Nama berkata...

Kalau buat analisis, buat ler analisis yang betul, kat Thailand, highway free, kat Mesia tol sana tol sini, kat Thailand minyak mahal sikit tak banyak beza, tapi kereta murah.

Kat Singapura, sistem pengangkutan canngih, tak perlu kereta. Rakyat Singapura menikmati kemudahan infrastruktur biayaan kerajaan, kat Mesia, sistem pengangkutan cuma kat kawasan tertentu aje.

Duit kerajaan negara lain yang dapat dilabur balik kepada rakyat, duit Mesia, masuk poket wakil rakyat BN, RM500 ribu seorang buat perbelanjaan, ntah perbelanjaan anak bini ker perbelanjaan isteri kedua, ketiga atau keempat.

Apedah....!! Hidup atau Haru biru Mesia.

melayu berkata...

kaki bodek bn pasti dengan komen memujinya..aku dah meluat sangat dengan bn nie....bilalah rakyat nak sedar dengan cengkaman maut nie...

mahaza berkata...

Ni semua salah Tony Phua DAP pasal dia yang mula kecoh isu JUDI BOLA. Dah kena tarik balik lesen tu duit sudah tarak masuk ke kantung ... jadi kena carik option lain sebab tu kena tarik subsidi. Jangan salahkan PM salahkan DAP

Tanpa Nama berkata...

Kenapa harga barang naik?

Penyelarasan.
Cik gu minta murid-murid buatkan karangan ringkas mengenai Topik-topik berikut:
PERKARA DAN HAL YANG TELAH DISELARASKAN KERAJAAN BN:
1) Skandal PKFZ sebanyak 14 Bilion.

Ikan Jerung diselaraskan terlepas.Ikan bilis masuk pukat.Ikan bilis ini matanya sepet belaka.

2) 7,6 Billion Harga Scorpene.Selaras punya selaras hingga tak terselam
3) 500 juta komisyen scorpen diselaraskan ke Poket baginda dan superior
4) Selaraskan harga Istana 810 membelon hingga ke 1,2 Billion
5) Maltrade II diselaraskan untuk NAZA, Selaraskan bayaran permulaan sebanyak 2,2 Billion.
6) Selaraskan pantai telaga Minyak pesisir Limbang blok L dan M bernilai 320 Billion untuk Brunei (pengkhianat!)
7) Selaraskan Maminco dalam pasaran timah sebanyak 2,2 Billion
8) Selaraskan kerugian Bank negara Bank Negara dalam aktiviti Forex berbilion bilion
9) Selaraskan kerugian Perwaja Steel 15 Billion
-------------------

Sila selaraskan kertas undi kita semua. Ok mak cik dan pak cik?

waka2 berkata...

adohhhh bodonye alasan mamat bongok ni..kalu nak kurangkan pengambilan gula naikkan harga rm 10 ke 15 sekolo macam harga rokok..alasan....

Anak Sungai Derhaka berkata...

Salam...

Wah.. betullah ramalan Tukar Tiub ni.. hebat!!

Pada pendapat aku.. keupayaan Tukar Tiub membuat ramalan yang tepat ini meletakkan dirinya setanding dengan 'Paul' si Sotong yang meramalkan Piala Dunia tu..

Apa kata Tuan buka sebuah pusat ramalan.. err macam Nujumlah..

Kah.. kah.. kah..

Jangan marah Tuan.. kalau turun Pulau Pinang kita pi makan me udang kat Balik Pulau pulak.. kat Cherok Tok Kun hari tu bukannya best sangat....

Tanpa Nama berkata...

pakcik makcik felda lepas ni buleh buat semayang sunat syukur...

hidup bn, jasa kepada felda...

kah kah kah...,tahun ni takde bonus raya ke/???

kah kah kah....


-seposen dua-

Media Cyber berkata...

sesiapa fikir diri mereka miskin sangat, register la diri anda ke jabatan kebajikan masyarakat... bulan bulan dapat elaun beserta dengan barang keperluan..

kalau yang dah mampu tu, just shut up,usah bermanja sangat and stand up like a man.. DEB yang membantu melayu korang taknak, kata melayu perlu bersaing, tapi subsidy pulak korang nak.. hahahaha!

mie berkata...

salam TT..saya terfikir sesuatu, apakah ada hubungan antara raja gula dengan pok jib dan umno? adakah wujud perjanjian kewangan antara mereka dan adakah raja gula salah seorang cukong yang menebalkan poket umno untuk pilihanraya? cukong ni sudah sangat kaya dan jadi semakin kaya, berkat kenaikan harga gula oleh pok jib..tak ke pelik tu?

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikum...

Ahhh! 5 sen jer. Takkan itu pun nak riuh!!!

Pasir yang diorang curi kat Selangor tu lagi banyak.

Entah berapa juta diorang dah ambik...

nak bising-bising pasal minyak naik 5 sen?

Bersyukurlahhh...

kat Singapore, Hong Kong, Taiwan, Thailand petrol lagi mahal ooo...

