Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 Februari 2011

NAK TIPU MAK CIK FELDA LAGI




PM AKUI PERANAN ANAK MUDA
- mkini

Najib Razak berkata beliau mengakui peranan anak muda dalam menjalankan penentangan terhadap kerajaan seperti yang berlaku di beberapa negara Arab.

Namun, keadaan di negara berkenaan tidak sama dengan situasi di Malaysia, katanya.

"Jadi yang nak buat persamaan tu adalah tidak tepat sama sekali," katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat Umno hari ini.

Jelasnya, walau negara Arab itu dilanda pergolakan politik, BN masih mampu meningkatkan majoriti dalam pilihan raya kecil.

Katanya lagi, trend kini juga menunjukkan sokongan lebih memihak kepada BN.

Beliau memberi contoh keputusan pilihan raya kecil Tenang sebelum ini di mana BN berjaya meningkatkan majoritinya.

Sekiranya tidak berlaku banjir mengejut ketika pilihan raya itu, BN pasti akan menang lebih besar lagi, katanya.

Tambahnya, beliau mengambil iktibar daripada perkembangan yang berlaku di negara-negara bergolak itu.

"Satu lagi yang perlu disedari yang tenaga punca yang mencetuskan adalah orang muda. Jadi perhatian kepada orang muda ini tak boleh kita pandang ringan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... TAK SAMA..TAK SAMA MACAM MANA?.... kah kah kah...

woit...INGAT MACAM MANA BACA BERITA DI MALAYSIA INI...kah kah kah...

kazh kah kah..KALAU KENYATAAN RESMI KATA TIDAK ADA ERTINYA ADA... kah kah kah...

kah kah kah...KALAU KATA TAK SAMA ERTINYA SAMA... kah kah kah....

nota:
anak muda
anak mahsiswa
teruskan
gempaqkan lagi
kah kah kah


23 ulasan:

Anti TELAN berkata...

The other one:

The other one is a stranger.
The other one is a conqueror.
The other one is a enemy of God.
The other one is a barbarian.
The other one is a criminal.
The other one is a torturer.
The other one is a rapist.
The other one is a virus.
The other one is the death.

There will be no peace on earth until everybody KICK OUT AMNO...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

menang di tenang
kalah di unibersiti

tenang (menang) - makcik felda
universiti (kalah) - anak muda
(cuba analisis pemikiran penyokong beEnd)

setahun dua lagi
bila mak cik felda dah jalan
tergolek dog la beEnd

peluang PR nak keputrajaya amat besar
(Sila penjarakan anwar - kalau nak lebih cepat angkut kain baju)

apisv2 berkata...

hahah

Tanpa Nama berkata...

Hahaha Mat Mongol budus sungguh! Mesti banyak makan taik masa duduk dalam rahim mak dia dulu! kah kah

leekonyou berkata...

alahai kita GONGXI KONGSI INFO INI YA........SORRY PAS, DAH TERLAMBAT..
Tiba-tiba nak PRU13 baru PAS nak pandai bercakap mengenai memperjuangkan bangsa Melayu.

SORRY PAS, DAH TERLAMBAT.

Mana suara PAS apabila Nurul Izzah mengatakan hak orang Melayu dalam Perlembagaan adalah bersifat sementara?

Mana suara PAS apabila Anwar mengatakan boleh kalimah Allah digunakan oleh penganut agama lain?

Mana suara PAS apabila Azizah melaungkan tidak ada lagi ketuanan Melayu?

Mana suara PAS apabila idea pluralisme cuba ditegakkan oleh ahli politik PR?

Mana suara PAS apabila orang Melayu dituduh perkauman sedangkan mereka cuma bersikap responsif?

Mana suara PAS pada masa itu?? tidurkah di bawah ketiak busuk Lim Guan Eng dan Kit Siang?

SORRY PAS, DAH TERLAMBAT.
Posted by Azlan Shafiee at 6:27 PM

Tanpa Nama berkata...

bro..

kawan aku bagitau kat jabatnya dah tak boleh akses blog ko dan lain2 blog politik, detik daily, tranungkite, bla..bla

apa punya turr.

konon tak sekat internet, tapi huhhh jahat kalah yahudi

suruh rakyat ni dengar sebelah pihak je.. kata amal demokrasi tapi perangai komunis.

