Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 16 Julai 2010

MENTERI TELOR AYAM





MENTERI JAGA TELOR





BEKALAN GULA CUKUP UNTUK BULAN PUASA
- melayau

Bekalan gula sempena bulan Ramadhan mencukupi kerana kerajaan telah menambah stok keseluruhan sebanyak 15 peratus, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Ismail Sabri Yaakob.

Katanya jumlah keseluruhan bekalan gula ialah 150,000 tan metrik berdasarkan 150 juta kampit yang seberat satu kilogram.

"Penambahan bekalan itu bagi menghadapi permintaan yang tinggi dan menampung keperluan di musim perayaan terutamanya pada bulan puasa tahun ini,” katanya kepada media selepas majlis pelancaran sukarelawan koperasi di sini hari ini.

Beliau juga berkata sebanyak 43,000 peruncit di seluruh negara telah mendaftar untuk lesen runcit bagi gula yang diperkenalkan untuk memantau bekalan.

KAH KAH KAH

woit… SELURUH MALAYSIA TAK PEDULI CUKUP GULA ATAU TIDAK… kah kah kah..

woit… CUKUP ATAU TIDAK BUKAN ISUNYA… JANGAN ALIH ALIH…. kah kah kah..

woit… SATU MALAYSIA NAK HARGA GULA MURAH… BUKAN HARGA MAHAL…. kah kah kah..

kah kah kah…. MACAM MACAM PUTAR ALAM… kah kah kah..

woit… HENTIKAN LAAA PROJEK BODOHKAN MELAYU INI…. kah kah kah…

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pastikan mana2 jamuan berbuka puasa yg dihadiri para ahli politik BN nanti, makanan untuk mereka, hendaklah dibuat khas, iaitu jgn letak langsung gula dlm kuih dan minuman mereka. Contohnya macam mastura kasi hadiah hari jadi kopi takde gula kpd ayahnya dlm filem ahmad albab, sehingga bapaknya marah sambil berkata...

"kopinya pekat, hitam melekat!!!, tapi takde gula...tak de makna...eiiiiiiiii!!!... aku ni marah ni kau tau tak?!!" dgn wajahnya yg tak puas hati.

Maka, babak ini akan dilalui oleh ahli BN. Saksikan wajah mereka, bagaimana mengamuknya mereka..panas hati la..sudah la berpuasa dgn penuh tawadhuk, maklumla org islam,wajib puasa ye dak?..bila maghrib nak le makan komisen...eh..makan berbuka.. sekali dpt makanan tawar. Muka sudah tentu akan menjadi seburuk2 kejadian.

"Mana boleh makan alakadar, dah 52 tahun kami makan mewah. Mana boleh bagi kami makan macam ni..Kami ni VIP tau.. tengok kaki la wei..ingat kami ni geng PPRT ka?? yang kekadang org miskin betui2 punya, tak dapat, dpt kat org umno jugak.Org umno mcm kami la. Tau dak kami sapa? Kami ni VIP tau??Tgk kaki..tgk kaki ni!!!" Dgn gaya ala berdemo dan ber emo membakar makanan dpn wartawan TV lalu insiden itu jadi berita utama.

Selepas mengamuk lagi sebab tekanan makanan tak sedap yg sudah dibakar, rupa2nya dibhagian sistem dalaman badan mereka, saluran darah juga tiba2 kekurngan glukosa.. sekali lagi mereka2 ini akan pitam ditempat duduk, mcm sedara mereka yg pitam sebab mkn durian/kambing tempohhari...

Tetapi umur masih panjang. Tapi x teringat nak tobat. Akibat terpengaruh dgn sikap mendabik dada dan suka cari pasal, maka bila peristiwa itu jejaskan selera mereka, tau pulak nak komen. Waktu ni kena jadi hero, yg berjuang demi pertiwi dan tembolok sendiri Lalu memfailkan saman sebnyak doblas juta kpd penyedia makanan, kononnya menyembunyikan sekilo dua kampit gula bawah para dapur.