Korang ingat sesaje kerajaan membazir duit yang kita bayar tuh?

cuba tengok keliling korang,

Jalanraya, highway, sekolah, hospital, lapangan terbang

korang tau tak, Jambatan Pulau Pinang tu yang terpanjang kat Asia...

KLCC tu...menara berkembar tertinggi di dunia!!!

kat Bangladesh, Zimbabwe, Sudan ada tak benda-benda macam ni?

tak jumpa yobbb!!!

Tu pun korang nak bising-bising.

Berkorbanlah sikit, apa salahnya...

apa korang tak sayang kan negara ke?

Hahhh!!! Apa???

Tak patriotik langsung!!!

yob...

negara kita nak bankrap lagi 9 tahun yob,

inilah masanya nak tolong negara kita...

inilah masanya kita buktikan semangat patriotik kita...

bila lagi nak berkorban untuk negara?

jangan kata nak lawan Israel

berdemo depan US Embassy pun hang pa tak berani,

takkan petrol naik 5 sen hang pa nak riuh!!!

Sudah la yob

Cuba la fikir secara rasional...

guna la otak kepala lutut tu sikit

Hat mana-mana yang selalu membazir tu jimatkan la sikit

tak payah makan ikan kembong, ikan bilis pun ada...

kalu makan 2 kali sehari

Cuba tukar diet tu...

makan 2 hari sekali....

Ishhh, tak pernah aku dengar orang mati tak makan 2 hari sekali

Makan nasi, kandungan gulanya banyak,

elok sangat la kerajaan naikkan harga gula

apa orang kata...

kurangkan gula dalam minuman,

lebihkan gula dalam senyuman...gitu la lebih kurang.

Ehhh...ehhh! Dah terlambat nihhh!

Kul 12 nanti harga minyak naik 5 sen...

diorang dah beratur panjang kat stesyen minyak nih

nak isi minyak penuh-penuh

nanti boleh la tahan sampai tahun depan!!!

banyak safe tu yob...

Sehari 5 sen,

Kalu setahun dah berapa?

Ok jumpa lagi...

Assalamu'alaikum!!!!

-Teratai Liar

Tanpa Nama berkata...

Dua dua ni dah kenyang dapat habuan drp BN. cakap pun dah macam mereng.
Atau pun, apa yang dia kata cuma diambil konteks yang positif kpd kerajaan saja. Yang tak positif, disenyapkan saja oleh press.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

aku setuju kerajaan menyelaraskan subsidi barangan kaperluan upaya ekonomi malaysia mantop.

anti-firaun..

Harris berkata...

Ok rakyat2 msia skalian.PRU13 nti pangkah la BN lg ye..FAKINNGGGGGG!...

haluankiri berkata...

salam tt..
ada lagi penyokong UMNo nie.. yg banggang ... org bukan kisah naik 5 sen minyak ker gula tu ... org kisah sbb dgn naik tu .. semua brg akan naik .. tak percaya .. tunggu la... esok .. nak tea o kosong pun dah jadi 1.20 sen ...
Rakyat dah tak sABAQ NAK TERLUNGKUPKAN umno NIE..

Sudin berkata...

Kah,kah,kah.....betul tu Isyam !

Tapi kali ini melayu tipu melayu.

Menteri kesihatan cina cukong tak berani buat kenyataan,nanti di ISA kan oleh KATAK....kah,kah,kah

Inilah akibatnya bila menteri sendiri berniaga.....

Ini baru barangan keperluan....

Nantikan episod seterusnya dari kementerian pengangkutan yang mana menterinya cina cukong....

Episod seterusnya pendidikan pulak.....kah,kah,kah...

Ada perdana menteri pulak dipanggil 1Sabun, suka main sabun dan boghit.....kah,kah,kah
Hukumannya nanti kita ikat buah pelior dia kat belakang bas Taiping dengan tali rapia,lepas tu suruh lari ikut kelajuan bas menuju ke Ipoh......kah,kah,kah

Ada pulak puak kepala bana....pentingkan perut sendiri.
Kata Islam....tolong orang miskin....gamaknya erti zakat pun tak reti....bodoh punya gerombolan Lanun Umno/Bn
Kalau tak ada rasa kasihan pada orang susah dan miskin maknanya anda telah daftar/register diri dalam buku register neraka....

Ghopenya ada juga bodoh nak mampus dalam dunia ni....!!!!
Kata alam maya tapi otak beku macam mayat......

Anak muda wajib bersiap siaga...pertarungan nanti kemungkinan nyawa pun melayang bila gerombolan kalah dalam PRU13.
Gerombolan tak rela hilang kuasa,maka akan digerakkan segala agengi kerajaan.

Kita cari kepala lanunnya dulu....siapa lagi kalau bukan mahathir....!!!mamak celaka haram jadah yang menghuru -harakan tanah air ini....
Mahathirlah punca segalanya.....!

Gua sudah lama janji sama lu Isyam.....!!!
Kepala mamak ni akan gua cari sampai dapat......!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Bangang. Banding harga barang dengan United Kingdom. Duit depa besar, memang la dalam Ringgit Malaysia barangan depa nampak lagi mahal. Apsal tak banding gaji pekerja? Kat Malaysia gaji RM 2000. Kat UK gaji Pound 2000 x 5 = RM 10000. Bangang tak boleh diajar.

