Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 30 April 2009

SATU MALYSIA TERPERANJAT !!!




120,000 PESARA GLC TERIMA PENCEN RM130
– berita hairan


KUALA LUMPUR: Kira-kira 400,000 ahli Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) kecewa dengan sikap pengurusan syarikat mereka yang mengabaikan kebajikan pekerja dengan membayar pencen serendah RM130 sebulan.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak kesatuan itu, Mohamed Shafie BP Mammal, berkata bayaran rendah di bawah kategori paras kemiskinan itu tidak munasabah pada masa sekarang, lebih-lebih lagi ketika dunia dilanda krisis kewangan.

Beliau berkata, bayaran pencen itu terlalu rendah berbanding pencen minima kakitangan kerajaan iaitu RM720 sebulan.

Dianggarkan kira-kira 30 peratus atau 120,000 ahli kesatuan itu yang mewakili 80 GLC di seluruh negara menerima bayaran pencen RM130 sebulan meskipun berkhidmat lebih 25 tahun.


kah kah kah… NAK MAKAN APA DENGAN 130 RINGGIT … kah kah kah..

kah kah kah… SEHARI BELANJA DI PASAR CHOW KIT DAH ABIS…. kah kah kah…

woit…. SATU SKREW KAPAL SELAM PUN TAK DAPAT BELI DENGAN 130 RINGGIT… kah kah kah..

woit… BAYANGKAN KALAU TAK BELI KAPAL SELAM… 120 ORANG PENCEN INI DAPAT 1000 RINGGIT SEBULAN … kah kah kah…



11 ulasan:

melon. berkata...

aku impress tgk jurucakap glc.
cara cakap meyakinkan.
mesti dapat naik punya.

Tanpa Nama berkata...

Tak payah complain, tak guna sebab Mat Monggol dan gerombolan tak akan dengar.
Jadi apa yang perlu ia lah mari kita ramai berdemo dan berreformasi di KUALA LUMPUR dan ber revolusi, tak guna cakap sama Mat Monggol sebab dia tuuur dan Tuya masih mengikut di belakang dan Bik Mama duduk atas bahu Mat Monggol.
hahahahahahahhahahahahha Mat Monggol biul saman la akhbar luar negara kalau tidak akan ada demonstrasi pikul keranda Tuya di KL tak lama lagi hahahahahahhaha Mat Musa Polis Raja Malaysia akan dapat banyak kerja tapi kalau tak nak kerja letak lah jawatan bagi peluang orang lain yang lebih adil dan bijak tak payah bawa tilam lagi...hahahahahahaha tak lama lagi banyak demonstrasi Ayuh brader kita mulakan di Penanti hahahahahahahahahah Ganyang Mat Monggol habis habisan!!!!!

Sudin berkata...

woit...Mohamed Shafie BP Mammal !
woit...Mohamed Shafie BP Mammal mamak ketukang !

Kenapa sekarang mahu bising ?
Bukan lu tak tahu bila CA ditandatangani 1987/1988 !
Woit...Shafie bangsat !
Lu sama zainal rompak sama saja !
woit...Shafie mamak !
Berapa lot saham TELEKOM lu sudah telan.
Lu punya anak apa kerja sekarang sama TELEKOM ?
Lu punya last position dalam TELEKOM apa ? Bangsat !!!!!!!!!

Bukan lu tak tahu pencen sebanyak 47 ringgit pun ada bila CA di tandatangani.

woit..mamak bangsat ! kenapa sekarang lu banyak bising ?
Ini mesti ada agenda KIMMA.

woit..mamak bangsat ! lu tarak ingatkah ada CA yang tertangguh lalu masuk mahkamah ?
Lu tahu ka kenaikan gaji yang diisytiharkan oleh mahkamah pada masa itu hanyalah RM1.
Sebab lu bodoh tak tahu kira !!!!
Lu tahu ka satu ringgit berapa ?
Pundek argok !!!