Sedangkan penyedia makanan itu beralasan bhw beliau ikut saranan kerajaan supaya kurangkan manis dalam minuman.., lebihkan manis dalam senyuman macam dlm iklan.

Tetapi ahli politik itu pangkah guna laser otromen..berkata lagi
"Ohhh mana boleh..itu kempen utk rakyat misekin sajaaaaa..Kami standard elite, barang2 dapur bibik kami shoping kat london or paris. kerja kami jalan sana...jalan sini hayun sana hayun sini..balun sana balun sini..tipu sana auta sini.. makan free..rakyat tanggung, ade aku kisah??? so hangpa tak boleh libatkan kami dlm kempen ini..paham tak??!!.Tu la sapa suruh miskin, hangpa tu keja jujur sgt...sampai bila2 la tak kaya..kalu nak kaya kena pandai pow." pembentangan panjang lebar dibahaskan di dewan parlimen secara langsung di TV sehingga keliru si penyedia makanan itu nak terus kerja atau tak. Sebab dia rasa, dia punya kerja,sduxci sdan murni, halalan thoyyiban.. tak kacau orang. Dia sekadar masak dan memberi perkhidmatan kpd orang ramai. Kerja dgn tenaga 4 kerat.
"kalau kerja jujur pun teruk kena belasah..nak senang ikut kata ahli politik tadi lah.. pow orang..oh ahli politik yg bijaksana..terimalah borang keahlian umno ku yg bendul dan tak tahan dugaan ini..dan engkau tarikla balik saman.." Idea pun melintas. Perbincangan antara penyaman dan yg disaman pun berlaku.


selamat berpuasa utk semua.
sekian

mi-phg berkata...

PROJEK JADI BARUA KAPITALIS

Blonde berkata...

N.K.R.A
Najib Kerja Rosmah Arah

N.K.R.A
Najib Kerja Rosmah Arah

N.K.R.A
Najib Kerja Rosmah Arah

N.K.R.A
Najib Kerja Rosmah Arah

N.K.R.A
Najib Kerja Rosmah Arah

N.K.R.A
Najib Kerja Rosmah Arah

N.K.R.A
Najib Kerja Rosmah Arah

N.K.R.A
Najib Kerja Rosmah Arah

Tanpa Nama berkata...

bodoh nyer menteri,anak ko kaki clubbing pakai keta mewah mana dapat duit?

puak2 UMNO anak beranak hidup mewah. anak rakyat nak enjoy dgn merempit.

anak2 puak UMNO blaja pakai kereta mewah, anak2 rakyat blaja jalan kaki, naik motor.

puak UMNO hidup mewah, budak2 u hari2 makan maggi.

duit blanja x cukup, x mampu beli buku, nak beli baju pon x de duit.

YA ALLAH, apa yang x kena dgn dunia nie? Siapa yang nak selamatkan kami semua?

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Bro TT aku sokong Ainon 16 julai, 2:41....

Idea yang bagus ..kempen Tampa Gula Majlis Rasmi Anjuran BN...tak pun kalau Menteri ka, Ketua Bahagian UMNO ka, Ketua cawangan UMNO masuk kedai makan ...korang bagi air tapi jangan taruk gula..baru dia tahu indahnya gula ..ha ha ha.

Kalau dia mintak Kopi susu ..korang bagi ker Kopi C, sapa yang tak tahu apa itu kopi C..hantuk dengan paket gula ..ha ha ha.

Bila dia orang tanya, jawab jer kurang penggunaan gula ..tak baik untuk kesihatan ..ha ha ha..tak pun ko jawab jer ..sekarang tengan buat penyelarasan gula ..ha ha ha.

Tanpa Nama berkata...

gula disorokkan utk dinaikkan....ini pula nak bodohkan rakyat....cakap gula cukup....so selama ini gula x cukup mana pergi....sekarang dah mula keluar mcm hantu