Tanpa Nama berkata...

JUAL...JUAL...JGN TAK JUAL....

South Korea’s Honam to buy Malaysia’s Titan for RM4b

SEOUL, July 16 — South Korea’s Honam Petrochemical Corp will pay 1.52 trillion won (RM4.06 billion) to buy Malaysia’s largest petrochemical maker Titan Chemicals Corp Bhd

opisboi berkata...

cheh baru naik 25sen dah bising kat amerika lagi mahal, blum lagi kat uk..kurangkan gula kurang penyakit kencing manis..lu nengok betapa langsingnya bik mama...kurang gula lebih kolektrol

FaridShah berkata...

mantop kepala hotak hang Firaun!

bangang punya media-cyber..
org bukan kelapaq nak subsidi. rakyat nak harga yg rendah, kos sara hidup yg tdk melebihi pendapatan.
bukan nak subsidi la bengong ooiii..

bangang punya pencacai

Tanpa Nama berkata...

Puki ayam punyer Mahaza @ 2010 Julai 16 11:17... kau tak pelah cawat kau pun beli pakai duit kontrek drpd Gomen... dan tu blum kire 100% mark-up price lagi utk kontrek klas F buat jamban taik kat rumah Mat Mongol pasal jamban sedia ada bontot Bik Mama tak muat... dan duit kau berlonggok-2 dlm bank.. time weekend pergi bantai puki china doll.. ye lah orang UMNOPutra yang banyak duit... Tahniah kpd Makcik/Pakcik Felda... anda sebenarnye orang UMNgOk...

Tanpa Nama berkata...

bangang punya paria fomca,bila harga minyak naik je sikit2 mesti nak banding ngan india,siam,indon,burma,vietnam,ni lah ayat resmi yang akan keluar dari mulut pukimak2 ni.duit billion2 yang madey bersiung tu mentedarah tak nak lak kau mintak pulangkan balik duit tu.yang kau kedarah duit drebar,jaga,jual burger,sapu sampah,polis pencen,askar pencen,jual getah sekerap,kat mereka nilah pukimak ni kikis.negara minyak melambak2 patut harga nya murah,apasal pukimak ni tak nak bandingkan dengan brunai.

Tanpa Nama berkata...

LA.. NAIK 5 SEN JE KE?? PESAL TAK REMOVE / SELARASKAN TERUS.. IKUT HARGA ASAL?? KAN SENANG.. PASTU TAKDA LA ALASAN NAK BAGIK SUBSIDI.. SO LEPAS TU SUBSIDI NYE DUIT LEH BAGI BALIK KAT RAKYAT.. CAMTU LA..NI JIMAT 750 JUTA.. PASTU BELANJA UNTUK AGENSI BARU KAT JPM TU LEBIH DARI 750 JUTA.. KEPALA BANA DIA.. AGENSI BARU NI AGENSI APA?? ADA DAPAT KELULUSAN KE? KE MAIN UJUDKAN PASTU NAK DUIT.. GAMPANG LA WEH.. LAHANAT SUNGGUH MENIPU MELAYU.. JANGAN LA SEKOLAHKAN ORG YANG DAH PI SEKOLAH.. BANGANG.. ESOK AKU TAKDAK DUIT AKU NAK PI MINTAK KAT NAJIB.. DUIT MINYAK KETER PUN AKU NAK MINTAK KAT NAJIB.. HARAM JADAH SUNGGUH..

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Cian Makcik dan PakCik Felda..tak baik kutuk dia orang...Masa 1998 dulu makcik Felda Jengka pangkah PAS. Moga lepas gula naik depa pangkah balik PR..ha ha ha.

Pasal isu Pasir kat Selangor aku tak heran sebab SPRM ada monitor, kalau betul salah apa tunggu lagi tangkapler.....tapi yang gula pasir naik tu SPRM tak monitor..ha ha ha.

Aku tak kisah kalau nak ambik Subsidi tu tapi yang duit Jimat dari subsidi tu nak taruk kat mana..kalau setakat buat tutup lubang sebab kebahlolan Pengurusan Kerajaan baik tak payah.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Media Cyber:
Subsidi adalah satu cara yg paling adil utk mengagihkan kekayaan negara. Semua org dpt merasa. Tak kira bangsa, agama, kaya, miskin, org pandai, org bodoh mcm kau ni. Sepul pun dpt merasa tau. Kalu DEB, ko punya tuan dah sebat awal2. Mengkayakan sedara mara aje. Tau tak. So nasihat aku, kalu bodoh jgn tunjuk kebodohan mu tu disini. Gi hisap kote Sepul lagi bagus.

Kepada Tanpa Nama 12:17
Ko ni mmg klasik punya bangang. Bangga ngan KLCC? Blh bagi anak bini mkn ke KLCC ni? Port tenet buleh la. Ko pulak buleh gi jilat lubang jubo Sepul. Jgn menyibuk kat sini.