Mana penyata kewangan NUTE ?
Sudah 28 tahun tarak nampak !
Puki tiang lu !!!!!!!!!!!!!
Berapa banyak lu mahu makan ?
Sekarang sudah miskin ka ?

Ini mamak tak boleh percaya punya!
Banyak kuat minum todi.
Dalam kantin pun dia tibai todi kat cohcrane.

Lu bukan tak tahu yang terbaru k/tangan dapat 700 unit sahaja saham.
Bukan 1 lot bahlul !
700 unit !
Lu tak tahu kira ka ?
Memang lu bangsat bodoh !

British cari umno untuk merdeka.
Mahafiraun sama leo moggi cari ini mamak untuk setuju dasar pengswastaan.
Akhirnya semua lingkup,kena tipu oleh mamak seekor ni !

Lu tak tahu ka,berapa ramai ahli NUTE yang sudah pencen jadi jaga untuk terus hidup.
Pencen 47 ringgit mahu makan apa ?

Kah,kah,kah.....dulu kerja TELEKOM,sekarang k/tangan kerja jaga.Jaga pejabat TELEKOM.
Woit....mamak bangsat ! 47 ringgit mahu makan apa ? Rasa malu sudah hilang terpaksa jadi jaga walaupun pejabat TELEKOM dulu tempat dia bekerja.
Lu tak tau ka ?
Lu mahu tipu sapa ?
Rakyat Malaysia ?

Wah...lu sekarang sudah tukar jawatan jadi pengerusi Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) ha....
Wah...lu darjah enam pun tarak lulus boleh jadi pengerusi ha....
Tarak cukup lagi ka ?
Berapa lu mau ?
Nanti itu Mahajib boleh kasi untuk tutup lu punya mulut.
Itu NUTE apa sudah jadi ?
woit....lu lari ha.....
Celakalah lu shafie mamak !!!

Lepas ni zainal rompak pulak buat kenyataan.
Ekonomi dah lingkup,adalah yang hendak diugut.

Dey....Madey !
Satu hari tembelang hang akan pecah mengenai pengswastaan.
Tunggu saja masanya.
Masa tu bayang dan tapak kaki hang pun orang cari.
Bukan hang tak tahu pencen 47 ringgit pun ada.
Hang semak balik dokumen 1987.
Tak pa !
Nanti anak cucu-cicit hang akan tanggung semua ni.

Kenapalah banyak sangat mamak dalam tanah melayu ni ?
Sejak dari zaman sejarah melaka lagi puak-puak ni melingkupkan orang melayu.

penakiri berkata...

130 tu duit rokok..
glc pun pandai..
nak pandai lagi tanya tok samad..
tok samad cakap dekat PRK..
baru bergegar..

Tanpa Nama berkata...

uihh terperanjat memang terperanjat!

Tanpa Nama berkata...

Ini dah macam elaun welfare....bukan pencen...

Tanpa Nama berkata...

aku lagi impres tgk TT komen...
kreatif!
kahkahkah....

Tanpa Nama berkata...

Apa boleh buat, dulu sokong lagi KIMMA sebab dia sepupu dgn PEKEMBAR.
Apa boleh buat PRU 13 nanti buatlah keputusan undia yang betul.
Jangan kerana ada janji manis macam masjid Permatang Pauh dgn bantuan 30 ribu hangpa gelap mata.
rasuah politik ni tak pulak kena siasat oelh BPR?
Atau BPR sendiri dah pening tak tau sapa nak dakwa ker?

Did berkata...

kahkahkah!
mane pergi duit pencen mereka ini?
satu malaysia mahu tahu!!!
kahkahkah!

Johnny B. Rempit berkata...

Selamat Hari Buruh!

Hamba berkata...

Inilah 1Malaysia. RM1 utk orang Malaysia, RM berbillion2 utk UMNO dan UMNOputra...Orang2 Melayu, macamana? UMNO bela orang Melayu? Bela orang Malaysia? UMNO cuma bela Munkee2 N Orangutans jee ( United Munkee N Orangutans).