*kata demer ler*

Tanpa Nama berkata...

TT ada laman web alternatif kat http://www.tukartiub.org/ ??

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

Tadi nak masuk ke laman TT, tetiba jadi keluar Tukartiub.org. Ingat dah tukar homepage. Rupanya tuka tiub lain. Mungkin tuib lori kot!

Tanpa Nama berkata...

ni tak update lagi ni apa kena?
tt kena tangkap ker?

Tanpa Nama berkata...

sila baca dan ulas
http://www.puppet99.com/?p=126

sejahtera39 berkata...

anak2 MUDA MELAYU pastinya berAGAMA ISLAM....
patuhilh perentah Allah tuhan sekelian alam...sekiranya anda semua terfikir untuk membuat gerakan seperti di Mesir /Libya fikirlh sekali lagi akan nasib bangsa dan agama kita...

pas/pkr berkerjasama dengan dap demi kepentingan dap...bila dap berkuasa janganlh harap kita akan dapat hidup sepertimana kita dapat menikmati kesejahteraan hidup seperti hrini...percayalah anak2 sekelian....pandanglah muka ibubapa tuan2 dimana hidup mereka yg pernah mereka harungi dulu di zaman penjajahan adak mereka dapat nekmatnya spt harini?...jengoklh sejarah negara peristiwa 13 may 1969...angkara sapa tuan2?
jgn lh jadikan diri kita digadaikan demi kepentingan pribadi yg sempit.
sekali kita terlepas kuasa jgn haraplah kita akan dapat semula dengan mudah tampa pertumpahan darah...
percayalah sekiranya pakatanharam dpt memerentah dah pastinya MP paling ramai adalh dap..mereka akan menawarkan pemerentahan sendiri kpd sabah dan serawak spt dijanjikan dlm pilihanraya...tuan2 kena ingat dlm perlembagaan kita takada kata org bukan melayu tak bolh jadi perdan menteri kena ingat tu...bila dap berkuasa tawaran kemasukan singapura untuk kembali dalm malaysia akan dibuat kerana tuan2 jgn lupa lee kuan yew pernah mengusulkan kemasukan semula kedalam malaysia dan dap adalah serpihan pap singapura...jadi tuan2 nampak tak bagaimana leciknya permainan dap ni...bila singapura menjadi sebahagian dlm Malaysia dengan rakyat hampir 7juta orangg dimanakah lagi untuk kita org melayu islam dlm tampok perentahan kita dn mungkin kita akan hamba dinegeri kita sendiri...ingatlh anak2 muda bagaimana kita nak jawab kepeda generasi selepas anda sekiranya ini terjadi...tuan2 cerdik pandai belajar tinggi adalah atas dasar kerajaan kita masih mengutamakan keutamaan melayu....klu nk bersaing merit tun2 tepoklah dada tanya diri sendiri dimana tuan2 sekarang ni...sekian.

Shahmetal berkata...

Sebagai salah seorang penyokong BN yang selama ini menyokong PM, saya rasa terkesima apabila PM menyatakan Yusoff Qardhawi dan Parti Ikhwan Muslimin sebagai menggalakkan pengganas.

Ucapan beliau ini akan memberi pandangan yang amat negatif kepada masyarakat di malaysia bahawa BN bukanlah pendokong Islam sebenar dan dilihat menjadi pendokong kekejaman Gadafi serta menjadi dalang kepada pihak zionist. Pada masa yang sama penyertaan Apco dalam pentadbiran PM akan dipandang serong sekaligus membenarkan pandangan pembangkang terhadap peranan Apco.

Justeru, sebagai penyokong BN saya menyeru PM untuk menarik balik ucapannya supaya kepercayaan rakyat dapat dikembalikan.

Tanpa Nama berkata...

Tukar Tiub problem lagi nak masuk weh.....

Tanpa Nama berkata...

kah..kah...kah....ini berita lawak yg d ucapkan oleh badut gila babi berbuih mulut...kah...kah...kah... :

Golongan muda cenderung sokong BN, kata Shabery
Feb 27, 11 9:54am
Golongan muda kini sudah menunjukkan kecenderungan menyokong kerajaan BN yang memahami dan memenuhi kehendak golongan tersebut, kata Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Beliau berkata golongan muda melihat kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai pemimpin yang banyak memberi inspirasi kepada mereka.

