Khamis, 30 April 2009

RAMAI ORANG MANANGIS !!!



SELANGOR WARTA HUTAN SIMPAN


Minggu dahulu harta orang asli yang dirompak telah di beri pampasan.

Minggu ini hutan diselamatkkan


KOTA DAMANSARA: Kerajaan Selangor baru-baru ini mewartakan semula kawasan taman botani Hutan Komuniti Kota Damansara sebagai hutan simpan berkuat kuasa serta-merta bagi mengelakkan kawasan hijau itu dibangunkan secara komersial.

Menteri Besar,Khalid Ibrahim, berkata dengan pewartaan itu kawasan hijau itu akan dikenali sebagai Hutan Simpan Kota Damansara.

“Kerajaan negeri bersetuju mewartakan kawasan hijau berkenaan sebagai hutan simpan selepas meneliti kepentingan pengekalan serta pemuliharaan ekosistem terhadap kawasan Kota Damansara serta Selangor.

“Status kawasan berkenan sebagai taman botani membolehkan kawasan hijau itu dibangunkan secara komersial pada bila-bila masa, berlainan jika statusnya ditukar sebagai hutan simpan.

“Saya berjanji pewartaan Hutan Simpan Kota Damansara ke status asalnya hanya akan mengambil kurang tiga bulan daripada sekarang,” katanya ketika melancarkan Hari Bumi Kota Damansara, di sini.


kah kah kah… KAH KAH KAH…kah kah kah..

kah kah kah… MENANGISLAH GEROMBOLAN YANG DAH AMBIL DUIT DARI TOWKAY…. kah kah kah…

kah kah kah…MENAGIS LAH TOWKAY YANG PANDAI JOLOK… KINI TAK BOLEH JOLOK JOLOK LAGI…. kah kah kah...



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

save malaysia
save the earth!
reformasi!

kucingsiam berkata...

meow~

Yahoooooo, satu kemenangan untuk rakyat yang cintakan alam sekitar.

Memang kurang ajar tauke kapitalis yang gilakan wang sampai kawasan hutan terakhir pun dia nak sapu buat projek. Gila ke nak ubah lanskap jadi tanah konkrit gersang! Lebih sial lagi ahli gerombolan yang sangat suka bersubahat dengan mereka. Maka mereka terlalu benci kepada Eli yang selama ini menjadi batu penghalang impian kaya raya mereka. Lawan tauke-tauke gila ini Eli! Fighttttttttttttttttttt them!

Hanggokan berkata...

kahkahkah!
melepas la kontraktor cat divider...
kontrek buat longkang juga sudah takde.
kahkahkah!