Sabtu, 26 Februari 2011

MESIR MASIH SAMA DENGAN MALAYSIA




POLIS TOLAK RAYUAN HRP UNTUK BERHIMPUAN DI HADAPAN KLCC AHAD INI
- minsider

Polis Kuala Lumpur menolak rayuan Parti Hak Asasi Manusia (HRP) dan mengekalkan keputusan untuk tidak mengeluarkan permit perhimpunan dan perarakan di KLCC, di sini Ahad ini.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Pahlawan Zulkifli Abdullah berkata beliau telah menerima surat rayuan itu daripada peguam yang mewakili pemohon bagi menganjurkan perhimpunan dan perarakan itu.

“Saya telah mempertimbangkan rayuan itu dan menolaknya serta sekaligus mengekalkan keputusan untuk tidak mengeluarkan permit perhimpunan dan perarakan sepertimana yang telah diputuskan oleh Ketua Polis Daerah Dang Wangi,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau berkata orang ramai dinasihatkan agar tidak mengambil bahagian dalam perhimpunan dan perarakan haram itu.

“Tindakan undang-undang boleh diambil ke atas mereka yang terbabit sepertimana yang diperuntukkan di bawah Seksyen 27 (5) Akta Polis 1967.

Semalam, polis Kuala Lumpur telah menghubungi Setiausaha Agung HRP untuk memaklumkan bahawa permohonan mereka untuk mengadakan perhimpunan tidak diluluskan dan polis akan mempertimbangkan semula sekiranya HRP mengadakan perhimpunan di tempat yang lebih sesuai dan tidak menimbulkan keadaan yang boleh menjejaskan ketenteraman awam.

kaqh kah kah.... BARU CAKAP MALAYSIA BUKAN MACAM MESIR.... kah kah kah..

kah kah kah... BETUL KE?... kah kah kah

kah kah kah.. MESIR TAK BOLEH BERHIMPUN LEBIH DARI TIGA ORANG... kah kah kah...

kah kah kah...KERANA UNDANG UNDANG DARURAT... kah kah kah...

kah kah kah...DI MALAYSIA TAK BOLEH BERHIMPUAN LEBIH DARI TIGA ORANG... kah kah kah...

nota:
cakap macam macam
semua nak tipu mnak cik felda
kah kah kah


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bila org nak berhimpun suruh mohon permit.. Bila org mohon permit tak lulus.. Mmg la nak tipu Melayu.. Ala apa susah.. Berhimpun je.. Buat je macam mesir tu.. Jgn takut..

Tanpa Nama berkata...

saper dia ha calon yg berkelulusan dari maktab sains adabi muar...try siasat tt...

tungkaran hati.blogspot berkata...

lain padang lain belalang!