"Kalau dibandingkan dengan keputusan pilihan raya umum 2008 yang lalu, antara punca kekalahan BN (di negeri dan kerusi tertentu) ialah kurangnya sokongan daripada pengundi muda," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program sembang bersama pemimpin belia dan kembara promosi Hari Belia Negara 2011 di Merlimau Pasir dekat Jasin, malam semalam.

Ahmad Shabery berkata golongan muda kini menyedari bahawa Pakatan Rakyat yang terdiri daripada PAS, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dipimpin oleh orang tua yang tidak sealiran dengan kehendak mereka.

Beliau percaya pengundi muda di Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau akan menyokong BN pada pilihan raya kecil DUN itu pada 6 Mac depan.

"Lebih-lebih lagi calon BN Roslan Ahmad, 44, adalah bekas aktivis belia, maka sudah tentu beliau faham dengan baik kehendak orang muda. Bagi saya tidak ada isu besar maka tidak ada sebab orang muda tidak bersama BN," katanya dengan menambah terdapat 39 peratus pengundi berusia antara 21 dan 40 tahun di DUN Merlimau.

Roslan, ditentang oleh calon PAS Yuhaizad Abullah, 38, bagi kerusi DUN Merlimau yang kosong berikutan kematian wakil rakyatnya daripada BN, Datuk Mohamad Hidhir Abu Hassan, 54, pada 20 Jan lepas akibat serangan jantung.

Sementara itu, Ahmad Shabery menasihati para belia India supaya tidak menyertai perhimpunan haram yang dirancang pertubuhan yang diharamkan, Hindraf atau Hindu Rights Action Force, di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata belia India tidak sepatutnya terpengaruh dengan Hindraf kerana isu yang mereka ketengahkan adalah tidak berasas, satu pembohongan dan tidak benar.

Katanya semua kaum di negara ini mempunyai isu tetapi kerajaan dapat menguruskan semua isu tersebut dengan baik.

"Perarakan di jalan raya tidak relevan di Malaysia," katanya sambil menambah bahawa perbuatan tersebut akan menjejaskan ketenteraman awam.

- Bernama

MonkeyShooter berkata...

Sejahtera39.
Kau ni banyak sangat makan taik palat Bik Mama dan Air Mani Mat Monggol. Kerana wujudnya perasaan penakut dan jumud (tiada semangat hijrah) serta malas membaca dan berfikir, bebal dan hidup dibayangi ketakutan, suka kena tipu sepanjang hayat, maka itu wujudlah pemerintahan korupsi, zalim dan munafik di dunia ini seperti yang terjadi di negara-negara arab sekarang bilamana pemimpin yang sebangsa dengan merekalah seperti Hosnni Mubarak di Mesir boleh memerintah selama 30 tahun di samping mengumpul jutaan harta untuk keluarga dan kroni. Kalau Nabi Muhammad dahulu berfahaman macam kau ni (tak mahu berhijrah dan ingin hidup 1000 tahun lagi), alamatnya seluruh dunia sekarang tak akan wujudnya umat Islam. Lebih baik kau kasi sahaja diri engkau supaya menjadi sida-sida kepada Bik Mama dan Mat Monggol. Tahniah! kerana warisan bodoh kau akan diwarisi oleh generasi engkau yang akan datang.

Gedung Akal berkata...

Salam tt... di Perlis dekat University Sintok 1000 orang telah menumbuk sambal hbelacan serentak... masuk Rekod Malaysia.... kah...kah...kah... Shahidan tak masuk dalam 1000 tu... kah...

Tanpa Nama berkata...

Lama tak komen kat sini

Setuju sangat ngan Monkeyshooter nyer tulisan. jangan terperanjat, sebenarnya ramai lagi yang berpikiran macam malaon sejahtera39 ni.
kepada sejahtera39, nisoklan untuk ko.Betul ker semua anak muda melayu PASTInya beragama ISLAM?

~P.Asan~

mosabit berkata...

leekonyou ni giler ker apa???...

bila pulak pas cakap nak bela melayu???...

pegi mampooss la dengan ko punya melayu....

kah kah kah kah kah kah ......

mosabit berkata...

sejahtera39 ...

pegi mamposs la dengan ko punya melayu.....

kah kah kah kah kah kah .....

Tanpa Nama berkata...

shahmetal

Ko nak mat monggol tarik ucapan? kim salam la.tu ucapan dah dirangka oleh APCO.
Baik ko tarik diri dari BN. Lebih manfaat !!

Jebatrr

aidono berkata...

woit sejatera39

yang buat kecoh 13 mei madey berpakat ngan brahem ali bakar tayar dan macam2 onar lg.

sapa kata orang muda melayu pastinya beragama islam.. eh sapa engko nak kuar fatwa ni.

Iman @ Islam ni hanya milik ALlah. Dia yang bagi orang tu jadi Islam dengan mengurniakan Iman kepadaNya disebabkan ada usaha drp seseorang tu nak kepada kebenaran (Islam)

ko baca pendapat TGNA ni..

24 Rabiul'awal 1432H,


KOTA BARU, 27 Feb — Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau tidak minta untuk dilahirkan sebagai seorang berbangsa Melayu.
Beliau juga berkata adalah secara kebetulan beliau lahir di negara ini.
“Kalau saya (lahir) dari kalangan masyarakat Orang Asli sekalipun tidak apa, asalkan saya Islam dan beriman dengan Allah SWT,” katanya.
Nik Aziz mengulas kenyataan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang meminta beliau bersyukur dilahirkan sebagai bangsa Melayu yang tentunya beragama Islam.
Dr Mahathir berkata Melayu adalah bangsa yang unik di dunia kerana mengikut Perlembagaan, bangsa Melayu mesti bertutur dalam bahasa Melayu, mengamalkan adab Melayu dan beragama Islam.
Nik Aziz berkata semua bangsa adalah sama dan tidak ada keistimewaan kepada satu-satu bangsa sebagaimana juga bangsa Arab sendiri kecuali seseorang itu Islam dan beriman kepada Allah SWT.
“Kalau pada bangsa, tentu bapa saudara Nabi Muhammad SAW iaitu Abu Jahal (masuk syurga) tetapi Allah SWT telah menyatakan awal-awal lagi dia (bapa saudara Nabi) adalah ahli Neraka,” katanya.
Mengenai Islam yang diperjuangkannya, Nik Aziz berkata ia adalah Islam sederhana yang diletak di tempat yang tinggi dan menentang tindakan melampau yang bertentangan dengan agama.
Bagaimanapun, beliau mengakui agak sukar untuk mengembalikan Islam sebenar sebagaimana air yang mengalir dari hulu sungai tidak sama dengan air di muara.
“Setelah mengalir jauh, pastinya melalui pelbagai rintangan, sampah sarap dan pelbagai kekotoran, untuk minum (air di muara) kena tapis dulu, kita kena rebus (masak) dulu,” jelasnya. — Bernama

Tanpa Nama berkata...

Shah....Takniah kepada Anda

walupun hang penyokong BN.. Apa yang haq perlu di tegaskan...jangan jadi Pengecut macam Penyokong BN yang lain..ha ha ha

BLACK OPS berkata...

salam SEJAHTERA39,TOLANG LAH JGN WARISI MELAYU BERSIKAP TAKUT DAH MUDAH DIPENGARUH,BUAT KAJIAN BETUL2...BNYK KAN MEMBACA BUKAN DARI PAPER UTUSAN ATAU TV3...DUNIA LUAR.NAK TAU JUGAK SAUDARA NI LAHIR PURE MELAYU KE,KENA INGAT UGAMA DULU SEBELUM BANGSA...SAUDARA LAHIR DLM BANGSA MELAYU...SAUDARA TAHU KE MCM MANA BILA KITA DILAHIR DLM KELUARGA CAMPUR BERBAGAI BANGSA?BIASA KE SAUDARA MERANTAU KE LUAR NEGARA DAN LIHAT BAGAI MANA BERBILANG BANGSA DAN AGAMA BERTOLAK ANSUR DAN TOLONG MENOLONG.buka minda ada lebih luas...balik ke ajaran islam kita,jadi contoh yg baik kepada bangsa lain,baru mereka faham dan hormat agama kita.sy kata ni berdasar pada pengalaman hidup saya hidup dlm masyarakat berlainan ugama dan bangsa.(apa yg dikata oleh MonkeyShooter harus dipertimbangkan)